Det var noen som nenvte at vi burde få til et samarbeid med våre naboer en stund tilbake. Faktisk hadde vi en dialog for lenge siden (da NUSSC fortsatt eksisterte), men det ble aldri noe av det. Jeg har nå skrevet en mail til lederen av Toons of Denmark og Toon Army Sweden for å høre om de er interesserte.
Slik ser jeg for meg et samarbeid:
- Vi bytter navn fra Toon Army Norway til Toon Army Scandinavia
- Skribenter fra alle land i medlemsbladene. Språkene er såpass like at alle vil forstå det som skrives.
- Dansker og svensker betaler samme medlemsavgift som nordmenn, til tross for høyere fraktkostnader på medlemspakken.
- Alle lands supportere vil ha samme fordeler. Det vil arrangeres sponsede supportertreff med konkurranser og premier i storbyer i alle tre land, og alle vil ha muligheten til å delta på medlemsturer til Newcastle med pubtreff, omvisning, konkurranser og kamp.
- Det kan utnevnes en svensk og en dansk leder av klubben som har hovedansvar for sine egne. På den måten kan alle de tre landene ha en representant med "makt".
- Vi kan slå sammen sidene og forumet til én side, men det er helt greit om dere vil fortsette driften av sidene deres på eget språk.
Fordelene med dette er jo at vi blir større, vi kan snekre i sammen mer fyldige medlemsblader, og nyhetsfrekvensen på hovedsiden vil bli høyere. Dette betyr imidlertid også at vi mister noe av vårt "selvstyre" og særpreg som en egen norsk klubb.
Vil gjerne ha innspill fra våre medlemmer om hva dere synes om dette!