20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379477 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1935 på: 19. Okt. 2015, 11:52 »
Beste spilleren Newcastle har sett på mange, mange år.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1936 på: 19. Okt. 2015, 19:33 »
Beste spilleren Newcastle har sett på mange, mange år.

Et makspotensiale som ikke ligner grisen. De måla mot Blackburn og Bolton er det vel ingen i PL som unne ha gjort etter ham.

Han var dog ustabil, og jeg tror han ikke passet så godt i PL som er veldig fysisk og der det defensive arbeidet vektlegges stor vekt. Dessuten tror jeg han kommer bedre til rette i et offensivt lag der angrep er det beste forsvar. Ikke en direkte sammenligning, men det var en kommentator på viasat som sa at Barca sliter i større grad når det møter lag som tør å presse høyere, nettopp fordi at forsvaret blir satt under større press en det de er vant til. De fleste parkerer jo bussen når Barca er motstander.

HBAs svakheter kom altså mer til synet tror jeg da vi solgte våre juveler i angrep samtidig som Cisse og Tiote mista formen totalt.  Da måtte vi forsvare oss mer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1937 på: 20. Okt. 2015, 06:15 »
Eg lurer på kor lenge ein skal diskutera han her inne. Ba var ein betre spelar for oss enn HBA.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1938 på: 20. Okt. 2015, 06:53 »
Du må bare lure i vei, men det er en grunn til at Ben Arfa er så populær bant Newcastles supportere selv lenge etter at han forsvant fra klubben. Som mange har sagt før, og visse av en eller annen grunn sliter med å forstå, så er Ben Arfa en av de som har gitt flere av oss våre beste minner som fotballsupportere. Enkelt og greit. Han har kanskje ikke gitt deg like store gleder som mange av oss andre, men når du leser sånt burde det ikke være veldig vanskelig å skjønne hvorfor han fremdeles blir diskutert.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1939 på: 20. Okt. 2015, 08:26 »
For min del når ikke Ben Arfa helt opp i et historisk perspektiv. Fantastiske enkeltøyeblikk, min favoritt er målet mot Bolton. Men den perioden på våren der er omtrent den eneste han klarte å være stabilt god. I lange perioder var det heller skader og svake prestasjoner. Den suverent mest talentfulle spilleren som noen gang har dratt på seg svart og hvitt, men det er neppe så altfor mange som har vært lengre unna å realisere det hele og fulle potensialet sitt heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1940 på: 20. Okt. 2015, 18:08 »
Eg lurer på kor lenge ein skal diskutera han her inne. Ba var ein betre spelar for oss enn HBA.
Helt klart. Ba var fantastisk god for oss, nesten en komplett spis. Hadde han fått samme arbeidsvilkår som Costa fikk for Chelsea i fjor tror jeg han hadde hamret inn like mange mål.

Men de gangene HBA hadde dagen gjorde han ting med kula ingen andre spillere i PL var i nærheten av. Supportene fikk assosiasjoner til Asprillia og Ginolia, og det the entertainersæraen under Keegan. Kanskje det er derfor han var og fortsatt er så høyt aktet blant supporterne.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1941 på: 31. Okt. 2015, 15:36 »

Tingen er at han ble kastet ut av laget og klubben før "vinger" som Sammy, Obertan, Gouffran, Jonas og Sissoko. Hvis du foretrekker å se de på vingen fremfor HBA så vet jeg ikke helt hva du får ut av fotballinteressen.

Å sette spørsmålstegn ved fotballinteressen til folk som foretrekker Sissoko på vingen fremfor Ben Arfa synes jeg blir helt tåpelig... Her snakker vi om vår beste spiller per dags dato, siste sesong, og muligens sesongen før det... En spiller med enorm hastighet, teknikk, gode pasninger, innelegg, smart, god lagspiller, rå fysikk, fransk landslagspiller, høyrebent(siden du bruker ordet ving, så er det vel mer naturlig å være høyrebent, enn venstrebente Ben Arfa,,,). Og at du setter gåsetegn rundt vinger på spillee som Sammy, Obertan og Jonas,,,?????? Hvilken posisjon vil du si disse er egentlig? De er vertfall ikke spisser, ofensiv midtbane. Den eneste som til nød kan brukes sentralt er vel Jonas, men han er jo føst å fremst en ving.... Ben Arfa  på sin side er jo venstrebent, og er langt mindre ving enn noen av disse. En brytende spiss som liker gå innover på banen som Robben, eller kanskje en sentral offensiv midtbanespiller, men ikke noen ving. Fyren er jo venstrebent, og vil måtte slå innlegg med feil fot som en klassisk ving...

