20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: James Perch  (Lest 43634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: James Perch
« Svar #165 på: 01. April 2012, 23:51 »
Jeg har sett situasjonen mange ganger. Selv om du er uenig med meg, er det ingen god grunn til å begynne med spydig tone.

Greit... Men meiner du fortsatt at han fysisk angriper Reina, eller som plebUTG sa det tofotstakler han ?? :P

hehe, etter at jeg s¨å den på Fotballkveld kan jeg moderere meg litt med tanke på "takling med begge bein", ja.  :P

Tok feil der.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. April 2012, 23:54 »
Har aldri sagt at han gjorde annet enn å sette ut foten for å spenne. Som jeg skrev i kamptråden er gult kort korrekt, men det er fremdeles juks. Jeg liker å vinne kamper ærlig og rederlig, ikke via juks.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. April 2012, 23:55 »
Går til angrep på keeper? For f... Han setter frem en fot, som Reina snubler i. Forstår at det provoserer Reina, men det er i mine øyne helt greit av Perch. Han får jo også gult kort for det. Hva er problemet?
Se på Lillestrøm mot RBK, gir bort ballen, Ôrlund setter hurtig i gang, og RBK får to svært verdifulle dødballer på overtid, som de også scorer på. Hva om en LSK-spiller hadde forstyrret Örlund i utsparket?

Mot Arsenal sa alle at Cabaye måtte stikke frem en fot, stoppe overgangen og "ta en for laget". Her leder vi riktignok med to mål, men det er ingen vits i å ta unødvendige sjanser. Perch hindrer Reina i å sette i gang tidlig, med en enkel kråkfot. Han gjør det åpenlyst, skjuler ingenting. Og tar greit imot det gule kortet.

Filmingen til Perch i etterkant er synd, men i mine øyne nødvendig. Selv om det burde være unødvendig, så er det ikke det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 01. April 2012, 23:55 »
Føler vi diskuterer dette i to tråder nå - men det er jo helt vanlig del av fotballen som skjer hele tiden! Jeg ser heller at vi pådrar oss et gult kort fordi vi saboterer en overgang fremfor at vi slipper de til farlige overganger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #169 på: 01. April 2012, 23:59 »

Filmingen til Perch i etterkant er synd, men i mine øyne nødvendig. Selv om det burde være unødvendig, så er det ikke det.

Har jo skjønt at du velger moralske synspunkter ut i fra hvilket norsk fotballag du holder med, og derfor er vi kanskje vidt uenige i dette synspunktet - men føler du virkelig at det er OK med en filming dersom "den er nødvendig"?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 02. April 2012, 00:05 »
Riktig. Når ble det juks å hindre motstanderen i å få en overgang, som de potensielt kan score på?

Juks er å redde ballen med hendene på streken, og late som ingen verdens ting. Juks er å filme seg til et straffespark. Juks er å oppnå en fordel du ikke skal ha. Men hvordan kan man si at å hindre motstanderen i å kontre, er en fordel du ikke skal ha? Men å hindre en klar scoring med hendene, det er å oppnå en fordel du ikke på noen måte skal få. Å filme seg til et straffespark du ikke skulle hatt, er juks. Fordi du ikke skulle hatt det straffesparket. Og motstanderen skulle hatt det målet. Men du har all mulig rett til å hindre motstanderen i å kontre, selv om du gjør det ved hjelp av ulovlige midler. Men så lenge du blir straffet for det (gult kort), så må det vel være greit?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 02. April 2012, 00:09 »

Har jo skjønt at du velger moralske synspunkter ut i fra hvilket norsk fotballag du holder med, og derfor er vi kanskje vidt uenige i dette synspunktet - men føler du virkelig at det er OK med en filming dersom "den er nødvendig"?
Å si at filming høres veldig feil ut, men det kan i enkelte sjeldne tilfeller være et "nødvendig onde". Jeg vil helst filming til livs, men jeg er dessverre stygt redd for at det er nødvendig for at dommeren skal dømme riktig i den situasjonen. Rett skal være rett.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 02. April 2012, 00:11 »
Fotballen er kynisk, og Perch ramler og gjør dommer oppmerksom på at Reina har gjort nokke mot regelboka. Carroll kaster seg, uten at Krul har gjort en dritt. Hadde ikkje Perch ramla, hadde kanskje Liverpool fått avslutta med 11 mann, og kem veit korleis kampen hadde endt då. Ditta skjer jo kver gang nokken får ei hand eller anna i trynet, så forstår egentlig ikkje koffor vi diskuterer. Hadde vert meir flau om eg var Carroll enn om eg var Perch  for å si det sånn

