20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Samarbeid med svenskene og danskene?  (Lest 11634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Samarbeid med svenskene og danskene?
« Svar #15 på: 07. Mai 2010, 17:37 »
Synes det er greit vi samarbeider, men jeg synes ikke det er noen spesielt god ide å slippe til svensker og dansker til å skrive nyheter hvis vi skal ha en hovedside for norske. Det er mange som sliter med å lese og forstå svensk og dansk, derfor er det ingen god ide. Dessuten er det også en kjent sak at verken svensker eller dansker forstår norsk spesielt godt, så de vil kanskje ha sitt eget språk på sine nyheter. Forumet kan godt være for alle mulig språk og nasjoner, men vi trenger litt norsk forankring på nyheter synes jeg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07. Mai 2010, 17:44 »
Kan jo være flagg på hovedsiden, slik at hvis man trykker på det norske flagget, kommer man inn på den norske nyhetssiden, og hvis man trykker på det danske, kommer man inn på den danske nyhetssiden etc.

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07. Mai 2010, 17:56 »
Syntes det er en dårlig idé, hvis dette skjer så kan jeg vedde alt jeg eier på at det kommer ett nytt "norsk" community. Men personlig så sier jeg nei til noe slikt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Mai 2010, 09:29 »
Har ikke noe mot at danskene og svenskene kommer hit. At klubben blir større vil etter all sannsynlighet medflere flere og bedre medlemsfordeler tror jeg, f.eks ifm hotellovernatting.

Det er ikke så vanskelig å lese dansk eller svensk. Det står mere på vilje enn evne blant enkelte her ser det ut som. Jeg hadde samme forholdet til nynorsk da jeg var yngre. Men trust me, når man først begynner å lese det så blir det en vane. Man må bare senke skuldrene og ikke bli så irritert  :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Mai 2010, 10:10 »
Jeg ser ikke de store fordelene med et samarbeid. Vi har 1100 registrerte medlemmer på Newutd.no.  Jeg synes heller at vi bør utvikle hjemmesiden, bladet nyheter, forum. Første sesong som ekte supporteklubb har vært en suksess. Hvor mange medlemmer hadde vi? 200?  Tror enda flere kommer til å betale for å være medlem neste sesong, og flere i den påfølgende sesongen.
Jeg tror ikke et Norsk/Dansk/Svensk  samarbeid vil styrke bladet, eller antallet betalende nordmenn.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Michael

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • nufc-denmark.com
« Svar #20 på: 08. Mai 2010, 13:14 »
Hej,

Som dansker og som ejer af det danske nufc website, så kan jeg godt se fordele i et samarbejde, spørgsmålet er bare hvor bredt samarbejdet skal være.

Den sproglige barriere er der selvfølgelig og både i Danmark, Norge og Sverige er der selvfølgelig medlemmer der har svært ved at forstå og læse de andre sprog. Derfor tror jeg at vi skal lade de 3 lande beholde deres egne hjemmesider.

Navnet kan dog fortsat blive Toon Army Scandinavia, man kunne i så fald på hjemmesiderne skrive f.eks. Toon Army Scandinavia - Norwegian Branch.

Medlemspakken kunne være interessant for alle 3 lande og 240 kroner er ikke noget højt beløb.

Hvor jeg tror samarbejdet kunne være godt er på turene til Newcastle, at kunne samle x antal skandinavere på fællestur til Newcastle ville være fantastisk. Vi har tidligere været med den svenske fanklub på tur og det var fantastisk.

Sidst men ikke mindst så tror jeg at en samlet skandinavisk fanklub vil stå stærkt når det gælder indflydelse på arrangementer med Newcastle United, specielt med henblik på billetter.

Igen, jeg tror det bliver svært at lave en samlet hjemmeside.

Michael

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • nufc-denmark.com
« Svar #21 på: 08. Mai 2010, 13:17 »
En sidste ting, en del danskere har sat spørgsmåltegn ved den norske fanklub efter en episode med formanden på det gamle NUSSC for mange år siden.

Derfor vil vi gerne vide hvilke forbindelser der er mellem NUSSC og Newutd.com.