De som er/var fornøyd med at han måtte dra til Hull på lån tenkte vel kanskje at Cabella og Sissoko (lol) ville gjøre susen på vingene.

"Sissoko (lol)"

Og utsagn som dette gjør at jeg nesten ikke vil svare deg... Sissoko gjør ikke susen? Jeg bare venter på den dagen en større klubb snapper Sissoko fra oss. Han hører hjemme i en storklubb... Måten han tar med seg ballen så kjapt over så store område, passeer spillere, slår strålende pasninger/innlegg, er råsterk i kroppen, og må kunne kalles vår beste spiller, gjør han utrolig viktig for oss... Sissoko er ikke noen typisk markeringsspiller, men er fulll av offensive kvaliter, og det er helt naturlig å bruke han i en offensiv posisjon. Og hvis du kan litt fotball,,(føler ikke det er frekt en gang å skrive dette, da du lurer på hva vi andre får ut av fotballinteressen), vet du at han er høyreving på papiret, men beveger seg også sentralt, og at vi faktisk har en Janmaat som kommer på høyre og slår innlegg også, noe som gjør at Sissoko fint kan vandre mellom midten og høyresiden.... Med tempo, gode dribleferdigheter og en presis innleggsfot, som attpåtil er høyrebent, er jo dette kjempeideelt for en høyreving... Så fort  han får ballen, kan han ta den med seg 50 meter raskere enn noen andre, og ingen har sjans å stoppe han på grunn av faten og fysikken... I tillegg teknikk til å passere et par spillere,,, og pasningsfot til å slå den avgjøende pasningen/innlegget. Vil si han kanskje var hovedårsaken til 6-2 seieren over Norwich nå. Men dette innlegger har ingenting i det hele tatt med den kampen. Hvis du har sett Sissoko over de siste 1-2 årene, burde du holdt deg for god til å skrive slikt..... Du får jo forklare meg hvor vi skal/elller ikke skal bruke Sissoko, hva som gjør han til en lite egnet høyreving, på papiet som sagt, da fotball ikke er stilestående, og hva som gjør Ben Arfa til en mer typisk høyreving enn mange av de nevnte spillerne dine, som faktisk er kjappe, høyrebente, og nærmst er definisjonen på høreving..... Jeg skal prøve å svare deg, men ikke kom med et helt tåpelig usaklig svar, for da orker jeg ikke kaste bort tiden min. Sorry men dette er nesten flaut å lese... Vi får vel selge Sissoko til en større klubb, som er dum nok til å kjøpe han. At du attpåtil putter en lol etter nettopp Sissoko som er det mest naturlige valget gjør det hele bare mer latterlig... Sjeldent jeg blir så oppgitt å sint over å lese...............

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1942 på: 31. Okt. 2015, 15:47 »
Er det så vanskelig????

Denne diskusjonen svarer seg nesten selv...

3 trenere, først Pardew, så Bruce, og til slutt Carver, vil ikke ha han i stallen en gang, og frigir han til slutt... Er det slk at dere tror 3 stykker kan ta så voldsomt feil, og ingenting ligger bak?  Gode prestasjoner på banen(de gangene vi har sett han), ja, greit nok. Om han hadde vært god de gangene han ble vraket? Umulig å si, men kan godt være han var langt fra fomen vi har sett han, de gangene han fikk sjansen... At han jobber dålig og er ego? Kan diskuteres, har sett han gjøre mye bra lagarbeid med mange fine pasninger, og husker glimt av fine tacklinger nede på backen.. Om han følger treneens instrukser? Umulig å si. At han burde få lov å "sove" i angrep, mens de andre tar seg av det deffensive? NEI..... Alle de store lagene har moderne vinger som må hjelpe backene hjemover, da de fleste lag har moderne backer som doble på kantene.... At han har vært morsom å se på til tider? Utvilsomt....

