20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere er gode nok neste sesong?  (Lest 9375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere er gode nok neste sesong?
« Svar #15 på: 04. April 2010, 21:48 »
Om det er meg du sikter til så nevnte ikke jeg noe om forsterkninger fordi jeg har skrevet min mening om det i transfer tråden.
Jeg er fult klar over at vi trenger forsterkninger i vært eneste ledd, også spissplassen. Men jeg mener at dette ikke bør være på bekostning av at man må selge. Vi trenger flere spillere rett og slett. Om vi da kvitter oss med Butt, Pancrate og Ameobi som jeg skrev trenger vi erstattere på disse plassene, men vi må også ha nye backer og midtstoppere. Har jo null dekning på disse plassene.

Som jeg også har nevnt før er det viktig at de som kommer inn er bedre enn dem vi har fra før. Da vi styrker startellveren betraktlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04. April 2010, 21:51 »
Enig Frode, men det var forøvrig Inspector jeg svarte til :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #17 på: 04. April 2010, 23:55 »
1. Steve Harper
26. Tim Krul
34. Fraser Forster - Lei ut

2. Fabricio Coloccini
3. Jose Enrique
6. Mike Williamson
12. Danny Simpson - Må ha en erstatter som henviser ham til benken. Ikke Raylor, for han bør ut.
27. Steven Taylor - Behold ham hvis han vil selv
28. Tamas Kadar

4. Kevin Nolan
7. Joey Barton
8. Danny Guthrie
10. Wayne Routledge
18. Jonas Gutierrez
25. Kazenga LuaLua - Lei ut
48. Haris Vuckic - Lei ut

11. Peter Løvenkrands
24. Andy Carroll
30. Nile Ranger

Av de vi har i dag, sitter jeg igjen med overnevnte spillere som bør beholdes/leies ut.
Vi blir tynne i alle ledd av en sånn opprenskingsprosess, så da er det viktig at vi går for spisskompetanse, og ikke poteter.

Ønskeliste:
Utfordrer for Enrique (Rindarøy???)
En utfordrer for Homer, som er bedre enn ham. (Han på Forest virket bra.)
En RASK midtstopper

En Box - Box Player. (Gerrard) I wish...
En rask ving som faktisk kan å legge inn.
En goalgetter

Hører du Fat Mike? - Åpne pengeboka nå!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. April 2010, 00:43 »
Det er jo ikke sånn at vi bør renske opp etter en opprykkssesong. Det er jo slik at vi må kun kvitte oss med de spillerne vi veit ikke holder mål eller er overflødige, samt bygge videre på et velfungerende kollektiv, og gradvis bygge opp kvaliteten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. April 2010, 09:09 »
Enig med deg der Kristoffer. Ser heller ikke poenget med å hente en "box to box" spiller. De kvalitetene har vi i Kevin Nolan, massevis av mål har han scort også. I tillegg er vel Barton en litt sånn type spiller bare bedre ferdighetsmessig enn Nolan, men ikke så målkåt igjen.

Jeg synes man bør lete etter spillere med egenskaper laget mangler. Gjerne med spisskompetanse som gjør at dem kan skille seg ut i enkelte faser av spillet, noe motstanderne vil få trøbbel med å demme opp for/spille mot.

Se bare hva SBR fikk ut av spillere som Dabizas, O`Brien, Griffin, Bellamy, Shearer, Solano, Robert, Speed, osv. Kjempet helt i toppen med dette laget. De fleste spillerne hadde ferdigheter/spisskompetanse som utfylte hverandre veldig godt.
« Siste redigering: 05. April 2010, 09:15 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 05. April 2010, 10:39 »
Sant nok det Christian og CHristoffer sier her. Hønefoss i TL er til nå et tilsvarende eksempel i Norge. Flesteparten av spillerene som har spilt en del kamper i år  holder PL-klasse, det er jeg overbevist om . Unntakene er Smith, Butt, Sholadinhio, Raylor og Simpson.

