20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379588 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1740 på: 21. Aug. 2014, 13:09 »
Jeg tror ikke hele trenerteamet og spillerstallen er enstemmige i at Hatem Ben Arfa ikke har noe som helst her å gjøre, for å si det sånn. Jeg tror det er like mye delte meninger blant spillerne som blant supporterne.'

At Ben Arfa er svak bakover er noe man kan jobbe med på treningsfeltet. Hvis Ben Arfa er sur og tverr kan man snakke med han, for å få han til å yte sitt beste for lagets beste. Alle konflikter er mulig å løse. Uløste konflikter er dårlig for moralen og skader klubben. Å fryse ut en spiller på den måten man gjør med Ben Arfa nå er totalt feil måte å behandle en spiller på, eller løse en konflikt på.

Laget trenger en spillertype som Ben Arfa. Om ikke i 90 minutter 40 kamper i sesongen, så ihvertfall som en impact player, som kan komme inn og forandre et matchbilde. Ingen er tjent med at Ben Arfa "råtner" på reservelaget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1741 på: 21. Aug. 2014, 14:54 »
Jeg tror ikke hele trenerteamet og spillerstallen er enstemmige i at Hatem Ben Arfa ikke har noe som helst her å gjøre, for å si det sånn. Jeg tror det er like mye delte meninger blant spillerne som blant supporterne.

Det sentrale ordet her er 'tror'. Ingen av oss kan vite dette sikkert, sjølv om eg personleg har same magekjensle som deg. Var han ikkje ganske omkransa av folk etter assisten mot CP våren som var? Når det er sagt er han nok verken uerstatteleg som person (dei få rapportane som har kome ut seier vel at Sissoko er leiartypen i den franske clique-en) eller som spelar (i alle fall dersom Cabella tek opp tråden frå søndag framover). Eg tek han gjerne tilbake dersom det snillar seg til mellom han og Pardew (og ev. andre), men eg ser ingen grunn til å framheve han som nokon Jeanne d'Arc eller Nelson Mandela.

Ref. potensiell våpenkvile, så synest eg framleis det er merkverdig at kapteinen/kapteinsteamet nok ein gong glimrar med sitt fråver. Kvar er dialogen som involverer Coloccini eller Tioté? Er Siem ein fredsmeklar? Om ingen av spelarane tek han i forsvar, må vel kanskje det vere eit indisium på at magekjensla til meg og Joakim er feil. Men kan ikkje dei eventuelt snakke med HBA, dersom Pardew ikkje vil ta fyrste steget? HBA bør ha nok sjølvinnsikt til å vite at ei unnskyldning frå han er det som kan starte ein prosess mot forsoning. Trass alt er det ikkje fyrste gong han har vore i klinsj med verken trenarar eller medspelarar.
« Siste redigering: 21. Aug. 2014, 15:02 av Hans J »

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1742 på: 21. Aug. 2014, 15:49 »
Jeg tror ikke hele trenerteamet og spillerstallen er enstemmige i at Hatem Ben Arfa ikke har noe som helst her å gjøre, for å si det sånn. Jeg tror det er like mye delte meninger blant spillerne som blant supporterne.'

At Ben Arfa er svak bakover er noe man kan jobbe med på treningsfeltet. Hvis Ben Arfa er sur og tverr kan man snakke med han, for å få han til å yte sitt beste for lagets beste. Alle konflikter er mulig å løse. Uløste konflikter er dårlig for moralen og skader klubben. Å fryse ut en spiller på den måten man gjør med Ben Arfa nå er totalt feil måte å behandle en spiller på, eller løse en konflikt på.

Laget trenger en spillertype som Ben Arfa. Om ikke i 90 minutter 40 kamper i sesongen, så ihvertfall som en impact player, som kan komme inn og forandre et matchbilde. Ingen er tjent med at Ben Arfa "råtner" på reservelaget.

