20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan (16. okt 16:00)  (Lest 40710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan (16. okt 16:00)
« Svar #15 på: 12. Okt. 2010, 12:29 »
Vi er rett og slett avhengige av et tidlig mål i hjemmekampene! Får vi ikke det så fortsetter vi bare å stange i muren til motstanderen, og det er vi ikke spesielt gode på, og derfor ender det også med at motstanderen får store kontringsmuligheter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Okt. 2010, 13:14 »
Går kampen på ein av tv2 sine HD-kanalar?
Sannsynligvis ikke på kanal nummer 1, 2 eller 3. Mest sannsynlig på 4,5 eller 6. Og de kanalene finner du kun på altibox eller på sumo.

Daniel:
Vil ikke si at vi fikk et videre tidlig mål mot Stoke, men vi scoret da i det minste først, og ledet kampen når andre omgang startet. Så det var ikke akkurat det som ødela for oss i den kampen. Det er kun Blackpool-kampen som kan sies å være gjeldende i forhold til det scenarioet du beskriver, Daniel. Kanskje litt lite grunnlag til å snakke om avhengighet.

Scorer vi det første målet ligger vi godt an. Men det er uvesentlig når dette målet kommer. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noen veldig mye større fordel om det kommer i løpet av de første 20, enn om det kommer i løpet av de siste 20.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Okt. 2010, 17:29 »
Rart utgangspunkt i denne kampen. Vinner vi ligger vi rimelig greit an, men med tap er det plutselig veldig mørkt ut. Jeg tror nok vi skal få slite skikkelig mot et tøft Wigan lag, men her må vi vinne!

Tror Carroll gjør et "comeback" og putter, veldig viktig å få han på glid.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Okt. 2010, 17:33 »
Joakim:

Vet ikke om det bare er en følelse jeg sitter med, men føler at det var mye sånn i fjor også. Fikk vi et mål i løpet av de første 10-15min så vant vi veldig greit, mens de kampene vi ikke fikk det, så måtte vi ofte slite mye hardere for å vinne kampen.

Var jo forsåvidt det samme mot Stoke også. Vi skapte lite, og Stoke lå bakpå og kunne bestemme mye. Vi skapte lite, og det straffet seg til slutt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Okt. 2010, 10:14 »
Joda, det var en del sånn i fjor. Men om det er sånn også i år, det er vanskelig å vite.
Vi har ikke all verdens til sammenligningsgrunnlag. Mot Villa scoret vi et litt heldig mål, relativt tildig i kampen, men vi møtte også et Villa-lag som var totalt ute av form og ute av stilen, og som burde tatt ledelsen enda tidligere i kampen enn det vi gjorde. Men joda, vi scoret tidlig og det ble en enkel seier.

Men det er ikke bare bare å bestille tidlige mål. Det var også betydelig enklere motstand vi møtte i Wankership.

I mine øyne handler det mer om å ta ledelsen først, uansett når det skjer. Så lenge vi scorer før motstanderen, så skal vi ha en god sjanse. Men mot Stoke var vi ikke kreative nok, og ikke aggressive nok. En dårlig dag på jobben, rett og slett. Og dessverre gjorde det sitt til at Stoke vant en noe heldig seier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 14. Okt. 2010, 21:52 »
Ut i fra sesongstarten vi har hatt blir jeg mer overrasket om vi vinner enn om vi taper denne kampen.. MEN VI MÅ HA 3 POENG!!!!!!! Seriøst, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg om det blir tap hjemme nå også.. :(
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #21 på: 14. Okt. 2010, 22:22 »
Hvis du ser sjansestatistikken i år, så har vi tatt "ufortjent" få poeng.
Vi har rett og slett ikke gode nok spisser pr. dags dato. Litt skeptisk til at Løven ikke har fått prøvd seg skikkelig, men Hughton har vel sine grunner.
Vi har gode talenter i Carroll, Ranger og til dels Best, mens Ameobi og Løven er ikke noe klassespisser. Xisco er tydeligvis ikke noe å snakke om, selv om jeg mener han også har vært lovende i pre-season og gjorde et ok innhopp i en allerede avgjort kamp mot Villa.

