20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130183 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Br3vik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #510 på: 01. Feb. 2011, 23:09 »
Ja, syk kamp! Scums hadde en god 1. omgang, da de klarte å hamle opp med chelsea. Men chelsea dominerte 2. omg  :)
Gordon viste at han er en sinnsykt god skuddstopper!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #511 på: 06. Feb. 2011, 11:39 »
Alan Shearer sier han forstår at Chelsea brukte 500 millioner kroner på å hente Fernando Torres. Den gamle storscoreren mener London-laget nå har et komplett spisspar.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10021870

Hmm, vet jo hva han snakker om da?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 06. Feb. 2011, 12:37 »
Etter en glitrende 2. omgang og uavgjort mot Arsenal og en foreløpig 10. plass, kun 3 poeng mindre enn hva klubben fikk forrige gang de var i PL, ser nå plutselig alt MYE lysere ut.
Jeg ser nå oppover på tabellen, NUFC har en kamp tilgode på et par av lagene og jeg har virkelig lyst på den 6. eller 7. plassen. Det ville smakt særdeles godt. Og med den rekken av motstandere vi nå møter ser jeg ikke bort ifra at vi kan få noen meget solde 3 poengere fremover.
Det begynner med 2 bortekamper. Først mot Blackburn og så mot nedrykkskandidat Birmingham. Begge er så absolutt mulig å få med seg noe i selv om det er bortemøter. Etter dette står 2 hjemmekamper for tur mot henholdsvis Bolton og Everton. Begge disse har vært svake på bortebane til nå i sesongen. Etter dette har NUFC Stoke borte, Wolverhampton hjemme og Villa borte før ManU kommer på besøk.
Dvs at de neste 7 kampene før ManU kommer på besøk er mot motstandere vi absolutt har muligheter til å slå. Ser vi bortifra Bolton og Stoke så er vi foran de 5 andre vi møter slik tabellsituasjonen er idag. Også de siste 6 kampene har vi overkommelig motstand i Blackpool (b), Birmingham (h) og WBA (h).

Dette kan ende med en veldig fin plassering til slutt. Av lagene som ligger på topp 7 har vi kun ManU (h), Chelsea (b) og LFC (b) igjen når vi fremdeles har 13 kamper å spille før sesongen er over. Jeg synes derfor det er gode muligheter til å samle en del poeng fremover slik at klubben kan sikre seg en god tabellplassering til slutt.

Kan man håpe på en plassering som sikrer E-cup? Gir 7. plass E-cupspill?
« Siste redigering: 06. Feb. 2011, 12:38 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 06. Feb. 2011, 13:01 »
Helt enig Frode. Tar vi 7. plassen får vi Europa så lenge et CL-lag vinner cup'en. Det kan gi oss en kjempeposisjon foran neste sesong.

BBCs Match of the Day for kampen i går :)

http://hotfile.com/dl/102240364/1c99b8a/newcastle-arsenal_motd.avi.html

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 06. Feb. 2011, 13:34 »
De Matteo sparket !

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #515 på: 06. Feb. 2011, 14:17 »
Jeg så ikke den komme, gitt.

Og jeg håper Torres senker Liverpool på overtid i dag, eller skårer et skikkelig deilig hattrick. Det hadde vært rimelig digg.
Nei.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #516 på: 06. Feb. 2011, 14:36 »
hvis Torres drar en Adebayor mot The Travelling Kop svingen knekker jeg sammen
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 06. Feb. 2011, 15:28 »
Ashley sparket Hughton fullstendig uten grunn, Blackburn sparket Allardyce helt uten grunn og WBA sparker Di Matteo etter at de har tapt borte mot Man City... Litt mer forståelig enn Hughton og Allardyce, men likevel særdeles overraskende. Virker som om WBA hadde forventet at de skulle ligge mye høyere oppe. Jeg trodde WBA kom til å gå ned fra før av, men tror mer på det nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #518 på: 06. Feb. 2011, 16:17 »
Først, jeg tenker ikke på europa i det hele tatt. Kommer ikke til å gjøre det før sesongen er ferdig. For jeg har som mål at Newcastle skal holde seg oppe, det har det vært hele sesongen. Dette og at vist vi klarer det, skal klubben bygge noen steiner videre og gjøre det slik at vi er et midels godt premier league lag til neste år.
Så bygger vi litt og litt og om noen år er vi med i kampen om denne europa billetten.

Så sparkingen av Matteo?
Så ikke den komme i det hele tatt. De rykket opp, målet burde være å holde seg. De gjorde det overraskende godt 1 halvdel, og lå høyt på tabellen. Men nå hadde de vel tapt 6 av de 8 siste og det begynte å se skummelt ut. Ja, da sparker vi han tenker de sikkert.
De spilte morsom fotball og var et spillende lag, kansje de burde sparke han som styrer klubben? Men nei, er enklere å sparke manageren.
Tror matteo kommer til å få jobb fort igjen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 06. Feb. 2011, 16:49 »
Så faktisk sparkingen komme. WBA har gradvis beveget seg nærmere og nærmere nedrykk utover i sesongen, så trenden har vært ganske klar. Da er det vanlig praksis å gjøre akkurat det WBA-ledelsen her gjør. Hvorvidt det vil lønne seg er en annen ting. Jeg har ihvertfall fått sansen for DiMatteo, det er helt sikkert!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 06. Feb. 2011, 17:09 »
Ashley sparket Hughton fullstendig uten grunn, Blackburn sparket Allardyce helt uten grunn og WBA sparker Di Matteo etter at de har tapt borte mot Man City... Litt mer forståelig enn Hughton og Allardyce, men likevel særdeles overraskende. Virker som om WBA hadde forventet at de skulle ligge mye høyere oppe. Jeg trodde WBA kom til å gå ned fra før av, men tror mer på det nå.

Hmm, helt uten grunn er det vel ikke i De Matteo og CH sitt tilfelle. WBA hadde 2 seire på de siste 10 kampene, den ene var mot NUFC i CH sin siste kamp, den andre mot Blackpool. WBA har jo mistet formen de hadde tidligere i sesongen og er nå nesten helt på bunnen på formtabellen.
I CH sitt tilfelle har jeg sagt mitt nå i flere innlegg. Han var en gentlemann og alt det der, men som manager for NUFC har han svake resultater å vise til i PL. 5 seire, 4, uavgjorte og 10 tap er fasiten hans i PL. Men det værste er ikke denne statistikken, men at mange av tapene og uavgjortene har kommet mot svak motstand på hjemmebane.
I Allardyce sitt tilfelle vet jeg ærlig talt ikke, men tabellmessig var de vel bedre plassert enn hva de er nå.

Vil også si at jeg synes det både spillemessig og taktisk har tatt seg voldsomt opp etter at Pardew kom inn (og jeg var ikke særlig begeistret da han først ble nevnt). Vi har under hans ledelse hatt et ganske tøft kampprogram men har allikevel tatt poeng mot Tottenham, LFC og nå sist Arsenal, i tillegg til at vi har vunnet de hjemmekampene man slet med å få poeng i under CH.
Vi får nå se hva Pardew gjør når vi nå går inn i en rekke på 7 kamper med motstand vi skal være fullt på høyde med. Men slik ståa er nå synes jeg ikke vi har noen som helst grunn til å være misfornøyd med Pardew.
« Siste redigering: 06. Feb. 2011, 17:11 av Frode »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 06. Feb. 2011, 18:03 »
Synes heller ikke sparkingen av Di Matteo var så overraskende, og synes det virker som en god avgjørelse. WBA åpnet bra, men står vel nå med 13 tap på de siste 18. I tillegg synes jeg ikke det ser ut som om Di Matteo vet hva han skal gjøre, står fram etter kampen med "i dag var marginene mot oss", "vi fikk ikke i gang vårt spill" og flaks meg her og uflaks meg der. Det går ikke i lengden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 06. Feb. 2011, 18:38 »
Herregud for en møkkakamp chelski pool er. Null bevegelse, ingen på løp. Bare muskler som står og sentrer ball til hverandre.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #523 på: 06. Feb. 2011, 20:51 »
herregud så dårlige chelsea er... liverpool var ikke noe særlig gode de heller, men de så i det minste litt sultne ut.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 06. Feb. 2011, 20:56 »
Torres har en lang vei å gå, for han ser helt patetisk ut der utpå. Elendig touch, dårlig kroppsspråk. Rett og slett null selvtillit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida