20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)  (Lest 43410 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)
« Svar #210 på: 03. Mars 2010, 13:19 »
Poenget er at Smith ikke er en hvemsomhelst i denne stallen - han er en av våre viktigste spillere på og utenfor bana, og har også uvurderlig rutine fra øverste nivå. Dermed er det ikke krise at han tjener såpass!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #211 på: 03. Mars 2010, 13:31 »
*blande seg*

Er det ikke en egen tråd for Alan Smith under spillere og ledere?

Den har ikke blitt skrevet i siden November i fjor, så den trenger litt action ;)

« Siste redigering: 03. Mars 2010, 13:33 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 03. Mars 2010, 13:51 »
Jeg driter i om han tjener 60.000 pund i uka, det kunne ikke brydd meg mindre.

Det er vel akkurat den holdningen du der viser, og som sikkert mange i klubben også har vist tidligere som er en av hovedårsakene til at vi befinner oss i Wankership og har hatt/har en ikke alt for god økonomisk situasjon.

En av årsakene til Leeds' uføre var jo at de hadde folk som tjente 40 000 i uka (mye penger i dag, men spesielt den gangen) på benken. Smith holder ikke PL-klasse som defensiv midtbane, men han er en god lagspiller som kan være bra å ha på benken, men ikke for 60 i uka.

Vet ikke om dere har hørt begrunnelsen Drillo kom med for å bruke Hauger som defensiv mitbane på landslaget:
* Godt blikk
*Gjennombruddshissig¨
*Bevegelig

Smith besitter INGEN av disse kvalitetene. Og selv om man kan kanskje så tvil om Drillos "man management" så er det vel få på denne planeten som har mer kunnskap om spillet fotball.

Alan Smith har blødd for drakta og spilt fantastisk denne sesongen, derfor klarer jeg  ikke å bry meg om hva han tjener.

Hva Drillo mener om en defensiv midtbanespiller er fullstendig irrelevant i denne sammenhengen her. Hvert lag og hver trener har forskjellig syn på hvilke spillertyper som skal være i et lag. Noen verdsetter en dyptliggende playmaker på midten a la Andrea Pirlo, Paul Scholes(anno 2010). Noen vil ha en boks til boks type som i tillegg ligger som et anker som f.eks Scott Parker, Michael Carrick..mens andre heller vil ha en beinbrekker som bare ligger å jager foran forsvarsfireren som f.eks Alan Smith og Mascherano.

Folk undervurderer kraftig viktigheten av å ha en innsatsrik spiller som Smith som tar drittjobbene med glede. Jeg kan f.eks nevne en egenskap sikkert ingen av dere kritikere en gang har tenkt på når det gjelder Smith, og som er noe av det største fokuset hos enhver fotballtrener. Det er andreballer! Smith vinner latterlig mange andreballer iløpet av en kamp, rett og slett uvurderlig!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 03. Mars 2010, 16:31 »
Han vinner andreballer, men ikke uten å felle motstanderen. Han lager alt for mange frispark i løpet av en kamp fordi han kommer for seint opp i de fleste situasjoner. Du kan ikke sammenligne Mascherano mot Smith, fordi førstnevnte har en helt annen bevegelighet.

PL  nå til dags er preget av defensiv trygget i mye større grad enn artisteri. Dermed er det viktig å beherske overganger. Vi er helt nødt til å ha en defensiv midtbane i stand til å ta ballen, uten å lage frispark, og deretter sette i gang et angrep. Enten gjennom en god pasning, eller ved å benytte seg av et rom som kan ha åpnet seg opp i midten. Smith kan ikke slå gode pasninger, ei er han flink til å føre ball i godt temp.o  Et godt eksempel på en defensiv midtbane som ikke fungerte hos oss var Parker. Han tok ballen ofte, men han klarte ikke å kjøre overgangene. Resultatet var at han ødelagte en dunge med potensielt gode kontringer.

Det er ikke en spiller som ikke har blødd for drakta i år, det er sannheten. Selv om Smith kanskje har vært instrumental i å være med å sveise sammen et fellskap, er han rett og slett ikke god nok neste år. Og økonomien vår tilsvarer at han er i en alder og tjener såpass godt at han må ut. Hvis han er villig til å gå ned i lønn så mener jeg vi bør beholde ham. Men at Smith skal tjene like godt som Fabregas, det hører bare rett og slett ikke hjemme i den posisjonen klubben nå befinner seg i.
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 16:32 av InspectorC »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 03. Mars 2010, 17:22 »
Han vinner andreballer, men ikke uten å felle motstanderen. Han lager alt for mange frispark i løpet av en kamp fordi han kommer for seint opp i de fleste situasjoner. Du kan ikke sammenligne Mascherano mot Smith, fordi førstnevnte har en helt annen bevegelighet.

Er det verdensmesterskap i å ta ting bokstavelig eller??

Kunne jo sagt at Mascherano ikke kan sammenlignes med Smith fordi Smith er mye bedre i lufta. Ingen spillere er klin like. Men Smith og Mascherano har nogenlunde samme spillestil, og kan godt brukes i et eksempel på den type spillertyper de er.

Hele det resonnementet ditt med at man må ha en defensiv spiller som skal gjøre ditt og datt faller på sin egen urimelighet, fordi det kommer helt an på hvordan laget er satt sammen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 03. Mars 2010, 17:44 »
Siden du sier de to spillerene er like:

Bare se hvor mye raskere Mascherano er oppe i ryggen på motstanderene, han har et helt annet driv enn Smith. Han takler ballen først og ikke spilleren.  Og hvor Smith blir fraløpt er Mascherano i stand til å ta igjen spillere.

Har du noen gang sett Smith bryte en pasning oppe på motstanderens banehalvdel? Det kommer av at Smith ikke beveger seg nok, ikke er rask nok og ikke har godt nok blikk for spillet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 03. Mars 2010, 18:06 »
Jeg sa de ligner, ikke at de er klin like!

Smith bryter selvsagt høyt i banen av og til han også, men selvsagt ikke like ofte som f.eks Mascherano. Uten at jeg skal ta det så veldig bokstavelig det du skriver.

Jeg trodde det gikk an å bruke Mascerano som et eksempel på den type Smith er, men du har tydeligvis lagt til side det du tenker med, fordi du ikke vil forstå det? Det er selvsagt klasseforskjell på Mascherano og Smith, men tenkte jeg bare skulle bruke en spiller som de fleste er kjent med istedenfor å bruke en som et fåtall inne her kunne klart å koble til. Men, drit i Mascherano...hvis du gidder å forstå hva jeg mener så forstår du.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 03. Mars 2010, 18:29 »
Det er jo ingen tvil om at Smith mangler mye i forhold til å være et godt defensivt anker i PL. I dagens fotball kreves som Drillo nevner bevegelighet, gjennombruddshissig og godt blikk. Smith mangler dessverre alt. Ingen skal ta fra han at han er en spiller som blør for drakta og kjemper som en løve, men det stopper der. Ingen kan vel si noe i mot det?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #218 på: 03. Mars 2010, 20:59 »
Det er jo ingen tvil om at Smith mangler mye i forhold til å være et godt defensivt anker i PL. I dagens fotball kreves som Drillo nevner bevegelighet, gjennombruddshissig og godt blikk. Smith mangler dessverre alt. Ingen skal ta fra han at han er en spiller som blør for drakta og kjemper som en løve, men det stopper der. Ingen kan vel si noe i mot det?

Takk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 03. Mars 2010, 21:09 »

Takk, det er akkurat det jeg prøver å si.

Og til deg kø1: Du sier at Smith har bra innsats, men det er nettopp det jeg mener han ikke har. Altså han gir alt i situasjoner hvor det er nødvendig, guts mao. Men  innsats i forhold til hvor stort område han dekker på banen, altså kondisjon, mener jeg han har for lite av til å være en fullgod defensiv midtbanespiller.

Og her sier du: "Men Smith og Mascherano har nogenlunde samme spillestil, og kan godt brukes i et eksempel på den type spillertyper de er." Og mitt svar var at de IKKE kan sammenlignes fordi Mascherano har et mye større register å spille på. Eneste likheten de to spillerene har er at de er like komprimissløse i taklingene. Mascherano er derimot i mye større grad i stand til å med seg ballen etterpå, uten å lage frispark.  Det hjelper ikke at Smith vinner en skokk med andreballer som du sier, så lenge dommeren blåser frispark mot ham i flesteparten av de duellene.

Du er villig til å lønne en middelmådig fotballspiller ekstremt høyt bare fordi han viser holdinger som jeg egentlig mener bør være en selvfølge hos alle spillere: profesjonalitet på og utenfor banen.  Med fare for å gjenta meg selv: Vi betaler for mye i forhold til hva vi får rett og slett.
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 21:22 av InspectorC »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 03. Mars 2010, 22:03 »
Makan til å ta et eksempel bokstavelig. Bare drit i det Mascherano eksemplet, for du skjønner jo ingenting av hva jeg prater om. Poenget er selvsagt at Mascherano er en spiller med et begrenset register, altså han utfører ikke all verden offensivt. Ja, han gjør mer enn Smith offensivt fordi han besitter litt driv og et litt bedre blikk, men han er veldig avhengig av å ha en spiller med større kreativitet ved siden av seg. Noe av likheten med Smith er også det at de har sin styrke i å jage foran egen forsvarsfirer. Det går an å sammenligne egenskaper på spillere selv om kvalitetsforskjellen er forskjellig, hvertfall i mitt hode, men tydeligvis ikke i ditt. Men uansett, MER ENN NOK om det der.

Helt greit at dere vil ha han vekk, jeg ser litt annerledes på det og ser noen egenskaper i Smith som jeg tror kan være viktig for laget neste sesong. Det er noen ankepunkter med Smith, og det har jeg heller ikke sagt noe imot. Jeg synes det er feil å hevde at en defensiv midtbanespiller absolutt må besitte veldig mye offensive egenskaper så lenge han er en god nok ballvinner. Selvsagt skulle vi alle ønsket å ha en Patrick Vieira(den unge utgaven) som hadde verdens største radius og som var like god bakover som fremover, men jeg tror vi kan klare å bygge en god nok midtbane hvor Smith innehar en viktig rolle. Claude Makelele klarte ikke en dritt offensivt han heller, men var en viktig brikke på to av verdens beste lag sine suksesser. Klasseforskjell på de to, så jeg sammenligner IKKE de to spillerene hvis det er noen brødskaller som tror det, men det er bare et eksempel på at også svært begrensede fotballspillere kan ha en plass i et lag.

Så med andre ord, så er jeg ute etter en playmaker type med et godt sluttprodukt som kan spille ved siden av Smith på midten. Da kan dette fungere bra tror jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 03. Mars 2010, 22:13 »
Da får jeg si takk til kø1, da! Ingen her som påstår at han er noe topp PL-klasse-anker, men at han kan gjøre en dyktig jobb for et lag som skal kjempe rundtomkring på nedre halvdel, det tror jeg absolutt. Han har noen spissegenskaper som gjør at han er ideell som et midtbaneanker som kan ta de defensive drittjobbene på midtbanen. Det meste er avhengig av hvordan laget ellers er sammensatt. Men at det vil være essensielt med et anker i en eventuell PL-sesong, det er jeg ikke i tvil om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 03. Mars 2010, 22:20 »
Klart vi må ha et anker. Men kravet til et anker i PL er vidt forskjellig sammenlignet med Wanker. Guts og taklinger som er de eneste egenskapene Smith besitter, mener jeg ikke holder i det hele tatt.

Men nok om den saken, vi blir ikke enige ser det ut som. Jeg skal heller vente med å gni det inn når Smith underpresterer i PL (bank i bordet) neste sesong..hehe!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 04. Mars 2010, 09:08 »
Klart vi må ha et anker. Men kravet til et anker i PL er vidt forskjellig sammenlignet med Wanker. Guts og taklinger som er de eneste egenskapene Smith besitter, mener jeg ikke holder i det hele tatt.

Men nok om den saken, vi blir ikke enige ser det ut som. Jeg skal heller vente med å gni det inn når Smith underpresterer i PL (bank i bordet) neste sesong..hehe!

Men so kom med nokon realistiske forslag til erstatningar då! Kan ikkje skjønna at ein skal skrika så høgt om å kvitta seg med spelarar, som per dags dato er ein av våre viktigaste spelarar, når ein for første gong på lenge i denne klubben kan få skapt litt kontiniutet. Det er ikkje så stor forskjell på topp CCC og botn 5 i PL! Du snakkar som om mi skal kjempa om topp 10 neste sesong. Der er forskjellen stor. Og det er heilt urealistisk setja oss det som mål. For at mi ikkje skal øydeleggja alt av det gode mi har fått til no i CCC, så må mi heller sjå på kva spelarar som kan forsterke laget og som mi kan få tak i. De er openlyst at mi trenge kreativitet og fart sentralt på midtbana.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 04. Mars 2010, 12:12 »
Henning Hauer klarte seg bra i landskampen i går, så absolutt en mann å holde et øye med. Anthony Annan drar vel snart fra RBK også, og da bør vi være på banen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/