20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Turer til Newcastle 2010/2011  (Lest 37006 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Turer til Newcastle 2010/2011
« Svar #135 på: 16. Okt. 2010, 14:49 »
For det første var vi 3 stk. og var absolutt ikke kjent så taxi var helt klart det enkleste og kjappeste alternativet for oss.
Og jeg tror ikke vi betalte mer enn £10 for taxien så det ville jo blitt omtrent det samme for metroen.  ;)

Det tar fem minutter på internett å sjekke transportmulighetene fra en flyplass og inn til byen. Når man skal til et nytt sted, så kan litt forberedelse spare deg masse penger. Når man tar metroen inn til byen, så skjønner du. 10 pund for taxi fra flyplassen og inn til byen..? Det er tull, for det stemmer ikke med de taxierfaringene jeg har fra Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #136 på: 16. Okt. 2010, 20:04 »
10 pund er billig om du får det. Jeg bor like ved flyplassen og betaler 14-17 pund avhengig av tid på døgnet.

Stort sett Filtermalt Friele Frokostkaffe, Surkål, Rødkål og Toro Fløtesaus jeg har behov for først. Sa om du får plass til noe så er jeg meget takknemlig.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #137 på: 16. Okt. 2010, 23:00 »
Nå var det som sagt i 2007, men jeg mener å huske det var rundt 10 pund vi betalte uten at jeg er helt sikker.
Prisene kan jo ha økt også, men som sagt så er uansett taxi det enkleste når man skal til et hotell man ikke har peiling på hvor ligger i forhold til stasjon man havner på osv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 17. Okt. 2010, 01:42 »
For det første var vi 3 stk. og var absolutt ikke kjent så taxi var helt klart det enkleste og kjappeste alternativet for oss.
Og jeg tror ikke vi betalte mer enn £10 for taxien så det ville jo blitt omtrent det samme for metroen.  ;)

Det tar fem minutter på internett å sjekke transportmulighetene fra en flyplass og inn til byen. Når man skal til et nytt sted, så kan litt forberedelse spare deg masse penger. Når man tar metroen inn til byen, så skjønner du. 10 pund for taxi fra flyplassen og inn til byen..? Det er tull, for det stemmer ikke med de taxierfaringene jeg har fra Newcastle.
Hvis du bare skal inn til sentrum er det i og for seg greit nok med metro, men første gang du kommer til en ukjent by, og du ikke vet nøyaktig hvor du skal hen, ikke nøyaktig hvor hotellet ligger, så er det ikke så enkelt. Det er ikke alle hoteller i Newcastle som ligger rett ved siden av metrostasjonen. Og det er ikke alle hoteller som det er skiltet til fra metrostasjonen.

Når du ikke vet helt hvor du skal, så er det bedre å ta taxi, og være sikker på at du kommer frem til riktig plass, enn å styre med metroen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 17. Okt. 2010, 02:00 »

Hvis du bare skal inn til sentrum er det i og for seg greit nok med metro, men første gang du kommer til en ukjent by, og du ikke vet nøyaktig hvor du skal hen, ikke nøyaktig hvor hotellet ligger, så er det ikke så enkelt. Det er ikke alle hoteller i Newcastle som ligger rett ved siden av metrostasjonen. Og det er ikke alle hoteller som det er skiltet til fra metrostasjonen.

Når du ikke vet helt hvor du skal, så er det bedre å ta taxi, og være sikker på at du kommer frem til riktig plass, enn å styre med metroen.

Jeg har etterhvert vært i flere forskjellige byer rundtomkring i Europa, og det er null problem å sjekke på forhånd hva som lønner seg av transport fra flyplass til sentrum.

Jeg ser den, at det kan være vrient å finne hotell som ligger rundtomkring i en by, og jeg har selv gått på den blemma at jeg ikke har klart å finne frem til hotellet mitt i Newcastle på egenhånd. Problemet var da at jeg ikke hadde foreberedt meg godt nok på forhånd. Bruker man Google-Earth før man reiser så finner man enkelt frem. Jeg var f.eks i Roma for to uker siden, og jeg brukte litt tid på Google-Earth på reisen for å gjøre meg kjent, og da fant jeg fram til både hotellet og turistattraksjonene uten noe problem! Vi var i Roma i 6 dager og brukte taxi kun en gang, og det var rett og slett fordi det ikke gikk buss/t-bane til flyplassen i 5-tiden på morgenen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 24. Okt. 2010, 10:54 »
Må si jeg gleder meg skikkelig til frdag nå

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #141 på: 24. Okt. 2010, 12:40 »
Jeg også. Blir jævlig artig! :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 24. Okt. 2010, 16:12 »
Om nokon kjenner nokon med sesongbillett og har lett for og få tak i bortebilletter ta gjerne kontakt. Skulle gjerne hatt mot tottenham i jula.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 27. Okt. 2010, 17:31 »
Flere som reiser fra Stavanger med 1320 flye på Fredag?

vhermstad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #144 på: 27. Okt. 2010, 18:07 »
Jeg reiser 08.50 med Widerøe fra Stavanger på fredag. Hadde vært morsomt om alle som skal over kan møtes på en pub en eller annen gang før matchen :) Noen forslag?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #145 på: 27. Okt. 2010, 18:21 »
En mulighet er jo å stikke grytidlig på Shearer's..
Fylles nok relativt fort opp på pubene :P

Men jeg er mer enn klar for noen øl før matchen altså :)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 27. Okt. 2010, 18:25 »
En mulighet er jo å stikke grytidlig på Shearer's..
Fylles nok relativt fort opp på pubene :P

Men jeg er mer enn klar for noen øl før matchen altså :)

Jeg kommer til å stikke på the Strawberrys eller Shearers. Send meg en sms på 911 70 743 så kan vi avtale noe på søndag

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #147 på: 27. Okt. 2010, 18:33 »
Den er grei.
Aldri vært på Strawberries før, alltid havnet på Shearer's..

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 27. Okt. 2010, 18:40 »
Den er grei.
Aldri vært på Strawberries før, alltid havnet på Shearer's..

Strawberries er hvor den harde kjerne av Toon Army samles. Absolutt å annbefale, me terningkast 6

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #149 på: 27. Okt. 2010, 18:51 »
Veit det. Men har alltid havnet på Shearer's. Synes Strawberries alltid virker stappfullt :P