20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #570 på: 14. Feb. 2011, 23:10 »
Hvis vi gir 20 mill for Kalou blir jeg frustrert. Verdt maks rundt 10 mill. Vil heller ha Sturridge.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 14. Feb. 2011, 23:10 »
Var no voldsomt til overprising her.. Max £10 mill

Hva solgte Liverpool Babel for?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #572 på: 14. Feb. 2011, 23:33 »
kalou er jo grisegod. Hva får man for 10 mill? Ryan Babel?
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #573 på: 14. Feb. 2011, 23:38 »
Når man ser hva Championship-spillere og ubeskrevne blad går for i England, samt spillere fra europeiske ligaer, synes jeg 20 mill for Kalou er helt greit.
Har sett endel chelseakamper, han er ung, kjapp og med bra blikk.
Hvor mye mener dere en spiss i start-oppstillingen til Chelsea FC skal gå for?
:P

Synes det bare er bra med diskusjon og har forståelse for at folk er uenige, men Kalou er i mine øyne noe av det bedre vi kunne signe, særlig nå som Torres presser han ut av start-11ern.. ( ufortjent i mine øyne)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 14. Feb. 2011, 23:52 »
Må si du imponerer stort nå!

Ikke har Kalou spilt fast denne sesongen, ei heller er han spiss. Hvorvidt man er ung når man fyller 26 år inneværende år er også et lite spørsmålstegn. Kalou er en bra spiller, for all del, men han er IKKE en spiller man betaler 20mill pund for. Han hadde ganske greit tatt en kantplass på laget vårt, men det veier ikke opp for en sånn investering som du foreslår. Tror vi skal se på andre up and coming spillere, og når vi har Ben Arfa tilbake, så mangler vi aller mest en klassespiss, og det er der vi bør bruke penga til sommeren.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #575 på: 15. Feb. 2011, 00:03 »

Ikke har Kalou spilt fast denne sesongen, ei heller er han spiss. Hvorvidt man er ung når man fyller 26 år inneværende år er også et lite spørsmålstegn. Kalou er en bra spiller, for all del, men han er IKKE en spiller man betaler 20mill pund for. Han hadde ganske greit tatt en kantplass på laget vårt, men det veier ikke opp for en sånn investering som du foreslår. Tror vi skal se på andre up and coming spillere, og når vi har Ben Arfa tilbake, så mangler vi aller mest en klassespiss, og det er der vi bør bruke penga til sommeren.

Jeg tok muligens litt i når jeg sa 20 mill. 10-15 er vel en mer korrekt pris.
http://www.chelseafc.com/page/PlayerProfileDetail/0,,10268~31329,00.html

Listet som spiss, og det er også det jeg har sett han som. At en 25 åring får alderen sin brukt imot seg synes jeg også grenser for sykt, det er en form for ageism som jeg synes grenser til manisk...
Når det gjelder om han har spilt fast er statsene hans for inneværende sesong som følger:

Appearances 16 (* + 14 as sub); Goals 10; Yellow cards 1; Red cards 0

Om du definerer det som fast eller ikke fast får være opp til deg, men at han får spilletid er ihvertfall et faktum.
Synes forøvrig at du har en rimelig arrogant og lite jovial tone ovenfor dine medfans,men ettersom du er kåret til forumets "kontributør of the year" antar jeg at din debatt-teknikk  er ledesnoren for diskusjon her på forumet
Men for all del, meninger er delte og et forum er vel nettopp det.. en plass for forskjellige meninger :)
Dette er ikke noen form for angrep på noen som helst måte, men uavhengig i om man er enig eller uenig kan man enten debattere eller gjøre som de litt over her, le av det. Men å drive å  kalle folk navn og drite dem ut synes jeg vi burde holde oss for gode til her inne :)
« Siste redigering: 15. Feb. 2011, 00:16 av Flatline »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #576 på: 15. Feb. 2011, 00:08 »

Vi trengte vel strengt tatt en klassespiss for Carroll stakk og.
Trenger vel reelt sett to, men det er det vel ikke råd med. Så en poacher + en ung og lovende er vel mer realistisk..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 15. Feb. 2011, 00:26 »
Med all mulig respekt, Salomon Kalou er ikke spiss. Chelsea har som oftest spilt 4-3-3 de siste årene, og Kalou har da som regel alltid hatt en av kantrollene. Så du kan forsåvidt kalle han en angriper, men en typisk spiss i 4-4-2 er han ikke. Hans styrker er da også da han kan utfordre langs kanten, og han er en god kontringsspiller. Målfarlig er han også. Du misforstår veeldig hvis du tror at jeg brukte alderen mot Kalou når jeg argumenterte. Det eneste jeg sa, var at han ikke var ung! Jeg vet ikke hva du definerer som spiss, men jeg regner med at du ikke synes det er en god ide å hente en spiller som har spilt på kanten de siste årene som spiss?

Var bare et pent lite sleivspark det første der, siden du argumenterte så hardt på det :) no offence.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #578 på: 15. Feb. 2011, 00:34 »
Okei no offense taken :)
Jeg mener at spillere i den alderen er på sitt beste egentlig, og kan tilby forsterkning fra dag 1. 20-åringer er spennende i kraft av sitt uforløste potensiale, men det er jo i seg selv også et risikomoment.. det er jo også noen spillere som peaker tidlig med påfølgende formsvikt..
Ja når du ser på 4-3-3 som to kanter og en spiss skjønner jeg argumentasjonen din, men det kan jo likegodt være at han blir presset ut på kanten for å ha Didier sentralt. Om han er mulig å omstille til sentral spiss er jo noe usikkert, men når det er sagt er jo ikke 4-4-2 noen fasit i dagens moderne fotball. Vi har spilt det hittil, men det kan jo være grunnet så mangt.. mangel på kledelige vinger?

