20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)  (Lest 43104 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)
« Svar #225 på: 04. Mars 2010, 12:50 »
Vet ikke helt hva du mente med den setningen, men jeg håper i alle fall RBK prøver seg på Hauger den dagen Annan forsvinner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 04. Mars 2010, 13:54 »
Tror han mente at vi bør ha ute følere for både Annan og Hauger, jeg ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 04. Mars 2010, 14:02 »
Hiver meg bare kort innom diskusjonen.

Det et midtbane anker bør ha er taklingsvilje, og det har Smith, men jeg vil ikke påstå at han har veldig stor taklingskvalitet. han hiver seg jo inn og skaper farlige situasjoner for laget gang på gang.

Han har sluttet å kjefte og det skal han få en stjerne for, men han har ennå mye å hente på takling og passningsspillet sitt.

Scott Parker er min stjerne. Han var god nok for vårt nivå og kanskje litt for god i den defansive rollen. passningssikkert anker, taklingssterk og med godt overblikk... Vi trenger en ny parker, vi ødela han med å bruke han offansivt. Hadde Smith hatt hans kvaliteter har jeg vært fornøyd, for han er et strålende anker for en klubb som vil være med i topp 10.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 04. Mars 2010, 14:13 »
Ingen som sier at Smudge er like god som Parker, og jeg er jo selvfølgelig helt enig med deg i at Parker var et koooonge-anker mens han var hos oss. Synd at Roeder fikk det for seg at Parker burde være vår offensive drivkraft ved siden av Butt.
Men tidene har jo forandra seg, og vi kan vel heller ikke forvente at vi skal kjempe på øvre halvdel av PL-tabellen.
Smith er en begrenset spiller - JA! Det er ingen som benekter det. Men det betyr ikke at ikke Smith kan gjøre en god jobb i PL gitt at laget er rett sammensatt. En ting er at han ikke har noe nevneverdig driv heller hurtighet, men det er noe annet enn at han ikke har en imponerende workrate. Han har vel så stor arbeidsradius som det Nicky Butt hadde for oss for noen år siden, da han fortsatt var en av våre beste spillere. Jeg tror ikke at vi er fucked dersom Alan Smith spiller ved siden av Guthrie/Barton neste sesong.
Når det er sagt - jeg hadde jo ikke sagt nei til en god gammel Parker :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 04. Mars 2010, 14:22 »

Jeg tolker ting som jeg vil...:P

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 04. Mars 2010, 14:23 »
Synes Parker er oppskrytt, savnar han ikkje stort for å være helt ærlig. Då kunne eg heller tenkt meg Bowyer tilbake.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 04. Mars 2010, 14:25 »
Jeg savner begge, jeg. Strengt tatt!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 04. Mars 2010, 15:26 »
For å ende denne diskusjonen med et smell:

* Årsaken til at jeg vil kvitte meg med Smith er at han er overbetalt
* Å hente inn en spiller som er like god, og krever halvparten i lønn tror jeg ikke er vanskelig. Annan tror jeg kunne ha gjort oppgavene til Smith minst like godt, og det til en brøkdel av "prisen."
* Har aldri sagt at målet er topp 10. Så lenge målet vårt ikke er å være blant bunnlagene i PL, er Smith - i følge mine øyne - ikke god nok.

Å hevde at Smith har vært vår viktigste spiller, mener jeg også er helt feil: Lurer på hvor vi hadde vært uten de 11 målene til Nolan, det fantastiske forsvarsspillet til Colo og de offensive bidragene til Enrique og Jonas. Og uten Løven blir vi aalt for stillestående på topp.
Faktisk, Smith er den spilleren som jeg synes det har vært minst kritisk å miste pga en langtidsskade.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 04. Mars 2010, 20:55 »
Om vi skulle hatt Annan tror jeg vi ville fått veldig hard kamp, og sannsynligvis gått hjem tomhendt fra Lerkendal. Jeg tror ikke Annan kommer til å bli spesielt billig, og selv i dag vil det være langt større klubber enn oss som ikke vil la sjansen gå fra seg om vi skulle forsøke å stjele spilleren foran øynene deres.
Det er all grunn til å tro at mange europeiske toppklubber har følere ute på Annan, men venter på den endelige bekreftelsen på at han er så god som de mener han er. Den er ventet å komme i Sør-Afrika i sommer. Og skjer det, så er Annan tapt for RBK, og tapt for Newcastle. Hvis vi nå skulle ha noen fjerne drømmer om å hente en så god spiller.

