20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 129928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #585 på: 16. Feb. 2011, 00:31 »
9. plass og 35 poeng nå. I de neste 4 kampene har vi Bolton (h), Everton (h), Stoke (b) og Wolves (h).
Wolves er pr dags dato det dårligste bortelaget i PL. Bolton er der 3. dårligste bortelaget i PL, mens Everton heller ikke er så veldig mye bedre enn Bolton på den statistikken. Det som skiller dem er at Everton har 3 flere uavgjorte enn Bolton.
Så på de neste 4 kampene skal vi møte 3 svake bortelag hjemme på St. James Park.
Stoke borte er noe tøffere, men er et lag vi kan være fult på høyde med om vi klarer å holde ballen i laget som vi gjorde mot Blackburn.
I disse kampene er det også stor sannsynlighet for at Ben Arfa, Ireland, S. Taylor, Gosling og Ameobi er klare igjen. Det gir Alan Pardew flere valgmuligheter og litt mindre forutsigbare startellvere. Det kan bli morsomt i fortsettelsen nå.

Får vi bra uttelling i de neste kampene nærmer NUFC seg 50 poeng, da kan man også begynne å snakke om E-cup.......
NUFC har også en grei avslutning på sesongen med blant annet WBA og Birmingham hjemme og Blackpool borte.

Kan bli en gøy og spennende siste del av sesongen nå. Synd at vi er ute av FA cupen, får satse ALT på serien istedenfor.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #586 på: 16. Feb. 2011, 00:39 »
100% sikker på at vi ikke rykker ned nå, for å si det sånn :) Kjekt å kunne se oppover i tiden framover.
Toon till I die.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 16. Feb. 2011, 18:26 »
Vet jammen ikke om jeg vil bruke Ben Arfa, Gosling, Ireland og de andre porselens-spillerne mot Stoke. Og de hjemmekampene som venter oss gir oss en ganske stor fallhøyde. Dette er kamper vi ikke under noen omstendigheter har råd til å tape, og vi bør helst vinne dem alle. Det gjør meg faktisk ganske urolig.

Likevel - jeg er 90-95 % sikker på at vi ikke rykker ned. Sannsynligheten for at vi ikke tar minst seks poeng til innen utgangen av mai er svært liten. Men som Newcastle-supporter har jeg lært meg å aldri være 100% sikker på noe som helst, før all mulig usannsynlig matematisk sjanse er helt borte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #588 på: 16. Feb. 2011, 18:32 »
gleder meg til vi har 40 poeng og bare tar alt som en bonus!!
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 16. Feb. 2011, 19:53 »
Vil forresten føye til at jeg har stor tro på at vi vil ende på +/- 50 poeng denne sesongen, noe som jeg vil se på som fantastisk! Det betyr muligens topp 10, eller i hvert fall like bak. Altså noe i nærheten av Sir Bobbys første sesong in charge (11. plass, 52 poeng).

Og jeg tror nok fort at den magiske grensen fort kan bli ganske så tett oppimot 40 poeng denne sesongen. Kanskje til og med mer enn 40.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 16. Feb. 2011, 20:16 »
100% sikker på at vi ikke rykker ned nå, for å si det sånn :) Kjekt å kunne se oppover i tiden framover.

Rykker ikke ned nå nei. For alt vi vet kan det jo hende at 35 poeng holder til å bli værende i PL. Det hadde jo holdt den sesongen som endte med nedrykk.
Skal NUFC allikevel rykke ned så må de tape alle de siste 11 kampene, det ser jeg på som usannsynlig nå.

Den lille tiden Pardew har ledet klubben har han imponert synes jeg. Hjemme på St James Park har han statistikken 2 seire, 2 uavgjorte og 1 tap, og det mot tøff motstand som ManCity, Tottenham, Arsenal og LFC. Klubben har holdt nullen i nesten halvparten av kampene han har ledet og vist seg å være særdeles vanskelig å spille mot.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 17. Feb. 2011, 08:06 »
Som jeg antydet i Pardew tråden så er det en fordel at vi nå tar poeng der vi SKAL ta poeng, i stedet for der vi overrasker stort. Det var jo ofte omvendt under Hughton. Seier mot Arsenal borte er selvfølgelig jævla gøy, men det er viktigere å ta fra Wigan og Birmingham tre poeng enn Arsenal, i vår situasjon.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 17. Feb. 2011, 09:56 »
Woddgate spilt mot milan etter et års skademareritt. Dagen etterpå ble han skadet.
http://fotball.aftenbladet.no/england/article192894.ece

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 17. Feb. 2011, 13:15 »
Du er ikke overrasket over det?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 17. Feb. 2011, 14:06 »
Stakkars Woodgate. Det er en vanvittig midtstopper England har gått glipp av på grunn av den mannens evinnelige skadeplager. Bare du puster på Woody, så er han jo ute i et halvår.
Prikker du ham på skuldra, går den ut av ledd, og han er ute i tre-fire måneder.

Det er tragisk å tenke på hvor god Woodgate er når han er skadefri, for deretter å innsese at han så godt som aldri er skadefri.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 17. Feb. 2011, 15:38 »
Til dei som ønskar Europa alt denne sesongen.

Europa ville bokstavelig talt ødelegge laget vårt og ta oss langt tilbake i utviklingen som klubb.

Me har fått ein unik sjanse etter nedrykket, bygg oss opp sakte og skape ein bærekraftig sjanse for å lykkast over tid. Pådriv for Europa no vil berre føre til panikk kjøp i sommer med massive lønningar. Me bør være glad om me kjem midt på tabellen i år og muligens gå for Europa neste sesong med nokon fornuftige kjøp i sommar.

"Don?t run before you can walk."

Det forbauser meg at noen mener det er negativt om vi skulle komme til Europa, har sett det vært nevnt både her og på N-O.

Ja, det er riktig at det kan bli mye kamper på dårlige tidspunkter(torsdager som oftest), og at det er en risiko for at ligaformen kan bli påvirket i forhold til ustabilitet.

Men for meg så er det veldig enkelt. Europa er der alle klubber vil være. Vi har flere rutinerte spillere som har erfaring fra Europacupspill, og vi har en del yngre spillere som garantert både vil utvikle seg med EL, og ikke minst vil man få et løft av å spille i Europa. EL vil dessuten gjøre oss mer attraktive til sommeren mtp transfers. Dessuten vil det være enklere å holde på våre nåværende spillere.

Jeg tror ikke vi kaprer sjuende plassen og får Europacupspill, men det er utrolig at folk ser på en sånn glimrende turnering som noe negativt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 17. Feb. 2011, 15:51 »
Dess høgre opp på tabellen dess betre, spesielt med tanke på kjøp av nye i sommar og at ein kan behalda dei beste mi har.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 17. Feb. 2011, 16:17 »
Og komme inn i Europa vil være uvurdelig erfaring for laget vårt. Det å få seks kamper mot god europeisk motstand vil gjøre laget vårt mer attraktivt for nye spillere samt at det vil bli visse økonomiske fordeler!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 17. Feb. 2011, 17:41 »
Ser ikke hvorfor vi plutselig skulle legge om transferstrategien vår dersom vi mot formodning skulle få en EL-plass. Det vil tvert i mot gjøre det lettere å beholde våre beste spillere samt lokke spennende spillere til klubben vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #599 på: 17. Feb. 2011, 18:45 »
Må le av livesport sitt sendeprogram:

Sun 20 kl 16.00  Fukham v Bolton/Wigan              LIVE!  (stream 9)    FA Cup
Andreas Martins