20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Preston North End (20.februar 16:00)  (Lest 23096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Preston North End (20.februar 16:00)
« Svar #150 på: 21. Feb. 2010, 12:46 »
Det du nå sier er at god statistikk tilsier godt spill. Altså selv om Guthrie får en assist i løpet av en kamp kan han ha spilt rumpe i storparten av kampen likevel.  Det er mange kamper vi har vært heldige, borte mot Swansea og WBA er noen av dem. 
¨
Som kommentatorene sier: Vi har spilt dårlig fotball men likevel fått med oss alle 3 poengene. Dette ble nevnt etter Derbykampen. Dog startet vi med Nolan Guthrie. Men dessverre uten Løven.Og jeg synes det er greit at vi faktisk spilte dårlig fotball i begynnelsen av sesongen fordi vi hadde en syltynn stall. Men mener jeg at vi har fått inn så mange forsterkninger at vi bør tenke på å spille inn enkelte spillere i faste posisjoner slik at vi står sterkt rustet i tilfelle vi rykker opp.

Selvsagt kan man si at vi slipper inn få mål med den midtbanen du nevner, men mitt inntrykk er at det er først i de siste kampene at vi virkelig har skapt sjanser og vartet opp med godt spill. Problemet er at når vi spiller mot lag som er bevegelige, spiller rask fotball så henger ikke Smith/Nolan med i det hele tatt. Godt eksempel var mot Swanse. De ble springende i mellom, løpt opp eller mistet ballen alt for raskt. Og det medførte at vi sjelden erobret ballen før rundt egen 16 meter. Og siden det var ingen sentralt som kunne fordele ballen ble den polet rett ut igjen. Ergo var vi kontiunerlig under press.

Det ble jo forøvrig påpekt under Cardiffkampen at den fotballen de da spilte ikke kunne sammenlignes i forhold til tildigere kamper.
« Siste redigering: 21. Feb. 2010, 12:51 av InspectorC »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 21. Feb. 2010, 13:56 »
Jeg er så uenig som det er mulig å få blitt med deg.
Det sier jo egentlig seg selv at NUFC ikke kan ha spilt så dårlig jevnt over når de har den statistikken jeg viser til.

At NUFC er heldige i enkelte kamper kan godt være, men jeg mener vi har vært ekstremt uheldige i enkelte kamper også. Så der bukker det begge veier.
NUFC er f.eks. et av de lagene som har fått færrest straffer tildelt. Det har også vært kamper hvor spissene våre har vært veldig ineffektive og som vi burde vunnet med flere mål, istedenfor har det endt med uavgjort eller tap.

Over en hel sesong er det uansett slikt man må regne med. Det blir spilt 46 kamper bare i serien i denne divisjonen. I tillegg kommer cupkamper, så antallet for våres del er vel over 50. Da må man nesten bare regne med noen dårlige kamper inni mellom.
Men at NUFC er på toppen av tabellen, har puttet nest flest mål og sluppet inn færrest er ikke et resultat av dårlig spill når det er 32 kamper som er spilt!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 21. Feb. 2010, 14:08 »
Vi har spilt et fåtall virkelig gode kamper, men allikevel har vi vært bedre enn motstanderen. Er som de sa på radioen i går: "Vi har ikke vært gode i dag, men allikevel vinner vi 3-0, det sier alt om nivået i denne ligaen".

Hvis Løvenkrands nå er ute med skade ser jeg helst at vi spiller med Guthrie-Smith sentralt og med Nolan-Carroll på topp. De to beste kampene Guthrie har hatt i år har vært sentralt i banen, og vi trenger en spiller med et sånt driv. Han er en spiller som vil ha ballen hele tiden, og det trenger vi. Er ikke krise hvis han er på kanten heller, men med Routledge og Jonas friske vil jeg ha Guthrie sentralt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 21. Feb. 2010, 14:16 »
Jeg er så uenig som det er mulig å få blitt med deg.
Det sier jo egentlig seg selv at NUFC ikke kan ha spilt så dårlig jevnt over når de har den statistikken jeg viser til.

At NUFC er heldige i enkelte kamper kan godt være, men jeg mener vi har vært ekstremt uheldige i enkelte kamper også. Så der bukker det begge veier.
NUFC er f.eks. et av de lagene som har fått færrest straffer tildelt. Det har også vært kamper hvor spissene våre har vært veldig ineffektive og som vi burde vunnet med flere mål, istedenfor har det endt med uavgjort eller tap.