Noe av det mest fornuftige jeg har lest på lenge. Bra skrevet, Joakim!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1743 på: 25. Aug. 2014, 19:10 »
@lee_ryder
Hatem Ben Arfa has just waltzed round four men and planted a shot past the keeper. 4-2 #nufc Great finish

Spørs hvor lenge klovnen tør å holde HBA ute av laget, mens Sissoko og Gouffran i beste fall er helt ubrukelig offensivt. Kommer faktisk ikke over hvor dårlig Sissoko var mot Villa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1744 på: 25. Aug. 2014, 20:13 »
Var visst meget god i dag, selv om det kun var reservelagskamp. Han gjør ihvertfall det han skal for å spille seg tilbake til førstelaget sålangt, vår smellfeite diamant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1745 på: 25. Aug. 2014, 21:51 »
Ben Arfa må inn att. Korleis kan han ha Obertan på benken istaden for Aarons? Når han ikkje tør satsa på ungdommen so får han gje Ben Arfa sjansen. I dei rette kampane og spesielt på heimebana kan me stilla:

HBA - SDJ - Cabella

Bak ein spiss.

Heimekampen mot CP til helga passar perfekt. Djiiises, so frustrerande!
« Siste redigering: 25. Aug. 2014, 21:55 av lgrinde »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1746 på: 25. Aug. 2014, 22:00 »
Gouffran hadde starta hver kamp selv om han hadde hatt 1 fot. Overtatt klippekortet til Jonas og har faktisk vært ræva i hele 2014.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1747 på: 25. Aug. 2014, 22:06 »
Kan i da minsta sitja på benken!! Pardew e ein fjott.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1748 på: 25. Aug. 2014, 22:27 »
At man kan forvente litt innsats fra Ben Arfa er greit nok, men at han skal benkes etter en omgang hver gang han gjorde en dårlig kamp har forundret meg. Og blir han plassert på benken så blir han der en stund også. Jeg lurer på hvorfor det ikke er slik når Colo, Jonas, Gouffran, Shola, Raylor f.eks har/hadde noen stinkere av en kamp (for ja det har det faen meg vert, mange også!). Er litt sånn med Mbiwa også som med Ben Arfa. Merkelige greier.
« Siste redigering: 25. Aug. 2014, 22:29 av Fluffy »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1749 på: 25. Aug. 2014, 22:56 »
Ja. Gouffran begynner å bli en voldsom kilde til frustrasjon Så jævla lite skapes offensivt, og så forbanna dårlig har han vært i hele 2014. Allikevel er han bankers på laget samma faen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1750 på: 25. Aug. 2014, 23:26 »
Ja. Gouffran begynner å bli en voldsom kilde til frustrasjon Så jævla lite skapes offensivt, og så forbanna dårlig har han vært i hele 2014. Allikevel er han bankers på laget samma faen.
Sluttproduktet er ikke så veldig viktig for Pardew virker det som. Jobber du hardt blir du i startoppstillingen. Det er fint å ha spillere med god innsats, men offensive spillere bør først og fremst bedømmes etter det de leverer offensivt etter min mening.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1751 på: 26. Aug. 2014, 18:49 »
Det som jeg også ble provosert over var at Gouffran var direkte svak i det defensive ansvaret i flere kamper sist vår. Det fikk aldri noe å si.

Feiten sitt mål i går. Helt okei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1752 på: 26. Aug. 2014, 19:03 »
SAVN  :(

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1753 på: 26. Aug. 2014, 19:42 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2225262/Jose-Mourinho-Alan-Pardews-biggest-influence.html

Føler Pardew er besatt av å kopiere Mourinho til tider. Mourinho er ikke redd for å benke stjerner som ikke alltid gir 100% og spillere som tør å si noe imot manageren, og hans spillestil baserer seg også mye på kontringer og lange pasninger. Mourinho benket både Casillas, Ramos og Pepe på slutten av sin tid i Real. Var vel flere også om jeg ikke husker feil.

"Pardew told of how he spent time studying Mourinho's methods while the Portuguese was at Stamford Bridge and also revealed that he has kept in touch with the iconic manager."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1754 på: 28. Aug. 2014, 21:32 »