20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Barnsley (6.mars 16:00)  (Lest 36403 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Newcastle United - Barnsley (6.mars 16:00)
« på: 28. Feb. 2010, 12:07 »

Arena: St.James Park
Dato: 6.mars 16:00

TV-Kanal: Ingen
Norsk supporterside: Ingen
Wikipedia om klubben: http://no.wikipedia.org/wiki/Barnsley_FC

Trykk her for oppdatert tabell.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Barnsley (6.mars 16:00)
« Svar #1 på: 28. Feb. 2010, 12:13 »
Satser på at spillere begynner å komme tilbake fra skader og at vi kan stille med dette laget:

Harper

Simpson  Williamson  Coloccini  Enrique

Routledge      Guthrie     Nolan     Jonas

Carroll   Løvenkrands

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Feb. 2010, 14:39 »
Satser på at spillere begynner å komme tilbake fra skader og at vi kan stille med dette laget:

Harper

Carroll   Løvenkrands

Støtter den. Forøvrig ser jeg Tham nå: Palachios spiller godt og viser egentlig den store forskjellen mellom en god og en svak defensiv midtbanespiller. Hvor Smith alltid kommer for seint inn i situasjoner er Pala i stand til å erobre ballen uten å lage frispark. Han er raskt oppi motstanderen og har supre taklinger hvor han tar ball og deretter setter i gang et nytt angrep. I tillegg har han et flott driv. Denne kampen bare forsterker mitt inntrykk over hvor mye Smith mangler for å bekle den rollen han nå har hvis vi rykker opp.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Feb. 2010, 15:17 »
Smith har jo vært blant de beste og viktigste spillerne denne sesongen og et strålende bindeledd mellom midtbane og forsvar.
Om man ser på statistikken til NUFC har ihvertfall 2 av 4 tap kommet mens Smith har vært ute eller sittet på benken. Om man tar med cupene blir antallet større. Senest var jo i 0-3 tapet for Derby. Der burde jo definitivt Smith ha startet for å få temmet Derbys sin råtass Savage og muligens vinne midtbanekrigen.

Jeg synes Smith blir veldig undervurdert av enkelte og ikke alle ser hvor viktig det er å ha en defensiv midtbanespiller og dens rolle i laget.
Jeg tørr påstå at NUFC har den beste defensive midtbanespilleren i CCC i Alan Smith og at han også vil holde brukbart nivå i PL. Men det betyr ikke at det ikke er lov å se seg om etter andre og bedre alternativer om det skulle dukke opp. Men Butt skal uansett være den første av våre midtbanespillere som forsvinner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Feb. 2010, 15:23 »
Veldig enig, Frode. Men det var jo også slik for noen år siden da vi var i PL og Butt fikk refs gang på gang, på tross av at han egentlig var en av våre aller beste og viktigste spillere. Smith gjør en særdeles god og viktig jobb som skjold fremfor backfirern vår, som dessverre ikke alle her inne ser. Dog ser folk i England det da, takk for det.
Hva PL angår, er vel ingen som mener Smith vil være topp PL-klasse, men vil ikke vi være et topp PL-lag heller neste sesong, og Smith vil selvfølgelig kunne gjøre en godkjent jobb. Det betyr selvsagt ikke at vi ikke skal se oss om et forsterkninger der, da Butt uansett er fri for kontrakt til sommeren. Ingenting tilsier at han bør få ny kontrakt, og da hadde det vel ikke vært så alldeles forferdelig dersom O'Hara ble hentet inn som et alternativ til Smith.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28. Feb. 2010, 15:37 »
Butt legger opp til sommeren han. :)
Enig med Daniel's lag. Her må vi angripe, og avgjøre kampen tidlig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28. Feb. 2010, 15:45 »
Ja, når det er sagt, det er ikke slik at det er nødvendig å spille med anker på hjemmebane mot såpass svak motstand som Barnsley. Så det gjør meg ikke så mye om Daniels lag starter denne kampen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. Feb. 2010, 15:52 »

Harper

Carroll   Løvenkrands

Støtter den. Forøvrig ser jeg Tham nå: Palachios spiller godt og viser egentlig den store forskjellen mellom en god og en svak defensiv midtbanespiller. Hvor Smith alltid kommer for seint inn i situasjoner er Pala i stand til å erobre ballen uten å lage frispark. Han er raskt oppi motstanderen og har supre taklinger hvor han tar ball og deretter setter i gang et nytt angrep. I tillegg har han et flott driv. Denne kampen bare forsterker mitt inntrykk over hvor mye Smith mangler for å bekle den rollen han nå har hvis vi rykker opp.

