20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL Vancouver 2010  (Lest 34529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: OL Vancouver 2010
« Svar #105 på: 17. Feb. 2010, 15:46 »
Sånn er det, i distriktsnorge skjer verdiskapninga men vi får lite igjen  :-\

Uansett held eg egentlig Hattestad som dagens favoritt, han er ganske mykje bedre enn Jønsson til å stake. Men så er dette OL der alt går imot så er vel lite sannsynlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 17. Feb. 2010, 16:42 »
Såvidt meg bekjent er det kun to ishaller i hele Sør-Trøndelag fylke også, og begge ligger i Trondheim. Det vil si ishockeyhaller. Fosen-hallen er vel mer beregnet på Håvard Bøkko enn Espen Shampo Knutsen. I og for seg vel og bra, men reisetiden fra Bjugn til Trondheim er på noen timer.

Alle vet at det kryr av ishaller på østlandet og særlig rundt Oslo.
Lillehammer-OL sørget for at det kom et par haller der omkring. Men beveger vi oss lenger ut i landet, så er det veldig langt mellom hallene, og da er det selvfølgelig ikke rart at det ikke kryr av talenter i norsk hockey. Vi trenger ikke dra lenger enn til Sverige før det kryr av ishaller og kryr av hockeyspillere. Kanskje ikke så rart heller da, at svenskene har vunnet det meste som kan vinnes i ishockey. Inkludert OL.

Hva gjelder gårdagens svake resulteter, så hadde jeg på forhånd ingen forventninger til Helene Olafsen. Men at hun falt i finalen, når hun lå godt an til medalje, var bare så typisk for Norge i dette OL, og minnet en tanke om Calgary 88, og det hele ble bare komisk.

Angående dagens øvelser blir jeg veldig overrasket dersom Hattestad vinner. Han har på ingen måte vært overlegen denne sesongen, og fikk rundjuling av Kjølstad senest i NM. Derfor vil jeg vel egentlig holde Kjølstad som en større norsk favoritt enn Hattestad. Men hvis Hattestad skulle ha funnet fjorårsformen, så er han tilnærmet uslåelig.

Petter Northug anser jeg for å være Norges sterkeste kort. Han har blitt ekstremt god i staking denne sesongen, og har flere ganger vist at han er å regne med også i klassisk sprint. Det som kan være problemet for Petter er prologen.

Likevel, Emil Jönsson er storfavoritt. Kanskje er det bra for de norske. Hele Sverige og store deler av verdenseliten forventer nok at Emil skal vinne sprinten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 17. Feb. 2010, 20:00 »
No vil eg påstå vi har favoritten til å vinne sprinten både for dame og herrer. Bjørgen er favoritt etter at Majdic tryna, og både Northug og Hattestad er bedre enn Jønsson :)

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #108 på: 17. Feb. 2010, 20:39 »
Enig med at Bjørgen er favoritt, men har ikke like stor tro på herrene. At de begge er bedre en Jønsson i staking tror jeg ikke. Holder dem som utfordrere med svensken som favoritt. Da smaker det bedre hvis de greier det :)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 17. Feb. 2010, 23:12 »
Hadde jo rett der, men hjelper ikkje når du møter en gjeng med russarar stappfulle av dop!

Uansett grattis med gull til Bjørgen, kanskje Northug får gullet i posten.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #110 på: 17. Feb. 2010, 23:13 »
Da var endelig første gullet i boks ;D   Sterkt av Bjørgen :)

Skuffende av gutta i finalen, selv om bronsje er godkjent av Petter...
Og man skal vel ikke se bortifra at bronsjen blir omgjort til gull etterhvert ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 17. Feb. 2010, 23:16 »
Jaja. Svenskene har hånet Petter mye de etter 15km, men jeg ser ikke at svenskene har noen herremedaljer i langrenn! Han er ihvertfall igang nå!  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 17. Feb. 2010, 23:19 »
Blir jævli skeptisk til at to ukjente russere som plutselig stakk av like før OL plutselig kommer og utklasser alle de beste sprinterne. Nekter å tro at de er rene.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #113 på: 17. Feb. 2010, 23:24 »
Ganske så sikker på at dem er dopet ja, så spørs et bare om dem blir tatt eller slipper unna hvis dem har brukt den nedfrysningsgreia som dem ikke kan avsløre.

Også spent på om IOC tar OL 2014 fra Russland når/hvis x-antall russere blir tatt...
sunt pueri pueri puerilia tractant

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 17. Feb. 2010, 23:37 »
Den neste gullmedaljen vår blir Norges gull nr. 100 i OLs historie!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 17. Feb. 2010, 23:41 »
Tykkje veldig synd på "Pølsa", eg trur han hadde teke ein medalje hadde han ikkje vorte hekta. Er jo berre gratulera russarane men sjølvsagt er det mistenkleg, det kan dei takka seg sjølv for.

Bjørgen! ;D For ei dame og kropp! ;D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #116 på: 17. Feb. 2010, 23:54 »
Trodde faktisk Bjørgen sin var det jeg?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #117 på: 17. Feb. 2010, 23:54 »
Bjørgen! ;D For ei dame og kropp! ;D

Håper virkelig ikke du finner den kvinnen sexy?

Jævlig skeptisk til de to russerne, jeg også. Får vel bare vente og se på dopingtestingen, men regner med at de kommer seg unna.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #118 på: 17. Feb. 2010, 23:55 »
Blir jævli skeptisk til at to ukjente russere som plutselig stakk av like før OL plutselig kommer og utklasser alle de beste sprinterne. Nekter å tro at de er rene.
Var det disse to som stakk av???
Slutter aldri å forundre meg over russerne. Men Fy flate hvor fort de gikk...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 17. Feb. 2010, 23:57 »
Det tar Petter seg av i favorittdistansen på fredag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon