20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 380759 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1515 på: 10. Nov. 2013, 22:30 »
Om Ben Arfa skal spille høyre kant/angrep må han få frie tøyler, og da er det etter mitt syn ikke vanskeligere enn at Debuchy får restriksjoner på offensive løp, og/eller den av trekløveret på midtbanen dekker opp, f.eks. Anita.

Etter sesongen 10/11 pratet Pardew varmt om at Ben Arfa skulle få en 10'er-rolle bak spissen. Etter mitt syn plassen han hadde passet best, der han kunne drible og herje rundt 16-meteren, med farlige skudd og lissepasninger til Cisse/Remy eller en kant som løper inn i boksen. Har aldri sett han få muligheten til dette dessverre.

Han spilte vell Spiss mot Liverpool, der han hadde null defensive oppgaver, og gjorde stort sett det han ville offensivt.

Spiss ja, ikke 10'er.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1516 på: 11. Nov. 2013, 00:18 »
Ben Arfa plages i rollen bak spissene, han er mye bedre på kant når han kan utfordre med litt rom foran seg. Dessverre er han veldig av-og-på. I form er det ikke nødvendig at han bidrar defensivt, for da scorer eller legger han som regel opp til et par mål. Men når han ikke har dagen så går det ut over hele laget, all juksninga bakover er livsfarlig i dagens fotball.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1517 på: 11. Nov. 2013, 00:19 »
Skal dog sies at Ben Arfa har blitt en del bedre bakover, tror ikke han er like håpløs som enkelte skal ha det til.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1518 på: 11. Nov. 2013, 15:45 »
Når obertan er foran i køen da hadde jeg gitt opp. Stakkars.
lt;3 Newcastle <3

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1519 på: 11. Nov. 2013, 16:36 »
Det sier meg at Pardew ikke er fornøyd med noe, være seg den defensive jobbingen eller kvaliteten på det han driver med utpå der i det siste. Noe jeg kan skjønne godt, hvis det er en av de to. Obertan kom inn mot Spurs, og satte blandt annet inn et god takling som gjorde at vi vant ballen, og klarte å holde på den ved et par anledninger (ja, med støttepasning), og bidro også med en birolle til Anitas fantastiske forarbeid foran 2-0 målet mot Chelsea.

På de tidspunktene Pardew har satt inn Gabby, synes jeg det har vært forsvarlig å bruke han kontra Ben Arfa.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1520 på: 11. Nov. 2013, 16:40 »
Angrep er ofte det beste forsvar. Imo hadde det vært bedre med en som kunne holdt litt på ballen vs en som mister ballen bare han ser på den, for så å jobbe greit tilbake.
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1521 på: 11. Nov. 2013, 16:46 »
Ben Arfa er muligens den siste eg ville satt innpå, bortsett fra Elliot. Om ikke annet, så er Obertan direkte, løper utrettelig og kan og bidra på defensiv dødball.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1522 på: 11. Nov. 2013, 16:49 »
Angrep er ofte det beste forsvar. Imo hadde det vært bedre med en som kunne holdt litt på ballen vs en som mister ballen bare han ser på den, for så å jobbe greit tilbake.

Det er din mening, og måten du ville gjort det på. Fair enough :)
Men av nøyaktig de årsakene Sebastian nevner, anser jeg Gabby som et tryggere valg. Personlig tviler jeg sterkt på at angrep hadde vært det beste forsvar i sluttminuttene mot Chelsea og Spurs.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1523 på: 11. Nov. 2013, 19:51 »
De neste to kampene er hjemme mot norwich og wba. Dette er kamper vi skal styre så hvis han ikke får sjansen her heller så er det noe galt.
lt;3 Newcastle <3

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1524 på: 12. Nov. 2013, 00:39 »
Grunnen til Debuchys form er vel nettopp fordi kanten foran jobber hjem. Når Ben Arfa ble plassert ute til høyre var Deb ganske alene mot flere angrep.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1525 på: 12. Nov. 2013, 06:31 »
Koffor e d så viktig at benny skal spille fei neste kampane? Laget spiller bra og vi vinner kamper fortia. Dei som har spilt mot chelski og tottenham har forsvart plassane sine.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1526 på: 12. Nov. 2013, 08:36 »
Tenkte faktisk på det samme som Doffi.
Men jeg hadde ikke gjort det. Jeg ville heller byttet HBA inn i pausen om vi ser at vi ikke greier å ha kontroll å styre kampen. Dette for å gi oss litt mer å spiller på fremover.

HBA har en ting å lære mener jeg. Det er å sende ballen videre. I noen av de kampene han har spilt har han trukket med seg flere av motstanderens spillere innover i banen dette gir enorme rom på kantene.
Dette er noe som en blind mus kunne skjønt, men det er ikke noe HBA skjønner. Hadde han mestret dette tror jeg han hadde spilt flere kamper også.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1527 på: 12. Nov. 2013, 12:57 »
Veldig riktig det Lars Arild! Gouffran er dårligere enn Ben Arfa på det meste, men han holder angrepene i gang ved enkle kjappe valg. Ben Arfa kunne aldri gitt Remy den assisten på søndag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1528 på: 12. Nov. 2013, 13:49 »
Den er litt tvilsom da. Godt mulig han ville spolert angrepet på lørdag - men Ben Arfa har jo også en evne til å slå noen fantastiske baller, og er tidvis ganske flink å vende spillet. Han har jo det som burde vært vår beste assist sålangt denne sesongen mot Shitty, hadde det ikke vært for en Cisse ute av form. Den ballen slår ikke Gouffran.

Men enig i at Ben Arfa må bli bedre på å vite når han skal holde på ball og når han skal sende den videre. Men jeg håper han snart er tilbake i laget til fordel for Ameobi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TommyWee

• Gjest
« Svar #1529 på: 13. Nov. 2013, 09:09 »
Sålenge Gouffran bidrar såpass mye på banen som han gjør nå, så skal skal han aldri byttes ut mot Ben Arfa.