20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 129926 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #345 på: 31. Des. 2010, 14:36 »
Må huske at vi nå er på et annet tidspunkt i sesongen, Frode. Jeg var ikke enig med deg etter Fulham-kampen, men utviklingen siden har som nevnt vært alt annet enn oppløftende.

Det har vel muligens med å gjøre at kampprogrammet var langt tøffere enn perioden frem mot Fulham kampen.
Vi har spilt 6 kamper siden den gang og 4 av dem har vært mot lag som ligger på topp 6, de 2 siste var mot LFC og WBA.

Nå har vi et ganske tøft kampprogram frem til ca midten av februar, der 5 av kampene er bortekamper og 3 er hjemmekamper. Motstanderne vi skal møte hjemme på St. James Park i denne perioden er West Ham, Tottenham og Arsenal. De 2 sistenevnte er særdeles sterke.
Vi er nødt til å ta flere poeng på bortebane i denne perioden, om ikke blir vi å finne i nedrykksumpa den siste tredjedelen av sesongen. Da blir det fort mye nerver og krampeaktig spill, det har vi jo sett før......

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 31. Des. 2010, 16:00 »
Er litt ueinig i det du seier, chickenman. Før sesongen starta so kan eg ikkje skjønna anna enn at laget og CH snakka om at målet denne sesongen er å holda seg oppe. Dei var då veldig bevisst kva som kom til å verte realiteten denne sesongen, noko som ofte forsvinn der oppe i Newcastle. Eg er sikker på at det laget som mi rykka ned med aldri innsåg realiteten før det var for seint, der var det meir ein haldning "at dette ordnar seg og snur snart". Mi kan ikkje gå i same fella, derfor er det viktig at ein som Colo går ut og gir alle ein advarsel. No skal eg ikkje dra inn i CH i dette, men mi veit alle kven som bygde dette laget og ga det eit veldig godt samhold og ein utmerka moral. Mi har sjølvsagt vist at ferdigheitane er der og, men no er det samholdet og moralen i laget som må komma fram att. Dette har eg tru på at laget greier få til, eg er meir skeptisk til kva Alan Pardew får til. La oss ta ein kamp av gongen, og la oss for all del ikkje tru mi er for gode til å rykka ned. Det må vera lov å gå ut sei at kampane mot Wigan og WH skal vinnast!

Det er som Frode skriver, nerver og krampeaktig spill jeg ikke ønsker å se. Coloccini har selvfølgelig helt rett i det han sier, og det er bra at spillerne tar faresignalene, men det er ikke mer enn et par uker siden Pardew snakket om Europa, og det er vel derfor jeg er litt kritisk til at han prater i litt store ord noen ganger. Lagmoralen er det viktigste våpnet dagens Newcastle-lag har, og den MÅ være sterk nok til å overvinne vinteren og vårens utfordringer, hvis ikke kan det bli en tung andre halvdel av sesongen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 31. Des. 2010, 17:46 »
Dette med poeng hjemme og borte går i bølger. På det tidspunktet vi spilte uavgjort mot Fulham kunne man selvfølgelig se en trend som fremdeles er gjeldende, men jeg tror det er litt tilfeldigheter som har vært årsaken til at vi ikke har slått de antatt dårligere lagene. Blackburn hadde en spillestil vi ikke hadde noe mottrekk mot. Fulham var en helt grei uavgjort i en vanskelig kamp mot et lag som lå veldig dypt. Bolton-kampen var totalkollaps. Likevel, vi har fått med oss de poengene vi måtte ha med oss. Det sies at terminlista fremover er svært vanskelig. Jeg vil påstå den er nøyaktig like vanskelig som den har vært. Med mindre vi starter 2011 med fire strake tap, noe jeg overhodet ikke tror vi gjør, så ser jeg ingen grunn til å være så ekstremt negativ. Ja, det er vanskelig å møte Arsenal og Spurs hjemme, men det var mye verre å møte dem borte. Jeg nekter konsekvent å tro at andre halvdel av sesongen blir så veldig forskjellig fra den første. Vi kommer garantert til å gå på noen smeller vi egentlig ikke har råd til, men vil kunne utjevne med å vinne kamper vi ikke forventer å vinne. Jeg sier det samme nå som etter Fulham-kampen, jeg ser ingen grunn til større bekymring enn det vi trenger i den posisjonen vi er i nå.

Jeg er helt sikker på at dagens mannskap har fighterviljen som er nødvendig for å få minst 18 poeng på de neste 19 kampene. Jeg vil tippe at vi ender opp med mellom 19 og 23 poeng på kampene i 2011. Og da tror jeg mest sannsynlig vi holder oss. I hvert fall om vi slår omtrent halvparten av lagene bak oss og rett foran oss på tabellen. Starter vi med 4 poeng på de to neste, så er jeg ganske sikker på at jeg får rett i min spådom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 01. Jan. 2011, 20:04 »
Dette med poeng hjemme og borte går i bølger.

Nei, det gjør desverre ikke det. Så lenge jeg har fulgt med NUFC så har de vært ganske svake på bortebane. Det er noe som har vært et typisk varemerke for NUFC ihvertfall så lenge PL har eksistert. Helt fra Keegans første periode og frem til idag.
Da Keegan førte NUFC til 2. plass 4 poeng bak ManU tilbake i 1995/96 sesongen vant klubben 17 av 19 hjemmekamper. 1 uavgjort (Tottenham, sesongens siste kamp) og 1 tap (ManU) var fasiten. Borte vant NUFC 7 av 19 kamper. Ikke dårlig men heller ikke godt nok den sesongen. Manglet jo kun 4 poeng opp til ManU. (Uten å være 100% sikker er dette også NUFC sin beste bortestatistikk i PL på en sesong).
Under ledelse av Sir Bobby Robson husker jeg NUFC spilte noen og 20 kamper mot London lag uten å klare og vinne. (Noen som husker hvem motstanderen var da vi endelig fikk en seier i hovedstaden?)
Siste hele sesong som Sir Bobby Robson fikk for NUFC ledet han klubben til en fin 5. plass, og det med kun 2 seire av 19 mulige på fremmed gress. Hadde en del uavgjorte også da, men det gir dårlig uttelling i lengden.

Skal NUFC få en god sesong så må vi igjen gjøre St. James Park til en festning. Opp igjennom årene har det vært et mareritt for motstanderne og spesielt for forsvaret dems å få juling av spisser som Duncan Ferguson, Les Ferdinand, Shearer og lurt opp i reklameskiltene av Beardsley, Asprilla, Ginola og Bellamy.
Vi har fremdeles spilletyper som kan gi juling. De har vi ganske så mange av. Men klubben må ha noen spillere som kan bidra med teknikk og hurtighet også. Vi mangler litt der. Å signere Ben Arfa permanent er en start. 2-3 til av samme klasse så er klubben igjen klar for å kjempe mye høyere opp på tabellen. Da blir vi vanskeligere og ikke så forutsigbare og spille mot.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 01. Jan. 2011, 20:10 »

Under ledelse av Sir Bobby Robson husker jeg NUFC spilte noen og 20 kamper mot London lag uten å klare og vinne. (Noen som husker hvem motstanderen var da vi endelig fikk en seier i hovedstaden?

Det var mot Arsenal på Highbury. Vi vant 3-1, og det var vel rett før jul i 2001 hvis jeg ikke tar feil.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 01. Jan. 2011, 20:30 »

Under ledelse av Sir Bobby Robson husker jeg NUFC spilte noen og 20 kamper mot London lag uten å klare og vinne. (Noen som husker hvem motstanderen var da vi endelig fikk en seier i hovedstaden?

Det var mot Arsenal på Highbury. Vi vant 3-1, og det var vel rett før jul i 2001 hvis jeg ikke tar feil.

Jupp. Og mi feira jul på toppen av tabellen :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 01. Jan. 2011, 20:46 »
To fantastiske bortekamper på Elland Road og Highbury - helt sinnsykt deilig tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 01. Jan. 2011, 20:51 »

Jepp, det slo meg veldig fort også da jeg leste Frodes innlegg nå. Rart hvordan man husker enkelte ting.  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 01. Jan. 2011, 20:52 »
To fantastiske bortekamper på Elland Road og Highbury - helt sinnsykt deilig tid.

Den på Elland Road: var det den vi snudde fra å ligge under 3-1 til å vinne 4-3?!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 01. Jan. 2011, 21:18 »
Hah, er ikke helt forkalket ennå da!  :D

Men fra memory lane og tilbake til virkeligheten:

Posetivt for oss idag at WBA, Fullham og Birmingham taper. Litt skumelt at West Ham har sanket en del poeng. Nå er vi ikke bare tre poeng over nedrykksstreken, men også bare fire poeng over sisteplassen. Nå er det plutselig tettere under enn over oss på tabellen, og vi skal klare oss i minst to kamper (kanskje mere?) uten vårt fremste angrepsvåpen.

Taper vi for Wigan i morgen så faller vi enda én plass nærmere der vi IKKE vil være, og hvis Villa attpåtil overrasker på brua så faller vi ytterligere enn plass. I tillegg så begynner West Ham og se ut som et formlag i romjula, rett før de gjester St.James Park. Vi trenger poeng i morgen, og må slå West Ham til uka. Hvis ikke så blir det å kjempe med ryggen mot veggen utover våren...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 02. Jan. 2011, 15:55 »
1-2 til Villa øve Chelsea. Typisk at mi tape mot Wigan og plutsleg er det mi som sliter i botn.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #356 på: 02. Jan. 2011, 17:38 »
og den endte 3-3 og 9(!) gule kort!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 02. Jan. 2011, 19:09 »
Men vi gjorde jobben, takk for det! Tar vi Hammers ser det kjapt.mye tryggere ut igjen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 03. Jan. 2011, 00:10 »
Denne siste del av sesongen vil vi nok se mye tydligere hvem som er gode nok til å henge med i toppen, hvilke klubber som kommer til å ligge rundt midt på tabellen og hvilke klubber som kommer til å slite for å få nok poeng til å holde seg.

Jeg har noen små tips og synspunkter angående nedrykkstreken og hvilke lag som kommer til å befinne seg der.
Det er etter min mening 2 lag som skiller seg ganske kraftig ut og som jeg har liten tro på at vil holde seg, det er Wolverhampton og Wigan. Felles for dem er at de har for mange spillere jeg synes ikke holder mål i PL. Wigan prøver å spille fotball men det blir for lett å demme opp for. Wolves prøver å holde seg utelukkende med hard spillestil, det har jeg ikke trua på i lengden denne sesongen.
Den siste plassen tror jeg kommer til å stå mellom Blackpool, Blackburn, Birmingham og Fulham. Forskjellige årsaker som vinner ikke på hjemmebane (Blackpool, tror ikke de tar like mange poeng borte som de har gjort til nå siste del av sesongen), misnøye og rot i klubben etter sparking av manager (Blackburn, Steve Kean eller hva han nå heter, er han god nok til å sikre klubben fortsatt PL spill?), scorer for lite mål og har for mange uavgjorte (Fulham, de må begynne å avgjøre de tette kampene, uavgjort hele tiden blir litt for tynt poengmessig om de vil holde seg, det vet vi NUFC supportere!) og for dårlig på bortebane (Birmingham, eneste klubb uten seier på fremmed gress så langt).

Med dette tror jeg NUFC, WBA, Aston Villa, Everton og West Ham klarer seg. Enkelte vil nevne West Ham, men jeg tror de kommer til å handle bra nå i januar for å sikre seg fortsatt PL spill. De får også tilbake flere spillere fra skade senere denne mnd. NUFC og WBA ser sterke ut og sanker jevnt over nok poeng til å holde sg tror jeg. Villa har gode spillere og Houllier kommer til å handle enda fler nå i januar. De begynner nok å sanke en del poeng fremover. Det eneste spørsmålet er Everton. Moyes er en dyktig manager men har null cash å bruke på transfers, de mister også Cahill i 1 eller 2 mnd nå, da må andre stå frem og score målene. Det virker som de sliter voldsomt i motgang nå, men det har det gjort før også for dem, da har de klart å snu det, jeg tror de gjør det denne sesongen også.

Det er mine tips siste del av sesongen. Hva tror resten her?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 03. Jan. 2011, 00:42 »
Enig i mye av det du skriver, Frode. For vår egen del vil jeg peke på fem nøkkelkamper:

Hjemme mot West Ham
Hjemme mot Wolves
Hjemme mot Birmingham
Hjemme mot WBA
Borte mot Blackpool (ikke overbevisende på eget gress)

10 poeng i disse og vi holder garantert plassen. Blir spennende å se om Pardew takler disse oppgjørene bedre enn sin forgjenger. Håper han gjør noe med hjemmeformen.