MEN..... Det faktum at 3 stykker ser det samme,,, som vi antakeligvis ikke vet noe om engang, da dette sikket dreie seg mest om ting utenfor banen. Jeg er veldig spent på hva dette er, men at det er alvorlig nok til de konsekvensene det fikk tviler jeg ikke et sekund på, da 3 stykker klarer se det samme.. Da blir det latterlig å skylde på Pardew alene. Og jeg synes man er ganske blind om man utelukker at dette var nødvendig, og plukke ut youtubeklipp av alle de bra tingene han gjør iløpet av en kamp.... Er sikker på at uansett hvem fotballspiller du sjekker på youtube, så kommer det en skrytevideo som får deg til å tro han er best i verden... Uten at jeg skal si noe om hans prestasjoner i Frankrike, som jeg ikke har fått fulgt med all verdens på...

Dette bude være ganske enkelt, altså å droppe å skylde på Pardew, innse at Ben Arfa har et problem, og droppe mesteparten av all tvil når 3 trenere ser akkurat det samme.... Hvodan er det mulig å overse dette og ta Ben Arfa i forsvar?????!??!?

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1943 på: 31. Okt. 2015, 16:07 »
Er det så vanskelig????

3 trenere, først Pardew, så Bruce, og til slutt Carver,

:D Fy faen, litt av et utvalg av kloke fotballhoder du har funnet frem. Hvis alle de tre misliker samme spiller er vel det en stor sjanse for at dette er en god spiller

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1944 på: 05. Nov. 2015, 14:50 »
Tilbake i den franske landslagstroppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1945 på: 05. Nov. 2015, 18:04 »
Gratulera til Hatem. Var han på landslaget når han var hjå oss?
Kanskje me får sjå han i EM.
Burde ein ikkje ta dette på tråden "Hvor er de nå"?
« Siste redigering: 05. Nov. 2015, 18:05 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1946 på: 08. Nov. 2015, 23:06 »
Didier Deschamps:

?Hatem has enjoyed a very good start to the season and it is good to have him back with the national team.
?I do not have any problems with Hatem. We disagreed on one point and I was wrong there.
?He has the ability to make the difference with one move.?

Mmmmmh!
Nei.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1947 på: 13. Nov. 2015, 19:48 »
Er det så vanskelig????

3 trenere, først Pardew, så Bruce, og til slutt Carver,

:D Fy faen, litt av et utvalg av kloke fotballhoder du har funnet frem. Hvis alle de tre misliker samme spiller er vel det en stor sjanse for at dette er en god spiller

La oss si ingen av dem er blant de gode trenener.... Men at 3 av 3 velger å overhodet ikke ville gi han en ørliten sjanse burde gi en stor pekepinn... Jeg vil tro med liten kunnskap, at Ben Arrfa ved første øyekast virker god, så skal mer til for å undervurdere han enn overvurere han... Jeg tror det bare er et eller annet ved han som gjør det umulig for alle disse trenerne å gjøre noe... Det finner nok Frankrike ut og...

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1948 på: 18. Nov. 2015, 05:52 »
Hvordan klarte Ben Arfa seg i går?

Så ikke kampen, men så de tolv minuttene før avspark på tv2 nå. Ufattelig fint, fotball er en så fantastisk arena for forbrødring og gjensidig respekt :) Eneste i seansen som tynget mitt hjerte, men som også gledet, var å se Ben Arfa representere landslaget. For en spiller han er. Og hvordan han er bulka seg opp viser hvor spesiell spiller han kunne vært for oss med riktige folk rundt han.
Black and white since 1996

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1949 på: 18. Nov. 2015, 09:48 »
Syns han gjorde det greit. Hadde et par balltap, men var den spilleren som skapte de store Franske sjansene i første omgang noe også kommentatorene nevnte.
Først hadde han en lekker stikker til Gignac som kunne ha endt i en assist dersom Gignac hadde vært litt smartere og ikke tatt noen touch før han avsluttet. Etterpå hadde han en drøy pasning til Cabaye (litt ala Cabaye til Cisse mot Stoke) som ble reddet av at Hart var våken og akkurat kom seg ut i tide. Ble litt vanskelig da jeg syns Frankrike ikke ofret alt for mye når de gikk fremover, samt England forsvarte seg veldig bra.
Uansett, utrolig gøy å se han spille igjen. Ingenting som å se på når han har ballen og bare bestemmer seg for å løpe rett mot mål uansett hvor mange forsvarere som står i veien. Sterk liten jævel også