20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130178 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #615 på: 27. Feb. 2011, 22:25 »
Irriterer meg meir og meir at vi ikke vant kampene mot Sunderland, Spurs, Blackburn og Bolton no ! Tenk kor vi hadde vert med 8 poeng mer !

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #616 på: 27. Feb. 2011, 22:41 »
Irriterer meg meir og meir at vi ikke vant kampene mot Sunderland, Spurs, Blackburn og Bolton no ! Tenk kor vi hadde vert med 8 poeng mer !

VELDIG irriterende. Noen irriterende poengtap må man rekne med i løpet av sesongen. Men spesielt de fire poengene som gikk tapt mot Spurs og Sunderland på overtid var fryktelig bittert fordi det smaker så godt å slå disse. Hadde vært digg med en skikkelig medvind de resterende kampene som sikret oss en plassering som kanskje gjør oss litt mer attraktiv til overgangsmarkedet åpner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 27. Feb. 2011, 22:55 »
Ekstremt irriterende ja - tar vi også med Blackpool-tapet eksempelvis gjør det det hele veldig frustrerende. Men - som sagt, vi er nyopprykka og må vel ta med oss at vi spillemessig har vært veldig bra. Forhåpentligvis kommer evnen til å avgjøre flere slike kamper med litt ekstra rutine og kvalitet nå i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #619 på: 28. Feb. 2011, 15:01 »
En skam, ja de er kjøpt å betalt. Dette er på kanten av skandale. Konspirasjonsteori :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #620 på: 28. Feb. 2011, 15:03 »
En stor vits hele greia. Mens Joey Barton blir granska for å ha gestikulert mot jenta Torres..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #621 på: 28. Feb. 2011, 15:08 »
Hadde det vore Barton som kom med den albuen, ville England innført elektrisk stol på dagen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 28. Feb. 2011, 15:09 »
Ja, man kan begynne å lure. Det gjør ikke akkurat saken bedre at det er Mark Clatenborough som dømmer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 28. Feb. 2011, 15:56 »
Det som er problemet her er vel Clattenburg, siden han dømmer frispark, men ikke deler ut kort. Forøvrig synes jeg dette er styggere en Bartons mageslag på mgp.

Sitat
However, it would appear that Clattenburg's explanation of the challenge has left the FA with no scope to act retrospectively within the current rules as Fifa forbids national associations taking further action when the referee had already dealt with the incident.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 28. Feb. 2011, 16:00 »
Clattenburg var det han hete ja...

Det er i alle fall ingen tvil om at dette regelverket burde myknes litt ettersom fotballreglene faktisk sier at slag eller forsøk på slag skal belønnes med rødt kort. Dette vil si at Clattenburg enten ikke har sett det eller dømmer feil, det at han dømmer feil skal altså være grunn nok til ikke å rette det opp.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #625 på: 28. Feb. 2011, 16:13 »
Litt ansvarsfraskrivelse egentlig (er vel ment som en slags støtte til dommeren men). Har dommeren sett det skal ikke noen andre overprøve dommeren.

Dermed slipper forbundet å ta stilling til det :)

Skjønner tankegangen, men det kan virke mot sin hensikt i en del tilfeller. Hadde sikkert vært lurt å legge til at forbundet kan overprøve dommeren når forholdene er sånn og sånn...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 28. Feb. 2011, 16:17 »
Men dersom det hadde stått i dommerrapporten at Clattenburg rett og slett ikke så at albuen kom opp slik kunne de vel straffe ham. Da lurer jeg virkelig på hvordan i helvette Clattenburg kan la den passere når han så albuen og alt - uten at han fratas retten til å dømme noen kamper. Syns det er en relativt grov feil.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #627 på: 28. Feb. 2011, 16:30 »
Selv om man *ser* en situasjon og tror man *forstår* den, er ikke det ensbetydende med at man ikke kan *feilbedømme* den.

Jeg tror det er der problemet ligger. Forbundet burde kanskje ta tak når det helt tydelig er gjort en feilbedømming av en situasjon som burde hatt et annet utfall. Spørsmålet blir vel egentlig hvilken påvirkning et endret utfall ville hatt for den aktuelle kampen og om man ønsker en slik tilnærming...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 28. Feb. 2011, 16:37 »
Er det rett og slett ikke mulig å få Clattenburg til å se situasjonen på nytt i opptak og deretter spørre han hva han ville dømt? Jeg mener - det er jo en relativt soleklar situasjon.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 28. Feb. 2011, 17:02 »
Jeg har dømt fotball en del år selv (på lavere nivå selvsagt ;)) så jeg har jo en viss sympati med dommere og synes til tider kritikken de får går over alle støvleskaft og gjerne kommer fra idioter som overhodet ikke har kjennskap til regelverket. Jeg er selvfølgelig klar over at forbundet ikke kan overprøve det hvis en dommer har sett situasjonen og ikke har dømt det alvorlig nok der og da ettersom det da hele tiden ville kommet situasjoner etter kamp man måtte tatt opp og tatt stilling til. Slike situasjoner er likevel spesielle ettersom det er et slag, reglene er så klare på dette punktet at den eneste grunnen til ikke å gi rødt kort må være at man ikke har sett det.