20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 174010 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #615 på: 31. Mai 2013, 17:42 »
Er jo ein mulighet for mindre kamper kl 16:00. Men da blir den engelske fansen taperene.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 31. Mai 2013, 21:22 »
De gjør vel som i Norge, sprer kampene mer, men surt å eventuelt ikke fått sett hver Newcastle-kamp. Blir det BBC Newcastle da...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 31. Mai 2013, 21:27 »
Dette er jo et utrolig merkelig opplegg fra PL. De viser ikke kamper på TV kl 15:00 på lørdagene i England for at folk skal gå på kamp i steden, og nå skal de plutselig begynne å spre kampene utover i steden? Hvor er logikken i dette? Jeg vil jo si at all flyttingen av kamper i Norge er en av grunnene til dalende tilskuertall.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 31. Mai 2013, 21:55 »
Stemmer det Daniel, folk er vane mennesker. Når kampen ikkje er søndag kl 18:00 blir folk forvirret. Så klart er det fordel for bortesupportere, at kampane er lørdag.

Engelsk fotball har skapt sin egen død(kanskje ikkje så dramatisk.), som norsk fotball har gjort. Ironisk nok så er tysk fotball det billigeste å sjå på TV i Norge. Da du får alt av Tysk fotball (nivå 1 og 2) for 35,- på Eurosport Player evnt. ein del kampar via Eurosport 2 og nokon på Eurosport. Som dei fleste har i sin grunnpakker.

Fotball er ikkje lengre supporteren/arbeiderene sin sport, og det er på tide folk står opp for nettopp dette. Av den grunn valgte eg ikkje å bruke over penger på CMore for å få norsk fotball til den prisen, og det samme vuderer eg som nevnt før i tråden med engelsk fotball. Eg er glad i fotball, men ikkje til ein kvar pris. For dei som "uheldigvis" følger meg har kanskje registert eg ser gjerne norsk 3.div, og koser meg med det.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 31. Mai 2013, 22:10 »
Beklager dobbelpost, men ser på twitter at Vegard Jansen Hagen seier det blir min. seks ulike kamptidpsunkt (inkl 16:00 kampen lørdag)

Så blir nok ein tidleg kamp lørdag, fire kamper lørdag 16:00, ein sein kamp lørdag, tre kamper søndag og ein mandagskveld kamp.

Ca 40 kampar mindre enn denne sesongen.

"Antallet direkte PL-kamper pr sesong går ned fra 280 til ca 240. Samtidig tilføres over 200 kamper fra FAcup, C'ship mm"
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 22:12 av Christian »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #620 på: 31. Mai 2013, 22:18 »
Om Newcastle og f.eks ManU, Chelsea eller Liverpool spiller lørdag kl. 16.00 blir det neppe Newcastle kampen som blir vist live. Hvordan blir da mulighetene til å streame via "jalla" stream? Virker jo som det skal bli vanskelig å se kamper på nett også :nervøs:

Har blitt bortskjemt med altibox og Newcastle kamp på tv hver helg de siste åra.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 31. Mai 2013, 22:19 »
Mulighetene blir nok gode for streamer uansett, mtp at det er opp til hver enkelt kanal i hvert enkelt land hvilken kamp de ønsker å vise.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 31. Mai 2013, 22:41 »
For oss med altibox/sumo vil verdt fall merke forskjellen, sidan me har hatt alt av kampar. (Og ikkje berre dei som har gått på HD1-3).

Så for oss vil talet være større enn ca 40 kampar mindre frå PL å velge mellom. Ca 140 kamper mindre å velge mellom.
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 22:44 av Christian »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 31. Mai 2013, 23:00 »
- Vårt inntrykk er at de fleste er fornøyde med den kampen som går på hovedkanalen.

Det der er faan i meg dagens fra denne Jansen Hagen. Ja, alle supportere av Newcastle, Liverpool, Everton Hull osv er nok kjempefornøyde når dere velger å vise Crystal Palace - Manchester United.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 31. Mai 2013, 23:16 »
Er TV2 som velger kampen, og alle veit kva dei velger om Liverpool, Man.Utd, Chelsea eller Arsenal er ein av laga som spelarar kl 16:00.

Skal ikkje klage meir over det, finst forsatt masse bra fotball til ein fornuftig pris der ute. Også gratis, om ikkje kvalitet er det viktigste. Men heller underholdning og lokale forhold.

PL interessen min har vært dalende i det siste, så det kjem nok til å falle forsatt. Det som er spennende er å sjå korleis dette på virker mitt forhold til Newcastle.

hansmartin

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Hans Martin pÃ¥ Twitter
« Svar #625 på: 31. Mai 2013, 23:23 »
Det er nesten så en håper Newcastle er med i bunnstriden neste år også, så en får sjans til å se laget på Tv/sumo... Evt kamp om CL... Men set er vel litt optimistisk. Med neste års nye, enorme tv avtale også ender vi forbrukere opp med mindre fotball. Sykt og veldig trist.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 01. Juni 2013, 18:33 »
- Vårt inntrykk er at de fleste er fornøyde med den kampen som går på hovedkanalen.

Det der er faan i meg dagens fra denne Jansen Hagen. Ja, alle supportere av Newcastle, Liverpool, Everton Hull osv er nok kjempefornøyde når dere velger å vise Crystal Palace - Manchester United.
det blir man u tv istedet for pl1. For en tosk av en fyr. Jeg har sett like mye på pl 2 og 3 kl 16 på lørdager. Det er jo genialt og kunne bytte litt mellom kamper, pg følge med der det er spenning.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 01. Juni 2013, 21:13 »
TV2 må jo bare fokusere på det positive. Og Jansen Hagen har helt sikkert sine ord i behold, i den forstand at jeg tipper "hovedkampen" på PL1 alltid har gode seertall. Det betyr ikke at alle ser den kampen, men jeg antar at flertallet av de som abonnerer på kanalene ser oftest på PL1. Jeg ser ikke hva galt det er i dette utsagnet. Det er alltid folk som er misfornyøde, som vil se andre kamper, som har andre preferanser. Men det vil overraske meg om ikke tallene støtter Jansen Hagens utsagn. Sikkert ikke noe overveldende flertall, men flertall er flertall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 01. Juni 2013, 22:19 »
Fy faen så skuffet jeg ble nå!! Jeg har både sumo og Tv kanalene til tv2.

I 12/13 sesongen spilte Newcastle EL kamper på torsdager. Derfor ble mange kamper vist på søndagene. (Helt greit for min del med kamp og øl).

Newcastles kamper vil nok mest sannsynlig bli satt opp på lørdager neste sesong og det vil si null dekning.

Idiotiske FA!!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 01. Juni 2013, 22:22 »
Christian ‏@30_christian 10h
Vil TV 2 Sport Premium kun være for engelsk fotball? Eller vil t.d kamper frå fotball VM bli sendt i denne pakken? @VegardJH
Expand
 Vegard Jansen Hagen ‏@VegardJH 5m
@30_christian Vi deler Fotball-VM 2014 med @NRK_Sport 50-50. Alle kamper på åpne kanaler. Hos oss: TV 2.

Heldigvis skal VM gå på TV2.  :thumbu: Og ikkje lurt inn på ein eller annen betalingskanal til TV2.