20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 380022 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1605 på: 16. April 2014, 17:59 »
Kan lite kamper for 1. laget spille inn på formen hans?
Nei,  om man blir feit av å sitte på benken har man et problem. Sitter man på benken skal man gjøre alt man kan på trening og dei gangene man får sjansen,  til å få tilbake plassen. Det er ingenting eg ønska meir enn hatem tilbake i gammelt slag. Historien visa og at når HBA er god nok, så starta han og

Alan Pardew, er det deg?

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1606 på: 16. April 2014, 18:38 »
En del ting som faller på sin egen urimelighet her ja.

Gouffran har jo vært skikkelig dritt over lengre tid nå også.

Når det gjelder at det kun er plass til toveisspillere i dagens fotball? Jeg sliter sterkt med å se hvor gode toveisspillere Oscar, Hazard, Silva og Coutinho er, bare for å nevne noen. Forskjellen ligger i rollene de får. Pardew prøver å tvinge Ben Arfa inn i en defensiv rolle han absolutt ikke mestrer, da er det ikke rart at resultatet blir dårlig. Den ene gangen Ben Arfa har fått en noenlunde offensiv rolle og tillit over tid, dominerte han PL i en halv sesong.

Det å dømme Ben Arfa sine prestasjoner basert på den rollen han har blitt tildelt, er for meg helt idiotisk og trangsynt. Det samme gjelder det bastante synet på at det være toveisspillere. Det er jo akkurat det synet Pardew har, og vi ser hvor langt det har ført oss, kontra filosofier som eksempelvis Rodgers har. Alt handler om å få spillere til å fungere, og det klarer ikke Pardew overhodet, og det gjelder ikke bare Ben Arfa, det kan strekkes til eksempelvis Cisse, som han brukte på ving, og tilbake til Tevez og Mascherano i West Ham.

Historien viser også absolutt det motsatte av at "når Ben Arfa er god nok, spiller han". Det historien viser, er at Ben Arfa får færre sjanser enn andre med samme prestasjonsnivå.

Pardew har rett og slett sløst bort en spiller som potensielt kunne vært en enorm ressurs på laget vårt.

Det jeg derimot er enig i, er at det er enormt skuffende at Ben Arfa ser ut til å være i så dårlig fysisk tilstand. Skulle gjerne sett han plukke opp hansken og vært 100% profesjonell, så det må han ta på sin kappe. Men utover det syntes jeg det blir helt feil å si så veldig mye om Ben Arfa sine prestasjoner uten å ha gitt han noe i nærheten av en fair sjanse.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1607 på: 16. April 2014, 20:14 »
Lenge siden Ben Arfa var noke å spara på. Vært bedriten stort sett heile sesongen. Nei takke seg til Gouffran både meir målfarlig og gir alt har har av energi til laget!! Lurer på kem trener eller lag av internasjonalt format  som har bruk for ein primadonnaving som presterer i 1 av 10 kamper? Fyren sjønner tydeligvis ikkje at i dagens internasjonale fotball er det kun plass til toveisspillere. Bare sjå til Mata ein klassespiller som ikkje får spille CL i ein toppklubb pga hans defensive bidrag er for svakt.

Mener du dette? Ben Arfa er virkelig den eneste på dette triste Newcastle-laget som en gang i blant gir meg den gode følelsen av å være NUFC-supporter.

Gouffran har vært på Ameobi-nivå siste halvdel av sesongen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1608 på: 17. April 2014, 01:10 »
Er ikke verre enn å sammenligne den fysiske formen til HBA no og for et år sia for å se at all skyld ikke ligger hos Pards

Må jeg virkelig minne deg på at han var skadet stort sett hele forrige sesong og har vært skadefri så og si hele denne sesongen?? Er det enkelt å komme i god fysisk form når du får ca 20 min hver eneste jævla kamp selv skadefri?

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1609 på: 17. April 2014, 01:17 »
Takk Skjæren, du fikk rettet på det meste her.

Angående den siste delen, så må det Eriksen skriver tas med + at det må nevnes at etter å ha sett Jonas ha klippekort selv om han hadde en helt rævva sesong i fjor, mens Ben Arfa som frem til den siste tiden så og si alltid har gjordt en stor forskjell når han har spillt, er det litt forståelig at man blir psykisk nedbrutt og sliter med å holde formen.
Ben Arfa har alltid vært regnet for å være ett enormt stor talent. Når alt går i dass pga at han blir misbrukt i klubben vår, er det forståelig at mannen mister litt motet. Og deretter mister man fort viljen til å holde seg i god fysisk form.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1610 på: 17. April 2014, 01:20 »
Kan lite kamper for 1. laget spille inn på formen hans?
Nei,  om man blir feit av å sitte på benken har man et problem. Sitter man på benken skal man gjøre alt man kan på trening og dei gangene man får sjansen,  til å få tilbake plassen. Det er ingenting eg ønska meir enn hatem tilbake i gammelt slag. Historien visa og at når HBA er god nok, så starta han og

