20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NUFC Statement  (Lest 9135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
Sv: NUFC Statement
« Svar #30 på: 10. Mai 2010, 16:09 »
Urgh etter en god sesong kommer styret ut med denne mikke mus presseskrivet.
Hva de prøver å si til oss fansen? Hva prøver de og formidle??? Hva kan vi forvente oss???

Urgh det eneste bra med denne meldingen er at det er det siste vi hører "offiselt" fra styret...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 10. Mai 2010, 16:13 »
Det er i og for seg positivt at styret varsler en langsiktig plan for å balansere økonomien. Det er egentlig veldig bra. Men vi må ikke være så korttenkte at vi lar det gå ut over den sportslige satsingen. Vi kan ikke gamble på at vi holder oss i Premier League med det laget vi har i dag. Det er en AAAALTFOR stor risiko å ta.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 10. Mai 2010, 16:41 »
Det er i og for seg positivt at styret varsler en langsiktig plan for å balansere økonomien. Det er egentlig veldig bra. Men vi må ikke være så korttenkte at vi lar det gå ut over den sportslige satsingen. Vi kan ikke gamble på at vi holder oss i Premier League med det laget vi har i dag. Det er en AAAALTFOR stor risiko å ta.

Problemet er at dette presseskrivet sier ingenting om vi kommer til å bruke penger eller ikke. Det eneste jeg får ut av dette presseskrivet er:

1 Hughton er manager til neste år
2 Vi går driftsmessig i minus (bombe!!!)
3 Klubben skal være mer ansvarlig og ikke bruke opp pengene til Ashley.
4 Vi har et veldig bra ungdoms lag med masse talent (ifølge styret)

Det vi så kan forvente oss i sommer er

1 At driftbudsjettet ikke skal brukes på spillere ( de må vi putte inn igjen i klubben)
2 Vi vil ikke bli tatt til fange av spille agenter
3 Fansen må jekke ned sine forventinger ( som ikke nedrykket gjorde det for oss)

Så hva står igjen for newcastle i sommer??? Hvem veit? Skulle ikke bli overasket om vi faktisk kjøpte inn spillere i sommer men du veit jo aldri med Castle. Sikker et desperat kjøp i begynnelsen av august når vi har tapt en kamp ala Luque eller Xisco.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 10. Mai 2010, 18:37 »
To kommentarer fra NO:

Sitat
capital outlay just means we wont be paying for players in installments like we have done in the past.

Sitat
I've heard this from someone else also. Apparently capital outlay insinuates payments over a period of time.

Da er jo plutselig dette veldig positivt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 10. Mai 2010, 19:52 »
Jeg er ganske sikker på at det blir kjøpt spillere og at både stallen og startellveren blir forsterket. I motsetning til tidligere sesonger tror jeg derimot at kjøpene vil være smartere og mer fremtidsrettet.
Jeg tror også at tiden da agenter og klubber kunne "rane" NUFC og skru prsiene til værs så snart klubbens navn ble nevnt er forbi. Jeg kan tenke meg at posisjonene nå er snudd, at det er NUFC som nå er harde i forhandlinger og ikke lenger lar seg pille på nesen.

Under Ashley sitt eierskap har da heller ikke klubben vært redd for å bruke penger på transfers. Spillere som Enrique, Barton, Coloccini (NUFC sin dyreste forsvarspillere gjennom tidene) og Xisco kostet alle bortimot £6 mill eller mer. Så er det jo flere i en lavere prisklasse, deriblant Nolan til £4 mill, Rozenhal til £3 mill, osv.

Jeg er mer spent på hva slags spillere CH klarer å hente. Tidligere har klubben hentet spillere som har skaffet seg et "stort" navn i andre klubber og ikke helt slått til i NUFC. Den tida håper jeg er forbi. Nå vil jeg ha det motsatt. Nemlig spillere som skaffer seg et stort navn hos NUFC og så får de helle stagnere litt i andre klubber.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 10. Mai 2010, 19:58 »
To kommentarer fra NO:

Sitat
capital outlay just means we wont be paying for players in installments like we have done in the past.

Sitat
I've heard this from someone else also. Apparently capital outlay insinuates payments over a period of time.

Da er jo plutselig dette veldig positivt!