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #173 på: 02. April 2012, 00:11 »
@Joakim; da har vi, som jeg antok, forskjellige moralske synspunkter på akkurat det med filming. Ikke noe større deal en det.  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 02. April 2012, 00:24 »
Jeg skal dog ikke utelukke at dobbeltmoralen kan komme krypende den dagen noe liknende skulle skje MOT et av mine lag. Jeg synes huske jeg var SVÆRT forferdet en viss oktoberdag i 2009, da Start fikk straffespark på en liknende situasjon, og slo Rosenborg som eneste lag den sesongen. :P

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 02. April 2012, 00:33 »
Ler meg ihjel av alle som mener at det Perch gjør i forkant av situasjonen er "noe man ikke vil ha i fotballen"... Hahaha fy flate. Jeg mener det er latterlig å rulle rundt på bakken når man så vidt er toucha, men som tidligere sagt er det sånn fotballen har blitt. ALLE gjør det hvis det skjer med dem! Og alle her inne hadde gjort det. Garrantert. I kampens hete blir det sånn.

Men HALLO, hindre en overgang? NÅR BLE DET "JUKS"? NÅR BLE DET "NOE MAN IKKE VIL SE PÅ FOTBALLBANEN"... Herregud skjerp dere a!
Toon till I die.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 02. April 2012, 00:41 »
 :gp:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. April 2012, 00:49 »
Jeg skal dog ikke utelukke at dobbeltmoralen kan komme krypende den dagen noe liknende skulle skje MOT et av mine lag. Jeg synes huske jeg var SVÆRT forferdet en viss oktoberdag i 2009, da Start fikk straffespark på en liknende situasjon, og slo Rosenborg som eneste lag den sesongen. :P

Haha, den kampen er min beste opplevelse som Start-supporter! Ikke ødelegg det gode minnet! :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. April 2012, 01:31 »
Riktig. Når ble det juks å hindre motstanderen i å få en overgang, som de potensielt kan score på?

Juks er å redde ballen med hendene på streken, og late som ingen verdens ting. Juks er å filme seg til et straffespark. Juks er å oppnå en fordel du ikke skal ha. Men hvordan kan man si at å hindre motstanderen i å kontre, er en fordel du ikke skal ha? Men å hindre en klar scoring med hendene, det er å oppnå en fordel du ikke på noen måte skal få. Å filme seg til et straffespark du ikke skulle hatt, er juks. Fordi du ikke skulle hatt det straffesparket. Og motstanderen skulle hatt det målet. Men du har all mulig rett til å hindre motstanderen i å kontre, selv om du gjør det ved hjelp av ulovlige midler. Men så lenge du blir straffet for det (gult kort), så må det vel være greit?
Enig i at det hører med å ta en for laget, men å si at det ikke er juks er jo feil...

Uansett - kynisme hører med i profesjonell fotball, selv om jeg hater filming

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. April 2012, 02:17 »
Herregud, jeg får helt sjokk når jeg leser her inne. Gidder dere virkelig å blåse det SÅ mye opp?
1. Perch hindrer en overgang. Han prøver ikke skjule det på noen som helst måte, eller skade Reina eller noe. Som flere her har påpekt, det kan sidestilles med å rive ned en spiller som nettopp har fintet deg ut på midtsirkelen. En større deal en det er det faktisk ikke. Og han tar det gule kortet. Og folk har etterlyst denne typen kynisme.
2. Reina er nok frustrert over å ligge under 2-0, og begeret renner over, og da gjør han noe han aldri burde gjort, og blir rettmessig straffet for det. Og bare for å gjøre det helt klart - jeg syntes ikke det er rett av Perch å overspille. Men han overhan spiller, han filmer ikke. Han ligger ikke nede og vrir seg i smerte. For meg blir det en usportslig og unødvendig markering av hendelsen, og han fortjener ett lite rapp over fingrene. Ikke mer.
Blir jo bare helt håpløst å sammenligne denne situasjonen med "alt" Suarez gjør, eller Carroll-situasjonen. Helt enig med han som definert juksing.
Virker som folk her inne tror foreldrene tråler forumet her inne og leser alt som skrives, og av den grunn skal fremstå som små snille, pliktoppfyllende og moralskt plettfrie barn. Give me a break, dette greiene her er så til de grader blåst ut av proporsjoner at jeg finner det sjokkerende.