20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 378397 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1725 på: 13. Aug. 2014, 17:22 »
Eg har veldig lyst til å sjå han få sjansen under ein annan manager i Nufc, MEN dette er ikkje kunn Pardew og klubben si skuld. Eg veit at det er umogleg for dei mest ihuga HBA-fansa å sjå, men dette trur eg kunne skjedd HBA i Newcastle under Sir Ferguson, Sir Robson, Guardiola,Van Gaal, Rodgers  og Mourinho.
Det er uansett lettast for dei fleste å ta parti med HBA sidan Pardew e ein slik hata mann. Hadde det vore Sir Ferguson og PL pokalen sto fersk i skapet so hadde fleirtalet vore for manager og klubb.
« Siste redigering: 13. Aug. 2014, 17:26 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1726 på: 13. Aug. 2014, 17:37 »
Det er lett å ta parti med Ben Arfa fordi han er en av få elementer ved Newcastle de to siste sesongene som har fått fansen til å smile og gå av skaftet. Han er en spiller som gjør at man gleder seg til kamp uansett hvordan ståa og startelleveren er, for OM han har dagen så kan han forvandle ligaens gråeste lag til et veldig underholdende lag, og det helt på egenhånd.

Ben Arfa er, til tross for sine mange mangler, en type fotballspiller som gjør fotball både morsomt og sjarmerende. Han underholder, og er det noe mange supportere liker så er det underholdning, et element som nesten alltid er helt fraværende uten Ben Arfa på banen. Ben Arfa er ikke feilfri og nå og da er han en eneste stor frustrasjon, men selv på de dårlige dagene hvor han bare frustrerer får han meg til å gni meg selv i hendene, svette som et udyr og føle glede fordi jeg vet at han plutselig kan eksplodere og gjøre noe eksepsjonelt.

Regner med at både Cabella og Aarons kommer til å underholde mye neste sesong, men jeg håper også at vi får se Ben Arfa ta en del i underholdningen.
« Siste redigering: 13. Aug. 2014, 17:40 av boris. »
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1727 på: 13. Aug. 2014, 19:45 »

:(

Hvordan kan man holde en sånn mann unna XI?? Sett heller to mann ekstra i forsvar hvis det er så viktig, for han er verdt to Gouffran i angrep  :) :) :phui:

Hvor mange lag kan skimte med en sånn spiller? En som kan vinne deg en PL-kamp helt på egenhånd med et øyeblikks magi?. Hazard, Yaya Toure og Aguero er de jeg kommer på i farten.

Vi er jo faen meg velsignet ved å ha en sånn spiller i Newcastle!! Hvis folk husker Bolton målet så er den kampen eksempelet på hvorfor han må spille. En kamp hvor ingenting hadde gått hverken fra eller til, og så ut av ingenting kommer den goallen der. Du klarer ikke tape en kamp etter et sånt mål og Bolton slukner og vi vinner komfortabelt.
« Siste redigering: 13. Aug. 2014, 19:50 av Andymag »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1728 på: 13. Aug. 2014, 20:48 »
Det er synd at ikke klovnen Pardew tar til fornuft, og bruker Benny!! Herregud..
Der andre, dårligere spillere(!) spiller kamp etter kamp, uten å levere en dritt, blir Hatem hevet på benken etter ikke å levert sitt ypperste i en kamp! Synes det er latterlig!

Helt enig med Andymag! Hvor mange andre lag har en spiller av slikt kaliber? En mann som kan få et hvert forsvar til å se ut som Tippeligaspillere?

Hadde bare Pardew visst hvordan han skulle brukt spillerne våre! Heller han ut enn Benny..

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1729 på: 13. Aug. 2014, 21:16 »
Jeg orker ikke skrive nok ett Pardew/Ben Arfa innlegg, de fleste vet hvor jeg står tror jeg.

Men på tross av skyldsspørsmålet og at den videoen tar kun frem hans beste sider; det er så jævlig synd at han i det minste ikke får en fair mulighet, og at vi sannsynligvis mister en spiller av det kaliberet! For på topp er han jo helt enorm. Som sagt, på tross av at det er en skrytevideo, det er ikke mange som klarer det han gjør når han glimter til.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1730 på: 17. Aug. 2014, 16:58 »
Ser det er ingen som har nevnt at det kan jo vær det er spillergruppa som har fått nok o.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1731 på: 17. Aug. 2014, 17:58 »
Fått nok av hva?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1732 på: 17. Aug. 2014, 18:31 »
Fått nok av Ben Arfas slappe holdning. Gikk jo litt rykter om det på slutten i fjor.. det kan jo være det er noke i det.. http://www.theguardian.com/football/2014/mar/21/newcastle-hatem-ben-arfa-players-discipline
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1733 på: 17. Aug. 2014, 20:40 »
Det er selvsagt en mulighet, men slik jeg forstår det er det Pardew som har kommet med disse ryktene.
Godt mulig jeg tar feil og at andre har nevnt det, men når det er Pardew som sier det går det rett ut igjen av øret på andre siden hos meg ihvertfall.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1734 på: 17. Aug. 2014, 20:51 »
Fått nok av Ben Arfas slappe holdning. Gikk jo litt rykter om det på slutten i fjor.. det kan jo være det er noke i det.. http://www.theguardian.com/football/2014/mar/21/newcastle-hatem-ben-arfa-players-discipline

