20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)  (Lest 43109 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Watford - Newcastle United (27.februar 16:00)
« Svar #195 på: 02. Mars 2010, 13:22 »
I mine øyne er Smith en god, gammeldags DM. Det betyr at han ikke er god nok for topplaga i PL, men han vil være god nok for å kunne inneha en plass for et lag som skal kjempe om overlevelsen i PL. Han har en glimrende workrate og dekker store områder på bana. Taklingsstyrken veit vi alle at han har, og han gjør ting enkelt. At han ikke kan slå langpasninger syns jeg er vrøvl. Han gjør det kanskje ikke ofte, men det har da flere ganger hendt at han faktisk har vridd spillet denne sesongen.

Jeg etterlyser et litt mer realistisk og normalt syn på ting. Man får jo Alan Smith til å fremstå som en kar som aldri har spilt fotball på toppnivå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 02. Mars 2010, 15:07 »
Smith har jo ikke workrate, det er jo derfor en sentral midtbane med Smith og Nolan ikke er den beste: De beveger jo seg for lite.  Smith holder overhodet ikke, spesielt tatt i betraktning lønna. Her er for og i mot

For:
* You know what you get: 100% innstilling og oppofrende spill
* God takler  :D
* Bra lagspiller på og utenfor banen
* Gjør det enkelt

Mot:
* Tjener ufattelige 60 laken i uka
* Dekker for lite av midtbanen:
-Treig
- Kommer ofte for sent opp i situasjoner, lager unødvendige frispark i farlige situasjoner, les Swansea
-Dermed kommer han for sent opp i ryggen på folk også
*Kan ikke slå lengre pasninger,
*Har ikke blikk
*Stopper dermed overganger

Hadde Smith tjent 20 i uka hadde saken vært en helt annen. Men det eneste den gutten tilfører oss er oppofrende spill. Og akkurat den typen fotballspillere skal det ikke være så vanskelig å finne i GB. Og de krever garantert ikke samme lønn som Smudge.

Konklusjon: Selg selg selg

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 02. Mars 2010, 16:45 »
Det eg først og fremst har imot Smith er at han ikke har blikk, og at han som Nolan, ikke har evnen til å ta ballen med seg gjennom et ledd. Ser det omtrent kver kamp vi spiller at vi blir stucked nede med backen, fordi møtende midtbane(spesielt Smith) ikke klarer å orientere seg og på den måten ta med seg ballen inn i ledig rom sentralt. Ender alltid med støttepasning tilbake til backen. Må også få legge til at det ikke er noe galt med støttepasninger, og at det ikke nødvendigvis er defensivt som ofte blir anntydet.  :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 02. Mars 2010, 16:51 »
Alan Smith er en begrenset fotballspiller, men som et defensivt anker fungerer han faktisk veldig godt. Han har de viktigste egenskapene man behøver i den posisjonen, og han har en opparbeidet rutine som kommer veldig godt med. Jobber knallhardt, ofrer alt og har en sterk vinnervilje som er positivt for laget. Dessuten er han en god taklingsspiller, vinner mye i lufta og gjør tingene enkelt.

Du kan godt kritisere han for at han ikke slår gode langpasninger, eller at han ikke har blikk. Da kan du godt ta en titt på John Obi Mikel i Chelsea, han har den samme oppgaven der nå om dagen, og han gjør absolutt ikke noe mer enn hva Smith gjør i pasningsspillet. Mikel slår støtte eller gir ballen til medspillere som er bedre til å sette opp angrep. Det samme gjelder Smith, han også spiller ballen enkelt og greit til folk som er bedre enn seg...derfor blir det dumt å kritisere spillere for ferdigheter de ikke akkurat pleier å benytte pga sin egen spillestil. Som sagt, Smith er ikke komplett..han er en begrenset spiller, men i et lag trenger man en viss spisskompetanse, og da kan man tillate seg å ha spillere med begrenset register.

