Noen som har enkle tips til suksess med nufc? har spillt noen kamper i første sesong og det går ikke akkurat bra.
Carroll - b.stancu
Ben arfa barton jonas
tiote
enrique s.taylor colo simpson
Spiller jeg kanskje litt vell kynisk? Har ingen spesiell filosofi.
Jeg kjører en 4-5-1/4-2-3-1 formasjon som fungerer veldig bra, ligger i topp 6, hadde lenge kontakt med teten, men som alltid har jeg en liten bølgedal i formen i løpet av en sesong, og den er nettopp over. Håper på CL, men kan hende det bare blir Europa League i første sesong. Har hentet Cahill, Coleman, Wickham, Adam og Wolfswinkel. (Med LFCMarshall sin update der Carroll er solgt og har en £25-30m å handle for. Er litt sær i overgangene mine på FM og kjøper sjelden de spillerne som er supertalenter og anbefalt av alle. som Bogdan Stancu osv. Men skjønner veldig godt at man gjør det. Stiller slik:
Wickham
Jonas Adam Ben Arfa
Tiote Barton
Enrique Cahill Taylor Coleman
Krul
Lånt ut Colo, Smith og Ameobi (frigjøre lønn) og Ranger/Vuckic til en samlet inntekt av £1m og 100% av lønnen dekt. Wolfswinkel var tenkt som førstevalg på topp, men har startet elendig der (omskolert til høyreving og squadplayer), mens Wickham har overrasket. Ireland, Nolan, Guthrie, Adam og Barton roteterer i rollene sine avhengige av fitness og form. Jeg spiller med engelsk språk så kan ikke de norske betegnelsene men her er hvordan de er instruert.
Philosophy: Fluid
Starting Strategy: Control eventuelt Counter mot sterk motstand
Passing style: More Direct
Creative Freedom: More Expressive
Closing Down: Press More
Tackling: Default eventuelt More Aggressive mot topplagene
Marking: Zonal
Crossing: Default
Roaming: Default eventuelt More Roaming mot svak motstand
Wickham: Poacher / Attack
Jonas: Inside Forward / Attack
Adam: Trequartista /Attack eventuelt Advanced Playmaker / Support mot sterk motstand
Ben Arfa: Inside Forward / Attack
Tiote: Ballwinning Midfielder / Defend
Barton: Deep Lying Playmaker / Support eventuelt Defend mot sterk motstand
Enrique: Full Back / Support eventuelt Full back / Defend mot sterk motstand
Cahill: Central Defender / Cover
Taylor: Central Defender / Stopper
Coleman: Wing Back / Support eventuelt Full back / Defend mot sterk motstand
Fungerer svært godt for meg, har kjørt denne taktikken lenge med stort hell på flere lag. Var igrunnen enda bedre før når Carroll var i klubben da han scorte usannsynlig mye i denne formasjonen. Har en tredje variant som jeg bruker for å holde tett bakover og det er samme som over med innstillinger som mot sterk motstand også er den offensive midtbanen, her Adam, defensiv midtbane bak de to på midten som anchorman. Liker også å eksperimentere med Box-to-box på midtbanen men da helst når jeg er et sterkere lag. Forøvrig kjører jeg match preparation med Heavy Workload og Special Focus: Team Blend til taktikken er blitt Fluid i alle ledd, deretter kjører jeg ned på Very Low og Special Focus: Attacking Movement eventuelt Special Focus: Defensive Positioning mot sterke lag.