Synes ikke en 4-3-3 formasjon med følgende på topp:

Ben arfa     Ny spiss       Kalou

hadde sett så ille ut egentlig :)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #579 på: 15. Feb. 2011, 00:44 »
Når det gjelder prisen så er selvfølgelig 20 mill for mye.
Men jeg var vel litt sveiseblind etter chelsea-fulham kampen.
10 mill for Kalou så hadde jeg gått på hendene til Tempest i Oslo.. det mener jeg er ran.
Torres kosta 50 og man så vel klart hvem som var best i dag, ble mye mer fart i chelsea-angrepet når "Kalle" kom inn, synes fyren er klasse...
Hvis Carroll er verdt 35(noe han ikke er), er kalou lett verdt 20. Men en grei pris på han ville kanskje vært 12-13 millioner..

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 15. Feb. 2011, 01:12 »
Kontrakta hans går ut sommeren 2012, så det gjør også at prisen hans synker.
http://www.transfermarkt.co.uk/en/salomon-kalou/profil/spieler_7971.html   
Her står markedsverdien hans på rundt 120 mill.

Ville så klart vært en forsterkning, men usikker hvordan han hadde funka i 4-4-2 da vi har sett han stort sett i en 4-3-3 de siste årene. Og han er ingen notorisk målscorer.
Bobby Robson:

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 15. Feb. 2011, 10:23 »

Ville så klart vært en forsterkning, men usikker hvordan han hadde funka i 4-4-2 da vi har sett han stort sett i en 4-3-3 de siste årene. Og han er ingen notorisk målscorer.
Akkurat her toucher du innom et interessant tema. Hva er troppen vår best egnet til? Var det senest igår(?) at man kritiserte Jonas for å slå dårlige innlegg fra venstre hvor Christin deretter påpekte at han er naturlig høyrefødt. Så lenge Jonas på venstrekanten i 4-4-2 blir presset ned mot linja til å slå inn så klarrer vi ikke å utnytte ham godt nok. Jeg vil gjerne at Pardew i sommer tar noen grep og tar med i vurderingene hvilke spillertyper vi trenger. F.eks Ireland-overgangen virker som en "feil overgang" for meg, rett og slett fordi han var "noe av det beste vi kunne få tak i", enten han passer inn i laget vårt eller ikke. Vi manglet en god ving, og minst en god spiss, aller helst to (etter Carrolls avgang) og endte med Ireland.

Hvis vi nå oppsummerer litt. Vi mangler gode vinger på begge sidene, selv om Barton løser høyrekant-jobben relativt bra, og vi får ikke utnyttet Jonas godt nok på venstre, strengt tatt. I tillegg mangler vi spisser. Kanskje det er en tanke å konsentrere seg om en 4-3-3 med et midtbaneanker, to indreløpere, en sentral spiss og to "Kalou-typer" rundt ham.

IKKE nødvendigvis fordi jeg vil vi skal bruke mye penger på Kalou. For all del, det er ikke noe dumt forslag, men kanskje ikke det beste, spesielt med tanke på at han blir dyr. Men jeg mener bestemt Pardew bør tenke på at han får de riktige spillerene i de riktige posisjonene. Syns vi er litt overbefolket sentralt på midtbanen, mens det er altfor tynt med rene kantspillere og spisser. Med dagens utgangspunkt er det kanskje lettere å bygge et lag i en 4-3-3 formasjon fremfor 4-4-2?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #582 på: 15. Feb. 2011, 11:02 »

Akkurat her toucher du innom et interessant tema. Hva er troppen vår best egnet til? Var det senest igår(?) at man kritiserte Jonas for å slå dårlige innlegg fra venstre hvor Christin deretter påpekte at han er naturlig høyrefødt. Så lenge Jonas på venstrekanten i 4-4-2 blir presset ned mot linja til å slå inn så klarrer vi ikke å utnytte ham godt nok. Jeg vil gjerne at Pardew i sommer tar noen grep og tar med i vurderingene hvilke spillertyper vi trenger. F.eks Ireland-overgangen virker som en "feil overgang" for meg, rett og slett fordi han var "noe av det beste vi kunne få tak i", enten han passer inn i laget vårt eller ikke. Vi manglet en god ving, og minst en god spiss, aller helst to (etter Carrolls avgang) og endte med Ireland.

Hvis vi nå oppsummerer litt. Vi mangler gode vinger på begge sidene, selv om Barton løser høyrekant-jobben relativt bra, og vi får ikke utnyttet Jonas godt nok på venstre, strengt tatt. I tillegg mangler vi spisser. Kanskje det er en tanke å konsentrere seg om en 4-3-3 med et midtbaneanker, to indreløpere, en sentral spiss og to "Kalou-typer" rundt ham.

IKKE nødvendigvis fordi jeg vil vi skal bruke mye penger på Kalou. For all del, det er ikke noe dumt forslag, men kanskje ikke det beste, spesielt med tanke på at han blir dyr. Men jeg mener bestemt Pardew bør tenke på at han får de riktige spillerene i de riktige posisjonene. Syns vi er litt overbefolket sentralt på midtbanen, mens det er altfor tynt med rene kantspillere og spisser. Med dagens utgangspunkt er det kanskje lettere å bygge et lag i en 4-3-3 formasjon fremfor 4-4-2?

+1. og det var ikke bare fordi du nevnte kalou!  ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 15. Feb. 2011, 12:08 »
Han nevnte vel at vi ikke burde hente han, så +1 :)
Bobby Robson:

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #584 på: 15. Feb. 2011, 12:40 »
hehe jada jada.
Gervinho ser rimelig syk ut han og... kanskje tiote kan overtale han?
Hadde ikke hatt noe i mot en liten negerbande à la Molde  :P