20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Football Manager  (Lest 159629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: FM 2011
« Svar #225 på: 27. Jan. 2011, 21:49 »
Jeg tør ikke å installere FM, for da vet jeg hva som skjer. Og 10 timers "arbeidsdager" med FM er ikke smart når man har skole, jobb og andre ting å ta seg av.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. Jan. 2011, 22:15 »
Du skulle gått på BI enda, Nordin. :P

Laster ned CM 01/02 for å ha noe å gjøre i helgen i og med at det ser ut til at jeg blir sengeliggende i hvert fall ut lørdagen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 29. Jan. 2011, 13:21 »
Noen som vet om de kommer offisiell oppdatering med spilleroverganger o.l etter januarvinduet?
Pleier de å jekke opp statsa på spillerne i disse patchene? Isåfall er det jo lov å håpe på at Carroll og Tiote får mer rettferdige stats.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #228 på: 01. Feb. 2011, 08:16 »
Da var Carroll solgt til Tottenham for 65 millioner kr, kanskje mer det han egentlig er verdt og ikkee 320 millioner  :P

Br3vik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #229 på: 01. Feb. 2011, 21:39 »
Tipper Newcastle får mye cash etter patchen som skal komme ut i februar!

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #230 på: 01. Feb. 2011, 22:39 »
350 mill på FM istedenfor Carroll hadde ikke vært meg imot ;)

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #231 på: 07. Feb. 2011, 14:35 »
Hehe. Ja, får vi så mye penger i starten så vil nok laget kunne kjøpe inn de sykeste talentene og pushe hardt allerede første sesongen. :) Og så slipper man vel alle de skadene i begynnelsen som nå, men regner med Ben Arfa vil ha minst et par mnd ute i starten.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #232 på: 07. Feb. 2011, 17:41 »
Woho !!

rykket opp 3 sesonger på rad nå med Woking ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #233 på: 07. Feb. 2011, 18:39 »
Noen som vet om de kommer offisiell oppdatering med spilleroverganger o.l etter januarvinduet?
Pleier de å jekke opp statsa på spillerne i disse patchene? Isåfall er det jo lov å håpe på at Carroll og Tiote får mer rettferdige stats.

Det kommer vel en patch/update om en uke eller to, og det er vel noen spillere de retter litt på om ikke jeg husker helt feil.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #234 på: 08. Feb. 2011, 17:35 »
Noen som har enkle tips til suksess med nufc? har spillt noen kamper i første sesong og det går ikke akkurat bra.

Carroll - b.stancu

Ben arfa                 barton            jonas
                                                tiote

enrique          s.taylor      colo          simpson     

Spiller jeg kanskje litt vell kynisk? Har ingen spesiell filosofi.

Jeg kjører en 4-5-1/4-2-3-1 formasjon som fungerer veldig bra, ligger i topp 6, hadde lenge kontakt med teten, men som alltid har jeg en liten bølgedal i formen i løpet av en sesong, og den er nettopp over. Håper på CL, men kan hende det bare blir Europa League i første sesong. Har hentet Cahill, Coleman, Wickham, Adam og Wolfswinkel. (Med LFCMarshall sin update der Carroll er solgt og har en £25-30m å handle for. Er litt sær i overgangene mine på FM og kjøper sjelden de spillerne som er supertalenter og anbefalt av alle. som Bogdan Stancu osv. Men skjønner veldig godt at man gjør det. Stiller slik:

Wickham

Jonas                    Adam                  Ben Arfa

Tiote              Barton

Enrique          Cahill           Taylor      Coleman

Krul

Lånt ut Colo, Smith og Ameobi (frigjøre lønn) og Ranger/Vuckic til en samlet inntekt av £1m og 100% av lønnen dekt. Wolfswinkel var tenkt som førstevalg på topp, men har startet elendig der (omskolert til høyreving og squadplayer), mens Wickham har overrasket. Ireland, Nolan, Guthrie, Adam og Barton roteterer i rollene sine avhengige av fitness og form. Jeg spiller med engelsk språk så kan ikke de norske betegnelsene men her er hvordan de er instruert.

Philosophy: Fluid
Starting Strategy: Control eventuelt Counter mot sterk motstand
Passing style: More Direct
Creative Freedom: More Expressive
Closing Down: Press More
Tackling: Default eventuelt More Aggressive mot topplagene
Marking: Zonal
Crossing: Default
Roaming: Default eventuelt More Roaming mot svak motstand

Wickham:   Poacher / Attack
Jonas:        Inside Forward / Attack
Adam:        Trequartista /Attack eventuelt Advanced Playmaker / Support mot sterk motstand
Ben Arfa:    Inside Forward / Attack
Tiote:         Ballwinning Midfielder / Defend
Barton:      Deep Lying Playmaker / Support eventuelt Defend mot sterk motstand
Enrique:     Full Back / Support eventuelt Full back / Defend mot sterk motstand
Cahill:        Central Defender / Cover
Taylor:       Central Defender / Stopper
Coleman:   Wing Back / Support eventuelt Full back / Defend mot sterk motstand

Fungerer svært godt for meg, har kjørt denne taktikken lenge med stort hell på flere lag. Var igrunnen enda bedre før når Carroll var i klubben da han scorte usannsynlig mye i denne formasjonen. Har en tredje variant som jeg bruker for å holde tett bakover og det er samme som over med innstillinger som mot sterk motstand også er den offensive midtbanen, her Adam, defensiv midtbane bak de to på midten som anchorman. Liker også å eksperimentere med Box-to-box på midtbanen men da helst når jeg er et sterkere lag. Forøvrig kjører jeg match preparation med Heavy Workload og Special Focus: Team Blend til taktikken er blitt Fluid i alle ledd, deretter kjører jeg ned på Very Low og Special Focus: Attacking Movement eventuelt Special Focus: Defensive Positioning mot sterke lag.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 08. Feb. 2011, 17:37 »

Det kommer vel en patch/update om en uke eller to, og det er vel noen spillere de retter litt på om ikke jeg husker helt feil.

Jeg bruker LFCMarshall sin update nå, den er ikke offisiell, men likevel ganske omfattende. Tall er justert på Carroll etc. men Cheick er ikke justert... :(

http://www.fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=4392

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #236 på: 13. Feb. 2011, 13:15 »
Drittttlei av og se man u kjøpa for 40mp osv...
Så jeg tok øve man u og ga kontrakt på 5 år til alle omtrent på 225tusen P i uka :P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #237 på: 13. Feb. 2011, 15:09 »
Har hatt spillet siden før jul, men ikke spilt det i det hele tatt. Tenkte å bruke søndagen til å finne litt ut at det. Funker databasen til LFCMarshall på Steam?

Synes de generelt er treige med oppdaterte databaser. Burde ikke være noe problem å slippe en ny database med alle overganger gjennomført i løpet av første uka av februar.
Men jeg skal vel ikke klage, har jo ikke spilt det noe likevel :)

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #238 på: 13. Feb. 2011, 15:45 »
Jeg er litt i samme situasjon Ulf. Jeg har dog spilt det litt, men max en halv sesong. Har også lasta ned utrolig omfattende facepacks og logopacks fra her: http://fmdownloads.com/  Last ned 3.4 Complete Pack hvis du ikke har noe fra før. Jeg kjøpte meg 1mnd medlemskap på Filefactory for å laste ned kjappere, men kan laste ned gratis også, tar vel litt mer tid kanskje.

Logoer på lag osv kan du skaffe her: http://www.sortitoutsi.net/forum/topic/46086-megalogopack/

Du må vel være registrert på forumet dems for å lese kanskje, men det er også gratis og ikke noe stress å lage.

Gleder meg veldig til den offisielle patchen. :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #239 på: 16. Feb. 2011, 18:07 »
Har hatt spillet siden før jul, men ikke spilt det i det hele tatt. Tenkte å bruke søndagen til å finne litt ut at det. Funker databasen til LFCMarshall på Steam?

Synes de generelt er treige med oppdaterte databaser. Burde ikke være noe problem å slippe en ny database med alle overganger gjennomført i løpet av første uka av februar.
Men jeg skal vel ikke klage, har jo ikke spilt det noe likevel :)

Fungerer helt fint med Steam ja. Bare legg den i rette mappa i dokumenter/sports interactive etc.

Jeg har også installert ulike grafikkpakker sånn at jeg har alle logoer på lag/ligaer etc, alle kits anno 2010/11 sesongen for de fleste store ligaene, har vel over 70000 bilder og ikon av spillere også som ligger inne så alt ser ganske snasent ut altså. Har også installert media og agent packs slik at jeg har ekte journalister, aviser, nettsted og agenter å forholde meg til. :)

Forøvrig viktig å fikse det slik at du får med tysk landslag etc. Iallefall hvis du er som meg som liker å ha alt på stell, hehe. Blir useriøst når man kommer til mesterskap og møter et tyskland uten et eneste kjent fjes.