20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Ipswich Town(24.april 16:00)  (Lest 32518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Ipswich Town(24.april 16:00)
« Svar #210 på: 25. April 2010, 21:27 »
Målene:

http://vodpod.com/watch/3489816-newcastle-2-ipswich-2

Egentlig synd at ikke Butt fikk tatt straffen. Hadde vært en fin måte å si hade på.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #211 på: 25. April 2010, 21:41 »
Flere enn meg som synes det første målet dems går litt for mye midt i mål ?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 25. April 2010, 23:12 »
Butt ville ikke ta straffen. Shola sa etter kampen at han prøvde å gi den til han siden det ville bli en fin avskjed i klubben, men han nektet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 25. April 2010, 23:18 »
Det symboliserer Butt - og hans tid her! Har alltid kommet i skyggen, selv om han har vært en tidvis uvurderlig bidragsyter over noen sesonger her!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 25. April 2010, 23:19 »

Tenkte nøyaktig det samme. En god keeper tar det skuddet der. Det virker for meg at han står nokså riktig i målet, men har sett han slippe inn slike mål før også, fordi Harper mangler litt kvikkhet og topp rekkevidde. Noen tabbe er det forsåvidt ikke, men en keeper som tar sånne skudd vil vinne kamper for oss neste sesong i veldig stor grad.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #215 på: 25. April 2010, 23:40 »
Tenkte nøyaktig det samme. En god keeper tar det skuddet der.

Jeg prøvde å ikke være så bastant, men er helt enig :P

Det virker for meg at han står nokså riktig i målet, men har sett han slippe inn slike mål før også, fordi Harper mangler litt kvikkhet og topp rekkevidde.

Nå synes jeg kameramannen viser målet og Harper litt sent, men jeg synes kanskje han står litt for mye til sin venstre. Spissen kommer såpass skrått, at han kan nesten gamble på å holde seg litt mer sentralt. Mer det er ingen feilplassering av Harper, ei heller noen keepertabbe, men jeg synes han burde ha vært på den.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 25. April 2010, 23:48 »
Joda, men selv om man står litt til venstre så har ikke det all verden å si. Som keeper skal du hele tiden tenke på at du må slenge deg i en vinkel som dekker lengste hjørnet når skuddene kommer fra skrått hold. Når det skuddet kommer og Harper f.eks står litt til venstre(nærmeste stolpe), så må han slenge seg litt utover fra linja, hvis du skjønner hva jeg mener. Noe av det Harper kanskje gjør feil er at han nemlig kaster seg nokså parallelt med mållinja istedenfor at han slenger seg 40-50 grader utover fra linja, da ville han skjært av vinkelen og reddet skuddet så sant han rekker å reagere, men det skal han gjøre på et sånt skudd.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #217 på: 25. April 2010, 23:54 »
Ja, er jo keeper selv, så skjønner veldig godt hva du mener. Og er helt enig.
Men som du påpeker, han mangler litt den "kvikkheten", og det synes jeg han burde tenke på å kompensere for.
Uansett, han burde ha minimert vinkelen når skuddet kommer mot han, ved å slenge seg utover. For skuddet er ikke så hardt, og en såpass rutinert keeper burde ha gjort noe med.
Nå høres det ut som om jeg legger opp til at det skal erklæres keepertabbe, men det mener jeg ikke altså :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 26. April 2010, 00:01 »
Neida, må kunne kritisere keepere uten at det nødvendigvis er keepertabber det er snakk om. Og poenget er jo at det blir et virkelig problem først når sånne småfeil skulle gjenta seg veldig ofte, neste sesong blir det nemlig viktig at Harper/keeperplasen har toppnivået sitt inne hvis vi skal hevde oss.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #219 på: 26. April 2010, 00:15 »
Nemlig. Føler at det bakre leddet kommer til å bli dødsviktig neste sesong. De 4 forsvarerne + keeper.
Jeg er absolutt ikke sikker på at Harper er den beste keeperen vi har i klubben, men tror han kommer foran Krul primært på rutinen hans. Hvilket som ikke er all verden med tanke på hvor lenge han har vært i klubben...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 26. April 2010, 00:33 »
Nemlig. Føler at det bakre leddet kommer til å bli dødsviktig neste sesong. De 4 forsvarerne + keeper.
Jeg er absolutt ikke sikker på at Harper er den beste keeperen vi har i klubben, men tror han kommer foran Krul primært på rutinen hans. Hvilket som ikke er all verden med tanke på hvor lenge han har vært i klubben...

Som du kanskje har sett, så har jeg også den oppfatningen. Keeperplassen bekymrer meg litt, i Harper får vi ikke det lille ekstra som gjorde at vi f.eks tok poeng både på Stamford Bridge og Old Trafford den sesongen vi rykket ned. Krul er jo et litt usikkert kort, og han ville garantert gjort blemmer, men det er læringskurva for unge keepere. Tror Krul mellom stengene neste sesong kunne fått et tilsvarende gjennombrudd som det Joe Hart har fått denne sesongen, men det tviler jeg dessverre sterkt på om vi får noe svar på... Til Harpers forsvar så er han nå samspilt med de foran seg, og har gjort en grei jobb denne sesongen. Slik sett fortjener han plassen neste sesong, men jeg kommer ikke til å godta mye feil fra han, verken i pre-season eller serien før jeg begynner å hyle på Tim Krul/Fraser Forster. Såpass gode er unggutta.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #221 på: 26. April 2010, 00:55 »
Fått med meg det, uten at jeg ville hive meg inn i den debatten.
Tim Krul er, som du vel sa, en eksepsjonell keeper. Og potensialet er enormt. Har sett en del av kampene for ungdomslandslagene til Nederland. Morsomt å følge ungdomsturneringene i Toulouse (?).
Og hvem glemmer vel novemberkvelden i Palermo (2006)??
Jeg hadde sansen, og troa, på Krul før den dagen, men for en kamp!
Sitat
Newcastle boss Glenn Roeder praised teenage keeper Krul on his display:

"I always thought he was capable of a mature performance.

"I knew he wouldn't have any nerves. He's strong and confident."

Ja, Krul er et litt usikkert kort. Men hvor mye bedre blir han egentlig av å spille en kamp hver 4. uke? Gjennomsnittet pr sesong er jo mye lavere enn det også.

Jeg har, som deg, mest tro på Krul. Men uansett, skal ikke veldig mye til før jeg også begynner å ønske Krul/Forster mellom stengene. Harper bør være på vakt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 26. April 2010, 16:57 »

Tenkte nøyaktig det samme. En god keeper tar det skuddet der. Det virker for meg at han står nokså riktig i målet, men har sett han slippe inn slike mål før også, fordi Harper mangler litt kvikkhet og topp rekkevidde. Noen tabbe er det forsåvidt ikke, men en keeper som tar sånne skudd vil vinne kamper for oss neste sesong i veldig stor grad.

Er helt enig i ditt syn på Harper. Det skumle er at neste sesong møter vi mye bedre lag og avsluttere. Bunnlagene i PL er jo bedre enn de mostanderne vi har møtt i CCC. Så da må Harper prestere bedre enn han gjorde sist vi var i PL. En god keeper kan skaffe klubben mnage poeng i løpet av en hel sesong.