20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 175258 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #225 på: 29. Aug. 2010, 17:01 »
Skjønner at det er lett å forsnakke seg. Ingen i TV2 hadde jo noen gang hørt om Newcastle før vi banket Aston Villa, og man ble nok alvorlig forskrekket når Carew, i dårlig form, ikke rundspilte Newcastle-forsvaret helt på egenhånd. Tross alt er jo Carew verdens nest beste fotballspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 13. Sep. 2010, 17:59 »
Dette skyldes nok at kampen ikke kom på skjermen før 10 minutter hadde gått. På grunn av problemer med signalet fra England. Så akkurat her kan de vel ikke lastes i veldig stor grad.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 13. Sep. 2010, 23:33 »
Du er virkelig blodfan om du ser et 0-2 tap i reprise! Jeg klarer ikke lese i kamptråden etter et tap engang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 14. Sep. 2010, 00:14 »
Nøyer meg med å se highlights fra slike kamper, ja :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 14. Sep. 2010, 11:44 »
Du er virkelig blodfan om du ser et 0-2 tap i reprise! Jeg klarer ikke lese i kamptråden etter et tap engang.
Det kunne vært aktuelt for meg å se kampen i opptak på nåværende tidspunkt, for å se nøyere på de detaljene jeg gikk glipp av da jeg så kampen full av spenning i kroppen. Men jeg vil ikke kalle meg blodfan av den grunn.

Håper uansett vi unngår de samme tekniske problemene kommende lørdag, og at det sportslige er en tanke bedre også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 22. Sep. 2010, 18:21 »
Er det bare hovedkampene på PL1 som vises i opptak i etterkant? La bare merke til at Everton-kampen heller ikke var mulig å se etterpå.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 22. Sep. 2010, 18:40 »
Everton-kampen gikk i reprise klokka 1 natt til søndag. Men etter det tror jeg ikke den har gått.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 22. Sep. 2010, 23:28 »
Beklager - dårlig formulert. Tenker på kamper som er mulig å se på nytt på Sumo, jeg!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 13. Des. 2010, 19:19 »
Dette var overraskende. Men det er vel såpass mange som har kjøpt pakken at de har mer enn god nok råd til å kjøre på med et slikt stunt. Synes de har gjort en god jobb i TV2, og det er absolutt verdt pengene.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #234 på: 13. Des. 2010, 19:29 »
Ja, jeg er faktisk svært fornøyd med TV2s dekning så langt. Er heldigvis noe helt annet enn tippeligadekningen. Gode gjester, fine reportasjer og mindre Lars Bohinen enn jeg fryktet. Bohinen synes jeg forøvrig har blitt litt bedre. Sier ikke like mye dumt nå som før, selv om han ikke er noen mester i å formulere seg akkurat.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 14. Des. 2010, 13:47 »
Bohinen har jo faktisk peiling på engelsk fotball. Jeg er meget fornøyd, ja faktisk nesten begeistret for den fotballpakka TV2 tilbyr. Tidvis geniale ekstragjester, fin balanse mellom fotballfaglig sterke personligheter og en genial Aleksander Schau som kan alt av uviktige facts. Løs stemning i studio - og ikke disse sensasjonsskapende faktene som vi får servert i dekningen av TL.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 14. Des. 2010, 14:13 »
Overraskende bra for tv2 å være. Men jeg savner de gode fotballanalysene til Lars Tjernås hvor han grundig går gjennom situasjoner fra kampene. Synes sånt er morsomt fordi man oppdager hvor mye taktikk og fotballforståelse som må til før man behersker spillet.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 14. Des. 2010, 14:51 »
Dette var herlig av TV2! 2. juledag er en typisk familiedag det ikke er så lett å sno seg unna, og da er det greit å slippe å ende opp med å måtte gå på pub i ett eller annet skittent hull  :P

Er brukbart fornøyd med TV2, men savner spesielt muligheten til å se kamper med engels kommentator, når det kun går én kamp av gangen. Også skulle jeg ønske at de av og til kunne satt Man United, Liverpool, Chelsea og Arsenal på Sumo, ikke bare de mindre klubbene  ;)

Forøvrig har jeg problemer med å forstå hvorfor de ikke kan få til eksempelvis 6 kanaler hos Canal Digital, GET og Viasat, så de utenom siste runde, aldri skal måtte kutte noen kamper fra TV. Det finnes en endeløs rekke av lokal TV, radiokanaler og annet tull som har fått kanalplass, så skulle ikke tro det var så stor manko på numre!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #238 på: 14. Des. 2010, 15:30 »
Joda, men så bor jeg i borettslag og har kabel-TV og internett fra Canal Digital inkludert i husleien. Og derfor droppet jeg Altibox, så da får jeg vel bare ha det så godt...  :-\

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 14. Des. 2010, 19:20 »
Det er naturligvis flere som burde tilbudt det samme som Altibox, altså 7 PL-kanaler. Hvorfor det ikke er sånn, er dessverre ikke jeg den rette til å svare på.

Eneste problemet med alle disse kanalene er at de ikke alltid fungerer som de skal. Sender ikke alltid de kampene som står på programmet - og av og til får du ikke sett kampen i det hele tatt - på grunn av et eller annet trøbbel med streamingen. Så det er ikke bare fordeler med syv PL-kanaler.

Planen var å se Liverpool-kampen på PL UK-kanalen, da jeg ikke er spesielt glad i norske kommentatorer, og spesielt ikke han kjedelige typen (dog med en behagelig stemme) som kommenterte kampen mot Pool. Men etter et par minutter av kampen, så forsvant sendingen derfra, og jeg fant den ikke igjen før på PL2 en stund senere. Men der viste de ikke studio-sendingen etter kampen, så det var ikke så greit.

Bohinen har jo peiling på fotball - det er ingen som bestrider det. Problemet er bare at han er full av selvfølgeligheter, ikke kan å ordlegge seg, og ikke passer i en analyse-rolle slik han ofte har hatt i Tippeliga-sendingene. Men der har han jo uansett bare 30 sekunder på seg til å oppsummere 45 minutter. Har vanligvis litt mer å gå på i PL-studio.

Jeg er ikke over meg av begeistring for TV2s PL-sendinger. De er ikke überfantastiske - på noen som helst måte. Men de er selvfølgelig flere verdenshav bedre enn Tippeliga-sendingene - uten at det skal all verden til. Tippeliga-sendingene til TV2 er jo lavmål til tusen, det skal ingenting til for å gjøre det bedre enn som så. NRKs sendinger har ikke akkurat holdt imponerende kvalitet de heller, men selv Hallvar Thoresen på sitt mest RBK-hatende er flere verdenshav bedre enn Frode Olsen. Og Arne Scheie er mye bedre enn Øyvind Alsaker. Selv om Arne Ball har tapt seg enormt siden glansdagene, og ikke er i stand til å huske navn eller noen ting lenger, og spillet går altfor fort for ham, så skal det ingenting til for å slå Øyvind Alsakers ultra-partiske Tippeliga-kommentering.

Men som sagt, selv om det er bedre enn TV2s Tippeliga-sendinger, så er det fortsatt mye å gå på. Kunne hatt andre gjester enn Uwe Rösler. Han er minst like teit i studio som han fremstår som på fotballbanen. Kunne også hatt enda bedre fotballfaglig analyser av spillet. Analysene til Morten Langli er helt ok, men ikke sånn som gir deg bakoversveis. Det er som regel ikke mer enn en oppsummering av hva som skjer, og et par, tre ord om ting en kan legge merke til, hvis en ser nøye etter. Og det er greit nok. Men kunne tenkt meg litt mer dyptpløyende enn som så. De har ti minutters pausesending på seg, da tåler de å bruke litt mer enn de 30 Tippeliga-sekundene på gjennomgang og analyse av enkelte situasjoner.