Og noe av det dummeste jeg hører er når folk inne her bruker lønningene som argument for at vi skal selge. Drit i det, vi trenger de folka vi har her som faktisk presterer. Smith er årets spiller for min del, og skal selvfølgelig også være med oss i Premier League neste sesong.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 02. Mars 2010, 16:57 »
Alan Smith er en begrenset fotballspiller, men som et defensivt anker fungerer han faktisk veldig godt. Han har de viktigste egenskapene man behøver i den posisjonen, og han har en opparbeidet rutine som kommer veldig godt med. Jobber knallhardt, ofrer alt og har en sterk vinnervilje som er positivt for laget. Dessuten er han en god taklingsspiller, vinner mye i lufta og gjør tingene enkelt.

Du kan godt kritisere han for at han ikke slår gode langpasninger, eller at han ikke har blikk. Da kan du godt ta en titt på John Obi Mikel i Chelsea, han har den samme oppgaven der nå om dagen, og han gjør absolutt ikke noe mer enn hva Smith gjør i pasningsspillet. Mikel slår støtte eller gir ballen til medspillere som er bedre til å sette opp angrep. Det samme gjelder Smith, han også spiller ballen enkelt og greit til folk som er bedre enn seg...derfor blir det dumt å kritisere spillere for ferdigheter de ikke akkurat pleier å benytte pga sin egen spillestil. Som sagt, Smith er ikke komplett..han er en begrenset spiller, men i et lag trenger man en viss spisskompetanse, og da kan man tillate seg å ha spillere med begrenset register.

Og noe av det dummeste jeg hører er når folk inne her bruker lønningene som argument for at vi skal selge. Drit i det, vi trenger de folka vi har her som faktisk presterer. Smith er årets spiller for min del, og skal selvfølgelig også være med oss i Premier League neste sesong.

Det i utheva skrift er rett og slett dagens  ;D Er går du i alle fall på en GROV skivebom, når du sammenligner passningsspillet til en av PL's sikreste passningsspillere med en hodeløs takler fra CCC. Skulle likt å sett noe stats over antal fullførte passninger på dei to  :)

Edit: Kjapt søk på google http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2772157.ece   :)
« Siste redigering: 02. Mars 2010, 16:59 av Sebastian »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 02. Mars 2010, 17:05 »
Jeg snakker om risiko i pasningsspillet, ikke kvaliteten....hvis det kom uklart fram.  John Obi Mikel slår stort sett støttepasninger, eller korte og greie baller til Ballack, Lampard osv. Så bare ro deg ned..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 02. Mars 2010, 17:14 »
Smith har jo ikke workrate, det er jo derfor en sentral midtbane med Smith og Nolan ikke er den beste: De beveger jo seg for lite.  Smith holder overhodet ikke, spesielt tatt i betraktning lønna. Her er for og i mot

For:
* You know what you get: 100% innstilling og oppofrende spill
* God takler  :D
* Bra lagspiller på og utenfor banen
* Gjør det enkelt

Mot:
* Tjener ufattelige 60 laken i uka
* Dekker for lite av midtbanen:
-Treig
- Kommer ofte for sent opp i situasjoner, lager unødvendige frispark i farlige situasjoner, les Swansea
-Dermed kommer han for sent opp i ryggen på folk også
*Kan ikke slå lengre pasninger,
*Har ikke blikk
*Stopper dermed overganger

Hadde Smith tjent 20 i uka hadde saken vært en helt annen. Men det eneste den gutten tilfører oss er oppofrende spill. Og akkurat den typen fotballspillere skal det ikke være så vanskelig å finne i GB. Og de krever garantert ikke samme lønn som Smudge.

Konklusjon: Selg selg selg

Ueinig :) Du gløymer det faktum at mi som nyopprykka ikkje bør forandre for mykje på stammen i laget. Og mi har ingen erstattar. Bruk heller tida di på å finna spelarar som kan forsterka laget og heva oss nok til at mi overlever PL neste sesong, nokon det er realistisk at mi kan få tak i. Smith har dessutan våre ein av våre beste denne sesongen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 02. Mars 2010, 17:58 »
Det eg først og fremst har imot Smith er at han ikke har blikk, og at han som Nolan, ikke har evnen til å ta ballen med seg gjennom et ledd. Ser det omtrent kver kamp vi spiller at vi blir stucked nede med backen, fordi møtende midtbane(spesielt Smith) ikke klarer å orientere seg og på den måten ta med seg ballen inn i ledig rom sentralt. Ender alltid med støttepasning tilbake til backen. Må også få legge til at det ikke er noe galt med støttepasninger, og at det ikke nødvendigvis er defensivt som ofte blir anntydet.  :)

Enig så enig. Smith tar aldri muligheten fremover, selv om det er et hav av rom foran ham.
Og når det gjelder Mikel: Han forflytter seg mye raskere enn Smith. At Smudge får mange gule kort, kommmer ikke bare av at han er kompromissløs i spillestilen, men også fordi han kommer alt for sent inn i de fleste situasjoner. Hvilket er et resultat av at han er for treig både til å bevege seg og sannsynligvis også til å lese spillet.

Selv om Smith har vært brukbar, står ikke hans prestasjoner til 60 000 pund i uka. Det er vel nesten ingen på Arsenal som tjener så godt for å sette ting i perspektiv. Og jeg ville ha tatt hvilken som helst spiller på det laget foran Smith. Og det er det som er kjernen i mitt argument: Smith er ikke en vanskelig spiller å erstatte og han er ikke så god at han fortjener å tjene så godt som han gjør. Med Smith på laget neste sesong binder vi opp verdifull kapital som kan brukes på å hente inn yngre spillere.  Ved å selge Smith for 2 mill sparer vi 3.1 mill pund i året i lønnsutgifter. Dvs at plutselig har cash til å hente inn 2 stk Moses. Og som sagt, jeg tror det ikke er vanskelig å finne en ung defensiv midtbanespiller til en ok pris og som tjener brøkdelen av Smith og som vil prestere like godt på banen.

Jeg forventer rett og slett at spillere som tjener så godt som Smith skal ha flere strenger på spille på. Hadde han derimot tjent £20 laken i uka skulle jeg gjerne beholdt ham.
« Siste redigering: 02. Mars 2010, 17:59 av InspectorC »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 02. Mars 2010, 18:01 »
Litt vanskelig valg det her. Er enig i at vi bør beholde stammen, men føler det blir feil når begrensa spelarar skal heve lønn på linje med dei på topplaga i PL. Det mest ideelle hadde vore om dei best betalte gjekk med på en lønnsnedgang så dei kom på et akeptabelt nivå. Det er uansett utrulig viktig at vi har folk med lang PL-erfaring som Smith og Nolan som i tillegg er engelske. I tillegg virkar det som det nesten er desse to som binder laget sammen og slike er jo viktige å ha sjølv om eg ikkje er all verden imponert over det spelemessige nivået.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 02. Mars 2010, 18:08 »
Det er et avveining som du påpeker Øyvinden. Vi trenger en stamme som har erfaring. Men det kan bli et problem når denne stammen er bedre betalt enn spillere som har spilt CL i en årrekke og ikke presterer på langt nær så godt på gressmatta.

En "60 000 punder" skal rett og slett være outstanding i Wanker for å fortjene så mye. Colo f.eks kan man lett se er alt for god til å spille i Wankership og han tjener vel litt mer. Smith derimot forsvinner i mengden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 03. Mars 2010, 01:48 »
Jeg snakker om risiko i pasningsspillet, ikke kvaliteten....hvis det kom uklart fram.  John Obi Mikel slår stort sett støttepasninger, eller korte og greie baller til Ballack, Lampard osv. Så bare ro deg ned..

Helt riktig. Nicky Butt var et par sesong for oss helt oppe i PL-toppen hva pasningskvalitet angikk, men det var også fordi han spilte sikkert og trygt. Og for min del er det akkurat det et anker i stor grad også skal gjøre. Alan Smith skal skjerme forsvarsfirern vår, og gjenerobre ballen, og få ballen videre til en medspiller som så kan slå den "forløsende ballen". Bare legg merke til at Smith er veldig dyktig på dette, han er faktisk helt essensiell i så måte. Vår egen Makelele, såklart uten at jeg antyder at han er på samme nivå.

