20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bristol City - Newcastle United(20.mars 18:20)  (Lest 32864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: Bristol City - Newcastle United(20.mars 18:20)
« Svar #180 på: 21. Mars 2010, 01:07 »
Jose Enrique ble forøvrig kåret til man of the match av SkySports.

Absolutt fortjent.. Han var råsterk og god idag.
Ba Ba Ba!!!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 21. Mars 2010, 11:23 »
Frustrerande kamp. Syns Carroll gjør mye bra, kan ikkje si det samme om Best og neste kamp vil eg se Ranger i steden. ER jo eit under at ikkje Hughton bytter han ut....Syns forøvrig at Jonas var svært dårlig og uinteressert til han skåra. Han trakk alt for mye inn sentralt i bana....
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 21. Mars 2010, 11:34 »
Er uenig i den kåringen. Etter mitt skjønn var både Carroll og Jonas bedre. Han hevet seg betraktelig i 2. omgang, som mange andre. Men med fare for å gjenta meg selv: Enrique er fenomenal mann mot mann, men fortsatt totalt ubrukelig når det gjelder å sette linja og å dekke rette rommene. Og det bekymrer meg: Akkurat nå mangler han fotballsmartnessen (ditto Sholadinhio) til å bli en virkelig god venstreback. Han er fortsatt like ukonsentrert som han var i fjor. Han er ferdig med sin 3. sesong og jeg ser fortsatt ikke tegn til bedring.

Det er greit at han kan være fenomenal som lag i Wanker, men sånne amatørfeil som Enrique nå viser blir mye hardere straffet i PL. En svak linje og dårlig romdekning vil medføre mange flere sjanser i mot oss enn hva Enrique klarer å stoppe igjennom en overlegen fysikk.

Vet dette vil provosere mange, men jeg mener Enrique bør selges hvis vi får inn omtrent det vi ga for ham. Bruk havlparten av det beløpet til å få inn Anholt. Han er minst like offensiv, har bevist - til tross for sin unge alder og manglende spilletid - at han i det minste er i stand til å dekke rom og holde en ren linje. Og det er mye vanskeligere å få tak i en sfotballsmart back enn en råsterk en. Sistnevnte egenskap kan i større grad trenes opp,.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 21. Mars 2010, 12:18 »
Enriques mangel på konsestrasjon medførte jo mål forrige sesong også. Også denne sesongen da Jonas var ute. Dagens fotball (og kanskje spesielt gjelder dette forsvarsspillere) krever folk som er i stand til å konsentrere seg i en hel kamp. Det hjelper ikke å være outstanding i 87 minutter når du i 3 minutter er i stand til å gjøre en brøler som medfører mål i mot. Veldig godt eksempel i går var Bassong mot Stoke. Akkurat som da han spilte for oss var han kjempegod i store deler av kampen, men så plutselig gjør han en idiotisk ting (håpløs heading tilbake til keeper, heldigvis skled stokespilleren som snappa ballen) som mirakuløst vis ikke medførte at Tham tapte to verdifulle poeng.  Skal vi holde oss i PL neste år må vi ha habile spillere som presterer jevnt. Man kan si at uten Bassong hadde vi tapt flere poeng men der er jeg uenig: Bassong kostet oss poengene i kamper vi kjørte fullstendig fordi han ikke var konsentrert nok. Han hadde nesten ingenting å gjøre, men da må være på nett til å ta bakromspasninga som kan komme på en evnt kontring i mot.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 21. Mars 2010, 13:22 »
Jose Enrique ble forøvrig kåret til man of the match av SkySports.

Absolutt fortjent.. Han var råsterk og god idag.

Lite å protestere på dette. Enrique eide jo venstresiden totalt defensivt, snappet opp det som kom av baller og var totalt overlegen mann mot mann. Kan ikke huske Bristol City en eneste gang kom til et innlegg fra den siden Enrique patruljerte.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #186 på: 21. Mars 2010, 13:46 »
Men med fare for å gjenta meg selv: Enrique er fenomenal mann mot mann, men fortsatt totalt ubrukelig når det gjelder å sette linja og å dekke rette rommene.

Nå er det vel meget sjeldent at en venstreback setter ei offsidelinje da. Det er som regel den mest defensive av de to stopperne som gjør.
Enrique hadde en litt shaky første omgang, men var langt fra dårlig. Han har jo vært ute i over 3mnd. Var vel i starten av desember han ble skadet?
Og allikevel så god i går.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #187 på: 21. Mars 2010, 13:59 »
Er uenig i den kåringen. Etter mitt skjønn var både Carroll og Jonas bedre. Han hevet seg betraktelig i 2. omgang, som mange andre. Men med fare for å gjenta meg selv: Enrique er fenomenal mann mot mann, men fortsatt totalt ubrukelig når det gjelder å sette linja og å dekke rette rommene. Og det bekymrer meg: Akkurat nå mangler han fotballsmartnessen (ditto Sholadinhio) til å bli en virkelig god venstreback. Han er fortsatt like ukonsentrert som han var i fjor. Han er ferdig med sin 3. sesong og jeg ser fortsatt ikke tegn til bedring.

Det er greit at han kan være fenomenal som lag i Wanker, men sånne amatørfeil som Enrique nå viser blir mye hardere straffet i PL. En svak linje og dårlig romdekning vil medføre mange flere sjanser i mot oss enn hva Enrique klarer å stoppe igjennom en overlegen fysikk.

Vet dette vil provosere mange, men jeg mener Enrique bør selges hvis vi får inn omtrent det vi ga for ham. Bruk havlparten av det beløpet til å få inn Anholt. Han er minst like offensiv, har bevist - til tross for sin unge alder og manglende spilletid - at han i det minste er i stand til å dekke rom og holde en ren linje. Og det er mye vanskeligere å få tak i en sfotballsmart back enn en råsterk en. Sistnevnte egenskap kan i større grad trenes opp,.

Takk og lov at det er du som ikke er manager.
Ba Ba Ba!!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 21. Mars 2010, 14:29 »
Jeg synes bare at enkelte glorifiserer spillere og dermed ikke ser åpenbare feil som dem gjør. Samme gjelder for Smith: Mannen blør for drakta og derfor blir man blind for unødvendige feil (kommer alt for sent inn i mange situasjoner og lager dermed unødvendige farlige frispark i mot).  Var mange på dette forumet som kjefta Enrique huda full da han hadde den dårlige perioden i begynnelsen av sesongen, og da var Jonas ute med skade. Hadde ikke vi hatt en venstrekant i Jonas som er så lojal bakover ville Enrique blitt i mye større grad avslørt enn hva han blir nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 21. Mars 2010, 14:37 »
Syns faktisk heller det er du som fastlåser deg så inni helvete på enkelte mangler hos spillere, mens du plent nekter å se de ferdighetene som eventuelt kompenserer for de andre svakhetene. Jose er en soleklar favoritt til årets spiller for oss, og er en av de spillerne vi for alt i verden ikke må selge.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #190 på: 21. Mars 2010, 16:10 »
Synes Best hadde en utrolig svak kamp. Vi var utrolig uheldig, men Best gjort for mye feil. Som resten av dere her så skjønner jeg ikke at CH ikke byttet han ut med Ranger, han kunne ikke ha gjort en dårligere jobb.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 21. Mars 2010, 17:55 »
Tror ikke akkurat selvtilliten til Best ble så veldig mye bedre heller etter en så helt for jævlig dårlig kamp. Han bommet på et par gigasjanser og var ellers totalt usynlig.
Hvis det liksom skal gjøre at han kommer bedre inn i det, får større selvtillit og alt det der, så skjønner jeg ingen verdens ting, for det kan umulig ha skjedd før, av at noen får bedre selvtillit av å prestere så ræva.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 21. Mars 2010, 21:43 »
Syns faktisk heller det er du som fastlåser deg så inni helvete på enkelte mangler hos spillere, mens du plent nekter å se de ferdighetene som eventuelt kompenserer for de andre svakhetene. Jose er en soleklar favoritt til årets spiller for oss, og er en av de spillerne vi for alt i verden ikke må selge.

Er uenig der. Fordi evnen til å dekke de rette rommene og holde en ren linje er ekstremt viktig som forsvarsspiller.  Det er enkelte egenskaper en spiller MÅ ha for å fylle en posisjon. Og som forsvarsspiller i verdens mest tempofylte liga må du væe på nett absoulutt HELE kampen. Og det var og er ikke Enrique.

Ditto gjelder for Smith. Han er alt for temposvak til å fylle en defensiv midtbanerolle i PL.  Løvenkrants er en omvendt type. Så lenge han brukes rett er han en meget god spiss, nettopp fordi han har noen få ekstremegenskaper som er viktig for en spiller i hans posisjon:  Fart, evne til å time løp og god til å avslutte på hodet og med venstra. Dermed gjør det ikke så mye at han er teknisk svak, har en ubrukelig fot og ikke særlig flink til å holde på ball.  Men evnen til å holde på ball og suveren styrke på hodet har derimot Carroll. De 2 til sammen besitter nesten alle kjerneegenskaper til et radarspisspar bør ha. Egenskaper nødvendige for å ha de posisjonene på banen

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 22. Mars 2010, 10:34 »
Litt morsomt på 2-1 at Keeperen til Bristol ikke så at Jonas kom i 100 mot forsvarspilleren. Vi har ikke akkurat de mest diskre draktene i ligaen.