20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 2-2 - POST MATCH  (Lest 11089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 2-2 - POST MATCH
« Svar #30 på: 16. Okt. 2010, 19:44 »
Dette er rart, hadde aldri trodd jeg skulle oppleve å være glad for ett poeng hjemme mot Wigan...

Bremstern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 på: 16. Okt. 2010, 19:45 »
PERCH KAN BRENNE EN VISS PLASS

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 16. Okt. 2010, 19:58 »
Helt horribelt å stå med ett poeng på tre hjemmekamper mot Blackpool, Wigan og Stoke! Vi var "uheldige" ifht. sjanestatistikken nok en gang, men jeg synes likevel at hele laget er helt rævva.

Hvor er det blitt av den defensive tryggheten og kynismen laget hadde i fjorårssesongen og i enkelte av kampene denne sesongen? Får ikke mange sjanser imot men allikevel glipper det veldig i forsvaret ved mange av målene som blir sluppet inn. Egentlig så skal jo forsvaret og den sentrale midtbanen holde et greit PL nivå.
Offensivt har laget mye å gå på. Vingene leverer enkelt å greit ikke stabilt og godt nok og spissene våre er heller ikke gode og rutinerte nok. I begge disse posisjonene MÅ det handles inn en spiller i januar.

Skal vel heller ikke så mange flere svake resultater på hjemmebane før det begynnes å snakke om CH sin fremtid. Kontrakten hans går ut etter denne sesongen og han er jo heller ingen dyr man å kvitte seg med. Selv håper jeg han klarer å snu denne svake perioden og få kynismen tilbake i forsvaret og midtbaneleddet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 16. Okt. 2010, 19:59 »
PERCH KAN BRENNE EN VISS PLASS

Her er vi Newcastle supportere, eller prøver du å drite ut det sjæl?

Jeg slakter Perch sin prestasjon som bare det, men det er kanskje teit å opptre modent?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #34 på: 16. Okt. 2010, 20:24 »
Må si det er skuffende at så mange av dere ser så svart på fortsettelsen av denne sesongen.. Vi har tatt 1 av 9 poeng mot overkommelig motstand på hjemmebane, og det er for dårlig! Men å snakke om nedrykk med 30 kamper igjen synes jeg blir for tynt.. Vi spiller elendig om dagen, men jeg ser likevel muligheten til at formen kan snu!
Newcastle er Newcastle - alt kan skje! Vi kan rykke ned med 8 poeng etter 38 kamper, men vi kan også klare Europaligaen. Poenget mitt er at vi ikke må svartmale alt allerede. Det gir så utrolig skuffende stemning her inne på forumet. Håper det bare er postmatch-skuffelsen og ikke noe langvarig ;)

Vi har vært like "gode" hjemme som borte sålangt, så da ser jeg ikke grunnen til at vi ikke kan håpe på det beste til neste helg! Sykt viktig kamp mot bunnrival.. OG JA, enig med alle dere andre om at Perch IKKE skal ta del i den kampen.
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 16. Okt. 2010, 20:27 »
   1   Chelsea   8   6   1   1   23-2   19
   2   Arsenal   8   4   2   2   18-10   14
   3   Manchester Utd   8   3   5   0   18-11   14
   4   Manchester City   7   4   2   1   9-3   14
   5   Tottenham   8   4   2   2   10-7   14
   6   West Bromwich   8   3   3   2   11-14   12
   7   Bolton   8   2   5   1   12-12   11
   8   Aston Villa   8   3   2   3   9-12   11
   9   Wigan   8   3   2   3   6-14   11
   10   Stoke   8   3   1   4   9-11   10
   11   Blackpool   7   3   1   3   11-15   10
   12   Fulham   8   1   6   1   9-9   9
   13   Sunderland   7   1   5   1   7-7   8
   14   Blackburn   7   2   2   3   7-8   8
   15   Newcastle   8   2   1   5   11-12   7
   16   Birmingham   8   1   4   3   8-11   7
   17   Everton   7   1   3   3   6-7   6
   18   Liverpool   7   1   3   3   7-11   6
   19   Wolverhampton   8   1   3   4   8-13   6
   20   West Ham   8   1   3   4   6-15   6

Hva i all verden prøver du å fortelle med en tabell som ikke er riktig oppdatert??

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 16. Okt. 2010, 20:57 »
http://www.skysports.com/football/match_facts/0,19762,11065_3283129,00.html

Merkelig rating fra skysports... Williamson like god som Enrique? Barton og Tiote på respektable 6? Jonas OG Guthrie på endå mer respektable 7? Lurer nesten på hvilken kamp de har sett...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 16. Okt. 2010, 20:59 »
http://www.skysports.com/football/match_facts/0,19762,11065_3283129,00.html

Merkelig rating fra skysports... Williamson like god som Enrique? Barton og Tiote på respektable 6? Jonas OG Guthrie på endå mer respektable 7? Lurer nesten på hvilken kamp de har sett...

