20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spørreundersøkelse  (Lest 3217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Spørreundersøkelse
« på: 29. Sep. 2010, 07:42 »
Jeg går på BI nettstudier og har fått i oppgave å gjøre en undersøkelse for å analysere et varemerke. Siden jeg bor i utlandet og er nødt til å spørre nordmenn om dette, tenkte jeg at det kanskje er like greit å legge det ut her! Håper at noen gidder å ta seg 2 minutter til å svare på noen enkle spørsmål.

1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade?

2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den?

3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort.

4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar? Har du en foretrukket favoritt? Hvis ja: hvorfor?

Takker for alle bidrag :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Spørreundersøkelse
« Svar #1 på: 29. Sep. 2010, 08:30 »
1) Freia og Nidar

2) Store ovale bokser på Europris med marsipansjokolade hvaler

3) Tja...   gjør meg ikke opp så mye mening om jeg tror den er bedre enn noe annet, men en fristende nok pose til at jeg ville kjøpt den for å smake den.

4) Kjenner for lite til Hval til å vurdere det.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. Sep. 2010, 11:00 »
Kanskje ikke akkurat den mest vitenskapelige måten å gjøre en undersøkelse på når alle kan lese hva de andre har skrevet, men greit nok, det er vel ikke liv og død det står om. :)

1) Freia, Nidar, Minde

2) Ovale bokser med hvalformede sjokoladebiter med marsipan inni, pluss en stor sjokoladefabrikk det er enkelt å få øye på om man kjører til Sandefjord fra Oslo...

3) Kan ikke huske å ha smakt den, men fordommene sier vel dårligere, da nisjemerker innen mat ofte pleier å ha litt mer "kunstig" smak.

4)  Nei, jeg har vel ikke noe favorittmerke. Trenger det ikke, da jeg aldri kjøper sjokolade.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. Sep. 2010, 11:20 »
1) Nidar, Freia,

2) Har hørt navnet og har sett posen som du har avbildet, men vet ikke noe mer enn det.

3) Posen ser fristende nok ut. Vanskelig å si om jeg tror den smaker bedre enn den ene og den andre, men per dags hadde jeg nok heller foretrukket et annet merke enn å kjøpe hval.

4) Vanskelig å sammenligne når jeg ikke har prøvd.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Sep. 2010, 11:31 »
Haha, denne har jeg svart på for en venn jeg har på face også.

1. Freia, Nidar,

2. Sandefjord, tror fabrikken ligger der.

3. Jeg tror den smaker like godt som mange sjokolader

4. Den er en lillebror, kanskje ikke like lett å få tak i. Eksklusiv, men har smakt den for lite til å  vurdere den opp mot noe annet.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Sep. 2010, 17:11 »
1. Freia, Nidar, Minde, Landlord, Coop

2. Har aldri hørt om. Aldri sett de der posene noen gang.

3. Den smaker sikkert like godt som de fleste merker, om ikke alle. Men det er en gang sånn at det kjente er det "tryggeste". En velger som regel de merkene en kjenner fra før, og de favorittene en har.

4. Kan ikke sammenligne. Har ikke noe grunnlag for å vurdere et merke jeg aldri har hørt om og aldri prøvd. Har heller ingen klart foretrukket favoritt. Kjøper like mye Freia som Nidar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #6 på: 29. Sep. 2010, 22:10 »
Mange takk til de som har svart til nå! Trenger 10 besvarelser totalt, så flott om en 4-5 stk til kunne ha tatt denne lille undersøkelsen :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. Sep. 2010, 22:30 »
1) Hvilke merkenavn forbinder dere med sjokolade?
Freia, Nidar, Anthon Berg.
2) Hva assosierer dere med Hval Sjokoladefabrikk? Har dere i det hele tatt hørt om den?
Ingen verdens ting.
3) Se på sjokoladeposene under. Tror dere denne sjokoladen smaker bedre eller dårligere enn andre sjokolademerker? Hvis ja eller nei, begrunn kort.
Nei, men ser ut som et billigmerke.
4) Hvordan vurderer du Hval sammenlignet med andre merker som Freia og Nidar?
Ikke i nærheten av samme varemerke som de to andre. Foretrukket favoritt er helt klart Freia - mye fordi de lager helt sjukt god mørk kokesjokolade og melkesjokolade generelt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. Sep. 2010, 22:52 »
1.) Freie, Minde sjokolade, Nidar
2.) Aldri hørt om, før idag.
3.) Den ser dårligere ut, med en noe "billig" design. Vet ikke helt hva som gjør det, men tror det er en blanding av skriften og bilde. Jeg synes det ser mindre delikat ut. Dømmer bare med bakgrunn i den fremste posen, da de andre synes dårlig.
4) Ingen anelse, men vurder ikke sjokolade etter produsent, men etter produkt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. Sep. 2010, 23:01 »
1. Minde, Freia, Nidar, Gjøvik Sjokolade.
2. Aldri hørt om.
3. Vanskelig å tenke seg til smaken. Hadde jeg sett produktet, kunne det nok tenkes at jeg hadde prøvd. Ser i og for seg fristende ut.
4. Hadde ikke hørt om det før, så setter det helt klart langt bak i køen.