Det er også et veldig godt poeng at vi enda er en relativt tynn stall i PL-sammenheng, og at vi nå også har en fin sentralstamme av spillere. Alan Smith har stått fremst i krigen fra starten av sesongen, er vår lagkamerat, og har vært en foregangsfigur i arbeidet med å samle spillerne. Samt at han er en vinnerskalle. Jeg har intet i mot at Smith får en utfordrer til neste sesong, spesielt siden hans backup legger opp til sommeren! Men jeg kjøper ikke den med at vi skal selge han fordi han ikke er en allround klasemidtbane og fordi han har høy lønn. Syns han i stor grad har bevist at han ikke kun er i klubben for å heve lønna si!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 03. Mars 2010, 08:33 »

Helt riktig. Nicky Butt var et par sesong for oss helt oppe i PL-toppen hva pasningskvalitet angikk, men det var også fordi han spilte sikkert og trygt. Og for min del er det akkurat det et anker i stor grad også skal gjøre. Alan Smith skal skjerme forsvarsfirern vår, og gjenerobre ballen, og få ballen videre til en medspiller som så kan slå den "forløsende ballen". Bare legg merke til at Smith er veldig dyktig på dette, han er faktisk helt essensiell i så måte. Vår egen Makelele, såklart uten at jeg antyder at han er på samme nivå.

Det er også et veldig godt poeng at vi enda er en relativt tynn stall i PL-sammenheng, og at vi nå også har en fin sentralstamme av spillere. Alan Smith har stått fremst i krigen fra starten av sesongen, er vår lagkamerat, og har vært en foregangsfigur i arbeidet med å samle spillerne. Samt at han er en vinnerskalle. Jeg har intet i mot at Smith får en utfordrer til neste sesong, spesielt siden hans backup legger opp til sommeren! Men jeg kjøper ikke den med at vi skal selge han fordi han ikke er en allround klasemidtbane og fordi han har høy lønn. Syns han i stor grad har bevist at han ikke kun er i klubben for å heve lønna si!

Eg er enig i at vi skulle trengt Smith i troppen, siden han er en vinnerskalle og har denne sesongen vist seg som en som binder troppen sammen. Mitt argument for å selge han er derimot at eg er usikker på om eg vil ha en fyr som håver inn penger på benken som nyopprykka lag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 03. Mars 2010, 10:42 »
Det er på ingen måte gitt at han sitter på benken heller! Jeg blir ikke sjokkert dersom Hughton satser videre på Smith neste sesong!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 03. Mars 2010, 11:45 »
Tror folk skal ta seg en titt på hvilke midtbanespillere som faktisk spiller på lagene som ligger et sted rundt og under midten i Premier League. Altså et sted hvor vi etter all sannsynlighet kommer til å ende neste sesong. Jeg er ikke i tvil om at Smith holder PL nivå og at han vil gjøre en god sesong neste år. Jeg driter i om han tjener 60.000 pund i uka, det kunne ikke brydd meg mindre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 03. Mars 2010, 12:28 »
Jeg driter i om han tjener 60.000 pund i uka, det kunne ikke brydd meg mindre.

Det er vel akkurat den holdningen du der viser, og som sikkert mange i klubben også har vist tidligere som er en av hovedårsakene til at vi befinner oss i Wankership og har hatt/har en ikke alt for god økonomisk situasjon.

En av årsakene til Leeds' uføre var jo at de hadde folk som tjente 40 000 i uka (mye penger i dag, men spesielt den gangen) på benken. Smith holder ikke PL-klasse som defensiv midtbane, men han er en god lagspiller som kan være bra å ha på benken, men ikke for 60 i uka.

Vet ikke om dere har hørt begrunnelsen Drillo kom med for å bruke Hauger som defensiv mitbane på landslaget:
* Godt blikk
*Gjennombruddshissig¨
*Bevegelig

Smith besitter INGEN av disse kvalitetene. Og selv om man kan kanskje så tvil om Drillos "man management" så er det vel få på denne planeten som har mer kunnskap om spillet fotball.