20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10  (Lest 32605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JFK

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #180 på: 26. Sep. 2010, 20:29 »
No e det nok, Perch kan bare sittes på tribunen. Hiv inn Raylor, alt e bedre enn Perch. Trekker seg i hver jævla hode duell og scorer på toppen av den gamle kaken et selvmål! Ser ikkje ka vi tenkte på når vi kjøpte denne spelleren
Sir Bobby Robson

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 26. Sep. 2010, 20:31 »
Blir  ubalanse på kanten selvsagt siden Ben Arfa trekker en del inn. Men når spissene er omtrent stillestående har han faen meg ikke noe å spille på fremover heller. Tenk om Nolan hadde tatt en bevegelse ut bare for å lage rom, slik at Ben Arfa kunne ha benyttet seg av dette. Det skjedde ikke.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 26. Sep. 2010, 20:34 »
Nå skal det være sagt at Huth mest sannsynlig hadde scoret på den corneren hvis Perch ikke hadde headet den.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #183 på: 26. Sep. 2010, 20:45 »
Nå skal det være sagt at Huth mest sannsynlig hadde scoret på den corneren hvis Perch ikke hadde headet den.

Ble forbannet på Perch, men det er sant det du sier..

Og Jonas bør inn på venstresiden, og Ben Arfa inn som hengende spiss neste kamp. Og så vil jeg se Raylor på backen, tror perch blir rundingsbøye for Cityspillerene...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 26. Sep. 2010, 20:54 »
Jeg synes det blir for dumt å begynne å rope på nedrykk og at hughton må gjøre noe for faen etter vi har slått Everton og Chelsea denne uken.

Vi spillte en fantastisk førsteomgang. Hele laget storspillte og Ben Arfa var sentral i det som foregikk, problemet er at han var overalt!! han var på begge sidene av banen og jeg tror rett og slett at han sprang seg tom.

Han sto i offside og gikk i hodeduell i siste involveringen sin. Gutten hadde rett og slett ikke pust igjen, og da hadde han vært usynlig i hele andre omgangen ilag med resten av laget. Jeg må innrømme at jeg heller hadde sett Nolan gå av banen en Tioute, men jeg tror Hugton tenkte at det var smart å ha en av våre sterkeste hodespillere på banen mot Stoke.  Da kunne han kanskje heller ta av Barton som har det i føtterne? men Barton skal være bedre offansivt en Tioute.. så jeg kan forstå det.

Routledge har ikke imponert meg i år. Offansivt bidrar han med heller lite, han kommer sjelden rundt nede på kanten så vi får masse halvveis innlegg ifra hjørnet av 16metern. Han er ok bakover, men jeg tror at vi kan få mer kraft i laget med å flytte Jonas over på høyresiden. Evnt Ben Arfa som kan komme innover i banen med skuddfoten.

Vi kommer nok til å ha en spennende sesong framfor oss. det positive sålangt er at vi er spillemessig bedre en Blackpool, Wolves og Stoke! mot stoke var vi ihvertfall best i første omgangen..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 26. Sep. 2010, 20:55 »
Det du nevner der Daniel er viktig. Perch måtte gripe inn, hadde han ikke gjort det ville Huth scoret. Innleggene til Stoke var, i motsetning til våre, knallharde og i rett høyde. Uhyre vanskelig å forsvare seg mot. Fristende å vrake Routledge, men han springer jo i motsetning til Nolan.

Neste kamp vil jeg ha ett bytte, Nolan ut, Jonas inn på venstre og Ben Arfa som offensiv midtbane. Og vi må huske at vi skaper sjanser. Vi har vært bedre enn både Blackpool, Wolfes og Stoke. Har vunnet sjansestatistikken i nesten hver kamp. Ville vært mye mer bekymrert om vi hadde spilt elendig i tillegg.
« Siste redigering: 26. Sep. 2010, 20:57 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 26. Sep. 2010, 20:56 »
Spilte en fantastisk første omgang? Da må vi ha sett to forskjellige kamper. Synes vi var langt fra fantastiske. Vi hadde overtaket og vi hadde ballen mye, men skapte lite.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #187 på: 26. Sep. 2010, 20:57 »
Lurer på hvordan Ben Arfa reagerer på å bli byttet ut etter 60 minutter. Sikkert ikke veldig fornøyd, iom. at vi taper etter dette.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 26. Sep. 2010, 20:59 »
Spilte en fantastisk første omgang? Da må vi ha sett to forskjellige kamper. Synes vi var langt fra fantastiske. Vi hadde overtaket og vi hadde ballen mye, men skapte lite.

Det er utrolig vanskelig å score på et lag som legger seg så vanvittig bakpå. Derfor trengs bevegelse på topp. Hadde vi hatt en bevegelig spiss eller Ben Arfa som offensiv midtbane er jeg rimelig sikker på at vi ville ha vunnet kampen. Håper CH lærer av sine feil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 26. Sep. 2010, 21:21 »
Problemet er ikke at Perch header ballen, problemet er selve headingen, utførelsen, som går fullstendig til helvete. Det bør da være mulig å heade den til corner i stedet for i eget nett.

Ellers synes jeg vi er særdeles svake i duellspillet foran eget mål i andreomgang. Målet til Jones kommer etter at vi taper dueller altfor enkelt innen eget felt. Synes også det er en STOR skandale at vi greier å la Jones få stå mutters, mutters alene inne i feltet på 1-1. Bare noen minutter tidligere så vi jo hvor ekstremt farlig han var, selv om han ikke sto alene. Da må vi sørge for at vi er ekstra påpasselige for å hindre denne spilleren i å komme til flere målsjanser. Håpløst.

Perch gjør ikke sin dårligste kamp i dag, men langt i fra sin beste heller. Og selvmålet teller dessverre en god del. For selv om han gjør riktig i å gå på ball, så SKAL IKKE den headingen under noen omstendigheter gå i eget mål på en så flott måte som det gjør. Å ta ballen er bra, men det er fortsatt elendig å sette den i eget mål. Samme faen hvordan du vrir og vender på det. Det var Bramble-takter over det selvmålet der, og det er ikke et kompliment.

Jeg skjønner ikke helt denne ekstreme kritikken mot Nolan. Jeg ser en spiller som legger ned en vanvittig innsats i hver eneste kamp, som går utenpå de aller aller fleste. Han har en del mangler teknisk, men jeg synes han gjør opp for det med taktiske ferdigheter. Nolan er en duellspiller, som er veldig viktig å ha. Jeg tror vi vil merke det ganske betraktelig om vi skulle erstatte han med Ben Arfa.

Jeg ser ikke problemet med Ben Arfa på kant. Han trekker alltid innover, javel. Men det betyr jo bare at Enrique har stort rom foran seg på kanten. Akkurat det synes jeg bare er positivt. Kanskje var det feil å ta ut Ben Arfa i dag, men på det tidspunktet vi tok han ut, så hadde han hatt en elendig kamp. Hadde ikke fått til noen verdens ting, og det så ikke ut som at vi kom til å tape vesentlig mye ved å sette innpå Jonas, som også er veldig glad i ballen, og i stand til å skape farligheter. Jeg tror problemet var mer tidspunktet byttet kom på. Ben Arfa eller ingen Ben Arfa hadde ikke gjort noen ting fra eller til i forhold til Jones' scoring. Problemet var at byttet kom i en periode hvor vi var i ferd med å miste fullstendig kontroll på kampen. Delap hadde kommet inn og vi ga bort dødball etter dødball etter dødball etter dødball etter dødball etter dødball etter dødball etter dødball. Hadde byttet kommet tildigere, kunne det kanskje ha slått annerledes ut. Men i og med at vi allerede hadde mistet fullstendig kontroll på kampen, og Jones' scoring kom bare ytterst få minutter etter at Jonas kom innpå, så fikk byttet overhodet ingen effekt. Jeg greier ikke å se for meg at Ben Arfa ville fått til så mye mer enn Jonas etter at utlikningen var et faktum. Fra da av var kampen mer eller mindre tapt for vår del. Vi hang ikke med i svingene i det hele tatt etter 1-1. Vi mistet helt kontrollen på kampen da Delap kom inn for Stoke, og de fikk den ene dødballen etter den andre milevis inne på vår halvdel. Der og da var skaden allerede skjedd. Og skaden ble ikke akkurat mindre av at vi tok av Tiote. Men å ta av Ben Arfa var ikke det som tapte kampen for oss i dag. Det var det bokstavelig talt Perch som gjorde, godt hjulpet av Delap og Jones. Og selvfølgelig en midtbane som ble fullstendig overkjørt.
Kanskje kunne vi ha satt inn Løvenkrands i stedet for Ameobi, for å få inn fart på topp. Men samtidig så hadde Stoke ALLTID fullstendig balanse, så hvor mye det hadde hjulpet er jeg usikker på.

