20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130278 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #165 på: 18. Sep. 2010, 20:26 »
Haha. Hatem Ben Affleck. Hvor mye kjøpte vi han for? Og hvilken klubb kom han fra? Hollywood FC?
Synes Hatem Ben Arfa er bedre, jeg. :P

Men joda, endelig har Barton begynt å vise seg verdig alle de ekstra sjansene han har fått, og den tilliten han har blitt vist. Da har vi en fantastisk spiller. Og Tiotés debut var intet annet enn imponerende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 19. Sep. 2010, 14:57 »
Har regna litt  :o

Siste 15 sesongene, hvor det har vært tjue lag i Premier League har snittet for å holde seg (altså 17-plassen) vært på 38 poeng.

Da vet vi litt hva vårt første mål bør være, nemlig å samle mer enn 38 poeng.

Da vi rykket ned fikk vi 34 poeng. Og da hadde et poeng til holdt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 19. Sep. 2010, 15:48 »
40 poeng regnes jo ofte for å være den "magiske grensen", selv om det ved noen ytterst få anledninger har hendt at lag har rykket ned med mer enn 40 poeng.

Men ja, første bud er å komme seg over den magiske poenggrensen, der du sier 38 og jeg runder opp og sier 40. Deretter gjelder det å ta flest mulig poeng utover disse 40 for å øke avstanden til streken mest mulig.

Men hovedmålet vårt skal være å overleve i Premier League, og da skal det holde å ta 40 poeng eller mer. Helst mer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 19. Sep. 2010, 19:26 »
Tror neppe 34 holder i år. Dei 10 dårligste i ligaen er så jevne at alle vil ta poenger mot alle. Er uansett ikkje redd for nedrykk for øyeblikket, men får vi skader på Barton, Ben Arfa eller Carroll så ser det straks verre ut

Simmio

• Gjest
« Svar #169 på: 19. Sep. 2010, 19:29 »
Det ser ut som om det blir en jevn Premier League i år, så jeg tipper vi må ha over 40 poeng. Og som Sebastian sa, tror jeg det ikke blir noe problem hvis vi ikke får skader på nøkkelspillere i alle ledd. Tipper vi kommer et sted mellom 8-13 på tabellen jeg :D

Keeganjr

• Benkvarmer
  • **
  • GEORDIE BASTARD 4 LIFE
    • Vis profil
« Svar #170 på: 20. Sep. 2010, 09:08 »
UNNSKYLD AT EJ SPØR.. MEN ER DERE HJERNEDØDE????? Snakke om nedrykk?? vi havner mellom 7-12 plass. nivået i PL har blitt langt dårligere, antatte topplag som villa og everton e heilt borte. alle slår alle.. Trur vi kan gjere det virkelig bra iår.. Blei bere irritert over alt snakket om nedrykk >:(

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 20. Sep. 2010, 12:58 »
Etter måten du formulerer dine innlegg på så er det nok ikke vi som er de mest hjernedøde.

Første sesong etter et opprykk bør prioriteten være å unngå nedrykk, inntil vi har nok poeng til at det ikke blir tilfelle så holder jeg meg med det målet. Da kan vi eventuelt begynne å se oppover etterhvert.

Siden det er mindre såkalte topplag i år så vil det si at flere vinner mot flere, og da sier det seg selv at alle får flere poeng. Som igjen kan føre til at det blir veldig jevnt fra midten av tabellen og nedover. Bedre å holde målene på et minst mulig nivå før man blir positivt overraska, enn andre veien.
Bobby Robson:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 20. Sep. 2010, 12:59 »
Everton og Villa kommer. Vi har spilt uavgjort mot Wolwes, tapt mot Bpool.
Samtidig har vi slått Villa og Everton. Blir ikke klok av det.
Samtidig er det viktig å få med seg at vi har vært det beste laget i samtlige kamper utenom Manu kampen. Men vi får ikke poeng for å være best.

Det er en lang sesong, denne troppen tåler ikke mye skader.
Håper på øvre halvdel (og tror litt), men er veldig fornøyd om vi klarer å holde oss i divisjonen.

Når alle slår alle vil jeg si at ligaen er jevnere, ikke dårligere. At alle slår alle slår alle har vi jo sett i kampene mot Wolwes og Bpool. De kommer til å ta masse poeng i år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 20. Sep. 2010, 16:39 »
Tror Blackpool vil dabbe av i løpet av sesongen, akkurat som Burnley gjorde og som Hull gjorde. I motsetning til Hull tror jeg ikke Blackpool kommer til å berge plassen.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10027318

En annen fin fyr fra gamle dager. Lee Bowyer viser at der fortsatt er litt fyr i ham ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 20. Sep. 2010, 21:02 »
Har regna litt  :o

Siste 15 sesongene, hvor det har vært tjue lag i Premier League har snittet for å holde seg (altså 17-plassen) vært på 38 poeng.

Blir vel litt feil å regne slik eller? 17. plassen har jo flere ganger god klaring i antall poeng til 18 plassen i PL i tidsrommet du nevner.
Om du tar utgangspunkt i 18. plassen i samme tidsrom ender man på et snitt på 35,8 poeng. Dvs at man i "snitt" holder plassen med 36 poeng.
Tar man de siste 10 sesongene har det kun hendt 2 ganger at laget på 18. plassen har fått over 36 poeng.

Om man tar Joakim sin 40 poeng grense, så er jo den veldig trygg. Har jo kun hendt èn gang siden PL ble til 20 lag at en klubb har rykket ned med over 40 poeng. (West Ham med 42 poeng i 2002/03), Ser man på de siste sesongene bør 40 poeng holde veldig greit.

Uansett så mener jeg at topp 10 er realistisk, kansje godt oppe på øvre halvdel også. Synes klubben har en god og bred stall og med litt flaks på skadefronten og når det kommer til dommeravgjørelser (det fortjener vi), så bør en god plassering så absolutt være mulig.
Synes at NUFC har forsterket laget veldig i sommer, det er det ikke mange andre lag i PL som har gjort. Man merker at det er flere klubber som sliter økonomisk. Så derfor håper og tror jeg på en topp 10 plassering ved endt sesong.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 20. Sep. 2010, 21:25 »
Ja, ser den! Var bare å få et lite referansepunkt. Så stor forskjell i antall poeng ble det ikke, jeg skal ha for innsatsen og intiativet  ;)
Bobby Robson:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #176 på: 20. Sep. 2010, 22:10 »
Helt klart Panzer ;)

Den plassen vi er dårligst skodd på, mener jeg er spissplassen. Backene er ikke de sterkeste leddene de heller (Enrique er god, men har ingen andre rene venstrebacker), men føler det bare er Carroll og til dels Løven vi kan forvente et respektabel antall mål fra.
Et bevis er kanskje kampen mot Blackpool. Jeg så den ikke, men har inntrykket av at vi bare manglet noen som kunne putte ballen i mål?

Her trengs det forsterkning i januar, noe som det virker som er planlagt, ellers så har vi et meget godt lag, tatt i betraktning av vi er nyopprykket.
Så en plassering blant topp 10 er ikke umulig, men målet mitt er fortsatt ny kontrakt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 20. Sep. 2010, 22:24 »
Blackpool-kampen var i større grad en "one off" tror jeg. Vi spilte oss til mange sjanser, men det gikk rett og slett ikke veien. Både Nolan, Barton og Carroll skulle selvfølgelig scoret.
Men ja, føler også vi er svakest besatt fremst. Carroll er et relativt soleklart førstevalg, Ameobi veit vi hva vi får av i PL, og resten er veldig unproven i PL. Det hjelper dog på at det tilsynelatende viser seg at vi kanskje igjen har fått midtbanespillere som evner score mål også i form av Nolan, Barton og forhåpentligvis Ben Arfa. Jeg tror ærlig talt vi kan havne hur som helst på tabellen nesten, mye er mulig denne sesongen.
Uansett skal førstepri være å nå 40-prosentsgrensen, og så etter det begynne se på våre muligheter utover det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Keeganjr

• Benkvarmer
  • **
  • GEORDIE BASTARD 4 LIFE
    • Vis profil
« Svar #178 på: 21. Sep. 2010, 10:01 »
Panzer stormo: hva mener du med det? prøvde å forklare hvorfor jeg skreiv det. Ikke at jeg bryr meg egentlig men. Kan lett være hjerne død jeg. Det kommer til å bli en rekord jevn sesong i begge ender(uten om gullet som chelsea har allerede). Mange kommer til å ta poeng fra hverandre. pool kampen var bere en av dem dagene ingenting gikk veien, typisk oss men vi må prøve at vi får mindre av dem. tror at vi kan overraske veldig iår, ingen venter noe av oss, og har knust villa og sterk borte seier mot everton. gode lag,men mister poeng heile tida. det er en lang sesong og alt kan skje enda, men tror at vi går en positiv sesong imøte. ARFA OG TIOTE er noe vi har mangla i flere år, og willo er jo konge der bake med colo. Vi er og har altid vært ustabile, men klarer vi å holde oss unna for mye skader, og noen kjøp i januar, blir dette bra trur ej..  :-*

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 21. Sep. 2010, 13:03 »
Sesongen så langt er ikke til å bli klok på. Bortsett fra ManU, så har vi vunnet de to - på papiret - vanskeligste kampene - og har tatt bare ett poeng på de to letteste.
Hva det skal bety, er ikke godt å si.

Og selv om sesongen kan komme til å bli særdeles jevn og spennende, så er ikke det ensbetydende med at det da vil bli lettere for oss å komme høyt opp på tabellen.
Tør jeg minne om at stallen vår fremdeles er ganske tynn. Vi er veldig sårbare for skader, og har enkelte åpenbare svakheter som motstanderen kan utnytte. Blant annet en uvøren James Perch. Et urutinert stopperpar, en defensivt svak høyrekant og en unproven (i PL-sammenheng) spiss, som vil være ustabil i prestasjonene. Får vi skader på spillere som Carroll, Ben Arfa, Barton og Enrique SAMTIDIG så skal vi slite voldsomt med å plukke poeng. Uansett motstander. Det er ingen åpenbar dumpekandidat, som overhodet ikke er i stand til å vinne kamper, slik Sandefjord er i Tippeligaen. Det vil kunne gjøre det vanskelig å få tilstrekkelig avstand fra bunnstriden.

Derfor må vi tenke 40 poeng som første delmål for sesongen, og sørge for at vi har oppnådd dette tidligst mulig, slik at vi kan plukke så mange poeng utover dette, som vi får til. Vi må være forberedt på at vi kan møte noen skikkelig tøffe motbakker, som vi vil slite hardt for å komme oss gjennom. Vi har hatt et bedre mannskap før. Men den store fordelen vår er samholdet i laget, og manager Chris Hughtons rolige opptreden. Chris tar ikke av om vi vinner 6-0, og er fullt i stand til å se svakheter selv på en dag hvor alt tilsynelatende har vært perfekt.