20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 224951 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #795 på: 21. Mai 2013, 21:01 »
Akkurat startet på Hannibal selv. Sett første episode nå.
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 22. Mai 2013, 09:09 »
Har sett de 2 første. Ikke nok til å fenge meg ordentlig akkurat, men skal gi det en sjanse.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 22. Mai 2013, 10:11 »
Har sett de 2 første. Ikke nok til å fenge meg ordentlig akkurat, men skal gi det en sjanse.

Tenkte jeg skulle holde min mening om serien for meg selv siden det alltid blir grining når noen er negative om noe noen andre liker, men siden du er ærlig er jeg det og.

Ekstremt lite imponerende førsteepisode. Mads Mikkelsen er veldig bra, Laurence Fishburne gjør en god jobb til tross for at han får ekstremt lite å jobbe med og blodet og volden var overakende herlig. Men bortsett fra det var ikke det her imponerende. Hugh Dancy overspiller så JÆVLIG og karakteren hans er bare en litt annerledes enn et lass med karakterer vi har sett tusen ganger før, bl.a i serier som Bones, Criminal Minds, Numbers, og visstnok også serier som Elementary, Broen, Homeland og The Following, men de har jeg ikke sett, osv.
Drømmesekvensene var det for mange av, og de få som var var ganske kjipe.

Alt i alt er seirien (om man dømmer ut i fra første episode) ekstremt standard, og gir oss bare enda mer av hva vi har sett tusen ganger før. Første eisode kunne jeg fint ha vært en Criminal Minds-episode. Det er absolutt ingenting nytt under solen, og det er jælig skuffende med tanke på hva de har å jobbe med.

Dette er dessverre noe vi ser igjen og igjen i amerikanske TV-serier. De fleste seriene som omhandler drap er så forbanna like både i oppbygning og karakterer. Stusselig.
« Siste redigering: 22. Mai 2013, 10:54 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 22. Mai 2013, 12:35 »
Slik generelt so meinar eg at ein bør sjå meir enn 1 episode for kunne ta standpunkt i om ein serie er bra eller ikkje.

Når det gjeld Hannibal so har eg vel sett 3-4 episodar og det er mykje som eg likar ved den. Mads Mikkelsen er ein fantastisk skodespelar, og her i denne serien. Elles spennande og grotesk. Det er jo mykje psykologiske saker og verkemiddel som eg likar. For eksempel draumane og "syna" til hovudpersonen. Første episode tok ikkje heilt av for min del, men det har teke seg sakte men sikkert opp.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #799 på: 24. Mai 2013, 13:42 »
Herregud, et par dager til ny sesong med tidenes beste komiserie.

Søte, søte blekkspruter.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #800 på: 24. Mai 2013, 15:42 »
Det blir sjukt. Herregud hvor deilig det er å være ferdig med BA-oppgaven, og kunne nyte dette. DEILIGST.NO!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 24. Mai 2013, 16:53 »
Gleder meg så sinnsyyyykt! Det kommer til å bli helt fantastisk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 25. Mai 2013, 15:09 »
Da ha jeg sett tre episoder av Hannibal, og jeg blir bare minde og mindre imponert. Ekstremt forutsigbart, skyhøy har-sett-det-før-faktisk og mye pissdårlig skuespill. Mads Mikkelsen er enormt bra, Laurence Fishburne gjør det veldig bra, men får ekstremt lite å jobbe med, og resten er enten middelmådige eller pissådrlige. Latterlig mye overspilling som svekker troverdigheten til... tja, alle utenom de to nevnte karakterne (minus et par folk som gjør det bra i småroller).

Dette føles egentlig bare som en Criminal Minds-spin off, på samme måte som CSI: Miami og CSI: NY er CSI: Las Vegas-spin-offs. Max skuff, selv om jeg ikke hadde helt de store forventningene.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 25. Mai 2013, 18:26 »
Godt uti tredjesesongen av Shameless nå. Syns bare serien blir mer og mer genial. Helt fantastisk bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

thmmzz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #804 på: 25. Mai 2013, 19:04 »
Its Always Sunny in Philadelphia !  :smug:

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #805 på: 26. Mai 2013, 22:00 »
Godt uti tredjesesongen av Shameless nå. Syns bare serien blir mer og mer genial. Helt fantastisk bra!
Word! Er også godt uti sesong tre. Kvalitet som bare det.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 26. Mai 2013, 22:20 »
Sett andresesongen av Louie nå, liker den! Elsker Louis CK som stand-up komiker også, det som fikk meg inn på den serien. Anbefales!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #807 på: 27. Mai 2013, 14:35 »
Engelsk eller amerikansk shameless dere ser? Engelsk her.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 27. Mai 2013, 14:37 »
Har kun sett den amerikanske som jeg mener er skambra. Hvordan er den engelske?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 27. Mai 2013, 15:27 »
Jeg har ikke sett noen av de, men med tanke på at Amerikanske remakes av Britiske filmer og serier sjeldent er bra er det vel trygt å si at den Britiske er tusen ganger bedre.

Life on Mars, The Office, Prime Suspect og Fawlty Towers er jo serier som amerikanerne har greid å ødelagt helt. I tillegg til tusen andre serier jeg ikke har sett som skal ha blitt voldtatt.

Life on Mars er forresten en hårreisende undervurdet/oversett serie. Krem!
Nei.