20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Aston Villa 22. August.  (Lest 41623 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa 22. August.
« Svar #195 på: 23. Aug. 2010, 22:24 »
Akkurat kommet inn døra etter en fantastisk kamp! Tror jeg skal satse på å dra over hver eneste hjemmekamp denne sesongen! :)

Fikk også hilst på Løvenkrands før kampen og ønska han lykke til! Bilde ble det ævv.

Var egentlig litt skuffet over stemningen på SJP i går. Lange perioder hvor det var lite syning, men alle var vel i samme sjokktilstand som meg! ;D

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 23. Aug. 2010, 23:52 »
Fantastisk å være tilstede på SJP i går, rett og slett en utrolig match og noen utrolige prestasjoner fra Newcastle spillerne. Det er mange som har klaga ganske mye over formasjonen vår, men beviset på at alle dere som mener/tror vi gjør det best med to rene spisser, må ha fått seg et lite sjokk iløpet av søndagens kamp. Vi er flere her inne som har påpekt viktigheten av å ha nok folk sentralt i banen, og mot Villa så dominerte den sentrale midtbanen vår så til de grader! Vi hadde full kontroll, takket være nettopp den formasjonen Hughton sverger til.

Han nevnte også det i avisene i dag, hvor viktig det var i dagens Premier League og ta kontroll over den sentrale midtbanen.

Stemningen var upåklagelig på søndag, men skal være med på at det var noen perioder hvor det var litt stille, spesielt i 2.omgang hvor seieren var innkassert. 43.500 tilskuere var kanskje ikke veldig imponerende, men det er skoleferie i England i disse dager, så det kan nok være en del av grunnen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 24. Aug. 2010, 07:29 »
Har ikkje komt over at vi slo Barnsley 6-1 i fjor enda, så denne kampen kjem nok til å sitje i ryggmargen lenge.

25. juli 2009: Leyton Orient - UNITED 6-1
22. aug 2010: UNITED - Aston Villa 6-0

CHRIS HUGHTON <3

For øvrig fantastisk at vi for fyrste gong på fleire år, i PL-samanheng, verkeleg fortener å ha United bak Newcastle-namet. Mot Villa var det verkeleg eit forent LAG vi såg i aksjon.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 24. Aug. 2010, 08:05 »
Veit ikkje om folk har lagt merke til den "feildømte" offsiden til Young var ein hands på Young.  ;)

Utrolig godt sett av dommeren. Hadde det ikke vært for BBC-analysen hadde jeg aldri sett den nei.... Men jeg innbilte meg at dommeren også vinket for offside?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 24. Aug. 2010, 10:32 »
Veit ikkje om folk har lagt merke til den "feildømte" offsiden til Young var ein hands på Young.  ;)

Utrolig godt sett av dommeren. Hadde det ikke vært for BBC-analysen hadde jeg aldri sett den nei.... Men jeg innbilte meg at dommeren også vinket for offside?

Hoveddommern blåste for hands, og det var tydelig for oss som satt på stadion at han pekte på armen sin og indikerte for hands. Handsen var dessuten ganske grei å se fra min posisjon på tribuna som var rett bak linjedommeren.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 24. Aug. 2010, 11:39 »

Hoveddommern blåste for hands, og det var tydelig for oss som satt på stadion at han pekte på armen sin og indikerte for hands. Handsen var dessuten ganske grei å se fra min posisjon på tribuna som var rett bak linjedommeren.

FLOTT!

Da var altså det helt korrekt, og ikke flaks for oss.  :)

Jeg trodde først at det var offside han blåste for, og godtok det automatisk ettersom kommentatoren pratet om det. Noen ganger blir jeg så irritert på kommentatorene at jeg bare slår av lyden, og det er kanskje like greitt, blir ikke så påvirket av deres synspunkter og meninger da. Burde kanskje gjort det i dette tilfellet også.

Men, tommelen opp til dommeren i den situasjonen.

kø1: hvordan så straffesituasjonen ut fra ditt ståsted?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 24. Aug. 2010, 12:27 »
Å litt flaks var det kyllinggutt, var små marginer. Og Young er så rask at han sannsynligvis ville klart den ballen selv om han ikke styrte den med hånden. Men det blir som  bare spekulasjoner.

Uansett herlig å se at vi var ekstremt dyktige, og at vi hadde marginer på vår side. Men marginene kom også av at hele laget kjempet hardt og dermed vant ballen tilbake. F.eks Williamson 2 baller til Carroll, Sholas heading som gikk i en villaspiller og til Nolan som kjempet den i mål. Bak ligger hardt press og dermed havner de små marginene på vår side også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 24. Aug. 2010, 14:58 »
Chickenman; Straffesituasjonen skjedde kun 15-20 meter unna meg, og den var soleklar for meg med en gang jeg så den. Tror jeg skreik "neeeeeeeeiii" et halvt sekund før Harper felte Young, for man så at Harper ikke hadde sjangs og nå ballen, og at han kom til å felle Young. Rett og slett altfor dårlig vurdering av Harper i den situasjonen, men dette er noe som skjer for alle keepere iblant.

Det skal også nevnes at linjedommeren lot en eller to offsider passere til Villas fordel i 1.omg. Var et par situasjoner der jeg er ganske sikker på at skulle vært avblåst.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 24. Aug. 2010, 18:20 »
Det var ikke mye tvil om straffesparket, selv om Young tar sats og hopper en halvtime før armene til Harper er i nærheten av føttene hans.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #204 på: 24. Aug. 2010, 20:09 »

Jeg skrev det i kamptråden ;)
Men trodde lenge at det var offside, helt til jeg så en god reprise.
Som nevnt, utrolig bra sett :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #205 på: 24. Aug. 2010, 22:45 »
InspectorC

Får denne opp : The file you are trying to access is temporarily unavailable.

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #206 på: 25. Aug. 2010, 13:17 »
Likte denne:
http://www.astonvilla.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=7505493

Who was the Villa-man of the match against Newcastle?
- 40% 'erm, what was the question again?
- 26% Andrew Carroll on the wishlist
- 15% Ashley Young
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!