20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379783 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #660 på: 18. Sep. 2011, 15:03 »
Jeg er langt ifra noen Obertan fan, men jeg synes ikke han skal benkes nå. Jeg synes han har vist en stigende formkurve og tror han kan bli enda bedre med en spiller som Ben Arfa som offensiv bidragsyter. Obertan er jo vår raskeste spiller, bare få han til å utnytte farten i enda større grad. Det tror jeg Ben Arfa i en playmaker rolle har evnen til.
Jeg kan pr dags dato tenke meg å se Ben Arfa i en posisjon mellom midtbane og spiss, eller i en fri rolle som kansje hadde vært det beste, i en slags "Messi rolle".
Den som jeg synes må vike plassen er Best. Jeg har større tro på Demba Ba som ensom spiss enn hva jeg har til Best. Jeg synes også Demba Ba er et par nivåer bedre enn hva Best er også.

Ellers er jeg enig i at Jonas må spille venstrekant så lenge R. Taylor er venstreback for å hjelpe til defensivt. Om Santon viser seg om et godt kjøp kan man se på situasjonen på ny. Samtlige av vingene våre kan jo bekle venstrekanten, så Jonas er ingen selvfølge der lenger. Men nå er vi avhengig av han der på grunn av hans defensive egenskaper og gode arbeidsmoral.
« Siste redigering: 18. Sep. 2011, 15:05 av Frode »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 18. Sep. 2011, 15:06 »
Skal vi vrake toppscoreren vår? Det synes jeg i så fall ville vært meget merkelig.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 18. Sep. 2011, 15:09 »
Skal vi vrake toppscoreren vår? Det synes jeg i så fall ville vært meget merkelig.

Nja, er jo bare å se på Berbatov det! Ikke mange kamper han starter!

Men slik som alternativene er ønsker jeg å se Best på banen!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 18. Sep. 2011, 15:15 »
De har Rooney, vi har Ameobi. Det er ikke bare at han scorer mest for oss, han er nærmest den eneste som scorer for oss og uten tvil den beste spissen vår pr. dags dato etter min mening.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 18. Sep. 2011, 15:19 »
Alle skjønner vel at det blir helt feil å benke Best nå? Hvilke signaler ville det å sende?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 18. Sep. 2011, 15:24 »
Det føler jeg er idioti ja. Dessuten er han enn så lenge den det lukter mest mål av spør du meg. Jeg kjenner ihvertfall at jeg hadde blitt litt provosert dersom Obertan får fortsette kontra Best når Ben Arfa kommer tilbake. Obertan har per nå bevist like "mye" som Rout gjorde for oss forrige sesong. Lynhurtig ja, kan passere sin back - men særs svake legg sålangt. Ba har vel dessuten spilt i en slags vingrolle i Hoffenheim, har han ikke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 18. Sep. 2011, 15:45 »
Skal vi spille med enslig spiss er vel Ba den som passer best i utgangspunktet spør du meg. Men per nå er det Best som fortjener startplass mest av spissene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #667 på: 18. Sep. 2011, 16:14 »
Ser ikkje kor vi blir svekket om vi bytter Obertan med Ba. Ba er bedre defansivt, samtidig som begge er veldig direkte offansivt. Men Ba er nok bedre Obertan. Det blir oftast ingenting med Obertan, er såpass dum at han ikkje klarer å spele på styrkene sine.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 18. Sep. 2011, 16:39 »
Alle skjønner vel at det blir helt feil å benke Best nå? Hvilke signaler ville det å sende?

Hvorfor det?
Det handler jo om å sette sammen det beste laget og jeg tviler på at Best er bedre som ensom spiss enn Ba.
Ferguson benket PL`s toppscorer Berbatov forrige sesong. Han ble ikke engang tatt ut i troppen til CL finalen. Det går jo på å sette sammen de 11 som fungerer best sammen til den taktikken man vil bruke.

Skal man spille med 2 spisser kan Best være en av dem, men som enslig spiss har ihvertfall jeg mine tvil.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 18. Sep. 2011, 16:48 »
Vi har scora 4 mål i år, av dem har Best scora 3.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #670 på: 18. Sep. 2011, 16:51 »
Det er ikkje snakk om å bruke ein einsom spiss når vi setter inn Ben Arfa , vår beste offansive og kreative spelar som hengande. Med tanke på kor sterk Best er med ball ser eg ikkje problemet med å bruke han. Best og Ben Arfa kan kombinere fint i lag dei. Å sette ut ein som skorar på bestilling no ville vært galskap. Gi Best sjangsen over tid. Det er akkuratt det han treng. Ba kan heller komme som ein panservogn opp høgrekanten.

Vi har scora 4 mål i år, av dem har Best scora 3.

og det siste er frisparkmål...
« Siste redigering: 18. Sep. 2011, 16:53 av Nikolaien »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 18. Sep. 2011, 16:57 »
Jeg er uenig. Jeg ser ikke poenget med å omskolere en spiss til ving og tro at det vil funke bedre enn å bruke èn av de 3-4 gode vingene vi allerede har.

Uansett så har jo Pardew sagt at så lenge Best scorer så er han på laget, og han lovte han vel på det nærmeste startplass mot Blackburn neste helg også. Så det blir spennende å se hvem han benker..............
« Siste redigering: 18. Sep. 2011, 17:05 av Frode »

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #672 på: 18. Sep. 2011, 17:11 »
Eg synest Ba har vert meget god defansivt. Det er han som har fått det defansive ansvaret når det er to på topp. Eg trur Ba vil bidra med meir en det Obertan gjer per dags dato. Vi har ikkje mange gode vinger. Hadde vi hatt det hadde ikkje Obertan vert bankers. Eg vil ha inn en høgrekant i januar som har litt andre kvaliteter en dei som vi allereide har, men no må vi forholde oss til dei vi har og da meiner eg at Ba er eit godt alternativ

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 18. Sep. 2011, 17:46 »
Vi har ikkje mange gode vinger.

Jonas, Marveaux, Obertan og Ben Arfa er alle opprinnelige vinger, og det er der de spom oftest har spilt for sine tidligere klubber. I tillegg har vi Ferguson og Gosling som er spennende unggutter i tillegg til Sammy Ameobi som også har blitt puttet innpå både som høyre og venstreving.

Synes ikke det er noe å klage på der. Bra dekning og gode spillere og noen spennende "ungdommer" for fremtiden.
Får vi inn flere vinger nå blir det nærmest umulig for Gosling, Ferguson og Sammy Ameobi å få spilletid.

Da er det heller andre posisjoner man trenger å se på før vi går tilbake og skal forsterke ytterlig på vingene.
« Siste redigering: 18. Sep. 2011, 17:48 av Frode »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 18. Sep. 2011, 20:06 »
OFF-TOPIC

Såklart er Best førstevalg på topp.
Same old Shearer, always scoring!