20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton-Newcastle 18.09 kl.16.00  (Lest 41947 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Everton-Newcastle 18.09 kl.16.00
« Svar #30 på: 17. Sep. 2010, 13:23 »
Harper
Raylor Williamson Colo Enrique
Rout Tioté Barton Guitierrez
Ben Arfa
Carroll

Har trua på 3 poeng på lørdag! ;D
HOWAY!
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 17. Sep. 2010, 13:26 »
Harper
Raylor Williamson Colo Enrique
Rout Tioté Barton Guitierrez
Ben Arfa
Carroll

Har trua på 3 poeng på lørdag! ;D
HOWAY!

Enig i denne lagoppstillingen :) Nolan har godt av en pause! :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 17. Sep. 2010, 14:16 »
Dette er en drita vanskelig bortekamp hvor jeg er meget fornøyd med 1 poeng. Jeg vil  ha samme forsvar som sist. Samtidig viste kampen mot Blackpool at vi er meget avhengig av Carroll skadefri. Duden har fart, noe Nolan ikke har. Det er allerede nevnt noen avveininger her. Selv om Nolan har vært elendig utenfor boksen, er han smart og har i to kamper på rad kommet til flere store muligheter. Hadde han satt dem, ville vi ha vunnet borte mot Wolfes og hjemme mot Blackpool. Og da hadde han fortsatt vært den store helten. Problemet er at hans spill utenfor boksen har vært til tider meget svakt. Mister baller og er generelt for treig. Men evner Jonas og Routledge å få til innlegg vil Nolan være god. Og der sviktet det fundamentalt forrige kamp. Jeg foretrekker Nolan i denne kampen, rett og slett fordi det kommer til å bli mye kjemping, både i vår boks og i Evertons.

Jeg ville ikke at CH skal stille med Arfa fra start i morgen. Er en ballhard bortekamp. Vi trenger Jonas defensivt og Routledge har vist seg å være god på bakromsballer, når han får dem. Ergo trenger vi kontringer. Dermed kommer mitt argument for å vrake Smith. Tioute er raskere, og i følge rapporterne er han god til å crosse. Mot Everton er vi mao helt avhengig av en med større tempo på midten, i stand til å løpe opp spisser, takle og sette i gang kontraangrep med presise langballer. Og der tror jeg Tioute absolutt er sterkere enn Smith. Ser det er enkelte som vil ha Raylor inn. Det vil ikke jeg. Raylor mangler fysikk, og han er langt på nær så rask som Perch. Derimot tror jeg det er lurt å flytte Jonas på siden til Perch i morgen. Mot Scum skapte Everton  mesteparten på sin venstre side med Baines og Pienaar.

Konklusjon: Samme laget som sist, bortsett fra Tioute inn for Smith og at Routledge - Jonas bytter side.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 17. Sep. 2010, 14:25 »
At folk ikke vil starte med Ben Arfa er i mine helt vanvittig! Her har vi fått inn en ekstremt god spiller som INGEN i troppen er i nærheten av. Selvfølgelig skal han spille! Driter vel i om det er hjemme mot Blackpool eller om det er borte mot Everton. Mannen går langt utenpå de andre offensive spillerne vi har.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 17. Sep. 2010, 14:26 »
Klarer dessverre ikke å se hvordan Newcastle skal ta poeng i denne kampen når de taper med to mål hjemme mot Blackpool.

Når Everton klarer å komme tilbake fra 1-3 til 3-3 på overtid mot Manchester United vitner det om kvalitet i laget og den kvaliteten har ikke Newcastle inne enda, men forhåpentligvis kommer den utover i sesongen når de nye spillerne blir vant til klubben og får inn det nivået som kreves i Premier League.

Hvis ikke blir det rask retur til Championship. Men klubben har overlevd et nedrykk før, så da klarer de det garantert en gang til  ;D!

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 17. Sep. 2010, 14:34 »
At ben arfa skal spille er det vel ingen som helst tvil om ;D
gleder meg sånn til å se ham imorra!
og jeg er enig i at nolan sliter i banespillet, men det han bidrar med i boksen er langt bedre enn det fiksfakseriet routledge alltid driver med. bare løper seg inn i folk det surrehue der ;)
ben arfa inn for routledge:)
alle er enige med meg? flott!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 17. Sep. 2010, 14:37 »
Jeg vil selvsagt at Arfa skal spille fra start i fremtiden.. Men her er det snakk om matching. Everton er et tøft fysisk lag og dermed vil jeg ha spillere fra start som er vant til dette.  Og så kan vi slenge innpå Arfa i løpet av 2. omgang. Jeg tror det er lurt at han blir vant til tempoet i PL stegvis.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 17. Sep. 2010, 15:51 »
bullcrap, har ingenting å tape på å bytte ut routledge men ben arfa! INGENTING HØRER DERE!?!?!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 17. Sep. 2010, 15:57 »
Ben Arfa må starte i morgen. Helt sykt hvis folk ikke ønsker det. Han er bedre enn begge de andre vingene våre. Vi trenger en spiller som kan komme til muligheter og en spiller som for en gangs skyld kan få lagt inn til Carroll. Det er jo ikke Jonas i stand til, og Routledge er ikke så jævla god på å legge inn han heller at det gjør noe.
Newcastle MÅ utnytte ekstremferdighetene til Carroll, hvilket er luftstyrken.
Ben Arfa kan bli særdeles viktig i morgen, like viktig som om at Smith ikke spiller.
Makan til elendig Premier League spiller skal en lete lenger etter, ihvertfall nå som Amdy Faye er borte. Kan Smith egentlig noe annet enn å takle og klage på dommeren? Det er ikke mye positivt han gjør hvertfall! Tiote sier jeg bare.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

PhilB

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 på: 17. Sep. 2010, 16:34 »
Enig med Mats. Ben Arfa bør få tillit fra start. Som jeg har nevnt før trenger vi sårt en spiller som faktisk får ballen inn i boksen! Blir for dumt å ikke utnytte Premier Leagues kanskje beste hodespiller til det fulle. I tillegg er Ben Arfa en potensiell matchvinner, ved at han kan skape mye på egenhånd. Routledge / Jonas skaper forsåvdt også en del, men de roter seg som regel bare vekk...

Tiote vet jeg egentlig ingenting om. Har kun sett noen youtube-klipp, noe som er alt for lite til å ha et velbegrunnet resonnement om hvorfor han skal starte / ikke starte. Men skal vel helt oppriktig ikke mye til at han gjør en bedre jobb en Smith, etter min mening.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 17. Sep. 2010, 16:45 »
SYnes vi skal starte med smith, tror han er veldig revansjelysten, og jeg tror han kommer til å gjøre en god kamp dersom han får sjansen. Vet ikke mye om Tioté, men synes ikke vi skal kaste han ut i det for tidlig, bedre om han kommer på i 2. tror jeg. For smith har nok innsett at det er konkurranse om plassens hans nå, og vil dermed være konsentrert hele kampen igjennom, og ikke gjøre dumme feil som sist.

Ben Arfa SKAL starte, og jeg synes han skal ta plassen til rout, fremfor Nolan. Nolan er en viktig spiller for oss, og han er en god avslutter. Tror ikke vi kommer til å få alt for mange sjanser iløpet av kampen, men når vi får de, må vi ta de. Og da er det veldig greit å avslutningsegenskapene til Nolan, dessuten er han kapteinen vår og en viktig ledertype i laget.
Selv om jeg ikke synes rout har gjort seg bort på noen som helst måte til nå, så må det nesten bli han som viker for Ben Arfa. For Ben Arfa besitter offensive kvaliteter, og kreativitet, som er alt for gode til å starte på benken. han hadde noen friske dragninger, og gode løp da han kom på mot B'pool, og viste at han er i form, og har kvaliteten vi trenger i laget. Er ganske sikker på at han kommer til å bli en av våre viktigste spillere denne sesongen!

Tror dette blir en veldig vanskelig kamp, men ingenting er umulig, og laget er nok ekstremt revansjelystne etter et pinlig resultat(og da mener jeg resultatet, ikke kampen) i forrige kamp. Men jeg er veldig fornøyd med ett poeng også ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 17. Sep. 2010, 16:54 »
Eneste grunnen til at Ben-Arfa ikke skal starte er hvis han ikke orker mer enn en omgang, da kan vi like så godt sette han inn tidlig i andre omgang.

Greit, Smith var sammen med resten av laget dårlige forrige kamp, men desto større grunn til å la han bevise at han kan prestere bedre. Noe det ikke er noe å si på er viljen hans, og den kan vi trenge i morra.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 17. Sep. 2010, 17:01 »
Nolan får litt i overkant piss fra folk både her inne og på N-O. Han er ikke så elendig som mange vil ha det til, etter min mening. Han kjemper alltid hardt for laget, gjør mye av drittjobben som hindrer motstanderen i å spille seg gjennom vår sentrale midtbane, han vinner dueller, også er han flink til å komme til sjanser og en bra avslutter. Han sliter litt med teknikken og tempoet i spillet sitt, så jeg kan forstå at folk heller vil ha en annen type spiller bak Carroll. Jeg vil derimot ha Nolan bak Carroll mye pga at han brøyter mye vei for Carroll og at de to sammen vinner veldig mye av duellene. Så benytter vi oss heller av kreativiteten til Ben Arfa på kanten, hvor han må kjempe med Routledge og Jonas om en plass. Dessuten har vi Barton sentralt som skaper mye.

Helt enig! Synes vi må utnytte og fremheve de kvalitetene spillerne har og på den måten gjøre dem gode. Vi har et enormt sterkt fysisk lag og det synes jeg CH bør utnytte. Nolan er intet unntak. Han kommer til mange sjanser, scorer bra med mål, vinner mye dueller både langs bakken og i lufta og legger igjen sjela si i innsatsen.

Når det kommer til lagoppstilling så mener jeg at vi er nødt til å bruke en femmer på midtbanen, ihvertfall mot en så god motstander som det Everton er. Vi må ikke gi Arteta, Pienaar og Fellaini for mye plass å boltre seg i på midtbanen. Cahill må også passes på.

Håper på følgende lag:
Harper/Krul
Coloccini - Campell - Williamson - Enrique
Ben Arfa - Barton - Tiotè - Routledge/Jonas
Nolan
Carroll

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 17. Sep. 2010, 17:21 »
Etter å ha sett Campbell i gårsdagens reservelagskamp håper jeg virkelig at han ikke starter. Han er langt i fra i stand til å starte en PL-kamp slik han opptrer nå.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 17. Sep. 2010, 18:16 »
Folk må slutte å forsvare routledge :P
Er det bare jeg som er blitt lei av de såkalte raidene hans? (som alltid ender i balltap)
Er ikke så rart at han har spilt i 8 klubber på 10 år syns nå jeg...

Men ikke misforstå. Han har fart, teknikk og driv! men han bruker det bare alltid feil :(