Skysports sine ratinger er aldri spesielt presise. Virker sjelden særlig nøye utført.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 17. Okt. 2010, 00:13 »
Kall meg medgangssupporter, men det er sjelden jeg gidder å ta turen innom forumet etter tap. Dette på bakgrunn av ikke konstruktiv kritikk av laget, og det synes jeg veldig lite om. Min oppfordring er at det er greit å kritisere prestasjonen, men vær så snill å hold det på et anstendig og saklig nivå. De fleste her bør være gamle og smarte nok til å greie det.

Kampen i dag er noe av det dårligste jeg har sett i år. Ved å spille med to på topp fikk vi faktisk mindre alternative pasningsmuligheter sentralt. Når Jonas fikk ballen hadde han jo bare Enrique å finne på noe kreativt med, var for lite løpskraft offensivt i dag med Tiote og Barton. Ser at Løvenkrands får mye kritikk, men han får også veldig lite å jobbe med. Har sett kampen på nytt og han gjør mange gode løp, han får bare ikke ballen, det går for mye på tvers.

Viktig at vi får et poeng, ser at neste er mot West Ham borte, der bør det bli seier så vi går inn i mot Sunderland-kampen med selvtillit.

Kampreferat kommer seinere i dag en gang :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 17. Okt. 2010, 01:17 »
Godt innlegg, Panzer!
Vi trenger fornuftige stemmer som ikke lar seg rive med i hylekoret. Kan være greit å få kampene litt på avstand før man skriver på forumet.

Kampen i dag er som du sier veldig svak. Sjokkerende svak. Wigan er ikke noe bedre enn oss, og gjør mange rare feil defensivt, uten at de blir straffet for det. Vi er altfor indirekte i pasningsspillet, greier ikke å flytte verken ball eller menn fort nok fremover, til at vi kan utnytte Wigans svake sider. Når vi en gang får det til, så blir det farlig med en gang. Vi skaper sjanser nok til å score langt flere mål enn de to vi faktisk gjør, og det ene poenget er overhodet ikke ufortjent. Vi kunne fort ha tatt alle tre.

Jeg synes Jonas var helt ok i dag. Gjør en del feil, og roter seg bort en del ganger. Men de gangene han lykkes skaper han frispark i farlige posisjoner, eller kommer til innlegg, som igjen fører til mål eller en veldig stor målsjanse.
Løvenkrands er god uten ball, og får begrenset med baller å jobbe med. Likevel er det helt riktig å bytte han ut, og karakteren 5, som han får hos SkySports er helt korrekt.
Guthrie får veldig mye kritikk her. Jeg kjenner meg ikke igjen i den kritikken. Jeg ser en spiller som åpenbart ikke er helt på toppnivå og som bærer preg av at han har vært ute en stund, men som likevel leverer mye bedre enn fryktet. Han er på ingen måte dårlig. Han kommer til innlegg, han tar brukbare dødballer, og han er mye, mye, mye, mye, mye farligere enn Routledge. Høyrekanten er ikke hans beste posisjon, men jeg mener vi tjener mer på å bruke Guthrie der, enn Routledge. Jeg synes ikke Ryan Taylor har noe på høyrekanten å gjøre. Han er for meg back, og ingenting annet. Å bare være god til å slå innlegg holder ikke.

Barton holder ikke vant nivå i dag. Jeg tror rett og slett han ikke var helt påslått. Tiote var forferdelig, og han visste det åpenbart selv. Jeg tror alle etterslengerne og de stygge sakene var ren frustrasjon over eget og lagets dårlige spill. Ikke at det er noen unnskyldning, han bør ta ut den negative energien i noe annet enn stygge etterslengere og skumle taklinger. Men vi vet han kan mye bedre, og det er bare å håpe at dette var et engangstilfelle.

Perch har utallige ballmist offensivt, som fører til kontring i mot. Det er det som gjør at Wigan er farlige. Hadde vi ikke gitt dem disse kontringene helt gratis, så hadde de neppe scoret to mål og hatt 8 skudd på mål.

Jeg tror ikke det var formasjonen som var problemet, det var mer at spillerne ikke virket å være mentalt påslått. Det gikk altfor sakte, de sto og sov ved flere anledninger både offensivt og defensivt. Altfor mange spillere var langt under pari. Og de som skal dra lasset i dårlige tider, var blant disse. Savnet også Nolans arbeidsinnsats og ferdigheter uten ball. En som kan åpne rom for medspillerne, og som aldri viker en tomme i dueller defensivt.

Enda mer savnet var naturligvis Ben Arfa, og hans flair. En spiller som kan gjøre det lille ekstra med ball. Dessverre så er ikke han tilgjengelig før helt på tampen av sesongen - tidligst, og da må vi finne en måte å spille på, som gjør at vi ikke er så avhengige av denne typen enkeltspillere.