Det er isåfall veldig mye mer positivt ja, og noe helt annet enn hva du får om du tolker det per Google Translate. Nå har jo dog flere medier i England tolket det dithen at Hughton ikke får noe gryn overhodet. Så jeg veit lissom ikke hva jeg skal tru.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 10. Mai 2010, 20:05 »
http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6145694/Ashley-warned-over-lack-of-spending?

Mark Jensen advarer ihvertfall mot å sy pengeboka helt igjen! Som han sier, som jeg vel også sa i en tidligere tråd - at han går ut fra at denne femårsplanen hvor vi tilslutt skal gå i 0 vel gjerne også betyr at vi skal holde oss i PL disse fem årene!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 10. Mai 2010, 21:26 »
Jeg har et spørsmå til de største kritikerne, hva ønsker dere å høre?

Vi har satt av £30mill til spillerkjøp. Vi kommer til å bruke samme summen over de neste årene. Vi har gått underskudd i flere år nå, men satser på å gå i pluss med å satse offansivt. Vi skal bruke midler denne sesongen for å sette oss i minus siden vi satser på topp 4 plassering til neste år som vil dekke utgiftene.

hmmm.. jeg skjønne ikke hva styret kan si som er bra nok? det at de sier dette før silly season begynner er jo bra. det fjerner nok mye av de værste ryktene rundt newcastle. media har jo lekt seg på Ashleys bekostning.
Han kom, ble mett og dett var dett....

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 10. Mai 2010, 21:54 »
Jeg har et spørsmå til de største kritikerne, hva ønsker dere å høre?

Vi har satt av £30mill til spillerkjøp. Vi kommer til å bruke samme summen over de neste årene. Vi har gått underskudd i flere år nå, men satser på å gå i pluss med å satse offansivt. Vi skal bruke midler denne sesongen for å sette oss i minus siden vi satser på topp 4 plassering til neste år som vil dekke utgiftene.

hmmm.. jeg skjønne ikke hva styret kan si som er bra nok? det at de sier dette før silly season begynner er jo bra. det fjerner nok mye av de værste ryktene rundt newcastle. media har jo lekt seg på Ashleys bekostning.

Jeg er såpass ambisiøs, at jeg hater at vi ligger i nedrykksonen med røkla. I mine øyne er NUFC en storklubb (noe som sikkert henger igjen fra det hærlige 90-tallet:) Da trenger vi gode spillerere, og de koster penger. Så enkelt er det, men når de tror at de skal tjene penger på en fotball-klubb, så er de på en sunderland planet...
« Siste redigering: 10. Mai 2010, 21:56 av NUFranC »
Who else...... Alan Shearer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 10. Mai 2010, 21:56 »
De skal vel tjene penger på klubben, men det fins en mellomvei. Et par spillerkjøp, uten at det trenger være betydelige beløp, er muligens en nødvendighet for å beholde PL-plassen, og dermed en investering i klubben, som er Ashleys eiendel. Det kan sees på som en ganske svær gambling å skulle la være å investere en eneste krone til i nye spillerkjøp.

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 10. Mai 2010, 23:55 »
Jeg for min del er ikke et dugg overasket over at styret går ut med slike utalelser. Det er styret sin oppgave å passe på at en klubb ikke går konkurs, derfor er jeg heller veldig positiv til tankegangen som blir vist her.
Dessuten kan utalelsene gjøre slik at andre klubber ikke priser spillerne sine for høyt om vi skulle legge inn et bud, for jeg tror at det blir handlet i sommer. Hverken CH eller Ashley er så dumme at de ikke ser at vi trenger 2-3 forsterkninger slik at vi kan holde oss i PL.
La CH få ro og fred til å bygge laget sitt i sommer uten masse unødvendige og usannsynlige transferrykter. Hold forventningene lave og ha trua på at CH kan få satt på plass et slagkraftig LAG.
Og det er mange bra spillere som det går å få på free transfer i løpet av sommeren...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 11. Mai 2010, 08:47 »
Eneste som er sikkert er at vi har tapt en dungevis med gryn i løpet av disse to siste sesongene. Og de må tjenes tilbake på en eller annen måte. Med tanke på at det er flere klubber som sliter økonomisk og at det sannsynligivs kommer til å bli flere i løpet av nærmeste fremtid er det viktig at klubben styres økonomisk fornuftig. Talentutviklingen blir her uhyre viktig. 

Man kan selvsagt si at det er en viss risiko for å rykke ned uten å investere i gode spillere. Men jeg vil påstå at det er enda mer risikabelt å legge ut større summer på spillere som viser seg å ikke innfrir forventningene: Da kan et nedrykk fortsatt skje, men da har vi i tillegg påtatt oss ytterligere gjeld. 

Bortsett fra på høyreback har vi gode nok spillere for PL. Vi har gode nok spisser også, så lenge midtbanen gjør jobben sin og serverer ballene de trenger. Det vi mangler er dekning på de fleste plasser. Tror klubben kommer til å kjøre same strategi som i år: Låne inn hvis vi får skader på nøkkelspillere.  Vi kan selvsagt si at vi er svekket sammenlignet med forrige PL-sesong. På papiret kan det se slik ut: Det hjalp derimot lite å ha   stjernespillere ala Owen, Martins og Duff siden de ikke leverte. Dessuten består laget nå av spillere som bryr seg om hverander og klubben. Lagmoral var totalt fraværende da vi rykka ned. Og dette er et moment som ikke kan undervurderes mener jeg.  Et lag som jobber 100% for hverandre kan være vanskeligere å slå enn et lag bestående av flere stjernespillere som kun tenker på sine egne prestasjoner og lønn. Og det var Castle i et nøtteskall forrige PL-sesong.

KOnklusjonen er at vi kommer til å bli forbanan vanskelige å slå på St. James  :)
« Siste redigering: 11. Mai 2010, 08:53 av InspectorC »

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 11. Mai 2010, 09:32 »
Helt enig med deg der InspectorC.

Akkurat dette med lagmoral tror jeg blir utrolig viktig kommende sesong. Som du påpeker, kan et lag som jobber 100% for hverandre være vanskeligere å slå.
Jeg føler at vi sitter igjen med en stall som faktisk bryr seg om Newcastle, og som vil jobbe knallhardt for at klubben skal lykkes!

Det blir også veldig viktig at spillerne ikke tar lett på kampene mot antatt dårligere lag. I fjor gikk vi i fella flere ganger, da det kunne se ut til at spillerne tok lett på kamper mot f.eks West Brom, Hull, Stoke etc.
Nedrykket bør ha sjokkert spillerne en god del, slik at de ikke går i samme fella også neste sesong.

Når det gjelder uttalelsene til ledelsen, tar jeg det helt med ro. Jeg nekter å tro at CH og MA ikke ser at vi har en for liten stall. Håper og tror at dette kun er et taktisk utspill for å hindre overpris på evt. spillere som blir vurdert.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 11. Mai 2010, 10:46 »
Bortsett fra på høyreback har vi gode nok spillere for PL. Vi har gode nok spisser også, så lenge midtbanen gjør jobben sin og serverer ballene de trenger. Det vi mangler er dekning på de fleste plasser.

Skjønner ikke hvordan du kan være så sikker på det for det er bekymringsverdig få spillere som har bevist at de holder PL-klasse. Harper har aldri vært noe førstevalg, Colo var vel ikke akkurat super forrige gang, Williamson har vel ikke kamper i det hele tatt?, Simpson slet i Blackburn, Carroll har heller ikke mange kamper eller mål å vise til osv. At de nå har gjennomført en god sesong i CCC betyr ikke at de vil prestere i PL. Ta f.eks. Sylvian Ebanks-Blake. Toppscorer i CCC forrige sesong (med flere mål enn alle våres spisser). Denne sesongen har han sittet mest på benken i Wolves og nesten ikke scoret.

Det er alltid vanskelig å spå hvordan det går neste sesong for det avhengener av en rekke faktorer. Lagmoralen er åpebart bedre, men jeg skulle gjerne sett at vi hadde flere spillere med noe å vise til i PL. For at økonomien ikke skal bli enda verre må vi holde oss i PL og hvis vi ikke kjøper noen spillere er det sjansespill fra eierens side.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 11. Mai 2010, 11:21 »
Tror klubben kommer til å kjøre same strategi som i år: Låne inn hvis vi får skader på nøkkelspillere. 

Hvis du tenker på å låne spillere utenom transfervinduet som vi har gjort denne sesongen, så går ikke det an i Premier League.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM