20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aksjer/børs  (Lest 17709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #45 på: 09. Aug. 2011, 22:40 »
Ser flere her har kjøpt EMS.. Kjøpte 4000 aksjer der på kurs 2.31 idag.. Og 5000 hos KOA til 2.37. Håper børsen holder seg stabil nå.. selvom jeg tok en råsjans idag..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 10. Aug. 2011, 09:04 »
Noen som har lån i sveitser franc? :P

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 10. Aug. 2011, 09:14 »
Noen som har lån i sveitser franc? :P

Hehe, nei. Men opp 14 prosent på 6-7 børstimer i Algeta :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 10. Aug. 2011, 09:33 »
Den er fin. Tror nok den kommer over 200 kr når kursene stabiliseres igjen.
Men vær jækla forsiktig nå. Hvis Mood and Fitch også nedgraderer USA blir det helsikke igjen (og det gjør de!).
Innen 2 år tror jeg USA nedgraderes enda et hakk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 10. Aug. 2011, 15:57 »
Ser flere her har kjøpt EMS.. Kjøpte 4000 aksjer der på kurs 2.31 idag.. Og 5000 hos KOA til 2.37. Håper børsen holder seg stabil nå.. selvom jeg tok en råsjans idag..

Mildt sagt! :P

Hvorfor tror du ting skal bli bedre fra nå av? Med tanke på den patetiske gjeldsavtalen i USA , og at EU virker å gå tom for verktøy for å redde Sør-Europa, så ser jeg ikke bort fra at vi får en skikkelig kræsj på børsen igjen snart. Jeg tør ihvertfall ikke kjøpe noe som helst. Solgte heldigvis Opera-aksjene for en stund siden da de steg voldsomt, og det eneste jeg sitter med for tiden er Statoil, som ihvertfall er helt trygt. Ikke tale om at jeg kjøper noe mer nå ihvertfall. :)

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: 10. Aug. 2011, 16:06 »
EMS skal legge frem tall for kvartal 18 august, og det er store forventninger. KOA følger børsen, og den vil nok gå i pluss i nær fremtid, nyhetene om at rentene skal holdes ned bidrar til nettopp det. EMS er risiko, men tror ikke den går under det jeg ga for den.

Mildt sagt! :P

Hvorfor tror du ting skal bli bedre fra nå av? Med tanke på den patetiske gjeldsavtalen i USA , og at EU virker å gå tom for verktøy for å redde Sør-Europa, så ser jeg ikke bort fra at vi får en skikkelig kræsj på børsen igjen snart. Jeg tør ihvertfall ikke kjøpe noe som helst. Solgte heldigvis Opera-aksjene for en stund siden da de steg voldsomt, og det eneste jeg sitter med for tiden er Statoil, som ihvertfall er helt trygt. Ikke tale om at jeg kjøper noe mer nå ihvertfall. :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 10. Aug. 2011, 16:31 »
Ja, det er godt mulig at du har rett i at aksjene kan stige mye på kort tid, og at du kan selge dem veldig snart med stor gevinst, men risikoen er ihvertfall stor. Store forventninger ser jeg egentlig alltid på som negativt, for da vil kursen antagelig synke dersom disse forventningene ikke innfris. Frisk satsing ihvertfall, du får ha lykke til. :P

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #52 på: 10. Aug. 2011, 16:43 »
Problemet med EMS er at den gjør det omvendte av børsen.. går børsen opp går den ned.. merkelig grei.. Men tror jeg selger meg ut av EMS og satser mer KOA snart

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 10. Aug. 2011, 17:10 »
Problemet med EMS er at den gjør det omvendte av børsen.. går børsen opp går den ned.. merkelig grei.. Men tror jeg selger meg ut av EMS og satser mer KOA snart

Hvis det stemmer så kanskje det har noe med oljeprisen å gjøre? Den norske børsen er jo den eneste i Europa som ofte reagerer positivt på stigende oljepris, men det er jo langt fra positivt for alle selskapene.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #54 på: 10. Aug. 2011, 22:03 »
Tror det har litt med valutta å gjøre, EMS har en del valutta lån, og de svinger opp og ned hele tida.. Oljen er sikkert en faktor det også. EMS er gambling ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #55 på: 12. Aug. 2011, 18:47 »
Kan vel si såpass som at jeg har tapt endel penger hittil på EMS! Kjøpte 25k på 3.59, så nettotapet er vel nærmere 25.000 nå :P

Men jeg har troen på aksjen på litt lengre sikt, Q2 er forøvrig utsatt til 30.august.
If it has tits or wheels, count on problems!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 12. Aug. 2011, 19:24 »
Kjøpte for 80k i Grieg og algeta på onsdag. Realiserte i dag til +12k :-)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #57 på: 13. Aug. 2011, 13:48 »
jævlig bra!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 13. Aug. 2011, 13:56 »
Gikk inn med 5k hver eneste dag i nedgangen i Kon Tiki.
Leste meg litt opp på EMS og prøvde å komme med inn på 2,5,- noe som ikke gikk.
Er visst sterke rykter om oppkjøp til 7-8 kr, så kan bli heftig gevinst for dere der! Terra ødelegger visst hele kursen fordi de selger seg ut billig. Blir visst verdsatt nå til 40% av ek, noe som er veldig billig.
« Siste redigering: 13. Aug. 2011, 14:56 av Andy »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Aug. 2011, 22:35 »
Satser på det! Men oppsiden er jo enorm, så vet ikke om jeg vil selge på 7-8 kroner hvis den kommer så høyt! Tror jeg skal vente 1 år ihvertfall og se ann. Angrer litt på at jeg gikk inn rett før 40% fall, men slikt kan man jo ikke forutse. Vi får se.

På sikt kunne jeg tenke meg å gå inn i Landskreditt kina, da tar du del i veksten i mobilbransjen i Kina, 171% avkastning på de siste 5 år, småpent..