Gikk jo også rykter mot slutten av forrige sesong at flere av de etablerte NUFC spillerne ikke var fornøyd med innsatsen/innstillingen til Ben Arfa. Var det ikke Coloccini som etter en kamp satte både Ben Arfa og til og med Pardew til veggs?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1735 på: 17. Aug. 2014, 21:21 »
Siste ryktene jeg leste var vel at der var delte meninger i garderoben i en artikkel fra i sommer. Men den som vel har stilt Pardew til veggs er jo Ben Arfa selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1736 på: 17. Aug. 2014, 21:39 »
Selv Pardew må da fråde i munnen av tanken på Hatem og Cabella på hver sin side, komme det som måtte komme bakover  :phui:

Bare jeg som er overrasket over hvor lett Pardew har fått lov til å fryse ut Ben Arfa med tanke på media? Har enda tilgode å se at han får direkte spørsmål om dette under intervjuer før og etter match...
« Siste redigering: 18. Aug. 2014, 00:01 av Andymag »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1737 på: 19. Aug. 2014, 19:16 »
Er så jævlig irritert over at Pardew ikke kan svelge stoltheten sin og begrave stridsøksen med HBA.
Var en skam uten sidestykke å vitne Obertan, Sissoko, Gouffran og Aarons på vingene mot City når vi har HBA i troppen. Sissoko og Gouffran kan ikke kalles vinger da de overhode ikke innehar dribleferdigheter. Gouffran fikk ikke til stort hverken frem eller tilbake (løp mye da, for de som liker å se på det), Sissoko hadde like mange balltap og utrolig irriterende svake pasninger som førte til forspillte sjanser. Var et sted i kampen hvor han ventet aaaalt for lenge med å spille Cabella (?) gjennom på blank gåll slik at en cityforsvarer fikk ordnet opp farligheten.
Obertan er svak som alltid i både forsvar og angrep, og slår alle innlegg rett i førsteforsvarer.
Et talent som Aarons er det kjekt å se, men ikke når vi jager mål mot City - da burde han heller blitt matchet i vår da vi ikke hadde noe å vinne/tape.

Matchen skrek i mine øyne etter en spiller som HBA, som klarer å komme seg forbi en spiller, skape ubalanse i forsvaret og dra seg ned til dødlinjen for innlegg evt skjære inn og skyte. Syns ikke at Riviere noengang så ut til å kunne score da han fikk alle pasninger/legg bakfra.
/rage

Nå skal det ikke sies at jeg ikke er positivt overrasket totalt sett, for regnet jo med at vi kom til å bli feid av banen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1738 på: 20. Aug. 2014, 07:41 »
Trur ikkje at det er nokon sjanse for at Pardew kjem til å begrava stridsøksa med HBA. Då måtte det vore Ashley som tvinga han til å gjera det. Trur ikkje me får sjå Ben Arfa spela for Newcastle United so lenge AP er manager.
Og er det berre litt sanning i dette med at andre spelara i laget har uttrykt misnøye med HBA so kjem det vertfall ikkje til å skje. Då Pardew sikkert er veldig på vakt mot at me endar opp med same moralen som førre sesong!
« Siste redigering: 20. Aug. 2014, 07:43 av lgrinde »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1739 på: 20. Aug. 2014, 17:45 »
Dersom det er sant at også spillergruppen er imot Ben Arfa, er det forståelig at Pardew setter hardt mot hardt. Men målt opp mot det som er bekreftet den siste tiden, blir vel dette i beste fall spekulasjoner?

Ben Arfa har derimot fått gode skussmål fra Beardsley om at han opptrer profesjonelt for tiden, og itillegg syntes jeg argumentene (basert på den faktaen som er kommer frem), er nok en gang behandlingen av Ben Arfa urettferdig. Med forbehold om at alt ikke ligger fremme i dagens lys, syntes jeg da det er synd at ikke konflikten løses, for det vil tjene alle å ha en matchfit Ben Arfa tilgjengelig, til og med Pardew.