20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL Vancouver 2010  (Lest 34693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: OL Vancouver 2010
« Svar #60 på: 15. Feb. 2010, 23:03 »
Neida, noen krise er det ikke, men har vært en litt småkjip åpning. 15km er den eneste øvelsen jeg har blitt skikkelig skuffet over.

Snowboardcross på NRK2 nå. Skal mye til for å bli norsk medalje der, men små marginer i den idretten. Mye fall osv, så hvis alt klaffer er kanskje Sivertsen i medaljekampen.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 15. Feb. 2010, 23:06 »
Og der var begge de to norske ute i snowboardcross også! :P

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #62 på: 15. Feb. 2010, 23:08 »
Hehe, jajaja, sånn kan det gå :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 15. Feb. 2010, 23:19 »
Det som virkelig er skuffende er at Sverige står med et gull og ikke vi.
Det liker jeg svært dårlig.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 15. Feb. 2010, 23:50 »
Kva er vitsen med å la f.eks Sundby gå, han har knapt vore blandt dei 30 beste på distansen (og såvidt også i NM) når vi har en potensiell medaljekandidat som Lars Berger klar? Og koffor gidder Hafsås å stille opp når han helt tydelig er sjuk, må vel for faen merke før start at han ikkje var frisk, virka som han trudde et mirakel skulle skje.

Dette var en skam for langrennsnasjonen Norge, og det er så ufattelig patetisk å drive å snakke om behov for gjennomkjøring når vi faktisk er i OL.

Og bredden her er jo helt latterlig for en langrennsnasjon som Norge, det er kun Northug som er brukande i denne sporten som vi burde dominere når en ser på bredden og resultatene vi har i yngre årsklasser. Her bør hoder rulle, dette er altfor dårlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 16. Feb. 2010, 00:11 »
Lars Berger burde vært vraka fra sprinten og gått i dag i stedet, mens Aleksander Os burde gått sprinten. Langt bedre utnyttelse av det vi har til rådighet. Lars Berger dersom han har dagen kan hamle opp med de beste i sporet i langrenn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 16. Feb. 2010, 00:26 »
Det er eg ikkje helt enig i, Lars Berger var en gullkandidat på sprinten, Os kunne max fått en plassering fra 5-10 som ikkje er noko å samle på.

Men Berger ligger jo så langt bak etter sprinten at det ikkje er mulighetar på jaktstarten, derfor burde han gått i dag i stedet for ubrukelige folk som Sundby og Gjerdalen, og ikkje minst en sjuk Hafsås. Berger hadde jo også forberedt seg som om han skulle gå 15 km i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 16. Feb. 2010, 00:40 »
Tja. Problemet er bare at vi heller ikke kan kjøre rådrift på Berger heller vettu. Og dessuten har jo ikke Berger prestert så jævla mye mer enn Os den siste tiden, spesielt når vi veit at Berger er så svak som han er på standplass!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 16. Feb. 2010, 00:52 »
OL hittil har ikke vært katastrofalt dårlig for Norge, men vi har sviktet på enkelte øvelser som trekker ned inntrykket.

Skiskyting hittil er mer enn godkjent, hvor Svendsen innfridde med sølvmedalje. Riktignok to mann som skuffer(Ole Einar og Berger), men får man en på pallen så er det godkjent. Nå har også Svendsen tidenes mulighet til å ta jaktstartgullet mtp hvor mange av favorittene som ligger bak pga værforholdene på sprinten. På damesiden har vi ingen reelle gullfavoritter, selv om Tora Berger KAN på en maksdag innimellom.

Svindal innfrir ikke bare, han imponerer voldsomt med sølv i utfor. Svindal har ikke hatt mange gode utfor plasseringer i år, og han viser at han er en mann for de store anledninger og tar en imponerende sølvmedalje selv om det er surt å havne 7 hundredeler bak gullet. På en annen side var Aksel 2 hundredeler foran Bode, så det jevner seg ut. Medalje i OL utfor er vanvittig stort!

Langrenn. Bjørgen synes jeg gjorde det veldig bra i dag, hun tar bronse og det synes jeg vi skal være fornøyd med. Hun kan med litt hell kanskje få gullet sitt senere i OL, selv om jeg tror det blir tøft. Gutta skuffet selvsagt stort i dag, men alt handler egentlig om Northug, siden de andre er omtrent uduglige internasjonalt. Sundby og Gjerdalen skulle ikke hatt noe som helst i et OL å gjøre for en så stor skinasjon som Norge. Petter fikk det hardt i dag, og jeg tror han innså at det ble for tøft å henge med i medaljestriden halveis, og at han da ga faen og tok det rolig inn. Er hvertfall det jeg håper han gjorde, og at det ikke er total formsvikt. Hafsås hadde jeg heller ingen forventninger til, selv om han vant et løp før jul.

Hopp var litt skuffende siden Jakobsen var blant de beste på trening, og andre hoppet hans viste at han burde vært med å kjempe om sølvet. Men her heller har ikke Norge hatt noen som har vært stabilt i toppen i år. Kombinert er litt det samme. Moan kan på en god dag, men skuffet litt og var litt uheldig med forholdene i bakken og det ble en ok plassering på han også slikt som Jakobsen.

Bøkko gjorde det heller ikke gærnt og hadde marginene mot seg på en øvelse der det er mange gode. Ikke noe dårlig løp, og han kan med maksløp kjempe om to medaljer til.

I morgen er det skiskyting jaktstart herrer, og jeg tror Svendsen tar norges første gull i mesterskapet da.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 16. Feb. 2010, 01:30 »
Tja. Problemet er bare at vi heller ikke kan kjøre rådrift på Berger heller vettu. Og dessuten har jo ikke Berger prestert så jævla mye mer enn Os den siste tiden, spesielt når vi veit at Berger er så svak som han er på standplass!

Berger går såpass fort at han fort kan ta gull med 1 bom, han har vist at han kan fylle 9 eller 10 skudd på en sprint før. Mannen har også 5 verdencupseirar, inkl 1 (eller var det 2) denne sesongen. Aleksander Os har til tross for at han er fra Fauske ikkje så langt fra Bodø (;)) ikkje bra nok fart i sporet denne sesongen til å ta medalje uansett om han skulle skyre fullt, og er mao ikkje noko å satse på. Er vel bl.a derfor han ikkje er tatt ut til OL i det heile tatt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 16. Feb. 2010, 01:46 »
Han er med til OL, godeste Os! Det var ikke nødvendigvis av lokalpatriotisme, det var jo for at vi skulle få større samlede OL-sjanser. Os har vært på pallen han, bare så det er sagt, selv om han vel ikke har vunnet. Og jeg mener Berger er god nok til å utfordre langrennseliten.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 16. Feb. 2010, 02:08 »
Ahh selfølgelig er han med, rota litt med at stafetten, det var den han ikkje skulle gå.

Men uansett er det jo Lars Berger sjølv som bestemmer, og han valgte skiskyting. Trur også han kunne tatt medalje i langrenn, men når vi heller skal ofre landets ære for at udugeligheter som Sundby og Gjerdalen skal få sine gjennomkjøringer blir det vanskelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 16. Feb. 2010, 03:37 »
Ja. Nettopp. Måtte nesten le litt da Sundby veldig cocky proklamerte at han ingen kom til å gå i fra ham på lørdag. Da har han litt å vise, da, mannen som ble slått av Thomas Alsgård!
Og ja, du har nok rett i at Berger selv prioriterte sprinten, som ikke er spesielt rart siden han tross alt er skiskytter. Min personlige mening er bare at han hadde passa enda bedre inn i langrennslandslaget :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #73 på: 16. Feb. 2010, 13:05 »
Jeg ser ikke så svart på dette. Husk at det er på slutten av OL at medaljestatistikken gjøres opp, og da tror jeg fremdeles vi er forran Sverige. Synes det er kjekt at Sveits gjør det bra. De er en stor skinasjon, som har ligget med ryggen brukket i noen år, hvis man ser bort fra Simon Amman i hopp.
Dette viser at store nasjoner kan ha down perioder, men komme seg ovenpå igjen. Når det er sagt, så mener jeg at den svenske smøreren som tabbet seg ut både i Torino og i går, må få sparken, og det spørs om ikke Morten Aa Djupvik også burde bli igjen i Vancouver når flyet går.

Det er mitt størst ønske i dette OL at Østerike driter på draget, da de har vært alt for dominerende i Hopp og Alpint de siste årene.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #74 på: 16. Feb. 2010, 14:32 »
Er så lei av å se alle overskriftene og artiklene om Northug sin 15.km i går. Om hva som gikk galt osv.. Han hadde tydeligvis ikke gode nok ski, og valgte derfor å bruke øvelsen som en gjennomkjøring. Han var vel egentlig ikke gullfavoritt uansett. Han har ikke prestert mange gode renn med intervallstart. Alle andre øvelser går som fellesstart, og det er der Northug er best og er favoritt. Han kommer til å heve seg.
Egentlig burde media heller fokusert på de to gode prestasjonene Norge hadde igår, nemlig Bjørgen og Svindal. Sølv og bronse i et OL er jo knallbra. Norge er ikke så suverene som media skal ha det til. Ut fra alt som ble skrevet før OL virker det som om gullmedaljene bare ligger å venter på at nordmenn skal hente de. Er ikke slik det fungerer. Det er mange gode vinternasjoner der ute. Som det ble sagt før 15 km igår, så var det 10-15 løpere som med en god dag kunne være med å kjempe om gulet.
Nå må vi tenke positivt og se fremover. OL har vart i 3 dager. Er mange øvelser igjen, og mange medaljesjanser. Bare i kveld kan vi fort ende opp med 3-4 medaljer. Svendsen og Bjørndalen, Svindal og Helen Olafsen :)

HEIA NORGE!!