20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 173105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #435 på: 23. Jan. 2012, 10:08 »
Tja, mulig det var det han sa, jeg husker ikke. Men det endrer jo uansett ikke poenget mitt. Du trenger ikke være hjernekirurg for å forstå at det ikke er en super ide å spille rett etter du har vært bevistløs.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 23. Jan. 2012, 11:08 »
Berg var helt håpløs. "Han løper i fra Koss, Koss, Kossch hva kalte du'n?" Haha
Slike ting klarer jeg å akseptere, men, han er jo verdens dølleste person. Ingen entusiasme eller noe. Han har en sur besserwisser stemme og et tonefall hvor han høres dritsur ut hele tiden. Ville heller hatt Davy faktisk.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #437 på: 23. Jan. 2012, 17:07 »
Slike ting klarer jeg å akseptere, men, han er jo verdens dølleste person. Ingen entusiasme eller noe. Han har en sur besserwisser stemme og et tonefall hvor han høres dritsur ut hele tiden. Ville heller hatt Davy faktisk.

Jeg satt å irriterte meg over det samme. Jeg aksepterer også at han ikke visste helt hva Koscielny het. Men jeg synes på ingen måte at Berg har gjort jobben sin hvis han ikke vet det. Det skulle bare mangle at du som kommentator kan navnet på samtlige spillere på begge lag, inkludert benk(tropp???). Det er da heller ikke Brighton and Hove Albion vi snakker om, men Arsenal.

Spør du meg er det uprofesjonelt og regelrett dårlig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 23. Jan. 2012, 17:09 »
Gi da mannen ei viss innkjøringstid da ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 23. Jan. 2012, 17:15 »

Så du vil heller ha en klovn som kommentator, istedenfor en som veit hva han snakker om??

Det er jo sånn med de aller aller fleste ekspertkommentatorer! Alsaker står for engasjementet og entusiasmen osv. Så kommer Berg med analysene. De utfyllte hverandre ganske bra synes jeg. Samme rollefordelinger kjenner man da også igjen fra f.eks Viasat med Roar Stokke og Vidar Davidsen, eller canal+ med f.eks Fredheim og Tjernås.  Og ikke kom å fortell at Davidsen eller Tjernås er noen humørklatter heller!! De to har mer tv-erfaring, Berg kan sikkert bli en bra mann på tv han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #440 på: 23. Jan. 2012, 17:16 »
 :gp:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 23. Jan. 2012, 17:45 »

Så du vil heller ha en klovn som kommentator, istedenfor en som veit hva han snakker om??

Det er jo sånn med de aller aller fleste ekspertkommentatorer! Alsaker står for engasjementet og entusiasmen osv. Så kommer Berg med analysene. De utfyllte hverandre ganske bra synes jeg. Samme rollefordelinger kjenner man da også igjen fra f.eks Viasat med Roar Stokke og Vidar Davidsen, eller canal+ med f.eks Fredheim og Tjernås.  Og ikke kom å fortell at Davidsen eller Tjernås er noen humørklatter heller!! De to har mer tv-erfaring, Berg kan sikkert bli en bra mann på tv han.

Jeg sier ikke at jeg ville hatt Davy, men at jeg heller ville hatt han. Så dårlig synes jeg han var.
Davidsen og Tjernås klarer jeg helt fint å høre på. Spesielt Tjernås er ekstremt god fotballfaglig, og veldig flink til å vise hva han mener. Dette var ikke Berg i nærheten av spør du meg. Han kom jo bare med masse selvfølgeligheter, og høres bare pottesur ut konstant. Men jeg skal gi han en ny sjanse ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 23. Jan. 2012, 18:28 »
Tjernås er kanskje den værste kommentatoren som finnes i mine øyne. I pauseanalyser er han helt konge, for han har uten tvil peiling på det han snakker om. Men å sitte å høre han analysere ihjel en kamp mens den pågår er fryktelig.

OLEZZ

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #443 på: 23. Jan. 2012, 18:40 »
Nå må folk gi han litt tid da. Han er sikkert ikke 100% komfortabel enda, men det kommer.

Petter Myhre er da ingen entusiasme eller humor konge han heller. Likevel er han flink.

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #444 på: 24. Jan. 2012, 07:53 »
Mens folket kverulerer om hvorvidt Henning Berg er en decent kommentator i studio....
LUNDEKVAM IS BACK!
"
Lundekvam ringte Oxlade-Chamberlain etter tapet for United: ? Han var verken skadet eller sliten
"

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/lundekvam-ringte-oxladechamberlain-etter-tapet-for-united-han-var-verken-skadet-eller-sliten-3690217.html

Skulle likt høre den samtalen : "Whats up homeboooooooooi, u sick ma nigga or just give a fack bout old Wengie? Peace and love ma man!"

Heeeeeeelt naturlig for Lundekvamen å sjekke ut ka som egentlig foregikk her;)
PRO kommentator med uant kontaktnettverk i England hvertfall!  :lol:

Over til "Berg-affæren"...decent fotballfaglig og skal for all del gi ham en sjanse, men til og med frua mi ( som HAAATER fotball og egentlig aldri mener noe om det) syns han sliter litt karismatisk...så han har litt å jobbe for der, selve væremåten hans..er liksom litt med måten han snakker på og holdningen hans som ikke er så "happy"..men men..har sett verre kommentatorer enn han;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 24. Jan. 2012, 09:39 »
I forhold til NRKs litt for godt brukte kommentatorduo Traaen og Løken synes jeg Alsaker og Berg var en åpenbaring. Synes Berg var betydelig bedre enn Hallvard Thoresen også. Så han var da ikke SÅ dårlig. Jammen var han ikke en åpenbaring i forhold til Nils Johan Semb også.

Ingen skal beskylde Henning Berg for å ha særlig mye karisma. Kanskje er det derfor bedre at han gjømmer seg i kommentatorboksen, enn at han skal være studioekspert, hvor karisma i mine øyne er mye viktigere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 24. Jan. 2012, 11:36 »
Halvard Thoresen mener jeg er habil dersom han hadde hatt en litt dyktigere kommentator ved sin side enn han karen han har, hvis navn jeg ikke husker rett og slett. Etter Arne Scheies aldring har NRK en trist beholdning av fotballkommentatorer er jeg redd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 24. Jan. 2012, 11:45 »
Berg er faglig dyktig, men han er dørgende kjedelig å høre på. Berg virker for meg potte sur. Petter Myhre synes jeg er en god ekspertkommentator. Samme med Tor Skullerud. En ekspertkommentator bør evne å blande engasjement og ekspertise, men med hovedvekten på sistnevnte.

Arne Scheie har alltid vært ubrukelig. Han er så opptatt av å komme med trivielle fakta at han mister det som skjer på banen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 24. Jan. 2012, 14:01 »
Scheie er veldig opptatt av trivielle fakta, men det er det jeg elsker ved han. Men at mannen har tapt seg etter at NRK ikke lenger sendte alt av fotball på TV, det er det ingen tvil om. Han har tapt seg som hoppkommentator også. Men Scheie er en legende. Scheie er Gud. Og Gud er det ingen som får lov å kritisere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 24. Jan. 2012, 14:06 »
Halvard Thoresen mener jeg er habil dersom han hadde hatt en litt dyktigere kommentator ved sin side enn han karen han har, hvis navn jeg ikke husker rett og slett. Etter Arne Scheies aldring har NRK en trist beholdning av fotballkommentatorer er jeg redd.
Thoresen er dønn useriøs, og en stor tragedie. Langt mer partisk enn Scheie var under Norge-Brasil i VM98. I tillegg sier han jo ingenting, og jeg gjentar INGENTING som selv den minst kunnskapsrike og minst fotballinteresserte TV-seer ikke skjønner. Selv Kalle Løken er bedre. Og Løken er helt forferdelig tragisk dårlig.