Det som kjennetegner dagens kamp er at det er få som tør, det er få som prøver, og mange henger bare ikke med mentalt.
Colo var god i dag, og fylte kapteinsrollen med glans. Jose var også meget god, og sto ikke særlig tilbake for Colo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #40 på: 17. Okt. 2010, 01:43 »
Jeg ser i dag det jeg sa i fjor. Vi har ingen plan i spillet vårt. Jeg vet at CH har fått mye skryt gor sitt man management, og det fortjener han, men jeg savner eg klart spillemønster både mot etablert, men ikke minst kontringsrelatert. Jonas og Wayne er mer enn gode nok vinger til å komme seg til dødlinja og legge inn, men det ser ikke ut som det er det de prøver på. Begge holder for lenge på ballen, og etter min mening er det manageren som må endre dette for dem.   Perch er ikke god nok for troppen vår engang, mens resten er det håp for. Vi dkal ikke svartmale situasjonen, men et nyopprykket lag trenger en plan, og kan ikke basere seg for mye på enkrltprestasjoner. Vi er gode nok når vi spiller enkelt. Både Drillo og Eggen er gode eksempler på at enkelt ikke betyr dårlig kvalitet. Skal vi spille 442 neste kamp så håper jeg shola og andy spiller sammen. Da kan vi greie oss med langpasninger hvis vingspillet ikke funker

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 17. Okt. 2010, 01:53 »
Jeg ser i dag det jeg sa i fjor. Vi har ingen plan i spillet vårt. Jeg vet at CH har fått mye skryt gor sitt man management, og det fortjener han, men jeg savner eg klart spillemønster både mot etablert, men ikke minst kontringsrelatert. Jonas og Wayne er mer enn gode nok vinger til å komme seg til dødlinja og legge inn, men det ser ikke ut som det er det de prøver på. Begge holder for lenge på ballen, og etter min mening er det manageren som må endre dette for dem.   Perch er ikke god nok for troppen vår engang, mens resten er det håp for. Vi dkal ikke svartmale situasjonen, men et nyopprykket lag trenger en plan, og kan ikke basere seg for mye på enkrltprestasjoner. Vi er gode nok når vi spiller enkelt. Både Drillo og Eggen er gode eksempler på at enkelt ikke betyr dårlig kvalitet. Skal vi spille 442 neste kamp så håper jeg shola og andy spiller sammen. Da kan vi greie oss med langpasninger hvis vingspillet ikke funker

Etter min mening skal vi holde oss langt unna 4-4-2 neste kamp. La Carroll starte på topp med en som spiller bak han. I en sånn bortekamp som mot West Ham, som øyner poeng i en bunnkamp, så er det viktig at vi kontrollerer kampen. Det gjør vi best ved å spille med tre sentrale midtbanespillere, og Carroll på topp er selvskreven fordi han evner å holde på ballen i mye større grad enn Shola. Spiller vi 4-4-2 fra start er selvsagt Shola og Carroll ganske selvskrevent. Løvenkrands har jeg ikke hatt troa på denne sesongen, og det beviste han litt i dag. Han presterer ikke godt nok i PL. Har mer tro på Ranger, og ser gjerne mer til han utover sesongen, og håper han får noen innhoopp.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 17. Okt. 2010, 02:03 »
Det vi var ekstremt dårlige på i går i forhold til tidligere kamper var å vinne andreballer, alle ballene havnet hos Wigan-spillere, og da er det vanskelig å skape trykk og ettertrykk. Det skal også sies at Wigan lå veldig bra defensivt, de hadde før i dag ikke sluppet inn mål på bortebane i de to siste. Men vi har ikke de uforutsigbare spillerne som kan bryte ned et slikt forsvar.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #43 på: 17. Okt. 2010, 02:05 »
Forsåvidt enig i det. Jeg bare sier HVIS vi skal spille 442 ikke at jeg ønsker det.
Så må jeg bare si at jeg er overrasket over at den andre tråden ble stengt. Det var ikke sinnsyke personangrep, selv om mange nok kunne tjent på å lese gjennom innleggene før de poster dem. Kanskje er PM svaret for benson/Christian og andre i sånne sammenhenger

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 17. Okt. 2010, 02:19 »
Forsåvidt enig i det. Jeg bare sier HVIS vi skal spille 442 ikke at jeg ønsker det.
Så må jeg bare si at jeg er overrasket over at den andre tråden ble stengt. Det var ikke sinnsyke personangrep, selv om mange nok kunne tjent på å lese gjennom innleggene før de poster dem. Kanskje er PM svaret for benson/Christian og andre i sånne sammenhenger

Jeg synes heller ikke det var over streken, men diskusjonen var på vei til å skli ut, så jeg synes det var "fair enough" at Nordin stengte tråden når diskusjonen rundt matchen sporet av. Det er mange her inne som endrer karakter under kamp og inntil en time etter matchslutt(jeg blir også påvirka. derfor skriver jeg sjelden underveis i kampen, eller rett etter kampslutt.). Det er selvsagt noe av sjarmen, men det kan bli hissige disksjoner. Jeg synes det skal være rom for å være litt aggressiv i sine innlegg, men det MÅ være basert på et saklig grunnlag, og da bør man samtidig skrive hva man selv mener, isteden for å bare påpeke andre folk sine "feil eller evt hva som gikk galt". Å skrive at James Perch skal brenne i helvette og sånne ting blir bare latterlig.