20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France 2010  (Lest 14829 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #60 på: 19. Juli 2010, 23:17 »
Vite hva? Dopingarbeidet i Touren har jo tatt seg opp! Er derfor vi fikk en eksplosjon av dopingtatte ryttere for 4-5 år siden, for plutselig kunne dopingjagerne påvise for eksempel bruk av EPO og NESP.

Kaggestad sa jo seinest ifjor at de som doper seg nå må være komplette idioter, for sannsynligheten for å bli tatt er så stor.

Det er jo bare og ta mindre doser EPO. (Så små doser at det blir usportlig i løpet av veldig kort tid.) Slik at det er ute av kroppen igjen neste dag. Da er det jo nesten bare ein vellykka razzia som kan ta dei. exs slik som razzian mot Østrike i OL.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 19. Juli 2010, 23:19 »
Regner med de tar regelmessige dopingprøver, og da vil jo for høye blodverdier bli tatt uansett.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 20. Juli 2010, 00:06 »
Rytterne har fått blodpass som dopingjegerne kan å etter når de sjekker opp rytterne. De har jo blant annet tatt italienerne Francesco De Bonis og Franco Pellizotti for uregelmessigheter i de biologiske passene. Men disse er ikke de eneste, er jo 3-4 saker til ihvertfall bare i år. Er ikke like lett å jukse i sykkelsporten nå som det var for 10 år siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 20. Juli 2010, 00:09 »
Men det er vel ikke direkte galt å kunne anta at nå, som for 10 år siden, er de som doper seg fortsatt noen steg fremfor jegerne?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 20. Juli 2010, 00:45 »
Nope. Men det er vel rimelig og anta at differansen er blitt mindre. Før kunne ein jo dope seg i hjel uten at noen kunne påvise det. Men det ville jo vert litt rart om doplegene som operer i dag ikkje har funnet metoder som forsatt gjør det mulig og dope seg.

Når det gjeld blod doping er det noen som veit kordan dei kan finne ut om ein har blod dopet seg når ein bruker eget blod ? Sjønner ikkje kordan dei skal klare det =S
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 20. Juli 2010, 01:11 »
Nope. Men det er vel rimelig og anta at differansen er blitt mindre. Før kunne ein jo dope seg i hjel uten at noen kunne påvise det. Men det ville jo vert litt rart om doplegene som operer i dag ikkje har funnet metoder som forsatt gjør det mulig og dope seg.

Når det gjeld blod doping er det noen som veit kordan dei kan finne ut om ein har blod dopet seg når ein bruker eget blod ? Sjønner ikkje kordan dei skal klare det =S

Skal ikke si dette helt sikkert, men jeg tror ikke det går an å bare avduke om man bruker andre sitt blod fordi det ikke er noen forskjell på det så lenge du bruker samme blodtype. MEN man måler blodverdier og man finner ut om en person har normale blodverdier osv. Ved tilførsel av nye røde blodlegemmer så får kroppen ny energi, som er en kjempefordel etter en hard sykkeletappe hvor man er tappet for krefter. Så ved tilførsel av blod restituerer man kjappere. Hvis man oppdager at blodverdien er konstant høy så er det unormale blodverdier..og da er man ille ute.. Hvis jeg er på villspor, så er det bare å kappe av meg beina:) Jeg mener å huske jeg har hørt noe lignende greier..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 20. Juli 2010, 04:50 »
Bloddoping funker slik at man tar ut en del av sitt egen blod, lar kroppen fylle på det tapte blodet før man injiserer det blodet man tok ut igjen. Dermed får man økt verdi av røde blodlegemer, og dermed har oksygen flere røde blodceller å frakte oksygenet rundt i kroppen til, som igjen fører til at man får bedre utholdenhet.
Bobby Robson:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 20. Juli 2010, 11:07 »
Og det er så vidt jeg vet umulig å spore. Var samme leksa under OL med disse maskinene som fikset dette på 5 min i en bil uttafor stadion. Leste at de hadde solgt 4 maskiner av denne typen til Vancouver i tiden før OL. Prisen var 1 mill per stk om jeg husker rett.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 20. Juli 2010, 11:19 »
Så et program om dette. De sier ihvertfall at de er rimelig sikre på at de kan avsløre dette med enkle tester innen et par år. I så fall får man garantert en ny bølge av dopingtatte utøvere i denne sporten.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 25. Juli 2010, 14:19 »
Spådom om den grønne trøya; Cavendish går forbi Thor Hushovd på poeng i dag, og vinner trøya etter Pettachi blir doping-dømt noen dager/uker etter TDF er over.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 25. Juli 2010, 23:32 »
Da vant jeg vel på Tour De France-manager, i ligaen vår, wee!!
Bobby Robson:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. Juli 2010, 18:03 »
Jeg hadde nok gitt deg langt bedre konkurranse hvis jeg hadde lagt mer vekt på den første uken. Prologen og de 7 første etappene samlet jeg ufattelig lite poeng :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 26. Juli 2010, 18:14 »
Jeg visste ikke at jeg ikke kunne bytta sportssjef jeg, som mistet poeng der gitt!
Bobby Robson:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #73 på: 26. Juli 2010, 18:15 »
Dreit med ut i fjor jeg, med at jeg byttet for mye, så tenkte å kjøre litt mer safe i år. Har fortsatt igjen 5 bytter........
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 28. Juli 2010, 15:39 »
Hehe. Eg sat igjen med 19 bytter. Gløymte at eg deltok. I tillegg skal det nemnast at den eg bytta ut (Farrar) tok si beste plassering ETTER at eg hadde bytta han ut, og at Freire (erstattaren) gjorde ein elendig tour.

:( :P