20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL Vancouver 2010  (Lest 34468 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: OL Vancouver 2010
« Svar #270 på: 28. Feb. 2010, 20:15 »
Hehe, lagfølelse!? Man går jo ikke for andre enn seg selv i den grenen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 28. Feb. 2010, 20:57 »
In your face Gunde Swan! Det føles så godt å vite at Petter Northug har all mulig grunn til å være kaxig i dag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #272 på: 28. Feb. 2010, 21:01 »
Fy faen kor deilig ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 28. Feb. 2010, 21:17 »

Nei, man gjør ikke det. Man er ikke et lag. Mulig dette kommer til å bli endret ettersom langrenn utvikler seg videre, men som det er nå er det faktisk hver utøver for seg selv. Det fikk vi et klart bevis på denne gangen.

Deilig med gull til Petter. Nå blir det hockeyfinale :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 28. Feb. 2010, 22:49 »

Nei, man gjør ikke det. Man er ikke et lag. Mulig dette kommer til å bli endret ettersom langrenn utvikler seg videre, men som det er nå er det faktisk hver utøver for seg selv. Det fikk vi et klart bevis på denne gangen.

Deilig med gull til Petter. Nå blir det hockeyfinale :)

Om lagledelsen hadde ment at Steira hadde hatt sjans, så burde Bjørgen fått klar beskjed om å holde igjen. Var det ingen andre som hørte Sundby fikk beskjed om å gå opp i tet for å senke tempo? Klarte ikkje å dra seg heilt opp i tet, og hadde han klart det ville han sikkert ødelagt for seg sjøl. Men sånn er det å vere på et lag, og eg tror at alle andre enn Bjørgen ville tenkt at dette var Steira sin mulighet, og at ho fortjente å bli jobba for. Ser ikkje heilt koffor ikkje norge kan gjøre det når sverige gjør det. Det er først og fremt norsk gull som betyr noe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 28. Feb. 2010, 23:23 »
Et lag? Hva har du spist?
På stafett er man et lag. På en 30 kilometer fellesstart i et OL er man for faen ikke noe lag. Da er det alle mot alle. Da går hver og en for seg og sine muligheter.
Det var ikke Bjørgens oppgave å dra Kowalczyk opp til Steira. Hun burde i stedet lagt seg bak, og latt noen andre gjøre den jobben.

Men Bjørgen kan samtidig ikke slutte å gå, og bare tenke på Steira. De er ikke på lag i et individuelt renn.

Ja, Sundby fikk beskjed om å gå opp i tet og bremse, men ikke lenge etterpå var jo Petter langt bedre plassert enn Sundby, så det hadde overhodet ingen hensikt å gi Sundby den beskjeden. Men som du kanskje så, så fikk jo Sundby en luke tidligere i løpet, og da la to norske seg foran feltet og roet ned. Men fremdeles var det to ledige spor til de som måtte ønske å gå forbi og sette høyere fart. Og det var det også noen som gjorde. Men dette er noe helt annet enn om man skulle satt fire norske i tet og bremset hvert eneste spor. Man kunne ikke beordret Petter Northug opp til å gå i tet og bremse farten. Hver og en må gå for seg og sine egne sjanser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 01. Mars 2010, 00:04 »
Låg vel i korta at Crosby som har hatt et ganske dårlig OL, skulle avgjøre finalen  :) Regner med det er passe bra stemning i Canadas gater no  :P 4 år til neste gang no, men sier som Lars Elton Myhre; nesten OL er rett rundt hjørne !

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 01. Mars 2010, 00:07 »
Et lag? Hva har du spist?
På stafett er man et lag. På en 30 kilometer fellesstart i et OL er man for faen ikke noe lag. Da er det alle mot alle. Da går hver og en for seg og sine muligheter.
Det var ikke Bjørgens oppgave å dra Kowalczyk opp til Steira. Hun burde i stedet lagt seg bak, og latt noen andre gjøre den jobben.

Men Bjørgen kan samtidig ikke slutte å gå, og bare tenke på Steira. De er ikke på lag i et individuelt renn.

Ja, Sundby fikk beskjed om å gå opp i tet og bremse, men ikke lenge etterpå var jo Petter langt bedre plassert enn Sundby, så det hadde overhodet ingen hensikt å gi Sundby den beskjeden. Men som du kanskje så, så fikk jo Sundby en luke tidligere i løpet, og da la to norske seg foran feltet og roet ned. Men fremdeles var det to ledige spor til de som måtte ønske å gå forbi og sette høyere fart. Og det var det også noen som gjorde. Men dette er noe helt annet enn om man skulle satt fire norske i tet og bremset hvert eneste spor. Man kunne ikke beordret Petter Northug opp til å gå i tet og bremse farten. Hver og en må gå for seg og sine egne sjanser.

Ja, for man snakker aldri om taktikk på individuelle starter nei... Neida, øker heller ikke sjansene for landslaget til å ta gull. Den som klarer å holder det gåande mot slutten, burde blir kjørt for. Rykker en, synes eg det er elendig taktisk at en fra samme land henter denne løperen, som Bjørgen gjorde på 3 mila.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #278 på: 01. Mars 2010, 00:07 »
Det har ikke vært mulig å komme i kontakt med Gunde Svan i kveld. Etter at Petter Northug krysset målstreken som olympisk mester, ble Svans telefon avslått.

;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 01. Mars 2010, 00:16 »
Haha! Bra Gunde-mann!

Jeg føler det litt som når sommerferien eller juleferien er over. Jeg vil ha mer, og jeg savner det allerede. Kunne gladelig tatt ein uke til med OL, selv om det går ut over skole og det meste annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #280 på: 01. Mars 2010, 00:18 »
Etter en tung start på OL i Vancouver så må jeg si meg godt fornøyd med Norges medaljefangst ;D    Northugs gull på 5 mila topper selvfølgelig hele skiten, men er vel kanskje mest imponert over Aksel Lund Svindal ;D  Og selvfølgelig Bjørgen :)

sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 01. Mars 2010, 00:22 »
Strålende fornøyd med poengfangsten. Bjørgen er vel i utgangspunktet den mest imponerende, men min personlige favoritt er og blir Northug. Han viser storhet slik han reiser seg i løpet av mesterskapet, spesielt med tanken på det presset han har vært under, og all dritten han har fått mot seg underveis!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 01. Mars 2010, 00:52 »
Er greit fornøgd, men at vi ikkje klarte gull på herrestafetten i langrenn irriterar meg. Kunne også tenkt meg individuelt gull til Bjørndalen. Og kombinertkarane har jo fått heile OL ødelagt av dårlige forhold og latterlig arrangering. Mest glad for Svindal og gullet på lagsprinten. Er nok en smule bortskjemt ja :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 01. Mars 2010, 01:30 »
Utrolig mange gode prestasjoner i OL av de norske utøverne, men Aksel Lund Svindal skiller seg ut for min del. Tre medaljer i alpint, som er en mye mer utbredt idrett enn langrenn og spesielt skiskyting, det er stort! Bjørgen har 5 medaljer og Northug har 4. Det er de som kommer nærmest Aksel.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM