20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1695 på: 17. Juli 2014, 17:08 »
Ingen har vel det, slik offisielt.
Men ryktes i Frankrike at han har fått bot for å møte opp overvektig etter ferien... Stemmer det, kan vi bare selge han. Er han ikke interessert i å skjerpe seg, er det bedre å prøve å få noe cash for han..

"Newcastle wish to fine the player ?2000 because he returned from holiday 1.5 kilograms over the required weight limit. Hatem Ben Arfa denies this and is currently contesting it, he claims that the extra weight he gained was muscle when he was on holiday in Saint-Barths and Miami?"

Heksejakten fortsetter  :pard:
Lurer på hvordan det ubrukelige fitnessteamet vårt regner på overvekt også.. BMI?

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1696 på: 18. Juli 2014, 11:10 »
Tror ikke en trenger stort mer sofistikerte mål enn øyemål for å se at Ben Arfa har gått opp en del i vekt og løper mindre i løpet av kamper enn han gjorde i 2010/2011 f.eks. Det kan selvsagt være helt tilfeldig, men det at tunge mennesker løper mindre effektivt enn lette er det liten tvil om. Når han har fått pepper for å jobbe for lite hjem, så er det rimelig useriøst å møte opp i en så dårlig fysisk forfatning at du bryter en øvre limit.

Håper historien er bullshit, men hvis det er tilfelle driter jeg i om vi selger ham.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1697 på: 18. Juli 2014, 15:40 »
Var jo ikke måte på hvor feit han var forrige sesong, men han hadde jo kamper i alle deler av sesogen hvor han virkelig pisset på mostanderlagene. Virker også mye mer sterk skulder i skulder. Latterlig ting å sutre etter - for min del kunne vi hatt en midtbanespiller på 250 kg om han spillte bedre enn gjennomsnittet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1698 på: 18. Juli 2014, 20:04 »
Ben Arfa kan være så god han bare vil i perioder. Men han må følge den treningsplanen han er tildelt. Kan ikke holde på som SBR har forklart at Romario gjorde i hans tid i PSV, hvor han knapt gadd å møte på trening. Den tiden er over hvor en spiller kan la være å møte på trening, og fremdeles være lagets beste spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1699 på: 22. Juli 2014, 23:20 »
Hvis Ben Arfa har blitt bøtlagt for overvekt så lurer jeg fælt på om klubben gjorde det samme med Kevin Nolan og forsåvidt Rob Elliot også.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1700 på: 23. Juli 2014, 01:09 »
Akkurat det er jeg nødvendigvis ikke så nysgjerrig på. Nolan så ikke nevneverdig annerledes ut mens han spilte i Newcastle enn han hadde gjort tidligere, eller gjør nå for den saks skyld. Hva som er grunnen til at han tilsynelatende hadde noen ekstra kilo (uten at jeg synes det var påfallende) eller hvorvidt han kunne vært mer effektiv med en litt lettere kropp kan sikkert diskuteres. Men jeg synes Nolan alltid var effektiv. Elliot er keeper, og kan neppe sammenlignes.

At Ben Arfa hadde forandret kroppsform var veldig tydelig allerede forrige sesong, og bidro overhode ikke positivt på spillet hans. At han hadde fått beskjed om å bulke opp ser jeg på som høyst sannsynlig, og er noe trenerteamet må ta skylden for. Om han derimot kommer såpass overvektig tilbake på jobb i sommer at det er verdt å bøtelegge han for det, ja da er det noe han må ta på egen kappe.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1701 på: 23. Juli 2014, 16:02 »
Uten at jeg sitter på en fasit her, regner jeg med at de tar en full kroppsanalyse ved sesongslutt. Måler fettinnhold, muskelmasse og lignende. Deretter setter de en maksgrense for vekten ved retur før sesongoppkjøringen. Si en spiller veier 80 kg ved sesongslutt, og får ikke lov til å veie mer enn 85-87,5 kg ved retur (alle tall er tatt fra luften). Hvis en spiller da veier mer enn tillat maks, er det på sin plass med en liten reaksjon. Men hvis jeg tar totalt feil, og det er snakk om et par kilo mer enn ved sesongavslutningen, er det latterlig. Men det ser jeg ikke helt for meg er tilfellet.

Tror ikke HBA er den første som har fått en slik reaksjon, men at det blir gjort litt ut av det pga feiden som tydeligvis er mellom han og Pardew.

Uansett er det tydelig at Ben Arfa ikke har gjort sin del av jobben i sommer, noe jeg mener vi helt klart kan forvente av en a-lagsspiller som vil inn i start-11.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1702 på: 23. Juli 2014, 19:23 »
Wayne Rooney har jo møtt utrent og "overvektig" til omtrent alle pre seasons har jeg hørt i en kort dokumentar om spilleren, men det tok ikke mange treningene før han var back on track. Dersom ikke Ben Arfa møter opp smellfeit og totalt umotivert burde han klare å komme sånn noenlunde tilbake i form før sesongen. Om Pardew i det hele tatt vil ha han med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1703 på: 23. Juli 2014, 19:53 »
Pardew verdsetter ikke spillertypen Ben Arfa, og dermed har han lidd under særdeles manglende tillit sammenlignet med andre, gråere spillertyper. Dette har følgelig gått ut over Ben Arfas motivasjon og vilje til å jobbe hardt nok. Begge har nok sin del av skyld for dette - men tror en mer offensiv manager med større sans for slike spillertyper ville unngått dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1704 på: 23. Juli 2014, 21:47 »
Eriksen: Ronaldinho hadde vel også en tid om der han var smelfeit (rett og slett), men han trente det bort sammen med Brasil sin fysio. På veldig kort tid. Gidder ikke å lete opp det, men det gikk fra null til gull ganske kjapt.
Så det viser at med riktig hjelp, og veiledning (og motivasjon), klarer de å komme i form ganske kjapt.
Fortsatt mener jeg Ben Arfa må gå i seg selv og jobbe, for han har ikke gjort jobben sin godt nok i sommer. MEN, Pardew som visstnok skal være så god på man-management, har ikke jobbet godt nok med Ben Arfa. Skjønner han kan være vanskelig å jobbe med til tider, men som manager i PL må man håndtere mange forskjellige mennesker.

Og forholdet Pardew/Ben Arfa hadde nok vært langt annerledes hvis Ben Arfa hadde jobbet mer defensivt. Men så kommer diskusjonen om han skal måtte jobbe mer defensivt. Jeg har absolutt lyst til å ha Ben Arfa i laget også i fremtiden, men han må legge inn en større innsats uten ball.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1705 på: 25. Juli 2014, 17:21 »
Ser jo han såg smålubben ut før forrige pre season, men de 2 bildene som skal være fra denne preseason ser han jo helt normal ut spør du meg.

http://www.nufcfans.co.uk/2014/07/photos-just-fat-really-hatem-ben-arfa/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1706 på: 27. Juli 2014, 21:16 »
Hva som er sant her er jammen meg vanskelig å si. AP irriterte meg den forrige sesongen med sin defensive spillestil, f.eks ved at han brukte Dummet i stedet for Haidera.  APs sterke side er  derimot hans evne til å motivere spillere (men så dret at han seg så grundig ut med den "nedskallingen").  HBA er kjent for å være et problembarn.  Det er ikke første gang HBA har kommet på kant med en manager for å si det sånn. For meg kan det virke som at HBA ikke har det mentale som skal til for å innfri sitt sinnsyke talent (HBA ble regnet som det største franske talentet i sin generasjon, Benzema og HBA er like gamle). Og det sier jeg med tungt hjerte. Jeg har ikke vært så begeistret for en signering siden Shearer ble kjøpt i 96. HBA tilbyr x-faktoren som vi har manglet i mange år, og som vi var kjent for med  Ginola og Asprillla i startelleveren.  Hadde han hatt treningsviljen og innstillingen til Bale og Ronaldo mener jeg HBA kunne blitt en av verdens beste fotballspillere.  Dessverre virker det nå som at han  har stagnert. Hvis han skal nå toppen, må han faktisk ta tak i sitt defensive spill. HBA på  kant medfører at vår høyreback blir sårbar. Ønsker HBA å spille som en nr 10, må han også gjøre det defensive arbeidet som forventes av en nr 10  dagens fotball.

Sannheten ligger helt sikkert et sted midt i mellom, fordi jeg tror ikke HBA, med sin historikk, er helt  uskyldig.
« Siste redigering: 27. Juli 2014, 21:19 av Thomas »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1707 på: 27. Juli 2014, 21:50 »
APs sterke side er  derimot hans evne til å motivere spillere

:yao:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1708 på: 28. Juli 2014, 16:06 »
Etter det jeg har lest så er det flere eksspillere som har sagt at Pards behandler spillerne på en god måte. Når det er sagt, og som jeg nevnte i innlegget ovenfor, kan det tenkes at Pards mistet spillergruppas respekt etter "Pardsgate."  Sånn sett er det bra at vi har kjøpt flere nye spillere.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1709 på: 28. Juli 2014, 23:04 »
Sitat Ben Arfa om Pardew:
Sitat
It?s the best relationship I?ve had with a manager and he has been very important to me at Newcastle. He is the coach who has understood me the most.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]