20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Middlesbrough - Newcastle United (13.mars 16:00)  (Lest 25940 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Middlesbrough - Newcastle United (13.mars 16:00)
« Svar #180 på: 13. Mars 2010, 18:00 »
Helt riktig å få inn Butt? Og i tillegg ta ut en spiss. Joa, hvis vi har lyst til å bli trykka inn i eget mål så er det riktig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 13. Mars 2010, 18:03 »
Jeg sa jo ikke at jeg var enig i at det nødvendigvis var rett å ta ut Løven, men nå ble jo Nolan flytta lengre opp på bana, og vi fikk også bedre tak på midtbanen da Butt kom inn. Før Butt kom inn ble vi jo totalt overkjørt sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 13. Mars 2010, 18:08 »
Ahhh, veldig fornøyd med uavgjort. Vi har 5 spillere ute, Boro dominerte 2. omgang uten å skape de største mulighetene. I tillegg hadde vi en enorm mulighet ved Kadar og jeg tror  boro redda en heading på mål med hånda. Og 2. målet til boro skulle vært annulert for klatring. Vi klarte å få med oss 1 poeng uten å spille med Enrique og Wayne, dermed risikerte vi ikke ytterligere skader på dem.

Forøvrig helt feil å bytte ut Løven. Det gjorde at Boro kunne stå høyere opp på banen fordi ingen trua bakrom.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 13. Mars 2010, 18:13 »
Helvette så dårlige vi er. Fryktelig. Og hva i alle dager driver Hughton med? Noen håpløse bytter i dag. Hvor mange sjanser skal Best få egentlig? Ræva gang på gang. La nå Ranger få sjansen da!

Hvor mange kamper var det Ranger trengte for å putte sitt første mål. Var relativt klein i en del kamper før han endelig fikk satt inn ett.
Best signerte for NUFC 1. februar. Dvs at han ikke har vært i klubben halvannen mnd enda engang.

Synes midtbanen vår var særdeles dårlig idag, med unntak av Jonas. Nolan, Guthrie og spesielt Pancrate var jo rett og slett håpløse. Synes derfor det var helt greit å putte inn en midtbanespiller ekstra slik som Boro tidvis eide den.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 13. Mars 2010, 18:18 »
Ja. Uten tvil. Det å få inn Butt var ekstremt viktig for å få tilbake overtaket på midtbanen. Hvorvidt det var riktig å bytta han mot Løven eller ei er nå så, men Løvenkrands var fullstendig borte hele 2. omgang, og vi klarte også utligne etter byttet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 13. Mars 2010, 18:20 »
Joa, mulig jeg er litt hard mot Best her, men vi vet jo alle at han IKKE er fremtiden for Newcastle og at han aldri i verden er god nok for PL. Derfor irriterer det meg grenseløst at han blir prioritert før en ung og fremadstormende unggutt som faktisk ER fremtiden vår!

I tillegg synes jeg Best bidrar med null og niks. Ikke nok med at han ikke scorer, men han er jo fullstendig shite hver gang han får sjansen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 13. Mars 2010, 18:33 »
Hvorfor det?
Best er fremdeles bare 23 år og kan som alle andre forbedre seg. At han har potensiale er det jo ingen tvil om. Han kan jo ikke gå fra å være en av de mestscorende og farlige spissene i CCC til en helt udugelig og ubrukelig spiller på 1 mnd og noen uker.

PS! Noen som vet hva de tar med når de regner på ligaens offisielle rating system, den såkalte Actim Index?
« Siste redigering: 13. Mars 2010, 18:45 av Frode »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 13. Mars 2010, 18:39 »
Best har dessverre ikke vist noe som helst for oss i de kampene han har spilt, og har ikke all verden å vise til på CV´n fra før heller. Har ikke noe tro på han i PL, da burde han isåfall takla CCC i Newcastle trøya på en bedre måte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 13. Mars 2010, 18:56 »
"Ingen ting som helst" er strengt når ein tenkjer tilbake på assisten til Carroll si SVÆRT viktige utlikning mot Swansea.

Eg er heilt enig med Frode og Kristoffer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 13. Mars 2010, 20:14 »
Pancake var god bakover i dag, men er på langt nær så god fremover som Wayne. Ditto gjelder for Kadar. Med Enrique og Routledge på benken mistet vi noen av våre fremste angrepsvåpen.  Det sier seg selv at spillet lider. Med manglende initiativ på kant blir det vanskeligere for Guthrie sentralt siden midtbanen til Boro har mindre spillere å forholde seg til. I tillegg bytta vi ut omtrent hele baklinja som har spilt så bra sammen i det siste.

Med 4/5 klare førstevalg ute skal vi ikke forvente at Castle skal dominere borte mot en sånn kamp, mot en så vanskelig bortemotstander. Det er helt naturlig at vi i dag ikke klarte å spille god fotball.

I stedet for å være negative bør vi heller applaudere at vi, med et bedytdelig svekket lag, fikk med oss ett poeng.  De siste årene har et slikt resultat på bortebane vært utenkelig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 13. Mars 2010, 20:30 »
Leon Best har etter mine beregninger nå 3 kamper fra start og 5 som innbytter. Men han har fremdeles tilgode å spille en hel kamp for NUFC.

For Coventry står Best registrert med 9 seriemål og 4 assist (5 totalt da han har en assist i NUFC også).
Til sammenligning står Løvenkrands og Carroll også registrert med 9 seriemål pr dags dato, altså det samme som Best. Carroll har riktignok flere assist med sine 8, mens Løvenkrands kun har 2.

Det er ikke mer enn ca 2 år og 3 mnd som skiller Carroll og Best. Så har Carroll muligheter til å forbedre seg og også gjøre det bra i PL, så har vel strengt tatt Best også det.

Greit at folk vil se mer av Ranger. Men han står faktisk registrert med 4 kamper fra start og med hele 20 innhopp i serien. Målstatistikken viser kun 2 seriemål. Men for all del, denne karen må skal vi også være tålmodige med.

Den spissen jeg mener vi først kan kvitte oss med om PL blir en realitet er Ameobi. Det er fordi han har vært i PL i flere sesonger men aldri vist noe stabilitet i den øverste divisjonen. Skadeplaget har han også vært de siste sesongene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 13. Mars 2010, 22:09 »
Nå føler jeg at det er forskjell på en 23-åring (blir 24) og en 18-åring (blir 19), i forhold til hva vi kan forvente. Best har mange kamper bak seg i Championship og Premier League har gjort det helt okey.
Nile Ranger har kun 24 førstelagskamper i sin seniorkarriere. Han står notert med to mål. Jeg synes det er helt okey.

Begge har selvfølgelig utviklingspotensiale, men hvem tror du har mest utviklingspotensiale? En kar som blir 24 til høsten, eller en som blir 19 i april?

Føler vel egentlig at Ranger har bevist vel så mye som Best har. Selv om det naturligvis ikke går an å sammenligne direkte, fordi det er så mange flere hensyn å ta til en gutt som Ranger. Men jeg mener vi bør kunne forvente mye mer av Leon Best, enn det han har vist hittil i sin Newcastle-karriere, og jeg mener en britisk spiller bør trenge mindre enn et halvår på å spille seg varm i trøya.
Nå har han naturligvis noen måneder på seg ennå til den fristen går ut, men om han ikke snart begynner å vise hvorfor vi kjøpte ham, så synes jeg Ranger bør få sjansen. Han har i mine øyne vist vel så mye som det ikke føres statistikk på. Smartere bevegelser, flere bevegelser. Andre bevegelser enn lagkameratene.
Ryktene tilsier jo at Best har hatt for vane å løpe i samme spor som Carroll, og løpe like lite som Carroll. Det er ikke spesielt bra for en 24 år gammel engelskmann som har flere kamper bak seg i de to-tre øverste divisjonene i England.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 13. Mars 2010, 23:05 »
Jeg synes Ranger skal få sjansesn så fort som mulig. Synes han er utrolig spennende, og de kampene jeg har sett med han for både Newcastle og englands U-19 (eller noe. Var U i allefall :P) og imponerte meg der og. Og prikken over i'en er jo at han har tidenes kuleste navn. Når jeg tenker meg om synes jeg han burde prioriteres over Best kun pga. navnet. Så fett er det faktisk! ;D
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 14. Mars 2010, 09:28 »
Begge har selvfølgelig utviklingspotensiale, men hvem tror du har mest utviklingspotensiale? En kar som blir 24 til høsten, eller en som blir 19 i april?

Det handler ikke om hvem som har størst utviklingspotensialet, men å gi dem en real sjanse. Enkelte røster begynner å mase om å kvitte seg med Best etter 3 starter og 5 innhopp. Er det å gi mannen en skikkelig sjanse?

Må ikke glemme at Ranger også er yngre enn Carroll, uten at det egentlig heller betyr noe. Heldigvis i fotball teller alder ganske lite i forhold til kvaliteter og prestasjoner.

Enkelte mener at Best ikke holder mål fordi han ikke gjør det bedre akkurat i øyblikket for en så god klubb som det NUFC er i CCC standard. Men faktum er at han har like mange mål som våre mestcorende spisser for en mye dårlige klubb i CCC, Coventry. Om man blar nedover på toppscorerstatistikken for CCC sesongen 2009/10 vil man derfor finne Carroll, Løvenkrands og Best med 9 mål hver.
Det handler bare om å gi spillerne tid og tillit til å tilpasse seg.

Se på Wenger og Ferguson! Skulle de vært like utålmodige som enkelte her inne er det mange stjerner og helt sikkert kommende stjerner som de bare kunne "kastet".

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 15. Mars 2010, 14:42 »
jadam, då er vi på an igjen med å selge spillere som egentlig ikkje har fått bevist ka dei er gode for.. er jo ikkje lenger siden enn november at halve forumet ville kvitte seg med jonas.. jaja lærer aldri. potensialet er der i best som i ranger og carroll, best må få sjangsen til å spille seg inn for han er i en veldig viktig fase der han trenger å spille første fotball veke inn og ut, ranger er fortsatt berre 18 og trenger kanskje å bli holdt litt meir igjen. er ikkje lenge siden han blei kasta ut av southampton pga bråk så er vel kanskje lurt å prøve holde han litt tilbake
- carry on!