:)

Michael

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • nufc-denmark.com
« Svar #22 på: 08. Mai 2010, 13:48 »
Newutd.com vart starta opp som ein protest mot NUSSC, og har ingen link til den gamle supporterklubben. Nordin var mannen som starta "opprøret" og er forsatt mannen bak Newutd.com

Det er fantastisk jo, bare det jeg vil vide, mange tak :)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Mai 2010, 15:48 »
Velkommen inn hit Michael. Jeg er TAN's "Mann i Newcastle" og blir boende her også neste sesong. Med god kontakt inn til klubben så vil jeg si at vår rolle som en supporterklubb opp mot NUFC vil bli godt styrket når det kommer til fordeler med billetter, reiser og respons fra klubben mtp intervjuer, spillermøter mm.

Som supporterklubb representativ for hele Skandinavia kan vi også få til reiseavtaler med fly og hotell i større grad enn vi har hatt. Avtalen som har vært denne sesongen har vært lite benyttet.

Jeg ser ikke på medlemsblad som et stort problem språkmessig. Dersom ikke våre svenske eller danske venner allerede utgir en papirutgave så ser jeg ingen problemer med samme distribusjon som vi har i dag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Mai 2010, 16:02 »

Den sproglige barriere er der selvfølgelig og både i Danmark, Norge og Sverige er der selvfølgelig medlemmer der har svært ved at forstå og læse de andre sprog. Derfor tror jeg at vi skal lade de 3 lande beholde deres egne hjemmesider.

Det der er jeg veldig enig i! Som jeg nevnte tidligere i tråden, så synes jeg vi skal fortsette å ha en norsk hjemmeside, mens vi ellers kan samarbeide om de andre tingene. Jeg regner med både svenskene og danskene også vil sette pris på å lese nyhetene på sitt språk. Ellers virker det topp å kunne samarbeide med svenske og danske newcastle fans :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. Mai 2010, 17:02 »
Jeg ser ikke på medlemsblad som et stort problem språkmessig. Dersom ikke våre svenske eller danske venner allerede utgir en papirutgave så ser jeg ingen problemer med samme distribusjon som vi har i dag.

Kunne jo vært interessant å lese hva våre naboer mener om eieren, klubben, spillere, evt nye spillere, gode talenter fra Danmark og Sverige, samt engelsk fotball og PL forøvrig.
Et felles medlemsblad i noe lignende format som er idag ville jo forhåpentligvis gjort bladet større og enda mer interessant.

Michael

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • nufc-denmark.com
« Svar #26 på: 08. Mai 2010, 17:43 »
Velkommen inn hit Michael. Jeg er TAN's "Mann i Newcastle" og blir boende her også neste sesong. Med god kontakt inn til klubben så vil jeg si at vår rolle som en supporterklubb opp mot NUFC vil bli godt styrket når det kommer til fordeler med billetter, reiser og respons fra klubben mtp intervjuer, spillermøter mm.

Som supporterklubb representativ for hele Skandinavia kan vi også få til reiseavtaler med fly og hotell i større grad enn vi har hatt. Avtalen som har vært denne sesongen har vært lite benyttet.

Helt enig, jeg bor i øvrigt selv i England, i Stoke on Trent hehe :)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Mai 2010, 18:00 »
I Stoke? Sikker på at du har sett riktig Newcastle? Under Lyme og Upon Tyne er 2 ulike steder  ;) ;D

Fra spøk til alvor : Da blir det en pint når du kommer til Newcastle neste sesong. Har du noen kontaktpersoner i klubben?

Michael

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • nufc-denmark.com
« Svar #28 på: 08. Mai 2010, 18:18 »
I Stoke? Sikker på at du har sett riktig Newcastle? Under Lyme og Upon Tyne er 2 ulike steder  ;) ;D

Fra spøk til alvor : Da blir det en pint når du kommer til Newcastle neste sesong. Har du noen kontaktpersoner i klubben?

Ikke personligt, men ved at vi i den danske fanklub snakker med en, vi var ovre og se Scunthorpe kampen og fik i den forbindelse arrangeret en tur ud til Benton træningsanlæg for at møde Peter Løvenkrands.

Men en kontakt person ville være fantastisk jo.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #29 på: 08. Mai 2010, 18:29 »
Jeg er halvt dansk, så er veldig glade i dansker. Spesielt dansker som heier på Newcastle. Sier helt klart ja til et samarbeid på i hvert fall fellesturer og medlemspakken. Har vi hørt noe fra svenskene?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP