20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 129909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #105 på: 12. Aug. 2010, 23:40 »
Selvfølgelig skal vi bite bra ifra oss mot Bolton og Stoke, men også mot flere andre lag. Noen tips jeg har lest, mener Wolves, WBA og Blackpool er de klareste dumpekandidatene, og det er jeg enig i. To av tre ovenfornevnte skal i teorien ha forbedret seg mer enn oss i sommer for å klare seg bedre enn oss i Premier League (ettersom vi vant CCC, og de "bare" rykket opp). Det er ikke alltid sammenheng mellom teori og praksis, og selv om vi ikke kan ta 6 for gitt poeng mot alle tre dumpekandidatene på forskudd, så skal vi alikevel sanke noen poeng her. Bolton og Stoke, som du fremhever, skal også slås på St.James Park.

Birmingham var fjorårets kometlag, men det er det mange som har vært før dem, for deretter og slite den påfølgende sesongen. Spør Ipswich eller Nottingham Forest om du vil, Birmingham kan fort å oppleve den vanskelige andre sesongen nå så der bør vi også kunne raske med oss poeng.

West Ham, Wigan, Fullham, og Blackburn bør vi også kunne ha en sjanse imot. Hvem vet hva som skjer på St.James Park i andre runde også. Villa har nettop mistet en veldig dyktig manager på et veldig lite gunstig tidspunkt, hvem vet hvordan det slår ut for Aston Villa?

Jeg telte kjapt over de lagene jeg har nevnt ovenfor nå, og slår vi disse på hjemmebane så er det faktisk 33 poeng. Det er muligens litt optimistisk, men faktisk ikke helt urealistisk.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #106 på: 12. Aug. 2010, 23:48 »
West Ham, Wigan, Fullham, og Blackburn bør vi også kunne ha en sjanse imot. Hvem vet hva som skjer på St.James Park i andre runde også. Villa har nettop mistet en veldig dyktig manager på et veldig lite gunstig tidspunkt, hvem vet hvordan det slår ut for Aston Villa?

De kommer vel også til å miste omtrent alle spillerne som utgjør en trussel på laget, så det kommer heller ikke til å slå positivt ut..

Ang de 33 poengene; ja du er nok litt optimistisk. Men det er ikke umulig, og med en god start på sesongen, havne i en god flyt, så kan mye skje :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 13. Aug. 2010, 00:05 »

De kommer vel også til å miste omtrent alle spillerne som utgjør en trussel på laget, så det kommer heller ikke til å slå positivt ut..
Hø? :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #108 på: 13. Aug. 2010, 00:55 »
Innlegget mitt du reagerer på? ;)
Det var å ta i litt, men hvis de mister Milner, Young, så er mye av angrepsvalgene dems borte. Mener jeg. Gabby er god, men han må ha dagen. Heskey er Heskey, enough said. Carew kan være god, mens Delfouneso kan glimte til.
Men mener Villa blir betydelig svekket om Milner og Young forlater dem.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 13. Aug. 2010, 07:39 »
Selvfølgelig, men: 1) Jeg tror ikke de kommer til å selge Young. 2) De kommer til å hente inn erstattere. Men såklart vil de merke at de to viktigste spillerne deres evt blir borte.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 13. Aug. 2010, 09:20 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10035407

"Til slutt:

Asamoah Gyan både bommet og scoret på straffespark for Ghana i VM. Det neste målet han scorer kan bli for Sunderland. Steve Bruce planlegger et bud på 8 millioner pund for Rennes-angriperen, også det ifølge Daily Mail."

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #111 på: 13. Aug. 2010, 09:39 »
Gyan til Sunderland? Det hadde blitt stygt!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #112 på: 13. Aug. 2010, 10:20 »
Med tanke på den pre-seasonen vi har hatt så er jeg noe usikker til årets Premier League deltakelse.
Så de fleste kampene i fjor ( takk til fruen for viasat fotball abb, beste gaven ever:)) men syns nå det var mye varierende. På det beste var vi gode, men til tider så falt nivået ekstremt.
Særlig var det en del hjemmekamper der vi hadde tidenes muligheter men ikke klarte å omsette sjansene til mål, og det ble en typisk 1-1 kamp der vi burde klart slått bortelaget.

Uansett, gleder meg til kampstart på mandag, men tar dette med en klype salt. Syns ellers de fleste journalister har vært ganske realistiske med tanke på målsettingen til Newcastle i år, med plassering fra 11-15 plass. Det e mange lag som bør være "dårligere" enn Newcastle, men det er viktig å være realist og, og se på den stallen vi har.

Det blir ikke gull av gråstein:)

Ellers, syns denne sia er glimmers, bør vel melde meg selv inn, har surfa her på jobben siden den ble oppretta.

Så spørs det åsn gode gamle Campbell gjør det;)
God helg folkens!

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 13. Aug. 2010, 16:27 »
http://fotball.bt.no/england/article176888.ece

17.plass hos Bergens Tidende. Mulig at de har samme tipping som Aftenposten og Stavanger Aftenblad. Har ikke sjekket, men vet de samarbeider tett.

De er overraskende positive i sine notater, men det gjenspeiles ikke i tippingen.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 13. Aug. 2010, 16:42 »
Sier litt om hvor seriøst det greiene der er. Et notat for å holde seg opp for Blackpool:

-Seriens gøyeste manager ? på radio

Både bruken av ordet "gøyeste" (er usikker på om det er et ord engang) i tillegg til å ha det som en faktor for deres overlevelse vitner om en skoleoppgave i 9.klasse.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 14. Aug. 2010, 11:26 »
Endelig er ventetiden over med Premier League start om knappe 3 timer og med Newcastle United igjen oppe blant de aller beste. Har sjelden gledet meg mer til en sesong med PL etter ett år i "dvale" en divisjon under.

Jeg registrerer at det er veldig få "eksperter" som tipper NUFC på øverste halvdel. Erik Thorstvedt tippet "oss" på en 13. plass og er vel kansje da den som har klubben høyest oppe på sitt tabelltips.
Selv er jeg veldig optimistisk før denne sesongen. Kombinasjonen av unge fremmadstormede spillere med en sesong bak seg i CCC og den litt mer rutinerte garde tror jeg kan gjøre klubben veldig vanskelig å slå. Et par signeringer til nå så ser jeg det nesten som en selvfølge at NUFC ender blandt de 8, kansje 9 beste. Eller enda høyere.  :)

Som sagt så er mine forventninger skyhøye. Jeg gleder meg til å se Carroll knuse alt og alle i luftrommet og områdene der han patruljerer på topp. Jeg håper han får god hjelp av løpsmaskinen Jonas og hurtitoget Routledge. Når midtbanen innnholder navn som Nolan, Barton og Smith mangler den ihvertfall ikke muskler og innsats. De er ikke akkurat kjent for å kose med motsanderne.
Fysikken er det heller ingenting å si på å forsvarsrekka, det sørger Campell, Taylor, Williamson, Enrique og Coloccini for.
Kan vi bygge  videre på dette og få inn et par tilvekster som er raske og gode med ballen i beina (som f.eks. Ben Arfa) synes ikke jeg vi kan forlange mer. Da mener jeg utgangspunktet er veldig godt.

Jeg håper på en sesong fri for skandaler, med en samlet spillergruppe som gjerne presterer litt over evne. Avslutter med å ønske alle supportere en god sesong og lykke til.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #116 på: 14. Aug. 2010, 14:22 »
Spurs kjører over City. Dette er et kampscenario jeg ikke hadde sett for meg. Visste at Spurs kom til å bli gode, men de stresser City over hele banen....

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 14. Aug. 2010, 14:44 »
Tenkte at Spurs kom til å leke litt med et ubehagelig City-lag, men dette ligner jo bulldozer-fakter. Synes synd på Spurs, og håper enderesultatet blir mer prega av kampbildet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 14. Aug. 2010, 16:15 »
Stewart Downing med årets første premier league mål, rett foran Nikola Kalinic.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 14. Aug. 2010, 16:23 »
Villa bruker 85% av inntektene sine på lønningar ifølge TV2. Sjukt! Glad Ashley har rydda opp i klubben vår.

Har du tall på kor masse vi bruker då? Ser ikkje bortifra av vi ikkje er nokke særlig bedre, spesielt i fjor...