Men Annan er jo veldig lik Smith i spillestil. Oppofrende, småhissig, dekker store rom, men skaper ikke de store overskriftene med det han gjør på banen. En usynlig, men særdeles viktig spiller.

Sånn som du beskriver Smith er det et under at vi i det hele tatt leder serien så klart, når ingen spillere, og Smith i særdeleshet, har blødd for drakta og vist en skikkelig innsats denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 04. Mars 2010, 21:33 »

Jeg tolker ting som jeg vil...:P

Var det jeg mente ja, Hauger og Annan er gode! Men jeg har t ikke god nok kjennskap i Europa til å finne andre alternativer.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 04. Mars 2010, 21:50 »
Er det klokt å kjøpe inn spillere som vi ikke aner om blir god i PL? Det vi trenger er spillere vi vet kan prestere i PL som nyopprykka lag! Vi vil ha begrenset med midler tilgjengelig, og vi har ikke råd til at kjøpene våre kanskje trenger tid på seg til å tilvenne seg ligaen!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 04. Mars 2010, 22:04 »

Sånn som du beskriver Smith er det et under at vi i det hele tatt leder serien så klart, når ingen spillere, og Smith i særdeleshet, har blødd for drakta og vist en skikkelig innsats denne sesongen.

Jeg bare responderte på enkeltes påstander om at Smith har vært sesongens viktigste spiller. Det er jeg bare uenig i. Det hadde ikke vært vanskelig å leie inn en fullgod erstatter for Smith PÅ banen mener jeg hvis han hadde blitt skada.  Derimot hadde vi aldri fått inn spillere gode nok til å fylle et tomrom etter f.eks Jonas eller Colo. 

Det jeg primært har diskutert er hans funksjon i PL hvis vi rykker opp. Han har gjort en godkjent jobb i Wanker. Men jeg tror ikke han duger i PL rett og slett. I tillegg kommer lønna som sagt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 04. Mars 2010, 22:24 »
Du får det til å høres ut som det flommer over av spillere som er mye bedre. Det tror jeg ikke er tilfellet. I den situasjonen vi er i nå er det nok ikke mange spillere som er bedre enn Smith som DM. Husk at vi leder serien, hvilke av konkurrentene våre er det som har så mye bedre spillere?

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #238 på: 05. Mars 2010, 02:06 »
Kaptein, mr. blør-for-drakta-Smith, blir neste sesong, end of discussion, så enkelt er det!(deilig å herske=) Er også for å kjøpe folk som presterer for eit nyopprykka lag. Hvem desse spilleren blir ser me jo når ting utvikler seg på marknaden etter sesongen og planene for alle laga neste sesong kommer frem. Hutton f.eks er eit bra eksempel på nåken eg tar imot med åpne armer. Men ser helst ein liten miks der me kjører 3/4-transfer-politikk f.eks. Ein liten råsjans på eit ubevist blad med potensiall pr. (f.eks) 4.spiller, der me kjøper 3 Hutton-spillere i tillegg...
Venter i spenning...

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 05. Mars 2010, 12:31 »
* Å hente inn en spiller som er like god, og krever halvparten i lønn tror jeg ikke er vanskelig. Annan tror jeg kunne ha gjort oppgavene til Smith minst like godt, og det til en brøkdel av "prisen."

Så du mener vi skal kaste ut Smith, en spiller som har massevis av erfaring i PL og som har spilt regelmessig på vårt lag denne sesongen, og heller erstatte han med en ung spiller som har null erfaring med PL?

Er jo helt latterlig at du mener Annan ville vært klar for det ansvaret. Og det økonomiske argumentet ditt er også ganske på viddene. Er ikke så enkelt at man bare kan slenge ut en spiller som spiller fast på laget og bare slenge inn en ny en.

Det lukter litt sånn naiv FM holdning av forslaget ditt.