20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10  (Lest 32490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #165 på: 26. Sep. 2010, 19:14 »
Etter en god første omgang, var jeg sikker på seier.

Andre omgangen er det bare å glemme, for da fremstår vi som et bunnlag!
De som skuffer meg klart mest idag: Carroll, Routledge og Perch! Håper ikke Perch starter på backen neste kamp. I tillegg SKAL Ben Arfa og Jonas starte neste.

For meg er det helt ufattelig at vi ligger så lavt på hjemmebane, mot et lag vi må slå!!!

Faen så forbanna jeg er nå...

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #166 på: 26. Sep. 2010, 19:15 »
Faen så forbanna jeg er nå...
Ditto...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 26. Sep. 2010, 19:15 »
Vant sjansestatistikken 6-4. Kjørte 1. omgang fullstendig. Ble ikke mange muligheter pga at Stoke la seg bakpå. Jævlig irriterende 2. mål, ikke minst. Fellinga av fuller var fullstendig unødvendig. Og når innleggene var så gode som de var, er det vanvitttig vanskelig å ta Stoke. Jones er umulig å ta i lufta så lenge han får heade opp upresset. Skal ikke klandre Perch for målet. Han spilte en god kamp og gjorde ingen feil, bortsett fra målet. Hvis PErch ikke hadde prøvd å ta ballen, ville en stokespiller fått headet på mål.

Byttene var for meg uforståelige. Stoke er svake så lenge det er fart og bevegelse. Og vi bytter ut 2 av de mest mobile på banen.  Synes mange hadde en  god kamp. Det største problemet var bevegeligheten på topp. Nolan var igjen ELENDIG. Minst bevegelige spilleren i PL, og han går oftest i offside av alle i hele ligaen. Det sier sitt. Dermed ble Carroll alt for lene på topp, mot et sterkt hodespillende stoke. Stokes svakheter er langs bakken og da ble det helt feil å ha både Nolan og Carroll på spissplass. Mener vi skulle hatt Løven i stedet for Nolan. Han evner å strekke forsvaret med smarte løp. Er ikke så viktig at han ikke har scora mål de siste kampene. Han beveger seg i det minste, og der er nøkkelen. Den andre svake spilleren var ROutledlge. Kommer seg rundt gang på gang, men fikk ikke til et enested innlegg.

HELVETE!

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 26. Sep. 2010, 19:15 »
Ser folk her ikke mener Perch var dårlig. Å klare 96 minutter uten gult kort kvalifiserer ikke til godkjent kamp. Han gjorde omtrent ingenting nyttig på banen. Noe av det første han gjorde var å prøve å løpe forbi en Stoke-spiller 1,5 meter før dødlinja. Ja, han hadde et skudd på mål, og et skudd som hadde sett langt fra faretruende om ikke Huth var i den, men dessverre veier selvmål ganske mye, in my opinion. Han ser egentlig aldri trygg ut på ballen heller. Jeg er bare trist og lei, og har nevnt flere ganger at Perch ikke bør starte for Newcastle.

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #169 på: 26. Sep. 2010, 19:19 »
God førsteomgong, fortent leiing, men andreomgongen øydelegg alt. Skremmande svakt, og at Newcastle skal slita på nederste del av tabellen er ikkje overraskande med slikt spel.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 26. Sep. 2010, 19:22 »
Drittkamp enkelt og greit... Hater dette Stoke laget meir og meir ! Hughton fortjener foresten ikke tyn for å ta ut Ben Arfa. Det var et bytte eg etterlyste i pause. Knota alt for masse med ballen, og sinka spillet vårt mot tunge lite bevegelig stoke forsvarspillere. Synes dog det var heilt feil å ta ut Tiote. Hadde vi hatt han liggende der bak kunne han snappet opp klareringene til Stoke, så vi kunne opprettholdt et kontinuerlig press.

Perch er eg rett og slett ferdig med, men Jonas burde få spille fast framover.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 26. Sep. 2010, 19:25 »
Ben Arfa blir misbrukt på kanten! Han skulle spilt i rollen til Nolan. Han går jo uansett kun inn i banen, så hva er poenget med å sette han på kanten? Hvis Nolan starter neste kamp nå så blir jeg mer eller mindre sjokka!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 26. Sep. 2010, 19:26 »
God førsteomgong, fortent leiing, men andreomgongen øydelegg alt. Skremmande svakt, og at Newcastle skal slita på nederste del av tabellen er ikkje overraskande med slikt spel.

Dårlig førsteomgang mot et av de på papiret desidert dårligste lagene i PL. Vi hadde ballen absolutt mest, men det hjelper ikke stort. Fremover er vi håpløse, både i 1. omgang og 2. omgang.  I 2. omgang hiver Stoke innpå 2-3 bedre spillere enn de som startet og snur det hele. De taktiske vurderingene som følger av Hughton er sterkt klandringsverdige. Hva tenkte han??

Ellers, greit nok at Perch ikke var bra i det hele tatt, men dette var jammen en kamp som var lagmessig elendig. Jeg gleder meg til å høre hva Hughton har å si. Det er utilgivelig med to tap på hjemmebane etter hverandre for henholdvis Blackpool og Stoke. Hughton bør ta et oppvaskmøte både med seg selv og spillerene.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #173 på: 26. Sep. 2010, 19:28 »
Drittkamp enkelt og greit... Hater dette Stoke laget meir og meir ! Hughton fortjener foresten ikke tyn for å ta ut Ben Arfa. Det var et bytte eg etterlyste i pause. Knota alt for masse med ballen, og sinka spillet vårt mot tunge lite bevegelig stoke forsvarspillere. Synes dog det var heilt feil å ta ut Tiote. Hadde vi hatt han liggende der bak kunne han snappet opp klareringene til Stoke, så vi kunne opprettholdt et kontinuerlig press.

Perch er eg rett og slett ferdig med, men Jonas burde få spille fast framover.

Selvsagt fortjener han tyn for Ben Arfa-byttet. Han er den eneste som kan skape noe utav ingenting utpå der, og Routledge verken  har vært eller var god idag. Det er ikke tvil om hvem som burde bli byttet ut av Routledge og Ben Arfa.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #174 på: 26. Sep. 2010, 19:29 »
Grunnen til at vi ikke tar poeng eller vinner er at det går for treigt fremover, for mange tilbakespill til Krul og for mange høye baller mot Carroll som fikk mye juling idag. Feil å ta ut Tiote, men riktig å ta ut Ben Arfa. Syntes Løven skulle fått en sjangsen idag med hans hurtighet. Stoke fikk det som de ville, høye baller mot Carroll som var mye alene.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #175 på: 26. Sep. 2010, 19:36 »
Grunnen til at vi ikke tar poeng eller vinner er at det går for treigt fremover, for mange tilbakespill til Krul og for mange høye baller mot Carroll som fikk mye juling idag. Feil å ta ut Tiote, men riktig å ta ut Ben Arfa. Syntes Løven skulle fått en sjangsen idag med hans hurtighet. Stoke fikk det som de ville, høye baller mot Carroll som var mye alene.

Kunne ikke sagt det bedre.

Simmio

• Gjest
« Svar #176 på: 26. Sep. 2010, 19:46 »
Grei førsteomgang, men så skjærer det seg helt. Stoke tar kontrollen med engang andre omgang starter og når Enrique lager et helt idiotisk frispark, er det gjort. Stoke var det minst sjanseskapende laget i Premier League fjor, og veldig mange ganger scoret Stoke på innkasta til Delap, eller på dødball. Derfor er det så utrolig irriterende at Enrique lager frispark der.

Så kommer det en del rare bytter fra Hughton. Jonas inn var lurt, men for Ben Arfa? Det var riktig nok før scoringen, men allikevel. Ben Arfa er den eneste spilleren som klarer å lage noe helt på egenhånd, og selv om han knota veldig i første omgang så var han mye bedre enn Routledge. Tiote ut var også dumt fordi han klarer å skape noe samtidig som han er utrolig pasningsikker.
Så kommer corneren Perch scorer på. Ser faktisk ut som om han prøver å score selvmål. Utrolig synd, for Perch spilte ganske greit i dag.

I dag var det mye dårlig offensivt. For det første så spiller Rout helt elendig. Jobber ikke bra bakover, og klarer ikke å skape en ting forover. Carroll var også veldig svak i andre omgang. Det var forøvrig han som slapp markeringen på Jones på 1-1 scoringen. Ben Arfa knota mye og var heller ikke spesielt god i dag. Nolan var også skikkelig dårlig i dag. Jobber veldig bra, men er så utrolig treig og stillestående.

Å heie på Newcastle er helt sykt. Berg og dalbane konstant. Bare se på resultatene i år folkens. De eneste normale resultatene er 0-3 mot Man Utd og 1-1 mot Wolves. 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 26. Sep. 2010, 19:47 »

Fortsatt uenig i Ben Arfa byttet. Ellers er jeg enig. Det er ufattelig vanskelig å spille mot et lag så til de grader legger seg bakpå. Da trenger vi spillere på topp som er i stand til å bevege seg mye, og dermed strekke forsvaret til Stoke. Det hjelper ikke å komme rundt på kant når innleggene enten ikke er gode nok eller når 4 store spillere venter i boksen, klare til å ta ut både Nolan og Carroll. Og siden bevegeligheten på topp er svak, blir det også få pasningsalternativer for midtbanen også. Synes Jonas var god som sagt, kanskje bedre å bruke han på høyrekant, der får han oftere lagt inn. Og Perch var ikke dårlg. Stoke kom ikke rundt ham, og den dødballen han headet i mål var forbanna vanskelig å ta ut. Hovedproblemet var Routledge. Perch kom rundt på overlapp gang på gang. Men Routledge brukte Perch aldri.

Og vi må ikke dømme laget nord og ned heller. Nå er vi plassert midt på tabellen. Og det er en grei serieåpning. Det som er mest irriterende er selvsagt at vi har skapt flest sjanser i alle kamper, bortsett fra mot Scum. Håper virkelig CH tar grep og vraker Nolan til neste kamp. Han har vært heelt grusom. Når han har ballen utenfor 16 m går det alt for sakte. Stokespillerne kom raskt opp i ryggen og satte ham ut. Carroll må få mer hjelp på topp enn det han får nå.
« Siste redigering: 26. Sep. 2010, 20:23 av InspectorC »

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 26. Sep. 2010, 20:11 »
Sitat fra: InspectorC
Perch kom rundt på overlapp gang på gang. Men Routledge brukte Perch aldri.
Nå er det jo sånt at Routledge ble født med fart i beina, og ikke noe mer enn det. Fotballhjerne er jo ikke-eksisterende på det mennesket der.

Bruk Ben Arfa på høyre kant og Jonas på venstre kant, Hughton. På forhånd, takk.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 26. Sep. 2010, 20:24 »
Ben Arfa er bortkastet å bruke på kanten! Alle som ikke kan se det anbefaler jeg en time hos optiker asap.