20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL Vancouver 2010  (Lest 34627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: OL Vancouver 2010
« Svar #255 på: 26. Feb. 2010, 13:50 »
Det er sant, men det står likevel ikke veldig godt til med norsk herrelangrenn for øyeblikket.

Det er det dessverre ingen tvil om. Må allikevel påpeke at jeg ble imponert over at Sundby faktisk hang såpass bra med! Var redd vi allerede etter den etappen skulle være på etterskudd. Syns jo det var overraskende at det var Hjelmeseth av alle som svikta.
Også enig angående deg Jokke, angående Gunde Svan. Tuillpeis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 26. Feb. 2010, 15:21 »
Er også enig i at det står dårlig til med norsk herrelangrenn, bredden bak Northug er latterlig hvis en ser bort fra sprint, men poenget mitt er at hvis Hjelmeseth hadde hatt gode nok ski hadde vi vunne denne stafetten, han er rå på stafettar og har aldri sluppe i en stafett før denne. Søndag kan eg love at Hjelmeseth beviser at han er langt bedre enn f.eks Sundby.

Berger er også bedre enn Sødergren og hadde tatt innpå om han ikkje hadde fått så mykje drahjelp, så at Sverige hadde så mykje bedre lag enn oss er eg uenig i. Men bredden i sverige er langt bedre, dei har fleire ganske gode løpara mens vi har den beste og en haug middelmådige/svake bak han, likevel hadde det normalt sett vore nok til å vinne stafetten.

Uansett gledar eg meg til å sjå Hjelmeseth ta medalje på søndag!  :D

Edith: Uten å ta fra Sverige noko, dei var best og ski/skivalg er en del av gamet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 26. Feb. 2010, 15:30 »
Et annet viktig element som er verdt å få med seg er at Hjelmeseth ikke hadde gått et renn på lange tider før stafetten. Skulle kanskje hatt noe annet enn bare testrenn i kroppen før stafetten. Uansett, sølv er skuffelse, ingen tvil om det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #258 på: 26. Feb. 2010, 16:06 »
Tror Moan hadde styrt hele OL om ikke hoppdelen i kombinert var såpåss random som den var. Han er en levende legende.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 26. Feb. 2010, 18:41 »
Frustrerande at dei ikkje brukte det nye poengsystemet i hoppa... >:(
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #260 på: 26. Feb. 2010, 21:18 »
Sei bære TARJEI BØ! For en debut!
Den nye prinsen i skiskyting viser seg fram fra en strålende side!!
Kjempeartig :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #261 på: 26. Feb. 2010, 22:00 »
Gratuulerer Hanevold, Bø, Svendsen og Bjørndalen.
Utrolig bra prestert fra alle gutta vår.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 27. Feb. 2010, 22:32 »
Et elendig gått taktisk løp førte til at det "berre" vart sølv til Bjørgen denne gangen. Likevel var det mest irriterande med dette løpet då Bjørgen drog alle konkurrentane fram til Steira då ho satte inn et rykk og hadde fått luke, rett og slett kvalmande å sjå på!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 27. Feb. 2010, 22:36 »
I dag heia jeg aller mest på Steira, så det mest skuffende for min del var at Steira ikke fikk medalje i dag. Det hadde hun virkelig fortjent!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #264 på: 27. Feb. 2010, 22:59 »
Et elendig gått taktisk løp førte til at det "berre" vart sølv til Bjørgen denne gangen. Likevel var det mest irriterande med dette løpet då Bjørgen drog alle konkurrentane fram til Steira då ho satte inn et rykk og hadde fått luke, rett og slett kvalmande å sjå på!

Steira hadde aldri holdt helt ut alikavel, og at Bjørgen ville henge med er jo ikke rart.
I slike situasjoner er det jo opp til hver enkelt, hadde dette vært planlagt taktisk før løpet ville jo ikke Bjørgen gjort det slik.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 27. Feb. 2010, 23:16 »

Flere enn meg som la merke til dette altså. Utrolig merkelig egentlig. Steira hadde fortjent det gullet så uendelig mye.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 27. Feb. 2010, 23:25 »
Litt rart det dere egentlig ja. Bjørgen kunne nå ialfall latt Kowalczyk gå inn Steira og ikkje gå inn Steira for Kowalczyk  ::)

Kunne vel kansje gått sammen samarbeida på og kjøre fra Kowalczyk eller no. Win Win d.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 28. Feb. 2010, 02:34 »
Jeg synes Bjørgen gikk meget bra, bortsett fra når hun dro feltet opp til Steira. Der burde hun gått på samme måte som Hellner og Södergren gjorde på duathlon. Steira hadde uansett ikke holdt helt ut. Men Bjørgen kan ikke gå for å sikre Steira en gullmedalje. Bjørgen må gå sitt eget løp, og skal være litt egoistisk når det gjenstår bare 10 kilometer. Men ja, Bjørgen burde latt Kowalczyk gjøre jobben for å ta igjen Steira.

Og Marit kunne ventet en runde med å rykke. Tror hun kunne fått meterne uansett, om hun hadde rykket rett etter en nedoverbakke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 28. Feb. 2010, 02:40 »
- Jeg skjønner at Marit Bjørgen måtte opp igjen, sa Steira, som la til: - Dere får spørre Marit om hvorfor de andre ikke burde gjort den jobben.

Ja hadde vert greit og hørt Bjørgens forklaring på det..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 28. Feb. 2010, 20:14 »
Mitt inntrykk er rett og slett at Bjørgen er ei arrogant kjerring. Grine og syte når ho ikkje får det til, og visa så ekstremt lite lagfølelse når Steira som virkelig fortjener medaljer stikker. Skal dog legges til at det virka litt dumdristig av Steira å rykke sia ho tydligvis ikkje var 100% i toppslag akkurat då.