20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 173222 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #345 på: 13. Juli 2011, 22:55 »
Tenkte det ja :-\

For norsk media er det jo kun 6 lag i PL...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 13. Juli 2011, 23:27 »
Tviler på at det er TV2 som er problemet her. Som jeg har sagt tidligere så er det nok mer tilgjengeligheten det går på.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 28. Aug. 2011, 20:16 »
Greit nok, de to hovedkampene i dag var syke. To innbyrdes oppgjør mellom antatt topp 6. Men det ble ikke sagt en døyt om oss. Ikke noe pre-match selv om kampen gikk først, ingen kommentarer etter høydepunktene utover at Børrestad konstaterte at Fulham har hatt en dårlig start. Svakt av Tv2.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 29. Aug. 2011, 16:08 »
Men det er jo ikke rart at det er sånn. Supporterene til topp 4 står jo for sikkert 80% av de betalende brukerne til tv2, er da rart at de satser på å tilfredstille de 100 000 liverpoolsupporterene fremfor de 500 newcastlesupporterene?(satt på spissen, har ingen kilder til de tallene jeg bruker her) Skulle selvfølgelig helst sett at newcastle fikk mere spalteplass i Norge, men jeg skjønner veldig godt hvorfor det ikke er sånn. DEt er markedet som bestemmer. Det har det alltid vært, og det vil det alltid være.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #349 på: 29. Aug. 2011, 17:29 »
Det er greit nok, men jeg mener likevel at TV2 ligger under grensen for hva som kan kalles journalistisk integritet for deler av sin Premier League dekning.

Dette går primært på kampkommentering og delvis på studiodebatten. Enkelte ganger skinner klubbtilhørighet så til de grader igjennom at det er dirkete flaut, ved andre tilfeller utviser de en enorm mangel på kunnskap og innsikt i det som foregår i de resterende 80% av ligaen. Jeg synes ikke det er noen formildende omstendighet at de klubbene som utgjør 20% representerer tilhørigheten til 90% av kanalens betalende seere. (Som deg satt litt på spissen).

Det er som du sier fullstendig forståelig at man velger å vie mest sendeflate på de klubbene som har flest fans i landet. Det er ikke like forståelig at dette skal gå på bekostning av produktets helhet og kvalitet. Og iallefall ikke når ingen av disse toppklubbene skal (begynne å) spille kamp samtidig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 29. Aug. 2011, 17:36 »
Eg tykkjer det er ei skremmande utvikling. Det har vel alltid vore fokus på topp 4, og litt topp 6. Denne sesongen fryktar eg fokuset vil vera på topp 2, og då kunn eit ukritisk fokus. Når desse to storkampane endar som dei gjere, skjønnar eg at fokuset verte på desse to laga. Men dei skal vera forsiktige. Eg er jo spent på deira dekninga av transfer-day.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 29. Aug. 2011, 18:38 »
Men det er jo ikke rart at det er sånn. Supporterene til topp 4 står jo for sikkert 80% av de betalende brukerne til tv2, er da rart at de satser på å tilfredstille de 100 000 liverpoolsupporterene fremfor de 500 newcastlesupporterene?(satt på spissen, har ingen kilder til de tallene jeg bruker her) Skulle selvfølgelig helst sett at newcastle fikk mere spalteplass i Norge, men jeg skjønner veldig godt hvorfor det ikke er sånn. DEt er markedet som bestemmer. Det har det alltid vært, og det vil det alltid være.

Jo, når det er så ekstremt som i går så synes jeg det er rart. De kunne da vel sendt en halvtime med oppkjøring før kampen vår som de gjorde mot Sunderland?