Syns kritikken din er litt krass mot Smith, men du har rett i at han ikke klarer og spise opp banen som Pala gjør og at han ikke er flink til å rask finne gode offensive alternativer etter ballvinning som Pala gjør for spurs.

Defensivt vil jeg påstå at Smith holder pl nivå. Han veit hvordan han skal posisjonere seg, har blitt godere på å ikke selge seg billig. Han er en av grunnene til vårt gode forsvar. Han spiller enkelt og trykt en skikkelig fighter som gir alt for klubben.
Hadde Smith IKKE kostet oss masse pund og hatt den lønnen han har så hadde vel de fleste her inne vært ganske fornøyd med hans bidrag i år.
Får håpe dog at han kan holde seg skadefri og bli mer konfertabel med sin defansive possisjon.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28. Feb. 2010, 17:20 »
Jeg var jo en av de få her inne som støttet smith når vi slit som verst i Pl, og jeg står fortsatt på mitt at det er en mann som er viktig og god for Nufc

Når det gjelder kampen mot Barnsley, er det en kamp vi skal og må vinne. Egentlig så skal Barnsley hjemme være grei skurring, men man vet jo aldri.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28. Feb. 2010, 17:29 »
Farlig å ta for enkelt på denne kampen. Barnsley er så definitivt med å kjemper om en play-off plass. Er jo kun 4 poeng bak Cardiff som foreløpig innehar den siste plassen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28. Feb. 2010, 17:49 »
Smith gjør det enkelt, men han evner ikke å slå en pasning som er lengre enn meter. Også i går var han for seint i fryktelig mange situasjoner og laga frispark. Vi er avhengige av en spiller som kan ta ballen og sette i gang et brudd raskt, enten ved å føre ballen eller å kunne slå ballen presis lengre opp i banen. Smith har ingen av disse evnene.

At vi tapte mot Derby tror jeg i større grad kom av at vi manglet Jonas og at Løven ikke stilte fra start. Da ville forsvaret til Dery hatt mye mer å gjøre. Og de kunne ikke ha stått så høyt i banen pga av bakrommet som Løven da ville ha fått. Dermed ville dette også medført mindre press mot castle.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28. Feb. 2010, 19:53 »
Kan Joey Barton være klar igjen til denne kampen?
Noen som har lest/hørt noe?
I så fall håper jeg at han får noen minutter på slutten :)

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #12 på: 28. Feb. 2010, 20:00 »
Ikke i følge nufc.com i hvert fall.
"... while Steven Taylor and Joey Barton remain unavailable"
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28. Feb. 2010, 20:20 »
Ok.
Det var synd.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Mars 2010, 12:04 »
Smith gjør det enkelt, men han evner ikke å slå en pasning som er lengre enn meter. Også i går var han for seint i fryktelig mange situasjoner og laga frispark. Vi er avhengige av en spiller som kan ta ballen og sette i gang et brudd raskt, enten ved å føre ballen eller å kunne slå ballen presis lengre opp i banen. Smith har ingen av disse evnene.

At vi tapte mot Derby tror jeg i større grad kom av at vi manglet Jonas og at Løven ikke stilte fra start. Da ville forsvaret til Dery hatt mye mer å gjøre. Og de kunne ikke ha stått så høyt i banen pga av bakrommet som Løven da ville ha fått. Dermed ville dette også medført mindre press mot castle.

Enig vi sliter med kontra spillet vårt, både offensivt og defensivt. Noen ganger har vi glimtet til, men det har ikke kommet helt til sin rett enda.
Er dette pga spillertypene vi besitter? Eller er det taktikken?
Tror sannheten ligger et sted imellom. Hvis vi går opp til pl kan godt kontra spill gi oss en fordel og for å være helt ærlig så trenger vi alle fordelene vi kan få hvis vi skal gjøre en "god" sesong neste år.