20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: MagZine 1 - 2010/11  (Lest 2536 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
MagZine 1 - 2010/11
« på: 06. Juni 2010, 12:05 »
Ja, jeg er tidlig ute, men jeg trenger en til å skrive en artikkel som kommer til å ta tid så derfor er jeg tidlig ute. Er det noen som tar på seg å skrive en artikkel der de analyserer Premier League på samme måte som Fredrik (edelmann) gjorde med Championship i fjor? Deadline er senest(!) 26.juli ettersom jeg reiser på 3 ukers ferie fra 1.august. Lever gjerne før

som vanlig magzine@newutd.no

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: MagZine 1 - 2010/11
« Svar #1 på: 08. Juni 2010, 12:55 »
Jeg kan godt kjøre samme opplegg som med CCC. Problemet med deadlinen er at det kommer til å skje viktige overganger fra det blir skrevet til det blir pubilisert (var jo f.eks. flere av "se opp for"-spillerne som var solgt til andre klubber da det kom ut).

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08. Juni 2010, 20:05 »
Hva med å lage en "tipper sesongen" til første nr. og en analyse til utgaven i september?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Juni 2010, 23:31 »
Er nok et mindre problem denne gangen vil jeg tro. Jeg sender deg artikkelen før fristen.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Juli 2010, 23:45 »
Ingen interesserte skribenter til neste Magzine?

Et par tommelfingerregler som kan være Ok å ta med seg for de som vil skrive:
- Lag alltid en liten intro. Uansett om det er en liste eller en artikkel. Fortell litt rundt artikkelen for å bygge opp til hovedinnholdet. Mange gode eksempler i tidligere MagZine
- Bilder er et farlig område å trå i. Ikke kopier bilder med Copyright-merket eller der det står All Rights Reserved. Uavhengig om merket vises eller ikke. Som publikasjon kan vi få en kraftig smekk via Åndsverksloven (Som også har støtte i FN's kunstneravdeling eller noe slikt). Finn bilder uten disse eller som er på nett med en "Creative Commons" lisens.
- Finner du et bilde på f.eks Flickr med reserveringer så send gjerne fotografen en mail å forklar at det er til et gratismagasin for fotballinteresserte osv. og at du gjerne kunne tenkt deg å benytte bildet i en utgave. Jeg bruker desverre myyye tid på å finne bilder dersom jeg ikke har tatt de selv eller har fått de.
- Spellcheck, spellcheck, spellcheck!!!Har ikke tall på antall skrivefeil jeg retter i hver utgave. Det tar desverre tid når jeg må lese artikkelen ord for ord fordi jeg ikke stoler på at den er skrevet rett.

Takker så mye for alle bidrag i sesongen som har gått og håper på mange gode bidrag framover. Ønsker gjerne at enkelte får et eierforhold til en type artikkel. Om du f.eks bestemmer deg for at "Topp-10" er din baby så betyr ikke det at du må skrive den til hvert nummer men du får ansvaret for å finne noen som skriver den. På den måten vil jeg ha bedre oversikt over kontaktpersoner og vi kan danne en basisstruktur i bladet med 5-10 faste artikler pluss annet som endres mellom hver gang.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Juli 2010, 00:25 »
Jeg kan gjerne bidra med noe til neste utgave ;) Er det noe spesielt du gjerne vil ha med, eller er det bare å bruke fantasien her?
Gjelder samme tidsfrist(26.juli) for alle bidrag, eller var det kun for analyseartikkelen?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Juli 2010, 23:29 »
Beklager litt sent svar, men 26.juli for alt, ja. Jeg reiser ti Norge 30.juli og blir borte i 3 uker så send gjerne det dere har før det.

Det er ikke akkurat storm av skribenter men så er det ferieperiode hjemme i Norge. Satser på at det tar seg opp.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7 på: 17. Juli 2010, 01:34 »
Jeg tror ikke vi skal fokusere så veldig på spellcheck radar. Vi er fotball fans, ikke språklærere. Det samme gjelder oppbygging av artikkelen. Vi trenger noe å lese, ikke en mal med innhold. Ikke meningen å kritisere, bare lufte mitt syn

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17. Juli 2010, 01:40 »
Jeg irriterer meg grønn over skrivefeil når jeg leser ting, så synes folk bør se over artikkelen sin:)
En generell oppbygging er også greit, gjør artikkelen lettere å lese..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/