Over en hel sesong er det uansett slikt man må regne med. Det blir spilt 46 kamper bare i serien i denne divisjonen. I tillegg kommer cupkamper, så antallet for våres del er vel over 50. Da må man nesten bare regne med noen dårlige kamper inni mellom.
Men at NUFC er på toppen av tabellen, har puttet nest flest mål og sluppet inn færrest er ikke et resultat av dårlig spill når det er 32 kamper som er spilt!

Greit nok det du skriver, men det argumentet med at vi har fått få straffer, for å underbygge påstanden om at vi har uflaks. Kor vanskelig kan det vere å forsvare seg mot så treige spillere spillere, som ikke er noe som helst uforutsigbar. No har vi dog fått inn Rout, og han og Jonas tror eg vil skaffe oss fleire straffer fremover. Løven er også en potensiell spiller som vil kunne skaffe oss straffer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 21. Feb. 2010, 15:30 »
Alt er relativt. At vi ligger på toppen av tabellen kan heller være et tegn på at ligaen er svak og at vi i begynnelsen klarte oss godt fordi vi hadde spillere fra pl som holdt nivået.

Liverpool har vunnet cl flere ganger, men de hverken de eller chelsea spiller flott fotball.  Å vinne og å spille flott fotball trenger ikke å være synonymer spør dere meg..

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 21. Feb. 2010, 16:17 »
3 poeng og tabelltopp. Er fornøyd med gårsdagens kamp, ikke minst at vi klarer og holde nullen og score 3 mål. Tror vi er på gang igjen, og kan få en rekke kamper med 3 poeng fremover.

Og spesielt gledelig er det jo at Manskit Unitede tapte sin kamp i Pl også.

Hansn

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #156 på: 21. Feb. 2010, 16:22 »
Herlig! WBA ligg nå under 2-1 etter å ha ledet!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 21. Feb. 2010, 16:25 »

KONGE

Hansn

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #158 på: 21. Feb. 2010, 16:57 »

KONGE

2-1 slutt!! Nydelig tap av WBA ;D

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 21. Feb. 2010, 17:07 »
2-0 målet var herlig spill altså
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 21. Feb. 2010, 17:44 »

KONGE

2-1 slutt!! Nydelig tap av WBA ;D

Herlig! Sånt smaker også rimelig godt, gitt
.

Hørtes ut som om vi gjorde en OK kamp i går. Fine mål, og da spesielt mål #2. Blir glad av å se at de fortsatt kan spille sånn. ;D
Gleder meg stort til neste kamp nå!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 22. Feb. 2010, 01:05 »
Alt er relativt. At vi ligger på toppen av tabellen kan heller være et tegn på at ligaen er svak og at vi i begynnelsen klarte oss godt fordi vi hadde spillere fra pl som holdt nivået.

Liverpool har vunnet cl flere ganger, men de hverken de eller chelsea spiller flott fotball.  Å vinne og å spille flott fotball trenger ikke å være synonymer spør dere meg..

Og hva er poenget?
Jeg har fra starten innfunnet meg med at vi ikke rykker opp fra denne divisjonen gjennom finspill. Dette er en fysisk hard liga, og en må kjempe for hvert eneste poeng. Spesielt bortepoengene er slettes ingen garanti for at vi skal raske med oss. Det er ingen tilfeldighet at vi ligger der vi ligger.
Jeg foretrekker direkte opprykk, selv om vi ikke ofte spiller i nærheten så fin fotball som Swansea, jeg..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 22. Feb. 2010, 01:06 »
Så forøvrig BC-WBA. BC vant fullt fortjent, og WBA slet veldig med å få til noe form for spill overhodet utover i andreomgangen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #163 på: 22. Feb. 2010, 11:52 »
Syns Smith har vært veldig solid denne sesongen, i hvert fall i begynnelsen av sesongen.

Fatter ikke helt hvordan noen kan si at han ikke har vært en viktig brikke for oss denne sesongen. Han er uten tvil en del av grunnen til hvorfor vi ligger på toppen av tabellen. Men som alltid er det altfor lett å kritisere defensive midtbanespillere.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 22. Feb. 2010, 13:33 »
Er enig i at det klart er bedre med opprykk en finfotall. Det jeg først og fremst kritiserer CH for er å bruke spillere som ikke passer godt sammen i Nolan Smith: Begge er treige og ikke flinke til å fordele ballene. Og Carroll/Best: Boksspillere som springer lite i bakrom og for lite flink til å ta løp uten ball. Da er det bedre å bruke Pancake på kant og slenge Guthrie inn sentralt.
Og et annet viktig moment er: Alle vet at Guthrie er absolutt best sentralt, og jo oftere han starter der, jo bedre rustet vil han være neste sesong i PL (bank i bordet).