Er Shola Ameobi god nok?
Er Papiss Cissé god nok?
Er Gouffran god nok?
Er Sissoko god nok?
Er De Jong god nok?
Er GOSLING god nok?
Var Gutierrez god nok forrige sesong?
Har du vært på Newcastles treningsfelt og kan bekrefte at ikke Hatem gjør det bra på trening?
Var ikke Tevez og Mascherano gode nok i West Ham?
Dersom lista skal ligge såpass høyt for at en spiller skal få et par starter på en ytterst ubetydelig del av sesongen, burde det ikke være slik for de andre spillerne også?

Lenge siden Ben Arfa var noke å spara på. Vært bedriten stort sett heile sesongen. Nei takke seg til Gouffran både meir målfarlig og gir alt har har av energi til laget!! Lurer på kem trener eller lag av internasjonalt format  som har bruk for ein primadonnaving som presterer i 1 av 10 kamper? Fyren sjønner tydeligvis ikkje at i dagens internasjonale fotball er det kun plass til toveisspillere. Bare sjå til Mata ein klassespiller som ikkje får spille CL i ein toppklubb pga hans defensive bidrag er for svakt.

Full igjen, Benson?
Ben Arfa er milevis bedre enn Gouffran og er vel den eneste spilleren som gir noe form for underholdning. Gouffran har jo vært 100% ubrukelig i denne halvdelen av sesongen.
Mata er cup-tied, og hadde garantert fått spille i CL hvis ikke.
Slutt med den Pardewrunkingen din og åpne opp øynene dine når du ser fotballkamper.

:ler: Benson, at du i tillegg klarte å påstå at det var grunnet Matas deffensive bidrag at han ikke fikk spille i CL gjør at jeg ikke klarer å ta noe som helst i innlegget ditt seriøst. Dessverre.
« Siste redigering: 17. April 2014, 02:05 av Eriksen »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1611 på: 17. April 2014, 01:22 »

Angående den siste delen, så må det Eriksen skriver tas med + at det må nevnes at etter å ha sett Jonas ha klippekort selv om han hadde en helt rævva sesong i fjor, mens Ben Arfa som frem til den siste tiden så og si alltid har gjordt en stor forskjell når han har spillt, er det litt forståelig at man blir psykisk nedbrutt og sliter med å holde formen.
Ben Arfa har alltid vært regnet for å være ett enormt stor talent. Når alt går i dass pga at han blir misbrukt i klubben vår, er det forståelig at mannen mister litt motet. Og deretter mister man fort viljen til å holde seg i god fysisk form.

Masse bra poenger her! :thumbu:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1612 på: 17. April 2014, 01:57 »
Kommer uansett ikke til å spille tett og kompakt bakover med Pardew. Så og si alle kampene denne sesongen har Pardew tatt ut det mest defensivt mulige laget, ofte på bekostning av Ben Arfa, og likevel lekker vi som en sil bakover. Da er det mye greiere å ha en spiller som Ben Arfa som er såpass god i kontringsspillet og da få motstanderlaget til å tenke seg om før de står høyt.
Er jo faktisk kun de 3 lagene i bunn som har sluppet inn flere mål enn oss. Kan ikke huske sist jeg virkelig følte meg trygg på forsvaret vårt, men mistenker at Enrique fortsatt var i klubben.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1613 på: 17. April 2014, 13:58 »

Enig, jeg hadde mistet motet og "driven" av mindre, og sånt sett er det ikke så vansklig å forstå. Likevel syntes jeg at en profesjonell fotballspiller skal klare å unngå å bli "feit" når man har 2 (?) treninger til dagen, uavhengig av hvor mye man spiller. Den tekniske finessen, offensiv i hodet, den ekstra driven og innsatsen, formtopper og så videre er det fullt forståelig at han mister og det klandrer jeg han ikke for. Men det å la den generelle fysiske formen, slik det kan se ut som han har gjort, forfalle mener jeg han må ta ansvar for selv.
For å prøve å gi det ett litt nyansert syn. Jeg tror det er bortimot allmennkunnskap hvor jeg står i Pardew/Ben Arfa debatten ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1614 på: 17. April 2014, 19:05 »
For å bli med i denne diskusjonen angående Ben Arfa så vil jeg si at i mine øyne er det ikke en eneste spiller hos NUFC som frustrerer meg mer enn han. Det er fordi jeg tror han har potensiale til å være en like god og "giftig" spiller som det Robben, Ribery, Bale, Hazard, osv er, både offensivt og defensivt, men viser det omtrent nesten aldri. Det er i mine øyne ikke bare Pardew og alle andres skyld.
Ben Arfa har balanse, hurtighet, dribleferdigheter og ikke minst ett steike hardt skudd å by på. Derfor kan det også være artig å se han rundlure 1 eller 2 mann på egen banehalvdel for så å slå en støttepasning eller en på tvers, noe verken han eller laget kommer noen vei med det.
Jeg ville gjerne sett Ben Arfa gjøre det enklere for seg selv defensivt, eller når laget blir presset tilbake, og at han heller bruker all den energien og alle de ferdighetene han har på siste halvdel av banen, da spesielt den siste 1/3. Gode lagkamerater hjelper selvfølgelig, men Ben Arfa må også selv jobbe for å skaffe seg rom og komme i de gode posisjonene der han kan sette fart fremover, utfordre 1vs1 og komme i situasjoner der han kan bruke ferdigheter mer fornuftig både for seg selv og laget. Jeg savner rett og slett at han er mer direkte i stilen.

Se på de andre gode vingene som er rundt om i andre klubber som Robben, Bale, Lavezzi, osv. Jobber hjemover, gjør det enkelt defensivt, og får de ballen på den siste halvdelen av banen så er det "bang on" og rett på mål i en hellsikkes fart. De får ingenting gratis og må selv jobbe for å komme i de situasjonene. Løpskapasiteten er jo helt enorm, derfor dominerer de kampene også.

Jeg tror at Ben Arfa også har ferdighetene som skal til for å bli, om ikke like god så ihvertfall nesten, som de andre jeg nevner over her. Det er jo ingenting å si på ferdighetene hans, han må bare bli litt "klokere" på når og hvor han skal bruke de, rett og slett være mer direkte. Han må også jobbe mer både defensivt og offensivt. Ingenting kommer gratis, bare se på tilstedeværelsen til de andre gode spillerne jeg nevner over her. De har evnen til å vinne ballen defensivt, spille den enkelt fra seg for å gå på et sugende løp offensivt. Derfor er de også så inni h........ gode.

Når dette er sagt så er det nok av managere (og spillere) som har falt ut med Ben Arfa. Om han har en vanskelig personlighet og er lite villig til å lytte vet jeg ikke, men jeg tviler på at alt er alle andres feil når det har vært så mange kontroverser rundt hans egen person.
Jeg skulle ønske å se Ben Arfa forandre spillestilen sin litt. Slutte å "showe" på egen banehalvdel, eller løpe ned å hente ballen på midtstreken å lure av 1 mann eller 2 for så spille en støttepasning igjen. Han er helt sikkert blant verdens beste på små flater og i futsal. Med små forandringer i spillestilen kan han bli en mann å huske etter at han har lagt opp også, istedenfor at han blir en av de som man tenker "kunne vært" om.
Gode spillere, enten de spiller for NUFC eller ei, er jo en fryd å se på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1615 på: 21. April 2014, 11:12 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-approve-hatem-ben-7012309?

"Ben Arfa?s verbal outbursts have not gone down well at Newcastle and Pardew is under pressure from senior players not to use him again this term."

Har sett dette flere ganger nå de siste mnd angående Ben Arfa, og det virker som at også flere spillere er lei av oppførselen til Ben Arfa. Dessverre er dette noe som går igjen i samtlige klubber han har vært i, krangler med både managere/trenere og spillere, samt på landslaget under forrige EM.

For å legge vekk Pardew praten litt her så tror jeg ikke Ben Arfa er en humørspreder i garderoben og er nok en fryktelig vanskelig personlighet å ha med å gjøre. Det viser historien.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1616 på: 21. April 2014, 20:41 »
Sikkert derfor han aldri kjem til å få ut potensialet sitt øve lang tid. Ser jo berre små glimt av og til.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1617 på: 27. April 2014, 16:14 »
?@FootieWriter: #NUFC NEWS
Ben Arfa has handed in a transfer request after an 'argument' with Alan Pardew that has seen him sent back to France. #NUFC?

?@FootieWriter: Just to clarify he is 100% in France - the transfer request news has come to me through the grapevine. It's not confirmed, yet... #NUFC?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1618 på: 27. April 2014, 16:29 »
http://i.instagram.com/p/nS61EQm_9e/

Ben Arfa la dette ut i dag.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/hatem-ben-arfa-understood-not-7038628

Hatem Ben Arfa is understood not to have travelled with Newcastle United for the clash with Arsenal.

The French playmaker has trained this week and has not returned to France despite weekend reports.

Ben Arfa has not played for the Magpies since sustaining a knock on his hip against Stoke City two weeks ago.
« Siste redigering: 27. April 2014, 17:32 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1619 på: 27. April 2014, 17:48 »
Pardew må gå.