Vi tapte denne kampen på å gi bort fullstendig unødvendige dødballer, som vi ALLTID har en tradisjon for å gjøre mot Stoke. Når kampen begynte å dra seg til, da var vi ikke tilstede i det hele tatt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 26. Sep. 2010, 21:27 »
Du så vel at Stoke hadde 10 mann i forsvarsmur i hele første omgang? Var Jones i det hele tatt på banen i førsteomgang? Vi spilte Stoke veldig lavt, og møtte en mur, bestående av samtlige 10 rødkledde spillere. De var på ballfører med tre-fire mann hver eneste gang vi nærmet oss 16-meteren. Da hjelper det ikke at Ben Arfa er en særdeles kreativ spiller, vi ble pakket ordentlig inn. Det var ikke så mye som en millimeter rom å snakke om. Og et innlegg som egentlig så ganske ufarlig ut ble plutselig til et straffespark fordi Huth ble litt utålmodig, og ville ha litt action.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 26. Sep. 2010, 21:37 »
Jeg syns faktisk Nolan får ufortjent mye tyn i dag ja. Igjen var det han som kom til farlige sjanser, og var nærmest å redde poeng for oss. Innsatsen er det selvfølgelig heller intet å si på. Begge vingene var svakere enn Nolan i dag spør du meg, selv om vi veit at Ben Arfa er i stand til å gjøre utrolige ting.
Forresten - hva med Raylor inn til neste kamp - til fordel for Routledge? Da får vi mer defensiv tyngde, og klubbens beste dødballfot. Den hadde gjort seg på bana i dag
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

andrtve

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #192 på: 26. Sep. 2010, 22:21 »
41,915 ja.

hvorfor er det dårligere oppmøte enn det vi hadde på fleste hjemme kamper i fjord? :(

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 26. Sep. 2010, 22:36 »
Nokke sie meg at det har nokke med at vi har alt for få profiler i år, og er rett og slett for trause... Mot Wigan vil eg se Jonas og Løvenkrands inn, med Nolan og Routledge på benken.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 26. Sep. 2010, 22:47 »
Jeg synes det blir for dumt å begynne å rope på nedrykk og at hughton må gjøre noe for faen etter vi har slått Everton og Chelsea denne uken.

Vi spillte en fantastisk førsteomgang. Hele laget storspillte og Ben Arfa var sentral i det som foregikk, problemet er at han var overalt!! han var på begge sidene av banen og jeg tror rett og slett at han sprang seg tom.

Han sto i offside og gikk i hodeduell i siste involveringen sin. Gutten hadde rett og slett ikke pust igjen, og da hadde han vært usynlig i hele andre omgangen ilag med resten av laget. Jeg må innrømme at jeg heller hadde sett Nolan gå av banen en Tioute, men jeg tror Hugton tenkte at det var smart å ha en av våre sterkeste hodespillere på banen mot Stoke.  Da kunne han kanskje heller ta av Barton som har det i føtterne? men Barton skal være bedre offansivt en Tioute.. så jeg kan forstå det.

Routledge har ikke imponert meg i år. Offansivt bidrar han med heller lite, han kommer sjelden rundt nede på kanten så vi får masse halvveis innlegg ifra hjørnet av 16metern. Han er ok bakover, men jeg tror at vi kan få mer kraft i laget med å flytte Jonas over på høyresiden. Evnt Ben Arfa som kan komme innover i banen med skuddfoten.

Vi kommer nok til å ha en spennende sesong framfor oss. det positive sålangt er at vi er spillemessig bedre en Blackpool, Wolves og Stoke! mot stoke var vi ihvertfall best i første omgangen..

Dette har selvsagt ikke rot i virkeligheten. Førsteomgangen var dårlig/middelmådig. Vi hadde riktignok mye ball, men vi gjorde ingenting konstruktivt med den. Det Stoke-laget som startet er kanskje PL's dårligste i tillegg, så å si at det var en fantastisk omgang er helt feil. Og - Ben Arfa har løpt mer enn det her før. Tviler på det har noe med det og gjøre.