20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 224818 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #960 på: 12. Feb. 2014, 18:06 »
Ventar på kva reaksjonen til Boris er, med tanke på innlegga lenger bak her  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #961 på: 12. Feb. 2014, 18:57 »
Har vært på besøk hos min bror i to og en halv uke, så jeg henger litt etter. Men jeg har akkurat sett episode tre (outro-musikken sluttet nuh!) og lurer på om jeg skal se episode fire med en gang, eller spare det til i morgen.

Er helt tom for ord etter episode tre. Blir redd. Det er rett og slett for bra. Takler det ikke.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #962 på: 12. Feb. 2014, 19:04 »
Se episode 4, du!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #963 på: 12. Feb. 2014, 19:10 »
Fant ut at jeg venter. Litt usikker på når dama kommer hjem, og jeg vil ikke risikere at hun kommer 30 minutter inn i episoden. Takler det ikke. Da blir jeg voldelig. :smith:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #964 på: 13. Feb. 2014, 10:19 »
Fortstår man ikke hypen etter den fjerde episoden er det nok på tide å avslutte alt som har med film- og TV-titting. Nic Pizzolatto og Cary Joji Fukunaga tar serieskaping til et helt nivå. Herre min hatt.

De seks minuttene, mann. De seks minuttene.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #965 på: 13. Feb. 2014, 21:34 »
 :frenetisk:
De seks minuttene, mann. De seks minuttene.
:frenetisk:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #966 på: 13. Feb. 2014, 21:36 »
Nettopp sett fyste episode av Broadchurch. Lovar veldig bra!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 13. Feb. 2014, 21:37 »
Bittert at jeg spoila hele serien med å se sisteepisoden på NRK3.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #968 på: 13. Feb. 2014, 22:18 »
Skjønner ikke hvorfor noen gjør sånt mot seg selv.

Jeg starta å Dracula i dag siden dama ville ha no' med vampyrer eller  varulver. Ikke kjempeimponert over første episoden. Føltes som om de ikke visste helt hva hvor de ville med episoden. Men får gi det ut sesongen å se.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #969 på: 17. Feb. 2014, 15:24 »
Episode 5:

Digger forresten retningen dette går i. Noen andre som får Lovcraftian vibes av det her? Dæven døtte! Så fort denne serien er over skal jeg lese The King in Yellow også se serien enda en gang.
« Siste redigering: 17. Feb. 2014, 15:29 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #970 på: 17. Feb. 2014, 22:31 »
Eg er mållaus!

Eg vil og sjekka ut dei historiane.

Serie-introen kan eg sjå 1000 gonger på rad og nyta den lika mykje.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #971 på: 17. Feb. 2014, 23:13 »
Denne (http://io9.com/the-one-literary-reference-you-must-know-to-appreciate-1523076497?utm_campaign=socialflow_io9_facebook&utm_source=io9_facebook&utm_medium=socialflow) er verdt å lese for de av dere som har sett de fire første episodene. Omhandler True Detective og The King in Yellow. God lesning, og veldig, veldig interessant.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #972 på: 18. Feb. 2014, 07:42 »
 :thumbu:

Woody Harrelson og Matthew McConaughey med noko av dei beste skodespelar-prestasjonane i ein tv-serie nokonsinne. No er det alltid slik at det siste ein ser er det ein hugsar best. Både James Gandolfini (The Sopranos), Terry O`Quinn(Lost), Kevin McKidd (Rome), Peter Dinklage (GofT) og Bryan Cranston(Breaking Bad) må ikkje gløymast ;)

Av og til ser eg ein serie som eg tenkjer på kvar dag og som eg aldri verte lei av å lesa om, True Detective er ein av dei. Eg verte rett og slett drege so langt inn i serien at eg er heilt tom når sesongavslutninga er ferdig. Episodane her varer i 1 time, men det føles som 4 timar og likevel vil eg ha meir når rulleteksten kjem.
« Siste redigering: 18. Feb. 2014, 09:51 av lgrinde »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 20. Feb. 2014, 05:12 »
Har sett de to første episodene av True Detective og må si jeg ikke forstår helt hypen.
Nesten litt redd, for det må jo tydeligvis være noe galt med meg  ???
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #974 på: 20. Feb. 2014, 07:34 »
Alle har jo kvar sin smak, men med 9.5 på IMDB, ja so er det noko alvorleg feil med deg ;) Kvifor likar du det ikkje? Eg kan sjå at det er mange som ikkje vil lika serien noko særleg eller forstå "hypen". Trur mange nettopp av den grunn verte litt skuffa. Dei leser alle 10`arane og 6`arane og byggjer opp forventningane. Og mange vil nok sikkert meina at det går for seint fram...
At det er to skodespelara i ein av sine livs rollar er du vel einig i?  :)