20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aksjer/børs  (Lest 17696 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #15 på: 05. Nov. 2010, 00:25 »
Jeg er fortsatt en fattig student, så har aldri hatt råd til å handle i 100.000-klassen. Har aldri hatt mer enn 30-40.000 kr i aksjer samtidig.  Da er det jo grenser for hvor mye man kan tjene, men blir jo noen tusenlapper her og der. Stort sett veldig godt betalt i forhold til hvor mye tid jeg bruker på det, men går jo selvsagt på smeller noen ganger...

Men det er jo mer for moro skyld enn det er et spareprosjekt ennå for meg, da. På samme måte som oddstipping. Gøyere å ha pengene i aksjer enn på BSU liksom.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 05. Nov. 2010, 01:19 »
Så du anbefaler altså å skippe BSU og heller prøve seg på aksjer? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 05. Nov. 2010, 08:49 »
Har rundt 60 på aksjekontoen nå, men selvsagt prioriter BSU. Aksjegevinst må man skatte av i tillegg. Skal du inn i markedet må du tåle å tape.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Nov. 2010, 08:58 »

Hehe, nei, ikke om du må velge, men har jo begge deler jeg da... Ser på aksjeinvesteringer omtrent som "investeringer" i oddstipping, som sagt. Jeg ville ikke satt alt jeg eier på det heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Nov. 2010, 11:59 »
Dårleg råd :P

20.000 i sparing per år, og 4.000 igjen på skatten ;)

Jess - ganske fornøyd med den avkastninga, og har ikke peng til så mye mer :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 05. Nov. 2010, 13:17 »
Ja, 20 prosent avkastning, pluss at det er høyere rente enn de fleste sparekontoer for tiden, til null risiko, du får jo ikke spart noe bedre enn det. Men hva skjer egentlig om man dreper kontoen på å kjøpe noe annet enn bolig eller avdrag på boliglån? Får du en sinnsyk smell på neste skatteoppgjør da, og må betale tilbake all skattefradraget du har tjent opp?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. Nov. 2010, 13:36 »
Nei, du gjør vel ikke det. Mister vel bare alt av fordeler ellers ved å ha den, slik jeg har skjønt det?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. Nov. 2010, 14:57 »
Ka faen! Det visste jeg faktisk ikke!

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #23 på: 12. Nov. 2010, 05:16 »
På nettbanken min er det ikke mulig å foreta overføring eller betaling med BSU-kontoen.

Ang. topicen så har jeg tjent litt penger på NAS for en tid tilbake og tapt endel på oljemyggen Aladdin Oil & Gas.. Sitter fortsatt med aksjene i selskapet ettersom jeg tjener minimalt på å selge meg ut nå. De har fått nytt styre og har noen veldig gode lisenser på boring i Russland. Har sett på kartene med oversikt over "oljelommer" og det ser veldig lovende ut. Problemet er at de ikke tjener penger per dags dato, noe som er det eneste som faktisk teller for at kursen skal stige.
Howay the lads!!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 29. Nov. 2010, 15:25 »
Kan nok ikke svare deg, men hvorfor vil du investere i et eiendomsselskap? Er man ikke veldig positive for fremtiden i eiendomsmarkedet i Norge for tiden?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 29. Nov. 2010, 15:36 »
Ikke dersom man i dag forventer at prisene skal stige i framtiden. Da er jo forventningene priset inn i aksjeverdien. Det lønner seg sjeldent å kjøpe aksjer når folk er VELDIG positive til dem, da skal det mye til for at forventningene overgås... :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 17. Jan. 2011, 15:59 »
Hyggelig å være aksjonær i Funcom så langt i år! :)

45 prosent opp siden 1. januar er ganske sykt, vurderer å ta gevinsten nå.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 17. Jan. 2011, 17:15 »
Ah, ja så det der. Irriterer meg over at jeg ikke har gått inn i den tidligere. Kjøpte meg ganske tungt inn i kon tiki 1 jan (pga den berømte januar effekten, og fordi jeg ikke har mulighet til å følge så mye med nå), men gevinsten er meget beskjeden til nå synes jeg.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 17. Jan. 2011, 19:37 »
Fornøgd med Northland Resources som har stege ca 25 % siste mnd og har stor tru på at denne vil stige det neste året. Har snart dekka inn igjen tapet i Bionor. Aksjar er konge, langt morsommare måte å "spare" på enn BSU osv :P

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 17. Jan. 2011, 20:24 »
Fornøgd med Northland Resources som har stege ca 25 % siste mnd og har stor tru på at denne vil stige det neste året. Har snart dekka inn igjen tapet i Bionor. Aksjar er konge, langt morsommare måte å "spare" på enn BSU osv :P

Er vel konge heilt til den dagen alt går til helvette :P