Problemer er, slik jeg ser det, at spissene våre har trengt for mange sjanser for å score hittil i år. Vi virker til tider solide bakover, noe skudd i mot har vist (så noe før City-kampen).

Jeg tror vi vinner denne kampen, spesielt hvis vi går ut i en ren 4-4-2.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 15. Okt. 2010, 08:59 »
Hadde gjort godt med en goal eller to fra Carroll i morgen ja.

Ikke minst hadde det vært veldig godt med tre poeng, vi tar vel sikte på å fortsette å holde Liverpool bak oss?!  ;D

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #23 på: 15. Okt. 2010, 11:28 »
Hadde gjort godt med en goal eller to fra Carroll i morgen ja.

Ikke minst hadde det vært veldig godt med tre poeng, vi tar vel sikte på å fortsette å holde Liverpool bak oss?!  ;D

ja det hadde det!! Vi går for 3-0 to ganger carroll og en av barton:)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #24 på: 15. Okt. 2010, 12:16 »
Hva i alle dager? Kampen vises på ESPN i Argentina! Må si jeg ble mer eller mindre sjokkert da jeg sjekket "tippekampen" på lørdag:

Futbol de Inglaterra - Premier League
ENGLISH PREMIER FOOTBALL LEAGUE
Newcastle vs. Wigan Athletic
St. James' Park Newcastle Upon Tyne, England

God helg! :D

Må ærlig innrømme at de er elendige til å velge kamper her nede. De viser ofte kamper som Villa-Bolton og Stoke-Birmingham når Liverpool møter Everton etc.

« Siste redigering: 15. Okt. 2010, 12:18 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #25 på: 15. Okt. 2010, 13:30 »
Forige helg stod det oppført at PLHD2 eller 3 skulle vise Newcastle kampen, men denne uken er den blitt byttet ut med Arsenal - Birmingham. Det er surt.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 15. Okt. 2010, 14:15 »
Fra starten av var kampen satt opp kun på SUMO, så tror det har vært meningen hele tiden. Er ikke verre enn å betale for å få sett kampen på SUMO, men synes likevel det er en helt annen opplevelse å se kamp via PC enn direkte gjennom TV. Har fortsatt tilgode å se kamp på nett, uten at det henger av og til. Og nettet der jeg bor har temmelig begrenset hastighet, så spent på hvordan dette går.

Men ser mye heller kampen litt hakkete på nett, enn ikke i det hele tatt!  :P

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #27 på: 15. Okt. 2010, 14:21 »
Jeg har Sumo, god internetthastighet og HDMI-kabel fra pc til tv. Noe som gjør at jeg får sett kampene i hd-kvalitet. :) Funker jækla bra det!

De siste dagene har jeg kjent skikkelig abstinenser etter fotball. Landslagspauser tar livet av meg! Moro nok med landskamper i seg selv, men dagene før, mellom og etter er laange.

Er meget spent på laget. Jeg håper som mange andre her at Simpson tar plassen på høyrebacken, men han spilte jo hele reservelagskampen, noe som nok kan tyde på at han ikke får spilletid på lørdag. Guthrie ble derimot spart, så vi får nok se han i troppen i hvert fall.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 15. Okt. 2010, 14:29 »
Men vet du hvor stor hastighet man trenger for å få bra kvalitet, Aslak?

Ser at Tempest etterhvert har fått satt opp kampen, så da ser je den jo der. Uten at de heller har ekstremt bra kvalitet på det de sender fra SUMO...

Simmio

• Gjest
« Svar #29 på: 15. Okt. 2010, 14:41 »
Jeg bruker RGB-kabel. Er det dårligere å bruke det enn HDMI eller er det egentlig det samme? Noen andre som bruker RGB?