I tillegg blir høydepunktene (målene) vist EN (mulig det kom noe i pausen på Tottenham - City??) gang, og det er når de venter på intervju fra Wenger. Som sagt så får Børrestad såvidt slengt med at "det har vært en dårlig start for Fulham" før han setter tilbake til Old Trafford. Nå baserer jeg kun dette på sendingen i går, da jeg ikke synes det har vært like ille før. Men i går synes jeg det var både rart, flaut og synd, ikke bare for oss NUFC-supportere, men alle nøytrale og genuint interesserte i Premier League.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 29. Aug. 2011, 20:24 »
Sikkert verre for WBA og Stoke tilhengjerar. Vart den vist i går?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 29. Aug. 2011, 20:32 »
Neida. De fikk akkurat samme oppmerksomheten som oss, og kampen gikk på TV2 PL3.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 29. Aug. 2011, 20:32 »
Men nå er jo ikke akkurat nufc-fulham en veldig attraktiv kamp for andre enn supporterene til disse lagene. Man må evne til å se på situasjonen uten alt for store nufc-briller. Jeg vet ikke om du er klar over hvor omstendelig det er å lage TV, men det er ganske så mange folk som skal ha lønn for den tiden det tar å lage en ekstrra halvtime på TV(enda dyrere når det er snakk om søndagssending, som det jo var i går). Og når den kampen da er nufc-fulham, en kamp som trekker maks 10 000 seere(og antagligvis over halvparten av disse vil switche over når hovedkampen begynner på hovedkanalen), vil neppe tv2 gå i pluss, heller et dundrene minus. Tv2 er en kommersiell tv-kanal og det eneste de bryr seg om er å tjene penger.

Så kan man selvfølgelig argumentere for at vi som hver enkelt newcastle-supporter betaler like mye som hver enkelt liverpool-supporter, så hvorfor skal ikke tilbudet være like bra tilrettelagt for oss som for de?
Men her handler om at man må vite hva man kjøper. Tv2 er en kanal som er avhengig av flest mulig seere for å tjene penger. Og for å få flest mulig seere må man tilfredsstille så mange som mulig på én gang, og da kommer alltid flertallet til å avgjøre hvordan det blir. Hadde det derimot vært NRK så hadde jeg vært helt enig i at det er for dårlig av tv2 å ikke fokusere på alle lagene i ligaen. Tv2 kommer alltid til å velge det som genrerer mest penger, og det prøver de heller ikke å legge skjul på. Du kan ikke kjøpe en Lada, og så føle deg snurt fordi det ikke var en Ferrari.

Edit: Dette er altså et svar til torfinns innlegg på forrige side, dukket opp noen flere innlegg mens jeg skrev :P og gidder ikke quote torfinn da det bare tar opp unødvendig mye plass ;)
« Siste redigering: 29. Aug. 2011, 20:38 av tveit »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 29. Aug. 2011, 20:38 »
Nå føler jeg du drar den litt langt, tveit. Og jeg står på mitt, jeg synes det i går var langt fra godt nok. Høydepunktene én gang uten kommentarer på fem og en halv time med sending. Selvfølgelig forventer jeg ikke at de prioriterer Newcastle - Fulham foran Tottenham - City eller United - Arsenal, men jeg forventer mer enn i går. Og det tror jeg ikke jeg er alene om. Men så langt var det et engangstilfelle, og det kan sannsynligvis til en viss grad tilskrives utfallet av de to storkampene.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 29. Aug. 2011, 20:40 »
TV2 kunne godt gjort oss alle en tjeneste, avlyse sitt eget opplegg og heller sende det engelske. Hadde vært deilig med objektive sendinger og kommentatorer, der alle lag får fokus. Selv ser jeg vel egentlig det meste av våre kamper på Sky og ESPN, så spiller ikke så stor rolle, men uansett...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 29. Aug. 2011, 20:42 »
Er så heldig å har Sky Sports ;D DER ligger fokuset på Premier League og ikke topp 6 :D

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #358 på: 29. Aug. 2011, 20:44 »
Er så heldig å har Sky Sports ;D DER ligger fokuset på Premier League og ikke topp 6 :D

Hvordan får du Sky hjemme hos deg selv?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 29. Aug. 2011, 20:45 »
Bor i Glasgow ;) Da blir det noe lettere :P