Men vi mangler fullstendig dekning på mange plasser. Hvis Taylor ikke selges har vi dekning sentralt i forsvaret, og vi har nok spillere sentralt på midten og på keeperplass. Ellers mangler vi fullstendig dekning. Derfor bør vi vel hente inn flere unge spillere. Tror ikke vi har råd til å kjøpe "ferdigutviklede" spillere for alle plassene vi mangler reserver. Dessuten mener jeg at vi ikke bør ha slike spillere på benken. Vil at den helst skal bestå av unge sultne spillere med gode holdninger som gir alt når de får muligheten. Vi har hatt nok at middelmådigheter i klubben med gode kontrakter som ikke viste særlig interesse for å blø for drakta.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. April 2010, 11:17 »
Flesteparten av spillerene som har spilt en del kamper i år  holder PL-klasse, det er jeg overbevist om . Unntakene er Smith, Butt, Sholadinhio, Raylor og Simpson.

Men vi mangler fullstendig dekning på mange plasser. Hvis Taylor ikke selges har vi dekning sentralt i forsvaret, og vi har nok spillere sentralt på midten og på keeperplass. 

Vi har hatt nok at middelmådigheter i klubben med gode kontrakter som ikke viste særlig interesse for å blø for drakta.

Du vil ha ut Smith og Butt. Da sitter man igjen med Guthrie, Nolan og Barton. Den midtbanen der er særdeles utsatt for suspensjoner og skader. Finner CH ut at han vil ha en femmer på midten mot gode lag så har vi ingen sentrale å plassere på benken.
Jeg håper inderlig at CH selv skjønner dette og kjøper/henter spillertyper som er litt annerledes enn dem han har fra før. Det vil gi han større valg til taktikk og til å ta ut lag etter hvem vi møter.

Det samme gjelder på midtstopperplass. Taylor, Coloccini og Williamson er helt sikkert gode nok, men med en skade og suspensjon så er det altfor skralt med dekning.

Det siste du nevner der snakker du jo egentlig imot deg selv. Du vil jo kvitte deg med kansje den spilleren som blør mest for drakta pr dags dato, Smith. Han er ihvertfall en av dem som går først ut i krigen.

For meg virker det som du er mest interessert i å spare penger på absolutt alt enn å få et godt og konkurransedyktig lag i PL.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. April 2010, 11:32 »
12. Danny Simpson - Må ha en erstatter som henviser ham til benken. Ikke Raylor, for han bør ut.

Enig i at vi må ha inn ein ny høgreback som kan henvise Simpson til reservebenken, og at dette ikkje bør vere Raylor. Det eg ikkje er enig i er at Raylor bør selgast. Han er ingen mann for fast plass, men kan gjere ein ok jobb i fire posisjonar. Ved skadeproblem og gjennom ein hard sesong, så er sjansane absolutt til stades for at vi vil vere tynt besatt på enkelte plassar ved enkelte tidspunkt. Då er Raylor fin å ha. Er også ein bra dødballtakar når han konsentrerer seg.

--
Butt og Pancrate er dei einaste eg umiddelbart ikkje vil fornye med. Men reknar med at kanskje nokre andre også vil ryke når kvalitetsnivået på stallen må aukast eit par hakk. Eg er dog veldig enig med dei her som meiner at dagens nøkkelspelarar må vere berebjelken også til neste år. Kontinuitet som det så fint heiter..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #23 på: 05. April 2010, 11:56 »
Frode: Nolan er ingen Box to Box player i mine øyne. Han har for lite fart og løpsstyrke. Guthrie og Barton er nok det nærmeste vi kommer. Jeg er selvfølgelig enig i at Nolan må beholdes, men hvis du ser på de siste sesongene våre i PL, så ser du at ett av våre hovedproblem har vært manglende løpsstyrke på midtbanen. Når Arsenal og andre stormet i angrep, så hadde ikke vi noen som kunne følge løpene.

Jonas er nok en Box to Box, men for å kunne benytte ham som det, må han isåfall spille indreløper. Det kan jo tenkes at han kommer mer til sin rett der enn ved å drible seg vekk ute på kanten, så kansje kan han være back-up i tilfeller der Guthrie og Barton er skadet/suspenderte. Da må vi isåfall ha en rask og innleggsorientert ving til.

Kristoffer: Jeg ser at det er vanskelig å skulle rydde opp etter en opprykksesong, og jeg ser faremomentene ved å hente etablerte PL spillere som ikke vil blø for drakta på samme måte som spillerne som spilte oss opp.

Jeg har likevel et litt annet syn enn deg på dette fordi at jeg ikke ser at vi kan få inn så smange spillere før vi har kvittet oss med en del andre lønnsutgifter først. Det er meget mulig at MA skuffer oss alle, og da vil det være dumt å ha solgt unna røkla, men gitt at han nå vil satse på klubben, så er det om å gjort at at stallen ikke er full av B-vare som stopper signeringen av talenter som kan videreutvikles. Shola og Smith sin lønn kan sikkert skaffe oss 5 unge sultne spillere av god kvalitet.

Menmen; nå er det jo CH som skal løse denne oppgaven, og jeg håper han viser seg den verdig.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05. April 2010, 11:59 »

Enig i at vi må ha inn ein ny høgreback som kan henvise Simpson til reservebenken, og at dette ikkje bør vere Raylor. Det eg ikkje er enig i er at Raylor bør selgast. Han er ingen mann for fast plass, men kan gjere ein ok jobb i fire posisjonar. Ved skadeproblem og gjennom ein hard sesong, så er sjansane absolutt til stades for at vi vil vere tynt besatt på enkelte plassar ved enkelte tidspunkt. Då er Raylor fin å ha. Er også ein bra dødballtakar når han konsentrerer seg.

Ved nærmere ettertanke så er jeg enig med deg om Raylor.

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 05. April 2010, 12:50 »
Syns det vi burde satse mest på neste vindu er en kreativ midtbanespiller. Når vi rykket ned hadde vi da Martins og Owen (innimellom) på topp, men hjalp ikke når de aldri fikk noen gode baller å jobbe med!

Ser selvsagt også behovet for VB, HB, DM, osv, men med

Harper
Simpson    Coloccini   STaylor   Enrique

Routledge Smith/Nolan/Barton/Guthrie   Knallgod OM   Gutierrez

Carroll     Loven

syns jeg faktisk vi i alle fall har en god offensiv og defensiv start 11'er!
Tynt med backup'er riktignok, men in Hughton we trust,
så han fikser vel dette for oss også ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 05. April 2010, 20:12 »
Jeg skulle til å henvise nettopp til Hønefoss, men folk var før meg der. Det jeg syns er viktig, er verdien av et velfungerende kollektiv. Jeg ser helst at vi gjør endringer gradvis - bygger opp en bedre førsteellever. Men samtidig innser at vi har en ganske tynn stall.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 06. April 2010, 14:56 »
1. Steve Harper
26. Tim Krul
34. Fraser Forster

2. Fabricio Coloccini - UT
3. Jose Enrique
5. Fitz Hall - UT
6. Mike Williamson
12. Danny Simpson
16. Ryan Taylor
27. Steven Taylor
28. Tamas Kadar
35. Ben Tozer

4. Kevin Nolan
7. Joey Barton - UT
8. Danny Guthrie
10. Wayne Routledge
17. Alan Smith - UT
18. Jonas Gutierrez
21. Fabrice Pancrate
22. Nicky Butt
25. Kazenga LuaLua
42. Ryan Donaldson
48. Haris Vuckic

11. Peter Løvenkrands
19. Xisco - UT
20. Leon Best - UT
23. Shola Ameobi - UT
24. Andy Carroll
30. Nile Ranger

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 06. April 2010, 15:09 »
Jeg mener Kadar er god nok til å være Backup for Enrique neste sesong. De fleste midtstoppere starter karrieren på backen. Vi bør ha ham i stallen neste sesong om vi ikke skulle få til en god låneavtale med en CCC klubb.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 06. April 2010, 15:30 »
Jeg mener Kadar er god nok til å være Backup for Enrique neste sesong. De fleste midtstoppere starter karrieren på backen. Vi bør ha ham i stallen neste sesong om vi ikke skulle få til en god låneavtale med en CCC klubb.
?